Painonnousu raskauden aikana

Miona78

Puuhakas puhuja
Marrasmammat 2016
Helmimammat 2018
Tänne voi laittaa ajatuksia painonnoususta raskauden aikana...

Itellä nyt tasan 11 viikkoa täynnä ja painoa tullut lisää 1,2kg. Vähän kyllä pelottaa, kun kahdesta edellisestä on paino noussut yli 20kg, ja lähinnä raskausdiabeteksen ja hurjan nesteturvotuksen vuoksi.
Mutta kovasti olen kyllä päättäny pitää diabeteksen nyt loitolla ja syödä ja liikkua oikeemmin.
Mutta mutta...aika näyttää miten tän mamman taas käy. :happy:

Mites teillä muilla?
 
Itse olen nyt rv 14+2 ja paino on ekasta neuvolasta (jolloin olin rv 7+3) tippunut 1,7kg. Olen ylipainoinen joten hyvä vaan että ei ole vielä noussut. :) Tavoitteena olisi, että max 10kg tulisi painoa, tietenkään turvotuksista ei voi tietää vielä.
 
Voi kun saisikin painon pysymään aisoissa! Mä olen ollut yhtä päivää lukuunottamatta koko raskauden niin väsynyt, että kyllähän siinä väkisinkin paino nousee, kun kulutus on ihan erilainen kuin ennen.
 
Mulla paino pysyny samana, ei ole vielä noussut onneksi. Viime raskaudessa lihosin +26kg ja tässä raskaudessa yritän nyt terveellisellä ruokavaliolla ja liikunalla pitää painon kurissa. Vime raakaudessa en joudunut ees sokeriraaitukseen,jos tässä raskaudessa paino nousee paljon aion kyl vaatia sokerirasitukseen lähetteen

Rv 11+0
 
Voi kun saisikin painon pysymään aisoissa! Mä olen ollut yhtä päivää lukuunottamatta koko raskauden niin väsynyt, että kyllähän siinä väkisinkin paino nousee, kun kulutus on ihan erilainen kuin ennen.

Mulla sama juttu. Ihan mieletön väsymys iskeny. Ja jotenkii moni asia on alkanu vaivaamaa ja harmittamaan...saatikka ärsyttämää. :banghead:
Mut ehkä se kuuluu asiaan??
Nää "ihanat" mielialan vaihtelut...
Ja voi ukko raukkaa, taas. :joyful:
 
Miulla on tullu nyt rv 12+4 mennessä lähtöpainoon joku 2-3kg lisää. Epäterveellinen ruoka (kaikki yököttää) ja hirvee turvotus (eihän suoli tuolla ruokavaliolla toimi) syynä. Vähän huolettaa miten tässä raskaudessa paino nousee. Esikoista oottaessa lähtötilanne oli hyvä kunto ja lihasta jonkun verran, painoa tuli koko aikana 15kg ja kaikki lähti reilussa puolessa vuodessa imetyksen ansiosta, en liikkunu satunnaisia vaunulenkkejä enempää, vuoden kohalla paino oli jo 4kg miinuksella lähtötilanteeseen verrattuna kun kaikki lihas oli kadonnu. Nyt 1v4kk edellisestä synnytyksestä ja nähtäväksi jää paino puolen vuoden päästä tämän synnytyksen ollessa lähellä...
 
Mun mies on vielä tosi hoikka. Hänen koko perheensä on tosi hoikkaa, ja mun perhe on myös hoikkaa ja urheilullista. Siinä joukossa on pian kuin kirahvien sekaan eksynyt virtahepo, yhtä kiukkuinenkin :D
 
Nyt vähän ahdistaa: mun tissit on jo kasvanut, ja ne on valmiiksi ihan jäätävät melonit. Taas pitää shopata kalliita rintsikoita, kun noita meikäläisen G65 tissiksiä ei saa mistään Lindexiltä. Yhyy. Terkuin Meijeri-Maija.
 
Nyt vähän ahdistaa: mun tissit on jo kasvanut, ja ne on valmiiksi ihan jäätävät melonit. Taas pitää shopata kalliita rintsikoita, kun noita meikäläisen G65 tissiksiä ei saa mistään Lindexiltä. Yhyy. Terkuin Meijeri-Maija.
Mä voin tuntea saman tuskan sun kanssa... rintamusta oli jo valmiiksi vaikka muille jakaa 75H mitoillani ja nyt tuntuu että ne vaan paisuu päivä päivältä lisää :sad001 ehdin vielä alkuvuodesta ostaan 3 hyvät uudet rintsikat, mutta eihän ne enää mahdu päälle... :|
 
Sama liivituska täällä... ja enimmäkseen siksi, että tuntuu että joka paikassa oletetaan että raskaana olevilla myös ympärysmitta kasvaa vähintään sinne 80:een. Itse tarvisin imetysliivitkin 70:n ympäryksellä ja F-kupilla, ja se tuntuu olevan ihan mahdotonta...
 
Jos joku tietää paikan mistä voisi ostaa isokokoisia liivejä raskausajaksi niin saa vinkata! Ei viitsisi maltaita laittaa niihin..
 
Mulle on tullut jo n. 5 kg lähtöpainoon lisää! :eek: Nyt on rv 14+0. On tullut syötyä pahoinvoinnin takia ihan vain niitä ruokia, jotka on menneet alas. Usein ne ruuat on sitten olleet pizzaa, Heseruokaa tms. Väsymyskin on ollut niin kova, että liikkuminen on jäänyt ihan minimiin. Mieli on ollut todella maassa. Mutta nyt pikkuhiljaa vointi on parempaan päin ja pystyy keskittymään terveelliseen syömiseen hyvin. Esikoista odottaessani painoa tuli n. 18 kg ja toisen lapsen kohdalla 14 kg. Molemmat vauvat painoivat syntyessään yli 4 kg, itse asiassa lähempänä 4,5 kg. Alle 4 kg:n vauvaa mun on vissiin turha tälläkään kertaa odottaa. :grin
 
Täällä vielä 2kg vähemmän ku ennen raskautta, rv 13+0. Esikoisesta paino alko nousemaan rv 20-22 ja nouskin sitten noin 18kg! Nestettä oli aivan järkyttävä määrä, kuopat jäi jalkoihin ku paino sormella. Ja se kipu... Toivottavasti nyt pääsis helpommalla.
 
Mulle on tullut painoa 2,5-3kg. Syön aika paljon herkkuja ja enkä liiku ollenkaan. Mulla on raskas työ ja sen päälle vielä kotityöt, niin olen ihan kuollut joka päivä :dead: Painoa mulla tuli edellisistä raskauksista 7kg ja 11kg ja nekin jäi sairaalaan.Tosin olin silloin 12-14 vuotta nuorempikin. Nyt veikkaan että tulee enemmän kiloja.

15+0
 
Mulle on tullut 1 kg, ja viikot 13+1. Oli vatsan toiminnan kanssa ongelmia, mutta nyt on onneksi paremmin. Kaksoissiskoni paino nousi ensimmäisessä raskaudessa 7 kg. Voi olla että itsellä sama edessä tätä tahtia. BMI on nyt 21, vaikka nousisi 10 kg on BMI alle 25. Syön runsaasti ja myös jonkin verran herkkuja, mutta myös liikun paljon kolmen koiran kanssa.
 
*edit, tän piti mennä himot ja ällötykset -ketjuun. En osaa poistaa.

Mitään oikeaa ruokaa ei tee mieli ja kala (mitä pitäisi nyt syödä monta kertaa viikossa) äklöttää. Voisin elää hedelmillä ja jogutilla. Muroja en ole syönyt sitten lapsuuden, mutta himona viime viikosta alkaen kaura-cheerios-murot kylmällä rasvattomalla maidolla ja mansikka- sekä banaaniviipaleilla. :p Tätä settiä oon vetänyt muutamana päivänä ainoana ruokalajina.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ekasta neuvolasta paino tippunut vähän reilu 3kg ja ennen raskautta painosta kilon verran. Pahoinvointi ja oksentaminen varmasti suurelta osin syynä.

Olen sen verran reilusti ylipainoinen, että lääkärin kanssa puhuttiin, että olisi hyvä jos paino ei nousisi yhtään, tai max 5kg koko raskauden aikana.

Aikaisemmissa raskauksissa painonnousu alkoi vasta rv20-rv25 aikoihin ja valtaosa lisäpainosta tuli viimeisten kahden kuukauden aikana.
 
Tänä aamuna vaaka näytti 75.8kg (160cm) mikä on aivan liikaa.. En tiedä miten saisin painon pidettyä kurissa.
 
Mulla on ekasta neuvolasta paino tippunut vähän reilu 3kg ja ennen raskautta painosta kilon verran. Pahoinvointi ja oksentaminen varmasti suurelta osin syynä.

Olen sen verran reilusti ylipainoinen, että lääkärin kanssa puhuttiin, että olisi hyvä jos paino ei nousisi yhtään, tai max 5kg koko raskauden aikana.

Aikaisemmissa raskauksissa painonnousu alkoi vasta rv20-rv25 aikoihin ja valtaosa lisäpainosta tuli viimeisten kahden kuukauden aikana.
Sama täällä! Tai siis lääkärin juttusissa en ole vielä ollut mutta edellisessä raskaudessa paino ei noussut kuin pari kiloa ja neuvolassa olivat tyytyväisiä. Kirjauduin eilen ekaa kertaa sinne omakantaan vai mikäs sen virallinen nimi nyt olikaan. Sinne oli laitettu merkintä ekalta neuvolakäynniltä, että riskiraskaus. Se jotenkin pysäytti. Painosta siis täytyy johtua, koska mitään perussairauksia minulla ei ole. :confused:
 
Takaisin
Top