Paino

Joo itsellä samat fiilikset.. Parkuen lähdin pois sieltä ja tärisin ihan hulluna.. Ekana tietty myös vitituksen vuoksi tupakalle oli pakko mennä. Mut toi oli kyllä kamala tilanne.. Edes se että 18 vuotiaana sain uutisen tulevista polvileikkauksista ei ollut yhtä kamala! Vaikka siis parkuen lähdin myös sieltä ortopedin luota niin silti! Joskus vaan toivoo että ihmisillä olisi edes hieman käryä siitä miten kannattaa asioista puhua niin että menee perille ilman että kukaan loukkaantuu tilanteesta.
 
Niin totta! Ja jotenkin koen että kyseinen henkilö on kyllä alansakin niin väärin valinnut! ...pitäisi olla ihmisläheinen ja ihmisen tunteet huomioon ottava....tämä oli kaukana siitä!!
 
Mun th oli kyl mahtava. Siinä vaa'alla seistessäni ja manatessa mun painoo, se vaan totes, ettei kukaan puhu painosta. Se vaan kirjataan ylös ja siinäpä se.
Mulle on aina valitettu ylipainosta. Nykyään onneks lihasta on paljon enemmän, ja sen (onneks) huomaa. Naisellista vartaloo en oo ikinä omannut. Olkapäät on aivan massiiviset ja selkä on varmaan jopa leveempi ku mun miehel :D

Kyl kiukuttaa semmoset lääkärit, joilta puuttuu empatia. Onneks nykyään monelle ylipainosta huutavalle lääkärille voi näpäyttää takas :P
Voimia kaikille sorretuille!
 
Tänään kävin keskustassa vaatekaupoilla niin hyi hemmetti, että minua rupes ällöttää oma peilikuva. Oon siis aina ollut hoikka ja urheilullinen, paitsi esikoisen jälkeen ja raskauden aikana olin oikeesti yks tursu. Ja sain laihdutettua 63kiloon nopeestikin.. Mut eiikä, ne pahoinvoinnit ja syömiset on tehnyt tehtävänsä. Oon jo melkonen tursu. En oo vaa'alla käynyt.. Enkä kyl käykään. En haluais neuvolassakaan kuulla omaa painoa. Tänään on onneks ollut pahoinvoivaton päivä tähä asti, joten otin pyörän ja ajoin 5km suuntaansa ostoksille ja se oli aivan ihanaa, olisin voinut jatkaa paljon pidemmälle, mutta poika pitää hakea koht päikystä kotiin. Tänään raahaan itteni kyllä taas liikkeelle päiväunien jälkeen! Ja nyt kerran nämä olot antaa jo myöten niin tää täti käy kyllä hedelmä ostoksilla. Ja taidanpa ruveta pieneen herkkulakkoonkin (esikoisen syndet perjantaina niin sillo on pakko herkutella :grin). Ja tossa kaupungilla ollessani meinasin käydä yhdellä donitsilla arnoldsilla, mutta tein uukkarin ja läksin pyörän selkään, hyvä mie! Vaikka ajattelin, että miten mukava ois istahtaa hetkeksi yksin herkuttelemaan, koska oon varmaa vuos sitte viimeks käyny yksin jossai?
 
Ikävää kuinka paljon ajatukset pyöriikin painon, ulkonäön, syömisen ympärillä. Sanotaan, että pitäisi elää rennommin, mutta sanotaan myös että pitää liikkua, ei saa syödä sitä tätä eikä tota ja noin.
En ole koskaan ollut kovin ylipainoinen, mutten hoikkakaan. Muodokas kyllä. Paino on silleen sopivasti sijoittunut. Hah. Bmi ennen raskautta 26-27.
Syön pääasiassa järkevästi. Perusjutut hallussa.
Sen kerran kun sitten syö jotain karkkia tms niin miksi siitä tulee hirrveä morkkis?! Ei edes syö paljon. Silti. Ja nyt raskaana ollessa kahta kauheammin pähkäilee asioita.
Vielä helmikuussa kävin salilla rappustreeniä ym hikistä ihanaa 3xvko ja kävelylenkit päälle.
Siihen se jäi kun raskaus alkoi. Järjetön väsy. Töissä tuntuu menevän kaikki voimat. Pakosti kävelen rappuset max 5 kerrokseen asti. Mut luoja että hengästyn. Ja loppupäivästä tulee rasituksesta jo vatsan seutu pinkeäksi.. :0

Meillä on neuvolassa yksi vanhempi täti joka on aika nyrpeä painoin tuijottaja.
Tällä kertaa eka käynnillä oli nuorempi sijainen joka sanoi heti että nyt ei tarkkailla sun painoindeksiä vaan sitä mitä raskauden aikana tulee ja eipähän sulla ole näköjään aiemmissa liikaa tullut... Harmi et tää oli vaa kerran sijaisena.

Ja alkuraskauden ihanuus turpo oloineen...voi voi...

Kylläpähän tekis mieli jäätelöä :p

Marraskuun lopun ellami 10+3
 
Muokattu viimeksi:
Mulla paino nousi ekassa raskaudessa 22kiloa. Nyt juuri sain pudotettua painon takaisin siihen mitä se oli ennen esikoisen odotusta. Eli lähtötilanne sama kuin esikoisesta 61kg ja 169cm. Nyt yritän kaikkeni ettei paino pääsisi nousemaan niin paljon kuin viimeksi. Toistaiseksi paino ei ole noussut kun en pysty tältä etovalta ololta oikein syömään...Rv 8+4
 
Mulla on vielä edellisen raskauden jäljiltä 8kg jäljellä ja sitäkin ennen olin ylipainoinen. Nyt 87kg ja 164cm pituutta. En jaksa stressata, kun ehdin ne tiputtaa sitten tämän raskauden jälkeen. :)
 
Tänään neuvolassa 57,8 kg, pituutta 169 cm. Voi olla, että on tullu muutama satagrammaa lisää tai sit ei. Joskus oon painanut normistikin vähä enemmän.
 
Hmm. Vieläkään ei näemmä riitä se ruokamäärä mitä syön kun taas oli melkein puoli kiloa tullut paino alas. Huolestuttaa hieman kyllä kun kuulemma ei sais laihtuakaan kauheasti.
 
Vau kirjassa lukee, että jotkut laihtuu pari kiloa heti alussa ja jotku lihoo sen, että on normaalia alussa.
 
Joo ja siis mulla kyllä muutenkin jojoilee paino.. Ja siis vedin eilen pitsaa eli painon olis pitäny nousta mut ei ku se oli jopa laskenut. Sen takia oon ihan ihmeissäni
 
Mä kävin joku päivä sitten vaa'alla ja oli kyllä virhe.. Onhan tässä ollut vähän turvonnut olo ja housut puristaa, mutta silti tuli järkytyksenä.
Mulla lähti paino nousuun ihan heti esikoisenkin kanssa ja koko raskauden aikana painoa tuli yli 20 kiloa. Yritän tällä kertaa pitää painon kurissa, vaikken kyllä viimeksikään mässäillyt.. sitä vaan tuli. :sad001 Ja siis oon kyllä aina ollut pikkuisen pyöreä ja leveälanteinen. Kai mä sit vaan oon helposti turpoavaa sorttia. :D
Mulla terkkareiden suhtautuminen painonnousuun vaihteli ekassa raskaudessa. Loppuvaiheessa, kun turvotti ja kroppa keräsi nesteitä, terkkari vaan huitaisi kättään. Mutta sitä ennen toinen terkkari vähän jo saarnasikin ja näytti ruokaympyröitä. :/
 
Mitenhän sitä otetaan se, että kun tietoisesti syö n. 1800+ kcal, ruokaympyrän mukaan, kaikki makrot kohdillaan, mutta paino tippuu silti n. 200g vuorokaudessa. 11.5 on neuvola, elopainoni on melkoinen, joten tuskin ainakaan hirmuisesti satikutia pitäisi tulla.

2 aikaisempaa raskautta lihottivat.
 
Mie en osaa kyllä laskea noita kaloreita :sad001 Itellä alkoi myös turvotus mutta paino vaan laskee. Huomaa ku housut on ruvennu just kiristämään ja vanhat alkkarit ei meinaa mahtua päälle ku persus on levinnyt niin paljon :DD
 
^SAMA! Ja vasta noin rv 8.. Mitähän tästä tulee..
No onneksi vielä ensi viikolla on tytöllä hoitoa, kävelen kotiin ja takaisin.
 
Joo eikä siis kävelyllä käyminen paljoa auta. Paino laskee kyllä joo mutta se turvotus on silti sama. Onneks kotona on hyvä lenkin jälkeen vaihtaa hame päälle niin ei kiristä enää housut :)
 
Juotteko riittävästi? Minä juon n. 2-2,5l vettä vuorokaudessa eikä turvota kovinkaan pahasti :)
 
Yritän mielestäni juoda paljon yleensä siis juon vajaan litran ehkä päivässä. Ja nyt menee about puolentoista litran kannu vettä per päivä ja lisäks tulee juotua melkein puolen litran pullo vielä iltaisin.. Eli joku ehkä 2l menee just ja just jos edes sitä
 
Verimäärä lisääntyy niin paljon, että ei ihme, että nesteitä kuluu! Mieletön tuo systeemi, että naisen elimistöön varastoidaan ylimääräistä verta eikä tuu hätä synnytyksessä niin nopeasti jos vuotaa.
 
Takaisin
Top