Painonnousu

Stork hyvä etten pudonnut tuolilta, kun niin nauratti :grin:nicethread terveisin lihonut, joka aamupuntarin jälkeen syö lohtuna maitosuklaata (viestiäsi lukiessaan!) :wink
 
Muokattu viimeksi:
Pystyn täysin yhtyyn sun fiiliksiin Stork! Mä en oo ikinä ollut raskauksien kanssa sinut tähän muuttuneeseen ulkomuotoon. Vaikka maha ja lihominen johtuu vauvasta, tunnen vaan itseni lihavaksi ja muodottomaksi palloksi, joka vaan paisuu paisumistaan 9kk ajan. Itsetunto nollassa ja vituttaa kun mitkään vaatteet ei mene päälle ja näyttää säälittävältä lyllertäessään. Sit vituttaa vielä enemmän kun synnytyksen jälkeen yrittää kiskoa jotain vanhoja vaatteita päällensä ja mikään ei mahdu/istu, ahdistaa jo valmiiks!! :D
 
Kakusta on puolet jäljellä. Ha ha haa!!! Itkuraivari on selätetty ja saatu ainakin hetkellinen "turha valittaa läski"-mielentila päälle. Ensimmäiset raskausarvet rasvattu niin maan perusteellisesti, että nahka huokailee natusania ainakin viikon. Mies antoi varmaan säälistä ja lähti kotoa karkuun.. jos sitä vaikka menisi nukkumaan. :D hauskaa viikonloppua kaikille! Ja muistakaa: kun kaikki menee päin persettä, leipokaa kakku.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on niiiiiin samat fiilikset Stork ja Unikko^3 ! En ymmärrä kuinka suurin osa ihmisistä hehkuttaa raskaanaolon ihanuutta, koska mun itsetunto ja ulkonäkö on kaukana siitä. Olisi edes se söpö PYÖREÄ vauvamasu mutta ei - tollanen epämääränen turvonnu pötsi, jonka saa ainoastaan mammahousuilla pyöristettyä.. Taidan leipasta tänää snickers-kakun, niin saa edes jotain iloa tähänki päivään.
 
Minäkin voin niiiin samaistua tuohon läskifiilikseen! Takamus tuntuu levveelle ku yheksän leivän uuni ja kroppa on kaiken lisäks pula-ajan mallia: ruuan katsominenkin jo lihottaa, haistaminen sen sijaan saa aikaan saman efektin kuin hiiva pullataikinalle :grin.
Taidan viritellä pressut peilien eteen ja herätellä vähälle huomiolle jääneen leipomisharrastuksen: tekisköhän mieli vaikka pätkiskakkua KERMAjäätelön kera :wink.
 
Samma här! Yhdyn edellisiin... Turvonnu pullonokkaeläin :grin Siltä tuntuu!!! Ja tämä kropan muuttuminen muutenkin on välillä todella "mieltä nostattavaa". Ja tuo leivo kakku tai pullaa kun vituttaa :wink toimii!! Ei tätä mikään nyt enää ainakaan pahenna :p
 
Aaaah ihanaa, niiin paljon samoinajattelijoita :D Ite en uskalla edes vaa'alle, ja se on kyllä virhe se!!! Neuvola on 17.8. muistaakseni, että sillon sit totuuden hetki! Ei vaan, pakko on käydä ennen sitäkin...
 
Mulla on kyllä ihan samoja fiiliksiä..useimmiten on niiiin iso olo että apua! Paino on noussut jo 13kg, järkyttävää. Nyt viikkoja siis 26+0. En tunnista itseäni enää peilistä. Pyöreän kivan mahan mä haluan, mutta en pyöreitä reisiä, persettä ja käsiä. Onneksi bmi oli raskauden alussa 19, muuten tää 13kg olis jotain aivan kamalaa. Kauhulla vaan odotan että kuinka ylös se paino oikeen nouseekaan..tuntuu ettei loppua näy


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on paino lisääntynyt n. 10 kg alkupainosta n. rv 22 mennessä. Lomalla on pitsa maistunut. Mä en jaksa mitään kakkuja leipoa - ihan suklaa ja jätski ajaa mun kohdallani sen kuvion :wink No jos esikoisesta paino nousi 12kg, toisesta 19 kg, niin tää on sit kai selvä trendi... Imetyksellä on kuitenkin mun kohdalla kaikki ylimääräiset kilot ja vähän enemmänkin lähtenyt. Saa nähä pääsenkö yhtä helpolla näistäkin?

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihanaa kun täällä muillakin kuuluu olevan samoja tuntemuksia kuin itsellä mitä tulee painonnousuun ja ulkonäköön :porc

Kummastuttaako teitä muita yleinen ohjeistus siitä, että painonnousu olisi suurinta vk 17-24 ja sen jälkeen maltillisempaa?

Minun järkeen se ei käy millään kun siitä eteenpäinhän se vauva vasta alkaakin kasvaa kohinalla!
Jos vauva nyt viikolla 28 painaa noin 1 kilon, niin loppuraskaudessahan pelkästään hänen painon pitäisi nousta reilut 200g/viikossa + (istukka ja kaikki muu mikä nyt kasvaakin...!)

Voi olla että syy on minussa ja otan neuvolan painoon liittyvät kommentit turhan raskaasti, mutta ärsyttää silti kun viime viikolla neuvolassa painoa oli tullut reilu 300g / vk, niin neuvolatädin kommentti oli että "Ei tää nyt ihan räjähdysmäinen nousu ole...". Höh, no ei varmaan ole juu.

No siinä narinat. Tänään 27+0, (kiva startata viimeinen kolmannes!) :rolleyes:
 
Kokakola, mä oon kans ihmetellyt välillä samaa tuosta painonnoususta. Tosin itselläni se on toistaiseksi pitänyt paikkansa, edellisellä kerralla neuvolassa painonnousu oli n.400 g/viikko, sitä edellisellä n. 500 g/viikko ja sitä edellisellä reilut 600 g/viikko eli just siinä rv 17-24 paikkeilla. Ehkäpä se kroppa on niillä viikoilla kerännyt sitä vararasvaa, nestettä yms. valmiiksi ja nyt loppuajasta painonnousu olisi enimmäkseen vaan vauvan, istukan ja lapsiveden määrän kasvusta johtuvaa. Toivossa on hyvä elää. :rolleyes:
 
Inholla katselen peiliin naama, perse, pohkeet ja kädet levistynyt. Ja maha , kuvittelin että kannan ylpeänä kaunista pyöreää masua ja hehkun.... :D finnejä, turvotusta, hikeä. Ainoat kengät mitkä mahtuu on kamalat krocksit. Painoa tullut 5 kg, mutta oli valmiiksi jo ylipainoa. Taidan lyllertää pakastimelle ja syödä lisää jätskiä :)
 
Mums. Vedin just täysjyväspagettia ja auran aurajuustosoossia (aurajuustoo, valkosipulii, sipulii, kermaa, suolaa,pippurii)... omnomnom.
Jälkkäriks puolikas vesimeloni sitte :P Olipas muuten eka aurajuustokikkailu koko raskauden aikana

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
En oo päässyt/uskaltautunut vaa'alle kun kotona ei ole vaakaa ja muualla en ole muisyanut käydä. Nyt kävin vaa'alla samalla kun käytin mummoani lääkärissä ja sehän ei ollut juuri noussut melkein kuukauden takaisesta neuvola käynnistä :p tosin meidän neuvolassa on tarkkaakin tarkempi digitaalivaaka ja tuo oli tuommoinen aatamin aikainen mekaaninen vaaka eikä mitään hajua näyttikö se oikeaa, toivossa on hyvä elää :D (kuitenkin masennun aivan täysin kun ens viikolla painelen neuvolan vaa'alle...!)
 
Täällä tuli muutamien viikkojen aikana hurjasti painoa... tuntu että päivittäin kilot vilisi silmissä. Nyt kuitenkin jo pari päivää tyssänny nousu ja jopa tullut lievästi alas :rolleyes: Onneksi. Nyt meinaan pitäis vielä pari kk maltilla olla ettei hirveitä määriä olis lopussa :)
 
Täällä lähestytään +8 kg ja rv tänään 28+3. Kunto menee alas kuin lehmänhäntä kun en kuumuuden takia kertakaikkiaan pysty tekemään mitään muuta kuin olemaan paikoillaan. :sad001 Suppareidenkin vuoksi on pakko ottaa tosi rauhallisesti. Odotan jo niin kovasti että lämpötilat laskisi niin saisi vähän lisää virtaa! Hassua miten eri tavalla meidän elimistöt reagoi kuumuuteen, toiset nauttii helteistä ja toiset taas on aivan tuskissaan.
 
Tuohon aiempaan ihmettelyyni painonnousu ohjeesta, niin tuotakin olin ajatellut että mitä pidemmälle raskaus etenee niin sen hankalammaksi käy nukkuminen ja liikkuminen, mikä olisi omiaan kellä tahansa nostamaan painoa...
 
Täällä mennään viikolla 27, painoa tullut nyt 10,5kg. Ja edellinen painonmuutos/vkp 1250!!! Apua!! Oli eri neuvolatäti kun yleensä, eikä hän kommentoinut painon nousua mitenkään, omituista minusta. Nyt kyllä syöty kaikki mahdolliset jäätelöt/karkit/herkut, eli itse päätin alkaa rajoittaa herkuttelua, että saisi tilanteen vähän hallintaan. Muuten en panikoisi, mutta tavoite oli että raskauden aikainen painon nousu olisi alle 14kg. Saa nähdä miten käy.
 
Täällä ollaan jopa näistä raskauskiloista innoissaan :D olen itse alipainoinen ja melkein toivon että nämä kilot pysyisivät mitä on nyt tullut kerättyä +10kg. Toki olisihan se kiva mahtua taas "omiin" vaatteisiin. Nyt onneks on kesä ja helteet niin kaikki caprit on ollu kovassa käytössä. Innolla siis odotetaan kuinka paljon taas kun seuraavan kerran menee vaa'alle että mitä näyttää =)
 
Takaisin
Top