Painoarviot

keltanokka

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Kesämammat 2016
Te joille on annettu painoarvioita niin mielenkiinnosta minkä kokoisia teidät lapset ovat olleet ja millä viikoilla? Meillä kyseessä esikoinen niin ei ole mitään hajua, missä mitoissa mennään..

Rakenneultrassa (20+3) oli painoa 368g. Nyt (29+0) 1199g.:dummy1:
 
Rakenneultrassa (20+6) oli painoa 448g, vastasi viikkoja 21+4.
Tänään ultrassa painoa 1224g ja vastasi viikkoja 28+5
Nyt on rv 28+0.
 
Onko teillä ollut ylimääräinen ultra vai miten ootte saaneet painoarvion rakenneultran jälkeen?
 
kävin viikonloppuna ylimääräisessä tarkistuksessa kivuliaiden supistusten ja vauvan huonon liikkuvuuden takia. :) siks painoarvio. Muuten en sitä saisikaan.
 
Mä olin ylämaha kivun vuoksi tarkistuksessa joten siellä katsottiin vauvan paino :) kaikki oli onneksi hyvin,mulla jokin revähdys ylämahassa siksi kipuilee. Pelästyin ensin myrkytystä kun tunne kuvailtaessa samanlainen.
 
Meidän tytsyn paino oli arviolta n.1500g rv29+6 kun kävin kivun takia tsekkauksessa äippäpolilla. Neuvolassa sanottiin viikkoa myöhemmin sf miten perusteella, että siro vauva on tulossa tälläkin kertaa..mennään lähellä alakäyrää.
 
Minulla taas sf menee keskikäyrän yläpuolella. Huomenna saa uuden sf-arvon, katsotaan sitten missä ollaan. :)
 
Meidän vauvan paino arvio oli 1700g rv. 30+2. tuossa aviossa mitattiin myös reisuluun pituus ja vatsanympärys x3. Nyt kasvaa kuulema yläkärällä.
toisen lääkärin tekemä arvio oli 1030g, rv 27+1 silloin kasvoi keskikäyrällä.
Ihan pelottaa et tuleeko oikeasti yi 4 kg painava lapsi..
Mulla on Radi, mut sokerit on mulla olleet eittäi hyvät, ei korkeita arvoja. ruokavaliolla mennään.
 
Muokattu viimeksi:
Onks vauvan painon kans jotain "rajaa" et miten ison vielä voi alateitse synnyttää ja minkä kokoinen leikataan? Vai meneekse ihan yksilöllisesti?
 
Jostain olin lukevinani, että periaatteessa vauvan koko ei yksin sanele sitä syntyykö se alakautta vai sektiolla vaan äidin lantion rakenteella on suurempi merkitys. Varmaan saa lähemmäs viittä kiloa vauvan paino nousta ennen kuin mietitään synnytystapaa, jos äidin lantion rakenne on ok.

Korjatkaa toki jos olen väärässä :)
 
Mutta missä vaiheessa tota lantion rakennetta tarkastellaan jos ei ole synnytystapa-arviota? Vai käykö siinä sitten niin, että tunti ähistään ilman tulosta ja tajutaankin ettei edes mahdu syntymään :D Koko ajan vaan on takaraivossa se ajatus, että kun on pieni ihminen niin lantiokin on sitten pieni. Vaikka tiedän, että pienelläkin naisella voi olla synnyttäjän lantio.
 
Meillä synnytystapa-arvio on raskausviikolla 35 niille vain joilla ensimmäine synnytys. Lääkäri eilen epäili että meillä tapahtuu käynnistys rv 37-38. Mut se selviää 4 viikon päästä. Jännittääääääää.......
 
Esikoisen aikaan ei mitenkään tutkittu tms. Arvioitu ,mitattu mitään.. Ja niinhän siinä kävi että lujaa leikkuriin mentiin kun ei mahtunu.
 
Täällä ainakin terkkari arvioi neuvolassa ja keskustellen odottajan kanssa tehdään lähete paino- ja/tai synnytystapa-arvioon.
Ja terkkari myös tekee käsikopelolla vauvan kokoarvion seuraavalla neuvolakäynnillä (eli muutaman viikon kuluttua). Kyselin terkkarilta jo aiemmin, että eikö kokoa arvioida ja hän lupasi, että jos asia yhtään huolestuttaa tekee hän lähetteen eikä niitä lähetteitä ole tähän saakka kumottu.

Jos ei mitään huolta ole vauvan koosta, ei terkkarilla eikä odottajalla, ei myöskään mitään kokoarvioo tehdä.

Eli kannattaa omista ajatuksista jutella siellä neuvolassa :)
 
Takaisin
Top