Painoarviot

Kysyin lääkäriltä, että voinko itse vaikuttaa loppuaikana vauvan painoon. Hän sanoi että turha herkuttelu ja hiilihydraatit pois, mainitsi erikseen tuoremehujen ja limsojen ison sokerimäärän (kaikki varmaan tietoisia tästä mutta niillä saa kyllä kerättyä valtavasti turhaa energiaa). Mäkin tiedän sokerin vaikuttavan vauvan kokoon varsinkin tässä lopussa mutta on silti kyllä tullut syötyä jonkin verran :/ yritän jättää herkuttelua nyt vähemmälle ja samoin korvata leipävälipaloja jollain muulla.
 
Täällä rv 35+5 ja painoarvio 2835g eli ihan normaalin kokoinen pitäisi vauvan olla ja n. 3500/3600g veikkasi painoksi la:n tienoilla.
 
Millä viikoilla olet JustMom10 kun painoa arvioidaan uudelleen? Mulle tulee uusi aika rv 38-39. Kovasti lääkäri kyseli multa että onko suvussa ollut isoja vauvoja ja onhan niitä ollut erityisesti miehen puolelta. Tai lähinnä ovat olleet keskivertoa pidempiä. Veikkasi siis että olisi perinnöllistä. Aion silti laittaa syömiseni tarkkailuun jos se hillitsisi kasvua.

Edit. Käyhän viikkosi ilmi viestistäsi JustMom10, unohda turha kysymykseni :)
Joo siis viimeksi tosiaan ultrattiin rv 34+ 0 ja tarkistus on 36+5.
Mitä sulla on painoarvio ollut?
 
Painoarviota ei saatu kun vauvan pää oli niin alhaalla. Se olisi ollut mielenkiintoista kyllä tietää.
 
35+4 . 2500g. Arvioitu la;na 3.2kg.. Vauva jo melkein esikon kokoinen kun syntyi 40+6 2794g :)
 
Neuvolalääkäri ultras tänään (tarkisti että pää on alaspäin) mutta sanoi ettei täällä oo tapana antaa painoarvioita kuin silloin jos on sf-mitassa häikkää,sokerivauva tai menee yliaikaiseksi..
 
^ ai että toi on ärsyttävää kun luulis ettei arvion teko voi olla mahotonta jos on ultrakin käytössä!! Pyh, vai ei oo tapana... :mad:
 
Mä ihmettelen ihan samaa. Jos kerran ultrataan niin eikö niitä kolmea mittaa voi muka samalla ottaa painoarviota varten? Ihan hassua.
 
Rv 36+0 ja painoarvio nyt 2,8kg. Lääkäri sanoi, että kasvaa vielä noin kilon laskettuun aikaan mennnessä.
 
Tänään taas ultrassa käyty...
Rv 36+1 ja painoarvio 2990g. Eli hyvän kokoinen poika tulossa. Varmaan samaa kokoluokkaa kuin minun keskimmäinen.. hän painoi 3880g.
 
Meillä kanssa sama, että ei ole painoarviota ollenkaan tehty, vaikka erikseen sitä kysyin. Lääkäri vain totesi viimeisen ultran jälkeen, että normaalilta se vaikutti.. :mad: Turhauttavaa! Nyt siis mennään 38+4. Etenkin turhauttaa se, kun lääkäri ja neuvolatäti mittaavat sf-mittaakin ihan eri tavalla.. :facepalm: ei siis mitään hajua lapsen koosta.. Ja miehen suvulta tulee aika isopäistä porukkaa, niin oon pelännyt että meidänkin vauvalla ois iso pää, eikä sitten mahtuiskaan synnyttää tai että pitäisi kiireessä sitten miettiä vaihtoehtoja ja imukuppeja ja ties mitä.. :meh: Olettais, että tekemällä ees jonkinlaisen painoarvion, niin helpottais niiden kätilöidenkin työtä..
 
Täällä Pohjois-Karjalassa on kuulemma tapana, että ellei terkkari tee lähetettä (hyvin perusteltuna) synnytystapa-arvioon ei kokoa arvuutella kuin vasta silloin kun on synnyttämässä.

Mä annan 10 pojoa mun terkkarille, joka teki lähetteen ja kirjoitti sen niin fiksusti ettei sitä hylätty. Olin varma etten mitään jättiläistä kasvata, mutta kyllä omaa oloa helpotti eilinen käynti. Täälläkään kun ei neuvolalääkäri suostunut mitään kokoarvioo tekemään, sanoi vaan että kyllä se syntymään mahtuu. o_O
 
Hyvä että on olemassa vielä niin mahtavia terkkareita!! :) Tähän mennessä, jos mulla on ollut mitään ja neuvolatäti on tehnyt lähetteen niin kaikki on tulleet takaisin hylsyinä.. :sad001 tuntuu että herkästi todetaaan että kaikki on kunnossa ja sitten ihmetelläänkin et miksi ei mitään tehty jos olikin jotain.. :facepalm: Vähän liian tuuripeliä mun makuun tää meno.. :rolleyes:
 
^ Tosi inhottavaa kun jää tollainen fiilis siitä miten asioita hoidetaan!
Mulle terkkari varoitti, että lähete voidaan hylätä mutta ei onneksi hylätty. Kyllä se vaan odottajan hermoja säästää kun on ees joku idea siitä minkä kokoista vauvaa sisällään kantaa.
 
Näinpä. Mutta tuurilla ne laivatkin seilaa, tuntuisi sopivan paremmin tähän vallitsevaan tilaan :rolleyes:
 
Tänään oli synnytystapa-arvio. Nyt rv37+2 ja 2894g. Arvioi syntymäpainon olevan noin 3,5kg (painotti kyllä että on vain arvio), eli ihan normaalin kokoinen. Pitäisi mahtua myös syntymään alakautta, helpotus!
Lisätään vielä, että totuus oli 3325g ja vauva syntyi vk41.
 
Mulla oli painoarvio ultrassa rv 39+0 3518g ja syntyessään rv 39+3 paino oli 3496g. Kätilö synnärillä arveli käsin painoksi 3600-3700g.
 
Takaisin
Top