Painonnousu

Mä jossain ketjussa innosta piukeena huutelin taannoin, miten oli vaan 100g (vaimitäsenytoli) tullu neuvolakäyntien välillä painoa.. Nyt kävin pitkästä aikaa kotona vaa'alla (aamulla! :nailbiting:) ja painoa tullu vissiin ainakin 3kg lisää kuukaudessa :sorry: Oma vaaka näyttäny aina vähemmän ku neuvolan - varmaan juurikin ajankohdasta ja vaatetuksesta johtuen, mut on tuo aika huimasti.. Eikä sillä muuten niin väliä olisikaan, mutta aikaisempaa raskausdiabetesta en haluaisi tätäkin odotusta varjostamaan jos vaan sen mitenkään pystyn estämään :sad001 No, päivä kerrallaan ja herkuttelut minimiin..

Kalaäiti & Kyytiläinen 19+6
 
Muokattu viimeksi:
Joo mulle tosiaan neuvolalääkäri sanoi että paino ei saisi nousta ennen puoltaväliä ollenkaan. Tää ei siis liity lähtöpainoon mitenkään vaan että painoa ei kuulu tulla ennen puoltaväliä ollenkaan ! Niin siis tää idiootti sanoi ja sai mut itkeen 2 h neuvolan jälkeen kun mulla on raskauden alusta lähtöpainosta siis tullut tasan 3 kg. Että tällänen lääkäri meillä...

muistanko EmmiA oikein että olit jostain uudenmaan suunnilta? saako udella mikä neuvolalääkäri on näin jäärä?
 
Olin ollut jo vähän huolissani painonnoususta (vaikka neuvolassa sanottiin tätä normaalia), kun paino nousi ensimmäisen ja toisen käynnin välillä 2,5kg (ja plussan jälkeen oikeastaan 4kg). Nyt näyttäisi että reilu kilo neuvolassa punnittuihin painoihin on jo lisää tullut kotivaa'an mukaan. Rv18+2. Ilmeisesti tällainen painon nousu on kuitenkin sitten aika yleistä?

Normaalipainoinen olen näilläkin kiloilla kun pituutta on 173cm ja kiloja n.68. Mietin vain että mistä nämä kaikki kilot tulee, kun ruokailu-/liikuntatottumukset ei ole muuttuneet, ei kai sitä lapsivettäkään kilotolkulla vielä ole... Kova turvotus on kyllä päällä. Lieneekö sitten muita nesteitä keho täynnä... Ja eihän se ruoansulatuskaan tunnu normaalisti enää toimivan.
 
huh... meillä eriniminen, kerkesin jo alkaa panikoimaan että näinkö kuulen samat valitukset kun neuvolan täti on muuten niin vuolaasti kehunut pientä nousua
 
Uskaltauduin tänään puntarille, olo on keventynyt ja helpottunut pikkuhiljaa jostain rv 21 eteenpäin (nyt 25+3). Painon nousu hidastunut mutta hirmuisessa kasvussa silti NIMITTÄIN!! tänään poksahti +20kg rikki. Eli siis painoa on JO tullut lisää tasan 20 kiloa, tää ei oo enää kivaa :sad001
Minä rehellisesti TIEDÄN syöväni liikaa herkkuja, yritänkin tehdä sen nykyisin jopa mieheltäni salaa etten tuntis liikaa syyllisyyttä mässäilystä. Voin helposti vetää levyn suklaata naamariin yhdeltä istumalta ja puoli tuntia sen jälkeen ainoa asia joka muistuttaa minua sen syömisestä on se kakkakerros hampaissa mikä siitä tulee :D ei tunnu olossa / mahassa.. ei missään.
Tässä tarttis nyt tehdä huomattava ja PIKAINEN muutos ruokavalioon (riittäis että jättää herkut pois) .

Oon yrittäny analysoida itteeni joka kantilta, suurimmaksi syyksi kasvavaan mässäilyyn olen diagnosoinut elämän rajoittumisen radikaalisti raskauden aikana .
Söin ennen vain vähän , kroppa oli säästöliekillä koko ajan. Korvasin aterioita kahvilla tupakalla ja energiajuomalla (nyt kahvi maistuu pahalle, tupakka ei tule kyseeseen ja energiajuomaa saatan juoda 0.5l kuussa). Kävimme ukon kanssa juhlimassa keskimäärin 2x kuussa, jos tapahtumia oli niin enemmän (en kestä humalaisia ihmisiä selvinpäin, kahdet bailut koettu nyt raskaana - se riittää!)
Töitä tein hullun lailla, jos ylitöitä oli niin pomo tiesi soittaa minulle sillä en kieltäytynyt ikinä. Ulkonäkö ja sen ylläpito oli SUURI osa elämääni , jo ennen kuin tiesin olevani raskaana jäi sali pois koska en jaksanut / huono olo jne.. olen elänyt suurimman osan raskausaikaa verkkareissa ja isossa topissa / hupparissa.

Kauhea avautuminen :D ihana raskaus ja maailman ihaninta saada lapsi! :Heartred mutta nyt on hirveä ikävä farkkuja, kuntoilua, leukaa ilman kaksoisosaa.. jopa tupakkaa, myöskin huurteinen tuoppi olutta maistuisi! :)
 
Mulla tullu nyt painoa lisää kohta 12 kg . Joten tän mamman herkuttelu loppuu, kun keittiö remppa valmistuu. Sitten eletään vain terveellisellä,ruoalla. Mulla selkä, niin koetuksella et en halua yhtään paino rasitetta enään lisää. Olen ristinyt itseni emakko kilpikonnaksi .
 
En oo siis onneks ainut kenellä on painoa tullut...nyt alkaa rv 25 ja painoa tullut 9kg...nyt kun alkaa liikkumaan vähän enempi ja lopetan sen herkuttelun niin toivottavasti ei ihan hirvittävästi lisää tule:) ja mä puhun nyt siis kymmenistä kiloista...muutama riittää!:D
 
n. 5 kg on tullut painoa lisää (rv 25+4). Lähtöpaino oli muutenkin enemmän kuin normaalisti kun viime kesänä tuli vähän lihottua ja sitten kun syksyllä tulin raskaaksi niin eipä niistä ylimääräisistä muutamista kiloista tullut hankkiuduttua eroon.:shy:
 
Mulla on parissa kuukaudessa tullut tosi paljon painoa. Aluksi ei yhtään. Nyt 24+3 painoa tullut jo 9kg :sad001 oon ollut normaalipainoinen, enkä nytkään tunne oloa lihavaksi. Maha ja tissit on kasvanut, mutta muualla ei mielestäni näy ekstraa. En siis tajua missä se 9 ylimäärästä kiloa on, pelottaa vaan että neuvolantäti taas valittaa. Koita siinä sitten puolustella että mä oon hei syönyt ihan normaalisti!
 
-elmeri- jos neuvolatäti rupee neggisteleen sun painon nousua niin pyydä oikein kunnon perustelut että MIKSI se paino EI saa nousta ja MIKSI sen painon pitäis olla tällä hetkellä vaikla (esimerkiksi) korkeintaan +5. Tieteelliset tietenki, perustelu ei ole "koska ei kuulu" tai "tilastollisesti ..." :) :wink
 
Tää nyt ei suoranaisesti kuulu tähän mutta meidän työterveyden eräs hoitsu on n.50v nainen, pelkkää luuta ja nahkaa ja hänen mielestään kaikkien pitäis olla samassa kuosissa tai laihempi. Muuten on ylimäärästä kropassa. Pituutta hällä varmaan 170-175 ja painoa 55... ihan totta :angry1 "jokainen lisäkilo tuo yhden sairastumisen riskin lisää!" hän toistelee. Ei paljo tee mieli kuunnella enää mitään mitä hän sanoo :D
 
Viime neuvolareissulla (23+2) oli tullu tasan 3kg ekasta käynnistä (9+5) mut mulla onki hieman jo omasta takkaa kiloja :wink
 
Meikäakka säästynyt toistaiseksi kilojen kertymiseltä. Tammikuun neuvolakäynnillä olin laihtunut 2 kiloa ja viime neuvolakäynnillä kiloja oli tullut vain yksi! Woohoo! :D Elättelen toiveita pitäytyä alle 10 kilon painonnousussa. Nyt alkoikin jo viimeinen raskauskolmannes.
 
Meikäakka säästynyt toistaiseksi kilojen kertymiseltä. Tammikuun neuvolakäynnillä olin laihtunut 2 kiloa ja viime neuvolakäynnillä kiloja oli tullut vain yksi! Woohoo! :D Elättelen toiveita pitäytyä alle 10 kilon painonnousussa. Nyt alkoikin jo viimeinen raskauskolmannes.

How did you do that!? :O :O
 
Täälläkin ainakin toistaiseksi säästytty enemmiltä raskauskiloilta. :) ekassa neuvolassa katottiin lähtöpaino, josta sitten pahoinvointien seurauksena tippu kolmisen kiloa ja nyt kun kävin puntarilla niin lähtöpaino ohitettu vähän yli kilolla. Aika hyvin siis 24+0 ja 1,4kg lisää. :D
 
En mä vaan käsitä miten oon välttynyt liikakiloilta.. :D ehkä se johtuu siitä kun mitään makeaa (hedelmiä lukuunottamatta) ei vain saata syödä muutamaa suupalaa enempää, tulee paha olo. Suolaista ja raikasta ruokaa himoitsen. Omasta mielestäni oon syönyt enemmän ja useammin kuin pitkiin aikoihin ja juoksuharrastuskin on tyrehtynyt. Liikunta on koostunut lähinnä perinteisestä reippailusta luonnossa miehen kanssa viime aikoina, paljon sitä toki teemme.
 
Siis mulla oli esikoisesta tässä vaiheessa jo 7kg enemmän kuin nyt kun just jättäny suolasen pois kokonaan ja makiaa kyllä menny! Taitaa päteä tässäkin just se että jokainen yksilöllisesti koska joku joka vahtaa syömisiä saattaa saada 10kg pelkkiä nesteitä tai lihota diabeteksen takia...
 
Takaisin
Top