Painonnousu raskauden aikana

Tänä aamuna vaaka näytti 75.8kg (160cm) mikä on aivan liikaa.. En tiedä miten saisin painon pidettyä kurissa.

Hätäillään yhdessä... mulla 75 kg (164.5 cm). Syöminen on vaan kivaa ja makea niin hyvää :oops: lähtöpainoon lisää se 4 kg.
 
Hätäillään yhdessä... mulla 75 kg (164.5 cm). Syöminen on vaan kivaa ja makea niin hyvää :oops: lähtöpainoon lisää se 4 kg.

Ootko saanu neuvolatätiltä moitteita? Mulla olis ens viikolla käynti, jaiks :S
 
Ootko saanu neuvolatätiltä moitteita? Mulla olis ens viikolla käynti, jaiks :S

Kerronko vasta ens viikolla neuvolasi jälkeen? :laughing002 Anteeksi oli ihan pakko kirjoittaa tuo... kun tietenkin mainitsivat ja siitä tuli lisäpökköä pesään ku tunnustin rehellisenä että ku kaikki makea on nii hyvää
 
Kerronko vasta ens viikolla neuvolasi jälkeen? :laughing002 Anteeksi oli ihan pakko kirjoittaa tuo... kun tietenkin mainitsivat ja siitä tuli lisäpökköä pesään ku tunnustin rehellisenä että ku kaikki makea on nii hyvää

Kerro vaan, kyllä mä kestän :'D ja kun tiedän itsekin että paino ei saisi paljoa nousta. Minäki oon vetäny tänään jo pullaa, limpparia, vanukasta ja suklaapatukan...hups :D
 
Nehän vaan suosittelee.... ei läksytä. Ainaki täällä. Mut kyl tosiaan vähän suosittelivat että vähemmän ous parempi ☺
 
Huomenna näkee paljonko on paino noussu :confused: Vielä ois esikoisesta kiloja jäljellä..

En kyl ymmärrä ku synnytyksen jälkeen porukka kirjoittaa et sairaalaan jäi enimmät kilot... Mie taisin ottaa sit niittenkin kilot mukaa kotia ku paino oli noussu synnytyksen jälkeen :hilarious:
Eikä kyllä helpolla suostunu ne vähätkään lähteä mitkä läks.. :meh:
 
En kyl ymmärrä ku synnytyksen jälkeen porukka kirjoittaa et sairaalaan jäi enimmät kilot... Mie taisin ottaa sit niittenkin kilot mukaa kotia ku paino oli noussu synnytyksen jälkeen :hilarious:
Eikä kyllä helpolla suostunu ne vähätkään lähteä mitkä läks.. :meh:

Mä oon ollu joka kerta samanlainen! Varmaan jotku laihialaiset sukujuuret, että oon niin pihi, etten anna edes raskauskiloja pois! :grin
 
Mulla tänään aamulla vaatteet päällä 5,9 kg lähtöpainosta.... hyi helvetti sanon mä.... viikonloppuna tuli vedettyä vähän pitsaa ja limua muuttoa varten pakatessa ja siivotessa, et ihan itteensä saa syyttää.... :sad001 Varmaan turvotusta osin siitä rasvamäärästä mut en mä kestä... ja tänään menossa rv 15+2 vasta kuitenki. Mul on niin paha olo tän painoasian kans, erkoisesta tuli jotain 20kg ja nyt jos tätä tahtia jatkuu niin ei riitä tässä raskaudessa toi 20kg..... :'(
 
Mä en tohi käydä puntarilla, viimeks ku kävin niin alko paino olemaan siinä missä ennen raskautta. Ja nyt ku on pahoinvointia, niin syön tosi usein päivän aikana....
 
Mulle oli nyt kahden viikon aikana tullut kaksi kiloa lisää... Nyt paino oli vaatteet päällä 66 kg ja olen 158cm joten onhan tossa 10 kg enemmän kuin vaikka marraskuussa.. On vaan niin vaikea ottaa itteään niskasta kiinni tän syömisen kanssa.

Ennen raskautta olin vielä vannonut, että syön terveellisesti enkä todellakaan kahden edestä. Vaan kuinkas sitten kävikään :P

kaisu 15+3
 
Mulla tuli rv10 mennessä muutama kilo. Uskon että ne johtui vaan uniongelmista johtuvan energiavajeen täyttämisestä (tai sen yrittämisestä...) ruualla. Söin ihan järkyttäviä määriä! Uniongelmien jäädessä taakse syöminenkin asettui ja toissapäivän neuvolapunnituksessa oli tullut vain 400g lisää edelliseen (mulla voi saman päivän aikanakin heittää paino jopa parilla kilolla). Tosi hyvä jos hetken vielä menisi maltillisemmin tuon painon kanssa, eiköhän se loppua kohti ala nousemaan... Sikäli en kiloja stressaa jos muuten vaan menee kaikki hyvin ja oma olo on hyvä, kyllä niistä sitten jossain vaiheessa pääsee eroon.
 
Ihanaa kun neuvolassa ei yhtään moitittu mun painonnousua! :) Ekan neuvolan jälkeen oli tullut n. 400g/viikko painoa lisää. Sanoi vain, että ihan ok ja älä stressaa. Lähtöpainosta tähän mennessä mun paino on noussut n. 5,5 kg. On viime aikoina alkanut tasoittumaan tuo painonnousu, kun pystyy jo vähän terveellisemmin syömään ja kivempi liikkuakin jo.

Rv 15+1
 
Mulla ekalla neuvolakäynnillä lähtöpainoon n. 3kg lisää. Mä en siitä vielä stressaa. Ollut valtava turvotus, rinnat kasvaneet ja muutenkin ällötyksen takia joutunut puputtamaan vähän väliä, mutta nyt se onneksi jo enimmäkseen ohi. Ekassa raskaudessa tuli 12kg lisää, eikä sinne synnärille jäänyt erityisemmin mitään. Myöskään imetyksellä mitään lähtenyt, kun elin synnytyksen jälkeen melkeimpä suklaalla ja erilaisilla kahvipullilla, mitä kyläilemään tulevat toi. Lisäksi iski synnytyksen jälkeinen masennus mihin lääkitys toi +10kg lisää. Noi kilot onneksi aikaa sitten lähteneet ja nyt suunnilleen samoissa lukemissa kuin ekaa odotellessa ja ihan normipainoinen. Toivotaan, et nyt ei tule mitään synnytyksen jälkeistä masennusta, lääkkeitä en ainakaan enää suostu syömään. Lisäksi nyt muutenkin elämäntilanne niin eri kun ekan lapsen synnyttyä, että luulen, että tämä menee siltä osin paremmin ja ei tarvi elää pelkästään herkkujen voimin.
 
Mulla ekalla neuvolakäynnillä lähtöpainoon n. 3kg lisää. Mä en siitä vielä stressaa. Ollut valtava turvotus, rinnat kasvaneet ja muutenkin ällötyksen takia joutunut puputtamaan vähän väliä, mutta nyt se onneksi jo enimmäkseen ohi. Ekassa raskaudessa tuli 12kg lisää, eikä sinne synnärille jäänyt erityisemmin mitään. Myöskään imetyksellä mitään lähtenyt, kun elin synnytyksen jälkeen melkeimpä suklaalla ja erilaisilla kahvipullilla, mitä kyläilemään tulevat toi. Lisäksi iski synnytyksen jälkeinen masennus mihin lääkitys toi +10kg lisää. Noi kilot onneksi aikaa sitten lähteneet ja nyt suunnilleen samoissa lukemissa kuin ekaa odotellessa ja ihan normipainoinen. Toivotaan, et nyt ei tule mitään synnytyksen jälkeistä masennusta, lääkkeitä en ainakaan enää suostu syömään. Lisäksi nyt muutenkin elämäntilanne niin eri kun ekan lapsen synnyttyä, että luulen, että tämä menee siltä osin paremmin ja ei tarvi elää pelkästään herkkujen voimin.

Menee nyt vähän ohi aiheen mutta mitä lääkettä sulle määrättiin? Mä syön nyt ahdistukseen/paniikkihäiriöön escitalopramia ja mua taas pelottaa lopettamisoireet mitkä tulee kun lääke viimeisellä kolmanneksella lopetetaan :/
 
Mulla oli ekassa neuvolassa tullut lähtöpainoon nelisen kiloa (ja juu, lähtöpainossakin oli jokunen kilo ylimääräistä..) lisää ja nyt sit tiistaina on seuraava neuvola, jossa luonnollisesti punnitus. Pelottaa jo valmiiksi.. laitan kyllä jotain kevyempää päälleni kuin edelliskerran farkut ja flanellipaidan. :wideyed:

Onneksi en omista vaakaa, niin ei pääse turhaan stressaamaam painonnoususta.. en kyllä omasta mielestäni ole syönyt mitenkään himuisen huonosti, lähinnä vaan useammin, kun ennen saatoin päivän aikana syödä vaan kerran tai kaksi. Nykyään on pakko syödä ainakin neljä kertaa päivässä - joskus yksi ruoka tosin on vaan pari hedelmää tms.

Ja ihan kuin poikkeuksen vahvistamiseksi vieressä on tällä hetkellä levy suklaata ja itsetehtyä pitsaa. :rolleyes:
 
Menee nyt vähän ohi aiheen mutta mitä lääkettä sulle määrättiin? Mä syön nyt ahdistukseen/paniikkihäiriöön escitalopramia ja mua taas pelottaa lopettamisoireet mitkä tulee kun lääke viimeisellä kolmanneksella lopetetaan :/

Mä söin Sepramia 10mg. Lopetin sen pikkuhiljaa, ensin puolitin tabletin ja sit jätin kokonaan. Silleen lopettaminen meni tosi helposti. Kerralla lopettaminen ei olisi onnistunut, kun kerran unohdin ottaa lääkkeen aamulla ja töissä iski järkyttävät vieroitusoireet
 
Mä söin Sepramia 10mg. Lopetin sen pikkuhiljaa, ensin puolitin tabletin ja sit jätin kokonaan. Silleen lopettaminen meni tosi helposti. Kerralla lopettaminen ei olisi onnistunut, kun kerran unohdin ottaa lääkkeen aamulla ja töissä iski järkyttävät vieroitusoireet

Jep, ite lopetin venlafaxinin viime kesänä enkä oo ikinä kokenut vastaavia vierotusoireita. Se oli jotain järkyttävää.
 
Minulle on kertynyt raskausviikkoja nyt 12+3, mutta paino ei ole vielä noussut. Muistelen edellisessä raskaudessa painoni nousseen ensimmäisellä kolmanneksella noin 3 kg. Nyt olen jälleen joutunut jatkuvan energiavajeen vuoksi syömään parin tunnin välein pieniä välipaloja, mutta olen yrittänyt pysytellä hedelmissä ja kasviksissa. Myös vilkas tarjoilijan työ kaiketi pitää kulutuksen korkealla.
 
Mulla on paino laskenut raskaustestistä tähän päivään n. 9kg mikä on hyvä kun ylipainoa on. Mieluummin olisin kuitenkin jatkanut sitä normilaihdutusta kuin eka sitä viikkokausien yökkimistä, oksentamista.. Sitten pari kiloa huhtikuussa lähti noron mukaan. Nyt mulla on seurana tää hirveä närästys ja vähän pelottaa että pysyy koko raskauden ajan. Ei siinä muuta mut yli 70% kaikesta närästää eli aika ikävää tää on.. :sad001
 
Takaisin
Top