Oudot mielihalut

Hitsi..nyt alkoi sitten tekemään mieli tuota hernekeittoa!! Ja olen töissä joten saan vaan haaveilla :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ei niinkään outoja mielihaluja, mutta sellaisia mitä en ole syönyt moniin vuosiin. Viili, se ihan maustamaton on mun välipala ainaki sen pari kertaa päivässä... Samoten rusinoita voisin syödä kilo tolkulla. Yks joka päiväinen jälkkäri on sitte Twister-mehujää, ei oo mitään parempaa!! Muita kunnon himoja ei oo vielä ainakaan ilmennyt...., :)
 
Mulla on tullut älytön himo turkinpippureihin :)
 
Ruisleipää ja omenatuoremehua tekee joka päivä mieli.

Makeaa pääsääntöisesti ei: suklaata, makeisia, leivoksia, pullaa, rahkaa, jogurttia, marjamehukeittoja (tai ne oikeastaan ällöttää)
 
Ei S1N1: Nyt kun sanoit, turkinpippureita: niitä täytyy saada! :D

Sandra-83: Ruisleipää hamuilen minäkin. Minulla appelsiinimehuun on ehdottomasti suurin himo tällä hetkellä. :wink

Mutta hernekeitto minua ällöttää - hyi! :sad001 Makeaa haluttaa aina välillä, mutta selvästi enemmän noita raikkaita (esim. Sitrushedelmiä/-mehuja) himoitsen.. Naaam!
 
noo sikana tekee mieli koko aika suolakurkkuja, kiinalaista naudanlihaa ja sipulia ah :Heartred se on vaan niin hyvää.
 
Voi, kuinka paljon antaisin, etta saisin syoda mummoni lihapullia ja perunoita ruskealla kastikkeella... Ja voi suomalaisia karkkeja - naen niista jo younia. :) Erityisesti TV-mix on nyt ollut mielessa, vaikka Suomessa ollessani en koskaan syo karkkia.

Ja voi, Valion lakritsijaateloa haluaisin myos! Ja minttu-Dominoita ja maitoa. Ja lihapiirakoita Auran-sinapin kanssa. Ja kuorettomia nakkeja ja ranskalaisia. Poron karistystakin eilen himoitsin niin, etta melkein maistoin sen jo suussani.

Mutta koska mitaan yllaolevista ei ole tarjolla, himoitsen vain juustokuutioita ja viinirypaleita (lempiviinini sopisi tahan niiiiiin hyvin mutta jatan sen valiin, myos ystavani ovat siirtyneet alkoholittomiin juomiin myotatunnosta :)). Ja sitten en voi lakata syomasta omenoita ja kiiveja. Myos tummapaahtoleipa on joka paivainen herkkuni.

Suurin aamupalaherkkuni on nykyaan kaurapuuro, jota aitini laittoi tulemaan paketissa, kun tarpeeksi kitisin. Eipa olisi meista kumpikaan varmaan koskaan uskonut, etta tahan tullaan; olenhan sentaan koko elamani paivitellyt ja marmattanut, etta minka IHMEEN takia tata PUUROA pitaa aamuisin syoda... Mummojen ruokaa ja "MINA en sitten ainakaan isona tata enaa syo"!
Niin se mieli muuttuu. :wink
 
Täytetyt tortellinit eli venäläiset pelmenit keitettynä lihaliemikastikkeessa ja päälle nokare smetanaa! Venäläinen herkku, nam nam! :p
 
Täällä kamala himo kohdistuu happamiin/kirpeisiin marjoihin. Mummojen luota piti hakea vartavasten puolukkaa, mustaherukkaa ja punaherukkaa. Ilman sokeria tai mitään lisä höysteitä. Aiemmassa raskaudessa sama homma,.. Puolukasta en muuten ole koskaan tykännyt missään muodossa.

Olisko poika jälleen tulossa? Eikö imelät mene sitten jos odottaa tyttöä, vai onko taas taikauskoa? :D
 
Nyt on hirmuinen himo makeaan, suolaiseen tai happamaan. Ennen raskautta valttelin sokeria, mutta nyt tuntuu etta joka paiva on saatava jotain kekseja tms. muuta. En ole koskaan tykannyt tomaattikeitosta, mutta nyt sita voisi syoda ihan rajattomasti ja appelsiineja myos. Jauhelihapihveja myos tekee mieli seka salmiakkia ja kunnon ruisleipaa, muttei sita ole saatavissa.

Ajatus - muistan yhden kaverin sanoneen, etta poikaa odottaessa ei tehnyt yhtaan mieli imelia juttuja...

Kummallista kylla nyt jopa ajatus kanasta ruokana alkaa yokottaa. Tein eilen kasviskeittoa kanaliemella ja melkein jai syomatta, mutta onneksi juurekset peittivat sen liemen oman hajun.
 
mulla on semmonen, että kaikki liha etoo ja ällöttää.

ja himoitsen roskaruokaa ja jäätelöä. MARS jäätelö on ihan parasta, mutta kaikki käy! :)
 
Jenni-Julia täällä myös liha etoo :/ välillä pelottaa tuleeko syötyä tarpeeksi proteiineja kun tulee välteltyä lihaa.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Onneksi se ei varmaan ole kovin iso määrä mitä vauva tarvitsee, itseltähän se sitten on pois. Pitäisi keksiä vaihtoehtoisia proteiinin lähteitä. Raejuusto ainakin maistuu, eikös siinä ole proteiineja?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo on. J Aonhan niitä olemassa kaikenmaailman korvikkeita vegeillekkin, mutta kun mä olen ainakin todella tietämätön niistä.
 
Snuu: Yhdessä norilevyssä on jodia n. 35 mikrogrammaa ja siitä tulee 6-8 palaa sushia. Päivittäinen saantisuositus raskaana oleville on 175 mikrogrammaa, eli voi sitä huoletta välillä syödä. Varsinkin jos muuten käyttää jodioimatonta suolaa. Luulin kanssa, et sitä raakaa kalaa ei saa syödä, mut eihän sitä tosiaan missään kielletä. :grin
 
Luin vauvaa suunnitellessa, että merilevää tulisi syödä, jotta se poistaisi myrkkyjä elimistöstä.

Raa'asta kalasta - muutama vuosi sitten söin sushia aiankin kerran viikossa, mutta nyt olen usein katsonut sellaista monsters inside me-ohjelmaa parasiiteista. Siinä on pari kertaa ollut, että joku on saanut parasiitin syödessään raakaa kalaa. Mulla on ainakin japanilainen nyt raskauden aikana kokonaan pannassa, kun esim keitoissa on sashimia eli taasen sitä raakaa kalaa. Soija on myös luonnon estrogeeni ja sitä ei ole hyvä syödä raskauden aikana liikaa ja sitähän on myös japanilaisessa usein paljon.

Nyt on monta päivää tehnyt mieli makaroonilaatikkoa ja tänään vaparina täytyy varmaan tehdä sitä ja sitten saa syödä myös ketchupia. :)
 
Kohtuudella jos syö joskus esim. muutaman makin tai nigirin, niin tuskin siitä mitään haittaa on kenellekään. :wink En vielä ole syönyt sushia raskaana ollessa, mutta saatanpa syödäkin jos sille päälle satun. :D
 
liha ällöttää edelleen.. Nyt on tullut sellainen vaihe, että oon jo parisen viikkoa syönyt pelkkiä vihanneksia ja kasviksia ja kaurapuuroa on pakko saada ainakin aamuisin ja iltaisin ! On ihan sitten huippua ! :grin:grin
 
Mulla ei oo edelleenkään mitään mielihaluja. :grin Tosin, mun tädillä oli ihan sama juttu, todettiin lauantaina, että taitaa olla sukuvika tuo mielihaluttomuus. :grin
 
Takaisin
Top