Painonnousu

Mulla 25+5 ja +9kg.... Huiiii... Noh jos on äitini geenit niin se on sit sellaset +25kg per raskaus :confused1 Ruokahalut ei ole lisääntyneet, ei mielitekoja ja liikunnan määrä sama kuin ennen raskautta.. Noh onneks ei ole itselle tullut mitään stressiä tästä :) Lähinnä vain toivon parasta ja pelkään pahinta :grin Ennen raskautta painoin n68-69kg ja olen 173cm pitkä..
 
Täällä taisi käydä niin että antibiootin takia aloitetut maitohapot laittoi mahan toimimaan + rupesin vähän katsomaan mitä suuhuni laitan = tiistain jälkeen paino pudonnut n. Kilon. On siis tainnut nestettä olla kehossa. Toki tiedän että laihduttaa ei saa, mutta en nyt vielä ainakaan huolestu. Tarkoitus toki oli saada hidastumaan nousu, mutta täytyy nyt seurailla :)
 
Huh huh. Paino noussut 4vk:ssa 4kg eli kilo per viikko :/ tosin siinä on eilisen työpäivän aiheuttamia turvotuksia. Nyt saa kyllä herkut yms jäädä pois.
 
Neuvolan puntariin ylihuomenna, veikkaan että tännekin on nyt painoa tullut...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No niin heti hellejakson jälkeen neuvolan puntari räjäytti pankin eilen.:grin 5kiloa oli napsahtanut lisää, mutta mutta...tänään tuosta on jo melkein pari kiloa kadonnut eli turvotusta löytyi oikein kunnolla niin kuin neuvolassa terkkarin kanssa hiukan epäiltiinkin. Eilen ja tänään kävin salilla crossaamassa niin johan lähti nesteet liikkeelle. Eli tuo helle tekee oikeisti monelle "tepposet" :)
 
Ekasta neuvolasta tullut 8kg ja rv 27+1 menossa, ekaa oottelen joten ei oo tietoo kuinka paljon sitä painoo vois odotella...Mutta äidiltä perittynä pysyn aika laihana yleensä mutta saapa nähdä...
 
Oli tullut 122g/vko, aloituspainoon 1,8kg.. En kyllä ymmärrä miten on mahdollista tällä syömisellä mutta tyytyväinen täytyy olla :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No huh Liljankukka! :) Ite en ole uskaltanut puntarille hetkeen.. Maha kasvaa nyt sellaista vauhtia! Ehkä kahden viikon päästä neuvolassa sitten on pakko viimeistään..
 
Täällä tullut viidessä viikossa n. 800g ihan tyytyväinen olen että nousu hieman hidastui kun lähtöpainoon on tullut 8,4kg :/ :)

Sent from my SM-G3815 using Vau Foorumi mobile app
 
Minäkin olen kotona vältellyt vaakaa ahkerasti... Parempi kun ei sitä painoaan tiedä :D voi jopa käydä näin että yllättyy neuvolassa positiivisesti!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pakko oli käydä nyt aamulla puntarissa, ja auts... 8,9 kg tullut lähtöpainoon. 30 raskausviikkoa tulee ihan kohta täyteen. Vähän ehkä masentaa kun en ole juuri yhtään itsekuria että olisi saanut karsittua ylimääräiset herkut pois. :sad001 Ja väsymystä + liitoskipuja niin on liikuntakin ollut aika vähillä. Ylimääräiset kilot tarraa kyllä kiinni kuin täi tervaan, joten jos imetys ei jostain syystä onnistu niin hikinen taival on taas edessä...
 
Nyt kun tuossa neuvolakorttia tutkailin niin kaiken kaikkiaan painoa on tullut +3.5kg ja rv 26+0. Tosi iso merkitys kyllä ollut sillä että alkuraskaudessa se paino tippui. Toki olen onnistunut pitämään hyvistä ruokalutavoista kiinni, mitä nyt pari edellistä viikkoa olen kyllä surutta nauttinut ruoasta. Yksi peloistani alkuraskaudessa oli runsas painon nousu, kun tuota elonpainoa on jo entuudestaan jonkin verran ylimääräistä. Helpottavaa huomata että ei tarvitse panikoida ja oikeasti voi nauttia raskausajasta ja raskauden jälkeen pystyy realiatisesti pudottamaan painoaan.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Rv 27 ja tähän mennessä tullut painoa n.8kg. En ole hirveän usein nyt käynytkään vaa'alla, kun ilmeisesti ei stressaamalla kilot vähene Mut neuvolassa oli painonmuutos 500g/vko ja sanoi sen olevan ihan ok, joten luotetaan siihen

Luin muuten netistä, että täysimetys kuluttaa n.500kcal/vrk joten sehän on melko paljon, kun miettii paljonko sais liikkua ennen kun tuo määrä kaloreita on kulunut. Ja vieläpä nuo kuluu ihan ilmaiseksi Taidan jättää painosta murehtimisen tuonnemmaksi
 
Rv 28 ja painoa on tullut yhteensä vajaat 8 kg. Huokaisin helpotuksesta kun viime neuvolakäynnillä painoa oli tullut kuukaudessa 900g (viimeksi tuli 800g viikossa!) ja vaavi näytti käyttäneen grammat hyväkseen kun sf-mitta oli 27cm viikolla 27+5 eli aivan suositusten ylärajalla. Neuvolassa olivat tyytyväisiä, mutta itseä hirvittää noin hurja kasvaminen.:eek:
Vaavi on hyödyntänyt kyllä kaiken ylimääräisen mitä mun kropasta on löytänyt jenkkakahvoja myöten. Toivottavasti hänestä ei tule mitään neljäkiloista jässikkää. :smiley-angelic001
 
Minulla tuli tuon vko 20 jälkeen suurin osa ja nyt tuntuu taas pysähtyneen... enimmillään painoa alkuun nähden on ollut +4,3 kg, mutta pari viikkoa sitten neuvolassa tuosta oli tippunut 400 g. Viikkoja on nyt 30+6, huomenna olisi taas neuvola. Minulla kummallisesti seilaa paino, toki riippuu ihan vuorokaudenajastakin, mitä vaaka näyttää. Käyn lähes joka aamu puntarilla ja paino saattaa olla +- 2kg kuin edellisenä päivänä. :eek:

Olen tosi tyytyväinen, että paino ei ole noussut vielä paljoa, kun sitä jo ennestäänkin oli ylimääräistä. Voisi olla todella tukala olo, jos paino olisi tässä vaiheessa vaikka +15 kg vielä niiden alkuperäisten 15 kg ylimääräisen lisäksi! Luulen, että ainakin selkä olisi paljon huonommassa kunnossa. Ihmetyttää kyllä, miten paino ei ole lähtenyt hurjaan nousuun, kun tuntuu, että syön jatkuvasti. Mutta toisaalta, en syö ehkä niin paljon herkkuja kuin ennen raskautta, vaan aika paljon hedelmiä. Annoskootkin on kenties hieman pienentyneet, kun meinaa tulla huono olo jos liikaa syö. Onhan tässä toki vielä se kymmenisen viikkoa aikaa pötsiä kasvattaa...:wink
 
Öhöm.. :confused: Mulla painoa tullut jo +16kg ja viikot 29+3.. vähän kompensoi että lähtöpaino oli vain 50kg ja bmi 18. Mutta mutta...kolmas raskaus, ekassa kiloja yht 16 ja tokassa 13... kuinkahan paljon yhteensä nyt tulee?? Täytyy alkaa vähän kattoa mitä suuhun laittaa :D Ei tilanne nyt kyllä niin paha ole ku eivät neuvolassakaan ihmeempiä sanoneet.
 
Miulle on tullu 8kg (tai oli edellisessä neuvolassa pari viikkoo sitten). Aiemmissa on molemmissa tullu yhtteensä 11kg. Nyt tullee varmmaan enemmän, mut olin muutaman kilon laihempikin ennen tätä raskautta kuin aiemmin.
 
Mulle on tullu nyt 6-7kg, ja menossa 29+2. Esikoisesta tuli joku 24kg, jotka sain pois tossa välissä ja vähän enemmänkin, ja tällä kierroksella olis tavoitteena, että painoa tulis vähemmän ku viimeks :D Kyllä se hieman stressaa, ku en haluais alkaa samaan laihdutusrumbaan uudestaan. Mutta onneks ainakin tähän mennessä kiloja on kertyny vähän rauhallisemmin!
 
Mulla semmoset 11-12kg tullut tähän mennessä, nyt 29+6.. jospa ei enää kauheena nousis. :O
 
Takaisin
Top