Pahoinvoinnit

newi

Näppärä viestien naputtelija
Eli nyt on menossa rv 13+1 ja pahoinvoinnit senkun pahenee!

Ensimmäisessä raskaudessani pahoinvoinnit alkoivat samantien (rv jotain 4) ja olivat aivan _järkyttävät_ aina raskauden keskeytymiseen asti.

Tässä nykyisessä raskaudessa olin aivan onnessani kun alkuraskaudesta oli niin hyvä olo, lukuunottamatta väsymystä. Mutta... sieltä se pahoinvointi kuitenkin tuli (rv 11) ja on kyllä NIIN voimaton olo. :sad001

Ensi viikolla pitäisi aloittaa opinnot, herätys noin klo 6. En tiedä miten tästä selvitään. Ja olisi kiva tietää etukäteen kauan pahoinvoinnit meinaa kestää! :D
 
Noista rannekkeista olenkin kuullut, mutten ole uskonut vaikutukseen.. täytyy varmaan kuitenkin kokeilla kun tuntuu ettei mikään muukaan auta!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla oli tässä toisessa raskaudessa pahoinvoinnin aaltoja vielä joskus 25 viikon paikkeillakin. Ekassa ei kun lievää pahoinvointia alussa. Eka poika, toinen todennäköisesti tyttö. Raskaudet voi kyllä olla niin erilaisia mitä pahoinvointiin tulee.
 
Niin... Ostin eilen pahoinvointirannekkeet mutta en ole huomannut olossa muutosta... Voiko syynä olla että ne ovat väärällä kohdalla? Onko kikkoja tarkemmin oikean pisteen löytymiseen?
 
Minäkään en huomannut rannekkeista olevan mitään apua :/ mulla pahoinvointi alkoi rv 7 ja rupes hiipumaan rv 13.
 
Ääh, pahoinvointi on syvältä. :sad001

Mua lohdutettiin sillä, että yleensä pahoinvointi loppuu viikolla 12. Omalla kohdalla se ei valitettavasti pitänyt paikkaansa, vaan raju pahoinvointi kesti synnytystä edeltävään päivään. Opinnot siis keskeytyivät raskausajaksi. Tämä nyt ei paljoa rohkaise... Mikään ei myöskään pahoinvointiin auttanut, mutta pahoinvointilääkkeistä olen kuullut vain hyvää. Itse en uskaltanut niitä kokeilla, mutta jos pahoinvointi jatkuu pahana pitkään, niin kannattaa ehkä kokeilla. Joskus jos samanlainen pahoinvointi tulee, niin ehdottomasti otan lääkkeet.

Kovasti tsemppiä, toivottavasti pahoinvointi helpottaa! :)
 
Nyt on pahoinvointi vaan pahentunut. Koulussa ei pysty käymään ja voi olla että huomenna tiputukseen... toivtaan että alkaisi helpottaa eikä kestäisi sinne synnytykseen asti! :sad001
 
Mulla oli alkuun 10. viikon tienoilla pari kertaa pahoinvointia ja ajattelin, että selvisinpä helpolla. Rv 15 toi sitte uudet ökäilyt ja sitä on jatkunut nyt jo 2 viikkoa joka aamu. Ja nimenomaan tyhjällä vatsalla pitää päästä kakomaan joka aamu samalla reissulla kun taaperran aamupissalle
Pelkkää sappinestettähän tietty ylös tulee, mutta tämän "tyhjennyksen" jälkeen voin syödä aamupalaa ihan normaalisti eikä tule enää uusia oloja. Toivoisin vaan, että tää jo loppuis....
 
Nyt on siis rv 14+0. Oksentelua on ollut muutaman päivän jo ihan yötä päivää... Huomenna kyllä mentävä lääkäriin jos ei ala helpottaa. On tää vaan niin kamalaa, mutta toisaalta onhan se vaavi tän arvoistakin... Inhottavaa vaan kun jotkut pääsee niin vähällä ja itsellä tällaista kärsimystä :D
 
Hyvä hyvä, lääkäriin vain! Kieltämättä itse olin hitusen kateellinen kun oma raskaus meni pahoinvoidessa, kun jotkut hehkuttavat voivansa paremmin kuin koskaan raskaana ollessaan... :oops:

Toivottavasti pian helpottaa! :)
 
Kieltämättä itse olin hitusen kateellinen kun oma raskaus meni pahoinvoidessa, kun jotkut hehkuttavat voivansa paremmin kuin koskaan raskaana ollessaan...

Joo samaa olen miettinyt kun puhutaan miten raskaana oleva nainen hehkuu ja on kauneimmillaan jne.. ei nyt ihan siltä tunnu :D
 
Niinpä! ja nytkin olen sairaslomalla vuodepotilaana, niin eihän tää nyt ihan tervettäkään ole...
 
Raskaus on mielenkiintonen juttu....Joku toinen on elämänsä kunnossa ja harrastaa hikiliikuntaa synnytykseen saakka ja toinen taas yrjöää koko raskausajan ja makaa sängyssä toimintakyvyttömänä. Itse olen jostain tuolta välimaastosta, pahoinvoinnit ei ollu kovia mutta toisaalta liikkuminen on ollu haastavampaa.
 
Mulla kesti raskauspahoinvointi puoliväliin saakka raskautta :sad001 Ihan siis oksentelin monta kertaa päivässä. Mutta inhottavin oli silti se etova olo ja tunne, että VOISI oksentaa ihan koska vaan.

Kokeilin itse niitä pahoinvointirannekkeita, mutta mulla ne ei kyl auttanut yhtään.
Mulla tuli huono olo jos syömisväli oli ollut liian pitkä. Sit tietyt ruuat alko närästään ja sitä kautta tuli sit huono olo. Aamuisin kuitenkin helpoiten yökkäilin.

Jossain vaiheessa kokeilin, että otin syötävää ja juotavaa yöpöydälle yöksi, niin saatoin sit jos yöllä hräsin niin siitä syödä ja juoda, tai sit aamulla ennen kuin nousin edes sängystä. Se auttoi hiukan.

Liian makeat, liian rasvaiset, liian tuliset ruuat sai mut voimaan pahoin. Samoin kirkkaat valot, kovat äänet, tietyt hajut.

Eli sit kun oppii että mitkä itsellä on niitä asioita jotka pahoinvoinnin laukaisee, niin yrittää välttää niitä tai sit just yrittää syödä pieniä annoksia usein, ja juoda paljon.

Tsemppiä!
 
Mulla vaan tuntuu ettei mitään selkeää syytä ole, että voisi ehkäistä/helpottaa omalla toiminnalla oloa. Kuvottava olo vain on ja pysyy eikä sille mitään voi... :sad001
 
Takaisin
Top