online shoppailu

Ostin juuri pojalle Stockmannin nettialesta collegehaalarin huimaan 7,50 € hintaan :)
Siellä on nyt paljon lastenvaatteita puoleen hintaan, ja tosi edullisia joukossa mukana. Taitavat vaan huveta aika nopsaan, koska sinä aikana kun haalari oli ostoskorissa ja katsoin muita tuotteita, oli ko. väri ko. koossa loppunut ja piti vaihtaa väriä, onneksi löytyi vielä toista ihan yhtä kivaa oikeassa koossa.
 
Olen huomannut, etta nyt pojan myota en ole lainkaan niin innostunut ostamaan vaatteita itselleni kuin aikaisemmin. Viimeisin kerta, kun olen jotain itselleni ostanut oli joskus lokakuussa, kun ostin alusvaatteita ja sukkahousuja. Mutta esim. nyt alennusmyyntien aikaan en ole edes vilkaissut naistenvaatteita. Syksylla kaivoin esiin jarkyttavan painavan talvivaatelaatikon. Paljon mustaa, harmaata ja beigea. Klassinen tavistyyli on se paras, ei ole tarvetta muulle. Lastenvaatteita nyt on vaan muutenkin kivempi ostaa. :)
 
Ihan sama juttu täällä, aina kun lähdetään etsimään mulle jotain tärkeää vaatetta niin lopulta mulla on kassillinen vaatteita pojalle. Tosin kun kävin jenkeissä ja siellä outletissä, niin ostin koko perheelle matkalaukullisen vaatteita ja kenkiä. Ai että sitä shoppailun iloa kun saa merkkivaatteita halvalla ja mies ei ole siinä vieressä taivastelemassa miten paljon luottokortti vinkuu :grin
 
^ hyvähän se on tolle naperoille ostaa, kun se näyttää hyvältä missä tahansa vaatteessa. Itse kyllä näen silloin tällöin kivan näköisiä vaatteita, mutta sitten kun sovittaa niin on jostain liian tiukka, jostain liian löysä, kaula-aukko paljastaa rintsikat, helma on liian lyhyt tms. :confused:
 
Niinpä :sorry:

Ostin muuten HMn alesta pojalle nipun 86cm paitoja a 3€ kun vaatteet alkaa olee taas liian pieniä. No hitto, noi 86cm on just sopivia nyt (jotkut jopa kiristää pojan keilapalloa), eikä ne mitään mene koko lopputalvea. Olisi pitänyt siirtyä jo 92 kokoon :eek:
 
Samaa mielta Lattemamman kanssa. Itselleen on paljon vaikeampi loytaa sopivia vaatteita. Jos jossain huomaa vaikkapa kauniin tunikan farkkujen kanssa pidettavaksi, niin lahempi tarkastelu osoittaa, etta se onkin mekko, joka on tarkoitettu pidettavaksi ilman pitkia housuja. :grin Parempi jattaa nuorisovaatteet niille nuoremmille.
 
Meilla poika kayttaa tarhahousuina h&m:n "3 kympilla"-collegehousuja, joissa on kiristysnyorit vyotarolla ja resorit lahkeissa. Ma totesin ne niin hyviksi (pesty sen tuhat kertaa ja edelleen kelpo kamaa) etta meilla on samoja housuja varmaan jotain kymmenen, ovat eri vareissa ja niissa nyt koko 86 menossa.
 
Miten muiden tarhoissa pukeudutaan? Meidän poika on yksi harvoista joka on verkkareissa ja jossain bodyssä. Muut ovat farkuissa tai hameissa, ja jossain kauluspaidassa tai neuleessa o_O
 
Meidan pojalla on tarhassa nyt talvella joko pitkahihainen body tai pitkahihainen puuvillapaita ja sen alla hihaton body tai sitten joku collegepusero. Jalassa useinmiten collegehousut. Puemme pojan tarhaan mahdollisiman rennosti, koska siella on kuitenkin aika tiivis tunnelma ja poika ottaa siella paikkarit. Kuka nyt farkut jalassa haluaisi nukkua?
Jalassa kevyet tennarit tai sitten sellaset tohvelimaiset sisakengat, joissa on tarrasuljenta.
 
Mä olen huomannut, että Keski- ja Etelä-Euroopassa lapset yleensä puetaan jotenkin aikuismaisesti. Meille on tullut Romaniasta lahjaksi mm. pillimalliset sammarit kokoa 68. Ne ei ikinä menneet meidän tytölle, mutta jos olisivat mahtuneet niin niissä olisi varmaan ollut kiva opetella konttaamaan. :rolleyes: Muutenkin sieltä on tullut sellaisia mätsääviä kokonaisuuksia, värimaailma tiukasti sukupuolitettu, hienoja kenkiä jne. Samaa olen sitten huomannut kavereilla, jotka ovat Saksasta, Kreikasta, Belgiasta jne. Pikkupojilla on aina kauluspaita, farkut ja slipooveri. Meillä Pohjoismaissa on sitten tietysti rento ja käytännöllinen tyyli, josta itse sainkin jo noottia. :shifty:
 
Juuri näin Latteäiti. Meillä viimeksi eilen ihmeteltiin pojan kauluria, että mikä toi on o_O Mun mielestä maailman luonnollisin vaate lapsille kylmällä säällä. Ja pipoahan ei käytä kukaan, ei edes pari kk vanhat vauvat vaikka ulkona on nolla astetta ja tuulee :eek:
 
Pojan tarhassahan on tosi paljon lapsia, on eri sosiaaliluokista ja erilaisista kulttuuritaustoista. Esim. yksi pieni arabipoika on kulkenut varmaan koko talven samassa verkkaripuvussa ja koko talven sandaalit jalassa! Joskus silla on sukat sandaalien alla ja joskus ilman sukkia! :wideyed: Sitten on taas naita, joitten lapsilla on benettonin paidat ja mayoralin neuleet. Oikeastaan lasten pukeutuminen siella on hyvin kirjavaa. Mun mielesta suurin osa kuitenkin suosii rentoa pukeutumista.

Meille on pojalle kertynyt aika paljon erilaisia trikoopipoja (ne on helppo laittaa kirjepostina lahjaksi) sukulaisilta ja kavereilta Suomesta ja ne varikkaat, reipaskuosiset pipot ovat herattaneet aina huomiota. :) Ma olen puolestani ihmetellyt, mikseivat ihmiset laita sukkahousuja lapsille kylmilla ilmoilla. Mua hirvittaa katsoa, miten rattaissa istuu taapero, jonka housun lahkeet ovat siina istuessa nousseet puoleen valiin saarta ja sielta paistaa paljas iho. :eek:
 
Joillakin teinitytoilla on kesaisin sellaset miniminishortsit, jotka paljastavat puolet takapuolesta. Sitten talven tullen sinne samojen shortsien alle laitetaan ohkaset sukkahousut, joitten lapi puolet pakaroista nakyvat edelleen. o_O
Onneksi ma en saanut tyttoa, silla olisin varmaan taydellinen natsi sen suhteen, millaisissa vaatteissa teinitytto saa kotoa poistua. :grin
 
Kauluri, saako niitä vielä? Mistä? Olen yrittänyt etsiä neidille sellaista, mutta en ole nähnyt missään. Mä luulin että nykyisin on vaan kypärämyssyjä.
 
^Ainakin h&m:lla. Meidan pojalla on tommonen: http://www2.hm.com/es_es/productpage.0224446002.html
ja ihan varmasti toi menee monta talvea. Onhan se helpompi laittaa kuin joku pitkulainen kaulaliina. Toisaalta meilla ei ole kyparamyssya, vaan sellanen pipo, jossa on korvalapat ja ne saa halutessaan sidottua kaulan alle naruilla kiinni. Olen nahnyt ton saman kaulurin myos punavalkoraitaisena. Oletan siis, etta suomen henkalla on ihan samat tuotteet. :)
 
HMstä mä oon niitä kaulureita ostanut, sekä suomesta että espanjasta.

Meidän poika on taatusti ainoa poika tuolla tarhassa joka käyttää sukkahousuja :grin
 
Lindexillä ja (tänään just tuli piipahdettua) KappAhlilla on kaulureita myös, sellaisia fleeceversioita jotka eivät ole ihan yhtä napakoita kuin perinteiset villaiset. Osuivat silmään kun etsin kypärämyssyä, tosin nyt ei tietenkään löytynyt muuta kuin sellaisia vähän lauhemmille keleille sopivia.

Tosi kylmillä keleillä olen käyttänyt pojalle ihan aikuisten villakauluria, jonka ostin jostain joulumarkkinoilta, siinä on sen verran napakka kaulusosa että menee pojallekin ja hartioiden yli menevä osa on iso ja lämmin :)
 
Jos jotakuta kiinnostaa, niin Anton&Ninalla on tanaan alkanut extra-alet eli jo entuudestaan alennettujen tuotteiden lisaksi kaikki kotimaiset Across-merkin vaatteet -50%.
 
Takaisin
Top