Painonnousu

Täällä tänään 22+5 ja painoa tullut 6-7 kg lisää. Mielipide painonnoususta heilahtelee ääripäästä toiseen. Välillä mietin että tulee mitä on tullakseen ja syön mitä tekee mieli, mutta toisten ihmisten kommentit tyyliin "onpas sulla jo iso maha noille viikoille" tms. saa sitten masentumaan ja miettimään painoa :sad001
 
Annin_eka ei kannata välittää muiden mielipiteestä sulla on aivan ihana ja selkeä vauva masu :Heartred toisilla on masu näillä viikoilla iso m mullakin on :) toisilla pieni loppuun asti se on niin omista geeneistä myös kiinni :) kilot kerkeää karistaa sitten myöhemmin näin minä ajattelen ja syön sitä mitä nyt tekeekin mieli :)
 
Annin_eka ei kannata välittää muiden mielipiteestä sulla on aivan ihana ja selkeä vauva masu :Heartred toisilla on masu näillä viikoilla iso m mullakin on :) toisilla pieni loppuun asti se on niin omista geeneistä myös kiinni :) kilot kerkeää karistaa sitten myöhemmin näin minä ajattelen ja syön sitä mitä nyt tekeekin mieli :)
Kiitos Zeinika, ihania nää raskaushormonit, nyt itken täällä :D
 
Vaaka on kotona rikki joten säästän nämä riemunhetket neuvolaan :-D huomenna edessä seuraava ja ennustan muutamaa kiloa lisää...
 
Painoa on tullut alkupainosta n. +2kg ja nyt on rv 21+3. Muistaakseni esikoisesta olisi tullut tässä kohtaa jo ainakin +5kg. Nyt lähtöpaino oli kyllä 7kg enempi kuin esikoisesta. Mulla on jännä, että ennen raskautta tykkäsin napostella ja herkutella iltasin. Kyllä mä välillä herkkuja nytkin syön, mutta ei niinkään tee erikoisemmin mieli. Hedelmistä tykkään ja ne riittää.
 
Tuli mieleen, että mut on punnittu neuvolassa viimeksi 12.5. ja seuraavaksi 5.7. Minulla ei ole kotona vaakaa. Eli en yhtään tiedä, mitä painolle tapahtuu kahdessa kuukaudessa.
(eilen oli lääkärineuvola, ja vielä on juhannusviikolla ultra, mutta ei niissä punnita).
 
Meillä punnitaan myös neuvolalääkärillä. Eilenkin punnittiin, kun kävin lääkärissä. 4,7kg on kertynyt koko raskauden aikana.
 
Nyt rv 19+0. Kotivaa'an mukaa painoa tullu lisää 2,5kg. Aika samoilla mennää mitä on ollu näillä viikoilla aijemmissakin raskauksissa.
 
Oi, ihanaa olisi jos mies tekisi mulle terveellisiä ruokia. Tänäänkin mun teki mieli uunikasviksia, mutta koska kasvikset olis pitänyt hakea kaupasta, pilkkoa, maustaa, ja laittaa uuniin, niin oli paljon helpompi vaihtoehto avata vaan suklaapatukka ja syödä se, vaikkei edes oikeasti tehnyt mieli :/ Sitten taas on morkkis ja harmittaa.
Mä teen ruokani itse, mutta tuntuu ettei töiden lisäksi ehdi mitään muuta ajatellakaan, ja varsinkin väsyneenä syö ihan mitä sattuu.

Nessun miehen holhous kyllä menee överiksi, ei ole kiva että nälässä pidetään. Eikös raskausaikana yleensäkin tee hiilareita mieli normaalia enemmän, varsinkin jos vhh:lla elelee normaalisti. Ilmeisesti vauva kaipailee hiilareita, niin luin jostain.
 
Lokakuu: Kyllä mulla hiilareiden syönti kasvattaa hiilareiden himoa. Viime raskaudessa olin radin takia vhh:lla rv 25 eteenpäin ja kun siihen asti olisin voinut elää pelkällä suklaalla jne, niin pari viikkoa ja ei enää tehnyt edes mieli. Olin myös paljon energisenpi, turvotusta ei tullut yhtään, paino pysyi kurissa ja ne verensokerit samoin... Kumpa saisin ihteni nytkin kuriin!
 
Kävin tänään puntarilla. Tänhetkinen saldo on noin viitisen kiloa lisää vrt. eka neuvolakäynti. Nestettä on kertynyt viime viikkoina niin hulluna että olen varma että siitä tulee jo 1-1.5kg. En mä painosta stressaa, olen jo henkisesti valmistautunut siihen että satanen tulee menemään rikki :D

19+1
 
Täällä paino on alkanut nousemaan, sillä ensimmäiset kuukaudet se laski. Nyt siis painoa on tullut raskauden alusta alkaen hiukan vajaa 4 kg. Toistaiseksi ei suurempia turvotuksia näkyvissä. Mutta ruoka maistuu pitkin päivää. Juon kyllä sen 3 litraa päivässä että juoksen vessassa sitä mukaan. Mutta otan sen vastaan mikä tuleman pitää, en aio kuitenkaan rajoittaa syömisiä millään lailla. Kun ruokailutottumukset on muutenkin suhteellisen terveelliset, olleet aina. Oon enemmän kasvisten ja kalan ystävä. Joten samalla ruokalinjalla mennään. Hetkittäisiä karkki ja jäätelöhetkiä on.. se sallittakoon..
 
Mulle oli tullu viime mittauksessa rv 19+3 2,5kg. Painoa on liikaa ennestään eikä tarvis kauheesti tullakaan. Ekasta tuli koko raskauaikana 1kg ja kahdesta seuraavasta 10kg. Esikoisen imetyksen aikaan hoikuin vielä vahingossa 10kg. Siinä raskaudessa myös ultrailtiin ha seurattiin että kasvaahan vauva kun painoa ei tullut.
 
Niin ja Nessu aika natsi miehesi on tässä asiassa. Tarkoittaa varmasti hyvää mutta vois vähän antaa löysää raskauden takia. Mä varmaan kävisin työmatkalla salaa mäkkärin luukulla
 
Ei munkaan mies tiedä läheskään kaikkea mitä mä laitan suuhuni! :D Voin syödä karkkeja ja jätskiä kotona (näistä siis kyllä tietää) mutta töihin mennessä kävelen BurgerKingin ohi ja sillon tällöin käyn sieltä hakees joko pehmiksen tai ranskikset tai molemmat töihin mukaan. :D Mutta kun mulla paino vaan putoo vielä niin miehellä ei todellakaan ole mitään sanottavaa. Välillä kyllä mietin että jos oikeesti söisin pelkkää terveellistä ruokaa nyt raskaana niin kuinka paljon olisin jo laihtunut?!?
 
Muska, joo. :D Hyvää tarkoittava natsi. Myönnettävä on, että oon kyllä pari kertaa herkutellut, kun en oo ollut miehen "valvovan silmän" alla. Ja tiedän kyllä, että hän ajattelee vain mun ja vauvan parasta. Ollaan totuttu syömään terveellisesti ja liikkumaan paljon. Silloin on myös hyvä olla, kun on tasapaino kaikessa. Siksi miehen on varmaan ollut vaikea raskausaikana tajuta, että onpa vaimolla nyt kummia ruokamieltyksiä ja välillä näitä roskaruokahimojakin. Ja kun en oo jaksanut treenatakaan entiseen malliin. Melkein vaan hyötyliikuntaa, pyöräilyjä, koiralenkkejä ja puutarhahommia tehnyt.

Mutta pikkuhiljaa mies näyttää hokaavan, kun oon sanonut, että ei huolestu, että syön edelleen perusterveellisesti ja sen mukaan, miten parhaalta tuntuu - ja myös herkuttelen välillä, en koko aikaa. Niinpä mies on höllännyt "nutturan nyörejä", ja tänään ollaan menossa hakemaan leffaherkuiks irtokarkkeja ja sipsejä (jee, oon himoinnut molempia viikkoja!), ja aion mässätä molempia hyvällä omallatunnolla!

Nessu 20+3
 
Mulla on iskenyt hirveä ahdistus tästä painonnoususta :sad001 Viikkoja nyt 22+0 ja kiloja tullut 4. Esikoisesta oli niin sievä ja pieni masu tähän aikaan, tästä on jo niin iso pallo ylhäältä asti, ihmisetkin jo onnittelee tulevasta perheenlisäyksestä, eli todellakin näkyy ja kovasti. Lähtöpaino oli kiikunkaakun normaalin ja lievän ylipainon rajamailla. Esikoisesta en stressannut ollenkaan painonnoususta, ihmettelen miksi tuntuu nyt tältä.. Onko se sitten tuo iso maha, joka tuntuu ettei se voi vaan olla pelkkää vauvaa vaan pakko siellä on läskiäkin olla. Aattelin huomenna puhua neuvolassa asiasta. Jospa tämä tästä.
 
PiaMaria, toivottavasti ahistus helpottaa. Sinällään neljä kiloa ei ehkä kuulosta kovin suurelta, jos raskaana voi tupsahtaa kymmenenkin lisäkiloa tai enemmänkin. Mutta ymmärrän kyllä, että kropan muuttuminen voi mietityttää. Tsemppiä :)

Täällä takana sikailupäivä, ja nyt täytyy kyllä sanoa, että vähän yököttää. Mässäsin pitsaa, sipsiä ja karkkia, kunnon överit siis, ja nyt voin sanoa, etten ihan lähiviikkoina aio pistää suuhuni mitään noista. Totesin tämän myös miehelle, joka naureskeli vähän... :D

Haaveilen jo huomisesta terveellisestä aamiaisesta, johon laitan maustamatonta jogurttia, marjoja, hedelmiä, mysliä ja leseitä. Pitää näköjään välillä kokeilla rajojaan tajutakseen, mistä tulee hyvä olo ja fiilis ja mistä ei. :D No, tulihan sikailtua, ja nyt taas tästedes vauvalle terveellistä kasvuevästä tarjolla!
 
PiaMaria, muakin ahdistaa mahan koko. Tai lähinnä se, että enää ei tunnu maha kasvavan pelkästään eteenpäin, vaan kylkiin on tullut makkarat mahan viereen, jenkkakahvat pullottaa vaatteista, ja normaalikokoisten rintsikoitten alareuna kiristää. Tiedän ettei maha näyttäisi näin isolta, jos olisi "pelkkää vauvaa".

Nyt olen vähän yrittänyt hillitä syömisiä vaihtelevalla menestyksellä. Enemmän kasviksia ja vähemmän sokeria. Odotan kuin kuuta nousevaa, että marjat halpenisi ja voisin syödä niitä mielin määrin makeanhimoon.
 
Just tulin neuvolasta ja viime kerrasta oli noussut 1,1 kg eli 0,275/vko.. Täti sanoi, et hyvä tasainen nousu.. Itse en ole koskaan ennen painanut näin paljon. No yhteensä 4-5 kg ennen raskautta olleeseen aikaan. 19+1. En pahemmin ole tästä stressannut, koska melko hyvin vielä jaksaa liikkua ja touhottaa. Aamupaino omalla puntarilla oli 1 kg vähemmän kuin neuvolassa..
 
Takaisin
Top