Painonnousu

omppoloinen

Sanavalmis juttuseppä
Toukomammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Heinäkuiset 2024
Tänne voi kirjoittaa tuntojaan omasta muuttuvasta kehosta painonnousuineen :)
 
Apua. Ahdistus on kova. Lähtöpaino on melkein sama mitä oli esikoista synnyttämään mennessä.. Ei olis paljoa varaa painon nousta.
 
Täällä tuo maha välillä aika turvonnut.Nyt on paino siinä normaalipainon ihan ylärajoilla enkä myöskään haluaisi ihan hirveästi saada painoa.Molemmista edellisistä on tullut 20-30kg(en tiedä tarkkaa kun en käynyt neuvolassa punnittavana enää loppuvaiheessa kun ramppasin äitipolilla).En tiedä onnistuisko nyt vaikuttaa enemmän omalla toiminnalla painon nousuun.En edellisissäkään ole hirveää mässäilyä harrastanut mutta nyt aattelin et pitää yrittää syödä tosi Terveellisesti ja herkkuja vain kerran viikossa.Ja siis tosiaan ku se onnistuisikin vielä.Esikoisen jälkeen kyllä kilot lähti muutaman kuukauden aikana ja vielä muutama ylimääräinenkin kilo,niin että kun aloin toista odottaa oli lähtöpaino pienempi mutta sitten toisen aikana tuli vielä enemmän kiloja ja paino ei sitten sen jälkeen pudonnut kun suunnilleen siihen mitä oli kun aloin esikoista odottaa.Tiputinkin tuossa syksyllä muutaman kilon mutta melkein kaikki tuli takaisin :/
 
Mulla on kanssa +8kg enemmän kuin ennen esikoista. Paino vaan näyttäis lähtevän nousuun taas ihan vauhdilla.. Ja herkuttelen tosi paljon, mutta tuntuu, etten pysty hillitsemään sitä yhtään :sad001
 
Mulla on kans jo nyt lähtötilanteessa aika reippaasti ylipainoa ja nyt pitäisi pitää painonnousu kurissa. Mun on vaan jotenkin tosi vaikea pysyä herkuista erossa. Viimeksi niitä meni enemmän kuin nyt, mutta kyllä nytkin makeaa eksyy turhan usein suuhun. Varsinkin nyt väsyneenä tekee mieli koko ajan syödä. Napostelu myös pitää mulla pahaa oloa kurissa. Niinpä sitä helposti napostelee sellaista mikä ei ole se terveellisin vaan helpoin valinta.
 
Mullakin on vähän liikaa painoa.. Yritin alussa, jos nyt söis mahdollisimman terveellisesti, että jos ei mahdollisesti tulisi yhtään ylimääräisiä kiloja, että jos pysyis samana.. Mutta nyt jo tuon turvotuksen takia tuntuu että paino noussu ihan sikana. En oo uskaltautunu puntarille. :D mutta jospa tämä turvotus helpottaisi pian, niin näkis miten olo muuttuu.. Ja tuntuu että nyt olis jo älytön vauvamaha kun maha on niin pallo...
 
mulla tuli esikoisesta 16-17 kg. Paljon keräsi nestettä ja mulla oli nivelkipuja. 14 kg lähti helposti laihduttamatta, josta yhdeksän jo synnärillä. Imetin 10 kk. En halunnut laihduttaa, koska vie myös aina hyvää ja halusin valmistautua tulevaan raskauteen. Niinpä 3 kiloa ylimääräistä lähtötilanteessa. Toivoin että tällä kertaa lisää max 13 kg. Mulla turvottaa heti alussa aina paljon ja joudun pitämään äitiysvaatteita lähes alusta asti. En kestä yhtään jos vatsaan painaa vyötärönauha. Tulee huono olo.
 
Esikoisesta jäi joku 13kg laitokselta mukaan, eikä meinannut lähteä laskemaan millään. Varmaan joku hormonaalinen juttu, koska yhtäkkiä noin puolen vuoden jälkeen lähtikin aika vauhdilla. Mut joo, valmiiksi jo 10-15kg liikaa, eli ei juuri tarvis enempää. Vielä ei ole ollut pahoinvointia yhtään, mut ainakin viimeksi selviämiskeino olo jotain syötävää tunnin välein lounaaseen asti.... Täytyy yrittää pitää ruokamäärä hallinnassa.
 
Mulla tuli esikoisesta kevyet 26kg lisää painoa, josta vain 4kg jäi synnärille...
Yli vuoden kesti päästä edes lähelle aloituspainoa.

Muissa raskauksissa painoa on tullut noin 16kg.

Tällä kertaa aloituspaino on jo sen 6kg enemmän.
TOIVON että painoa ei tällä kertaa tulis kuin kymmenisen kiloa...
Mutta nyt jo vatsanseutu turvottaa ja ummetus vaivaa ja hirveä nälkä...
 
Olin esikoisen aikaan niin onnekas, että kaikki tullut paino jäi synnärille..
Nyt olen siinä normipainon ja alipainon rajalla niinkuin olen aina ollutkin, eikä kyllä oikeastaan yhtään haittaisi vaikka sitä painoa vähän tulisikin, vaikka nyt vähän epäilen sen olevan mitenkään mahdollista kun mitään ei tee mieli syödä
 
Mulla tuli esikoisen aikaan +16 kg, eikä ollu edes turvotuksia. Loppujen lopuksi jäi n. 5 kg ylimääräistä raskauden jälkeen. Nyt monet housut alkanu kiristää ja kaivoin jo kaapista säästämiäni äitiyshousuja.
 
Mä olin hiukan ylipainoinen kahden ekan raskauden alussa ja molemmista nousi alle 5 kg. Kolmannen raskauden alussa (1,5 v sitten) olin reilusti ylipainoinen ja alkuraskaudesta paino putosi muutaman kilon eikä sitten meinannut nousta millään. Mä olin tyytyväinen, vauva kasvoi hyvin jne. mut neuvolatäti oli hermoromahduksen partaalla kun paino ei noussut! :D Lopulta painoa tuli muistaakseni kilon plussan puolelle. Eli olin miinuksen puolella synnäriltä kotiutuessa. Nyt painoa on muutaman kilon vähemmän, saa nähdä miten tässä raskaudessa paino nousee tai laskee ja kestääkö neuvolatädin hermot ellei nouse. :D
 
En ole varsinaisesti ylipainoinen, mutta normaalipainon yläpäässä enemmän ja mua stressaa hulluna, kun pahaan oloon tuntuu auttavan vain hiilaripitoinen ruoka. Joka taas tuntuu jämähtävän tohon vyöträrölle supernopeesti. Samalla tunnen huonoa omaatuntoa, että tämmösestä stressaan... Toivottavasti jossain vaiheessa on taas helpompaa syödä entiseen tapaan terveellisesti.
 
Mulla tuli esikoisesta 10kg, ihme ettei tullu enemmän kun mulle tuli kauhee himo reikämunkkeihin ja söin niitä töissä päivittäin :D Nyt oon päättäny etten edes käy vaa alla muuta kun neuvolassa. Tulee niin paljon painoo lisää ku tulee :)
 
Edellisen raskauden aikana paino ei noussut eli itse asiassa laski ja se oli hyvä juttu. Alkulukema oli jo ihan tarpeeksi iso. En onneks joutunu rauhottelemaan neuvolassakaan :) Itse asiassa sanottiinkin, ettei paino sais juurikaan nousta raskauden aikana. Mutta olin kyllä pettynyt kun laitokselle ei jäänyt grammaakaan enempää kuin mitä lapsi painoi :sad001
Kk tai pari synnytyksen jälkeen paino vielä tippui, mutta otin sen kyllä äkkiä kiinni... Nyt paino on jonkin verran pienempi kuin ennen edellistä raskautta. Saa nähdä miten nyt käy.
 
Suvetar, täällä kans vähän sama tilanne. Oon normipainoinen, mutta ruokavalio muuttunut tosi paljon alkuraskauden myötä, kun ennen välttelin hiilareita tosi onnistuneesti, mutta nyt menee leipää, pastaa, riisiä ja aika paljon puolivalmisteita, koska ei ole energiaa alkaa valmistamaan mitään aikaavievää ateriaa, kun meinaa jo ruokapöydän ääreen nukahtaa :D Eikä tee mieli niitä vhh-ruokia, mitä mies valmistaa. Mutta toistaiseksi on tullut vain +1kg. Välillä iskee huono omatunto siitä, että tietää laittaneensa aikamoista moskaa kurkusta alas. Etenkin, kun mulla on kilpirauhanen riesana ja tiedän, että eteenkin gluteenia pitäisi vältellä..
 
180cm pituutta. Esikoista kun aloin odottamaan paino 63kg. Paino nousi jonnekin 80 kiloon. Toista odottaessa aloitus paino 73kg eli 10kg jäi heti ekasta raskaudesta. Loppu raskauden paino oli lähempänä 90 kiloa. Nyt kolmatta kun odotan, aloitus paino 82kg. Painoa ei kärsisi tulla. Mutta jotenkin hirvittää että jos syön vain terveellisesti ja paino ei paljon nousisi. Niin saako masuvauva sitten osan ravinteistaan minun vararasvoistani, joissa siis kaikennäköisiä epäpuhtauksia ynnä ympäristömyrkkyjä sitoutuneena... vai vaan syömästäni ruuasta.. %D
 
Iisa2+: kyllä mä ainakin ajattelen niin että kroppa antaa ravinnosta ensin vauvalle ja mä elän sit omasta rasvakerroksesta ellei ravinnosta riitä mulle. :)
 
Takaisin
Top