Päivän asu (äitiysvaateketju)

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? Kerro se kuvalla tai sanoin. Saa vastata, vaikkei olisi vielä siirtynyt äitiysvaatteisiin. :)

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koit tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?
 
Muokattu viimeksi:
Alkaa olla jo vaikea löytää vaatteita töihin. Raskausmahaa ei varsinaisesti vielä ole, mut turvotusta on ja jotenki täysi ja painava tunne vatsalla. Esim. kovin koukkuun ei jalkoja enää saa, tai alkaa tuntua tosi epämukavalta. Tänään oli töissä tunika vyön kanssa ja aika huono valinta oli, vyö puristi mahaa melkein joka asennossa. :oops:
 
Mustat mammafarkut, musta toppi ja musta huppari :) Lähes kaikki mun vaatteet on mustia, on mammahousuja, leggingsejä, sukkiksia, tunikoita, pitkiä toppeja, isoja huppareita. Eli tavallaan samanlaiset vaatteet kuin muutenkin, mutta tilaa kasvavalle vatsalle. Ulkovaatteet sen verran väljiä, että aina mahtuneet normaalit vaateet myös loppuraskaudessa.
 
Treenihousuissa joutunu nyt enimmäkseen olee tai collareissa, kun farkut puristaa jo nyt (rv 8+1) niin paljon mahasta :arghh: Ekassa raskaudessa vetelin vielä helposti rv14 asti tiukoissa farkuissa. Onks toisessa raskaudessa sit sitenki yleisempää et maha kasvaa tai turvotus tulee jo aiemmin?
 
Mulla ainakin ollut niin, ekan raskauden kuljin ihan omissa farkuissa, nyt viiden raskaus menossa ja 5+ viikolta ihan mukavuussyistä mammahousut jalkaan :) Maha ei ole ollut loppuraskaudessa isompi, mutta tullut kyllä esiin aikaisemmin.
 
Mulla ollut jo useamman viikon niin, etten voi pitää farkkujen nappia kiinni. Muuten puristaa tosi ikävästi. Mutta kyllä ne muuten vielä menee. Onneksi sain siskolta jo valmiiksi parit mammahousut lainaan, varmaan joutuu pian ottamaan ne käyttöön.
 
Mä törsäsin tässä joku aika sitten Noshin trikoohameeseen, jossa on tosi leveä resori vyötäröllä, oli sen oloinen, että joustaa sitten kun maha alkaa kasvaa, mutta sen verran napakan tuntuinen, että voisi jopa toimia tukena sille kasvavalle mahalle. On kyllä supermukava päällä! Jää nähtäväksi, onko hintansa arvoinen sit myöhemminkin.
 
Kävin tänään ostamassa isommat rintsikat, kun tissit on jo turvonneet aika lailla. Tässä vaiheessa vaihdoin yhtä kuppikokoa isompiin, saa nähdä joutuuko hankkimaan vielä isommat jossain vaiheessa. Mulla on normaalisti pienet rinnat, joten eron huomaa tosi selkeästi.
 
Mä törsäsin tässä joku aika sitten Noshin trikoohameeseen, jossa on tosi leveä resori vyötäröllä, oli sen oloinen, että joustaa sitten kun maha alkaa kasvaa, mutta sen verran napakan tuntuinen, että voisi jopa toimia tukena sille kasvavalle mahalle. On kyllä supermukava päällä! Jää nähtäväksi, onko hintansa arvoinen sit myöhemminkin.

Oliko onnistunut ostos tässä vaiheessa?
 
Mie siirryin tällä viikolla (rv 9) äitiyshousuihin. Viime raskaudessa maha tuli esiin vasta puolessa välissä joten arvasin kyllä että tulee nyt aiemmin, mut en ihan näin aikasin odottanut! Töissä on varmaa pakko kertoa jo ainakin omille tiimikavereille, seuloihin on vielä kaks viikkoa enkä kyllä tiedä, miten tän mahan saa enää piiloon. Oon vielä aika pienikokoinen joten maha näkyy jo tosi selkeesti. :bag:
 
Mulla rv 10 meneillään enkä omista yksiäkään äitiyshousuja, vaikka tarvetta varmaan olisi. Legginseillä siis mennään. Haluaisin tuunata jotkut farkut resorilla äitiysmalliin, mutta en ole vielä uskaltanut.:rolleyes:

Tilasin eilen ebaysta pilkkahintaisia imetysliivejä. Saa nähdä minkälaisia sieltä sitten oikeasti tulee.:grin Hyvälle ainakin vaikuttivat.
 
Mulla ei oo enää viikkoihin mennyt omat farkut kiinni, koska alamaha pömpöttää, enkä kestä housujen puristusta. Odotan esikoista, joten yksiäkään äitiyshousuja ei ole valmiiksi kaapissa. Vielä en ole uskaltanut ostaa äitiyshousuja, koska keskenmeno pelottaa edelleen. Mutta jos nyt ensi viikolla nt-ultrassa on kaikki hyvin, lähden äitiysvaateostoksille:)
 
Minä käytän legginssejä ja treenitrikoita niin joustaa vielä hyvin mahan kohdalta. Tosin ylipainoa kun on niin eipä tuossa vielä erota mikä on raskausmahaa. Vaikka painoa on lähtenyt 5kg niin turvotus on niin älytön että näyttää kun olisi pidemmälläkin jo.
 
Mä ostin just ihania leggareita, mutta en ainakaan toistaiseksi ole pystynyt käyttämään :sad001 Ei voi nostaa mahan päälle kun alkaa ahdistaa ja jos kuminauhan asettelee tohon melkein nivusten kohdalle niin sit ahdistaa alavatsaa. Mulla jotkut edellisessä raskaudessa eurolla kirpparilta ostetut mammacolleget kotona melko kovassa käytössä, saa nähdä säilyvätkö ehjänä koko raskauden :D
 
Oliko onnistunut ostos tässä vaiheessa?

Oon kyllä tykänny, ihanan tuntusta kangasta. Mä oisin voinu ottaa ehkä kokoa pienemmänkin, mut aattelin sit, että mahtuupahan loppuraskaudesta päälle (jos mahtuu) ja synnytyksen jälkeen kans, tuntuis joustavan ihan hyvin, mut saa nähdä kuin käy, en pysty yhtään hahmottamaan, minkäkokoinen sitä sitten on. Toistaseks vielä mahtuu omat farkut jalkaan, vaikka illasta jonku verran turvottaakin. Rv 8 toki vasta menossa. :D
 
Täällä rv 7+6 ja oon joutunu jo farkut karsimaan. Ei vaa mee päälle enää tai kiristää nii, et kivut voimistuu moninkertasiks. Onneks on viel muutamat mitä pystyy käyttää. Ja sit muutamat löysät olohousut ja hameita. Paidoista menee mammapaitoja tai muuten vastaavanmallisia, kun jo niin selvä maha (kiinteetä turvotusta, alkuturvotus mahalta kävi jo pois..) tiukoilla vaatteilla, enkä halua vielä kaikkien tietoon tätä, kun on viel niin alus ja esikoinen meille. :)
 
Muokattu viimeksi:
Niin ja tukisukat on kans, ilman niitä jalat on ihan kauhean kipeät. Ja oon myös huomannu, et sellaset urheiluliivit jotka on toppimaiset, on paremmat, ku normit. Normeista tulee herkästä tissit kipeiks niin, et kipu tuntuu vasta aamulla kun herään, mut nuista urheiluliiveistä ei. :)
 
Urheiluliivit on kyllä ollu hyvät. Mä oon tosi pienirintaisena ollu ihan järkyttyny, että nyt mulla on ihan oikeet rinnat, nii ollu vähä hämmennystä, mihin nämä oikein laittas, vaikka ei nämä oo hyvällä tahdollakaan ku A-kuppia, mut on se mulle jo paljon sekin :D

Mä nyt vaihdoin mamma-farkkuihin, omat on kyllä aamusta ihan ok, mut töitten jälkeen turvottaa niin paljo, että hyvä kun jalkaan menee.
 
Mä en voi normaaleja liivejä käyttää ollenkaan ja mulla nyt toppimallisia kevyen tuen urheiluliivejä. Onneksi mullakin melko pienet tissit, mutta ikävä kyllä kasvavat johonkin c-kuppiin loppuraskaudessa ja imetysaikana :sad001 Mä niin tykkään mun pienistä tisseistä kun ne ei ole tiellä, ei hölsky pahemmin juostessa/pomppiessa, eikä herätä ikävää huomiota :D
 
Mulla itellä viime talvena jostain tuntemattomasta syystä (oisko ollu hormonit) kasvo just C-kuppiin enne sitä oli B ja nyt tuntuu et C- meinaa jäädä pieneksi jo. Katotaan kuinka mulle käy noiden liivien kans, kuin kasvaa sit loppua kohti. Sanon kyllä vielä teille joilla on a/b niin c kyllä tuo jo painoa ja hölskyy ihan eri mitassa! Nii ja nehän voi kasvaa kaksi tai kolmeki kuppia raskaus ja imetys aikana.
 
Takaisin
Top