Oudot mielihalut

Emmy'

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Aloitan uuden ketjun oudoista mielihaluista. Onko teillä tullut jotain esille? Tekisi mieli syödä jäätelöä pekonilla esimerkiksi? Tai kukkamultaa? Tai jotain muuta, mitä?

Hävettää myöntää, mutta eilen oli hyvin lähellä, etten maistanut shampootani! :D Tuo on tuollaista XZ merkkistä karpalo-kinuskin tuoksuista shampoota ja se tuoksuu niiiin hyvältä. Teki ihan kamalasti mieli maistaa sitä. Onneksi edes hipun verran järkeä päässä, enkä siis mennyt maistamaan shampoota! :wink En muista esikoisen kohdalta vastaavia tilanteita. Onko teillä muilla ollut jotain tällaista?
 
Mulla oli ihan alussa vk4-7 hirvittävä mieliteko happamiin. Maustamaton jugurtti sekä rahka sellaisinaan ja sitrushedelmät. Normaalisti olen aina ollut makean ystävä.
Nyt tekee mieli makeaa mutta siitä tulee niin huono olo, etten halua sitä syödä. :)
 
Mulla oli ihan alussa jotain 5 viikolla, niin raaka porkkana. :grin Se joko dipattuna tai semmosenaan.. Se oli itseasiassa edellisessä ihan sama juttu! :) Nyt ei oo ollu mitään mielitekoja..
 
Mulla on alusta asti lämmin ruoka ollut SE juttu. :D Nytkin tekisi mieli aamupalaksi lämmittää lihaperunasoselaatikkoa jääkaapista.

Tuntuu, että lämpimällä ruoalla nälkä taittuu paremmin ja on hyvä olo taas seuraavat 3-4 tuntia, kunnes nälkä taas koittaa. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oon viikonpäivät himoinnu riisimuroja.. oon syönyt niitä viimeksi lapsena :D eilen annoin periksi itselleni ja kävin ostamassa paketin :D muutama viikko sitten kauhea himo oli kaikkeen makeaan,onneksi se on loppunut ! Tuli monen kuukauden edestä syötyä karkkia ja muuta hyvää :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla tekee mieli Real-leipää. Aamulla söinkin kolme sellaista kera kurkun ja tomaatin: Namnam! :wink
 
vihreää ja punaista..kuten avocadoa ja tomaattia tai paprikaa ja pinaattia. Paprikan teen aina uunissa (italiainen resepti, jossa paprika halkaistaan, keskelle paprikan puolikkaita laitetaan kirsikkatomaatin puolikkaat, basilikan lehti, valkosipulia pikkasen, oliiviöljyä ja sit uuniin, uuniin jälkeen yleensä lisättävä siivu tuoretta mozzarellaa mut sen olen nyt jättänyt pois ja lisään vaan pippuria) eikä mulle ole tullut paprikasta mitään närästystä kuten jossain varoitellaan raskaana oleville. En aio syödä suuria määriä paprikaa mutta en ymmärrä miksi se on jollain listalla jota ei suositella. Paprikasta saa niin paljon C vitamiinia. Tomaattimehua join tänään kans paljon.
 
Mämmiä ja kuohukermaa.
Lakritsia ja salmiakkia.

Koin hirveitä tunnontuskia kun söin lähes päivittäin lakua ja salmiakkia, koska se nostaa verenpainetta. Tänään todettiin pyörtymiskohtauksen jälkeen erittäin alhainen verenpaine. Joten aloin taas syömään lakua hyvällä omallatunnolla :p

Ihmettelinkin, miksi ei huvittanut mennä enää saunaankaan, vaikka ennen en olisi jättänyt välistä millään. No, syynä matala verenpaine.

Kyllä naisen elimistö on raskauden aikana uskomattoman viisas!! :nicethread
 
Oon viikonpäivät himoinnu riisimuroja.. oon syönyt niitä viimeksi lapsena :D eilen annoin periksi itselleni ja kävin ostamassa paketin :D muutama viikko sitten kauhea himo oli kaikkeen makeaan,onneksi se on loppunut ! Tuli monen kuukauden edestä syötyä karkkia ja muuta hyvää :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Suoraan mun suusta. Riisimuroja olen popsinut nyt pari paketillista mutta mulla tata riisimuro himoa on ollut 2 viikkoa.
Nyt on IN aamupalaksi mannapuuro ja mangokiisselia. Ja sitten loput puurosta voi syoda kylmana kiisselin kanssa sitten paivalla...
 
Ennen kun tiesin raskaudesta mies joutu kiikuttaa kaupasta kauheesti laskiaispullia mulle ja minä en tykkää kermavaahdosta yhtään mut sillä hetkel se maistu niin hyvälle... mut ei kyl tekis nyt enää mieli.
 
Mun tekee mieli vaan kaikkea epäterveellistä, mutta en tiedä voinki siitä raskautta syyttää, vai onko vain luontainen vika... Roskaruokaa, leivonnaisia, suklaata, jätskiä, suolaista naposteltavaa - kaikki uppoaisi! Melkein toivon jonkinlaista pahoinvointia, joka rajoittaisi... No, jonkinlaista itsekuria yritän ylläpitää kilojen hillitsemiseksi, ja lisäksi tietenkin pitää perusruokavalion terveellisellä pohjalla.
 
Siis tänään mulla on tehnyt mieli kaikkea raikasta. Söin lounaaksi salaattia. Kaupasta tarttui mukaan myös hedelmiä. Niin ja appelsiinimehua on myös alkanut tekemään mieli entistä enemmän.
Onkohan minulla joku vitamiinipuutos? Syön Multivita raskaus+imetys-vitamiinia joka päivä. Ei se silti tunnu riittävän: Mikä avuksi? No näitä hedelmä-mielihaluja voi onneksi toteuttaa suht surutta. :D
 
Sushiasushiasushia.. soijaaa ja wasabia! Mulla on niin hirvee himo näihin, että melkeen häiritsee mun päivittäistä elämää :confused2 Oon päättänytkin välillä vaan antaa periksi asian tiimoilta. pitää kysyä neuvolassa seuraavalla kerralla myös asiasta. Tämmösen kirjotuksen löysin tänään ja samalla tavalla oon itsekin järkeillyt: http://toiveenatoukka.blogspot.fi/2012/09/sushi-ja-raskaus.html eli se merilevä olisi tässä se epäterveellisin osuus. Enpä sitten tiedä osaanko sitäkään niin pelätä... :rolleyes:
 
Mulle sanottiin sushista neuvolassa et saa syyä jos ei ihan joka viikko.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Boboo: Juu, mullekin sanoi neuvola terkka, että osta tuore kala ja tee sushi itse! XD Pitäisi varmaan joku kerta tehdä.

Tänäön teki muuten mieli Real-leipää ja avokadoa sen päälle levitteenä. Pitihän ne käyä hakemassa. :D
 
Mulla oli joskus rv 9 hirveät halut saada grillattua broileria. Yhdellä viikolla taisin hakea neljänä päivänä kokonaisen broilerin. Nyt rv 12+3 ja eniten himottaa ihan perus ruoka, kellonajasta riippumatta! Myös salmiakki on usein mielessä.
 
Ryvita-näkkäri, oivariini ja kurkku!
Hyvänä kakkosena tulee jälkiuunileipä ja oltermanni!
Ihan alussa himoitsin nakki-sinappi-juusto-pizzamauste leipiä,.mikrossa lämmitettyinä :grin
Hyi hitto!!
 
Hernekeitto, kylmänä suoraan purkista... omnom.. Päätin kuitenkin lämmittää ja syödä koko purkin yksin!
 
Takaisin
Top