Ongelmia/riskejä raskaudessa? Radi jne.

Onko joku käynyt jo sokerirasituksessa? Yritin keplotella, että saisin kotiseurantaa rasitustestin sijasta, mutta lääkäri käski vaan tylysti mennä toisen kolmanneksen aikana testin tekemään. Pelkkä ajatuskin itkettää...:depressed:
 
Mulla on ens viikon perjantaina edessä. Joudun sinne kun oon yli 25 ja sukurasite (ukilla oli vanhuusiän diabetes). Viime raskaudessa kävin myös ja sain hyvät tulokset niin silloin sanottiin ettei uudessa raskaudessa tarviis mennä. Terkka vaihtui niin heti jouduin..yök.
 
Ei se niin kauhee ollut viimeksi mut sit kun joutuu toisen kerran käymään loppuraskaudesta niin se oli pahempi kerta! Meinasin pyörtyä. Luulis että aamupahoinvoinnin aikaan olis pahempi mut ei ollut mulle :/
 
Joo, siis minä kävin viime raskaudessa viikolla 25+ ja silloin selvisin siitä testistä joten kuten, mutta oli se inhottava ja tuli kamalan huono olo. No silloin todettiin radi niin siksi joudun sinne nyt taas. Nyt vaan kaikki makea tekee pahaa vähänkin nautittuna ja syömättä oleminen oksettaa niin kammottaa nuiden yhdistelmä. :wtf:
 
Mäki sinne joudun raskauden lopulla, mut ainoastaan siks ku ikää tuli mittariin 25. Mulla ei oo sukurasitteita eikä ylipainoo. Mua ei oikeestaan hirvitä se ku pystyn nytki olee aika pitkiä aikoja syömättä. Esikoisen loppuraskaudessa olin taas kauhee sokerihiiri niin uskon ettei tästäkään oo vaikee sokerilitkuja juoda.
 
Onko kellään tullu syömisen jälkeen heikkoa olo? Mulla tulee joka kerta vähän sen jälkeen kun oon syöny aamupalan tai ruuan niin heikko olo :sad001 Kahden edellisen raskauden kanssa ei oo ollu tällästä. Ja tää on alkanu ihan viikon sisään. Viikot nyt 13+4
 
Millasta ruokaa syöt? Syötkö esim puuroa, leipää tai muuta hiilaripitoista? Oon itse huomannut, että aamupuuron jälkeen tulee puolen tunnin päästä kauhee väsy/heikotus ja epäilen verensokerin heittelevän liikaa. Nousee hiilaripitoisesta ruuasta nopeasti ja sit jostain syystä nyt raskaana myös sit laskee tosi äkkiä.
Itseasiassa viime raskaudessa mulla sokerirasituksesta lääkäri sanoi, että sokerit putoo vähän liiankin äkkiä.
 
Millasta ruokaa syöt? Syötkö esim puuroa, leipää tai muuta hiilaripitoista? Oon itse huomannut, että aamupuuron jälkeen tulee puolen tunnin päästä kauhee väsy/heikotus ja epäilen verensokerin heittelevän liikaa. Nousee hiilaripitoisesta ruuasta nopeasti ja sit jostain syystä nyt raskaana myös sit laskee tosi äkkiä.
Itseasiassa viime raskaudessa mulla sokerirasituksesta lääkäri sanoi, että sokerit putoo vähän liiankin äkkiä.
No siis aamulla syön usein leipää ja eilen sekä tänään oli makarooni pitoista ruokaa. Varmaan tarvii vähän kattoo mitä suuhun laittaa :) Jos kokeilis aamulla syödä jogurttia ja hedelmiä jne...
 
Juu itse kun tavallisesti oon melkein liha ja kasvislinjalla niin kyllä iso hiilarimäärä itsellä ainakin vaikuttaa heti :) Ja tälleen raskaana vielä enemmän. Mikä on harmi, kun raskaana mun vatsa kestää vehnää ja perunaa paremmin kuin tavallisesti, niin tulee taas syötyä niitä enemmän :D
 
Hiphei!
Kilpirauhasen arvot oli ok!
Eilen tuli se eka sokeri-rasitus läpi käytyä, yhh mitä mömmöä.

Mulla maha ei kestä enää leipää tai viljatuotteita kauheesti, pitää vähän varoa mitä syö.
 
Jaa! Tänään mulla oli neuvola todella hyvät sokeri-arvot oli! Myöhemmin joudun vielä uudestaan rasitukseen mutta vauvan takia kyllä menen, ajoissa ehditään sitten puuttumaan ettei tule sokeri-lasta mikä painaa monta kiloa.
Helpompaa sitten puuttua aluksi ruokavaliolla ja sitte insuliinillä vasta.
 
Olikos täällä muita, jotka joutuvat jostain syystä pistämään Klexanea tms. päivittäin raskauden ajan? Mulla ilmestyi jalkaan laskimotukos ja nyt sitten pitäisi jatkaa piikkihoitoa kotona :wideyed:
Vähän alkoi nyt tuleva synnytys mietityttämään kun ymmärtääkseni pistoksesta 12 tunnin sisällä ei ole mahdollista saada epiduraalia tai spinaalia riskien takia...
 
Olikos täällä muita, jotka joutuvat jostain syystä pistämään Klexanea tms. päivittäin raskauden ajan? Mulla ilmestyi jalkaan laskimotukos ja nyt sitten pitäisi jatkaa piikkihoitoa kotona :wideyed:
Vähän alkoi nyt tuleva synnytys mietityttämään kun ymmärtääkseni pistoksesta 12 tunnin sisällä ei ole mahdollista saada epiduraalia tai spinaalia riskien takia...

Mä oon piikittäny rv 13 lähtien. Ja joo ainakaa 12h ei saa selkää pistettäviä. Tosin kuulemma aika voi olla isompikin jos joutuu piikittää ison määrän
 
Mä oon piikittäny rv 13 lähtien. Ja joo ainakaa 12h ei saa selkää pistettäviä. Tosin kuulemma aika voi olla isompikin jos joutuu piikittää ison määrän

Millanen annostus sulla mimk on meneillään? Itsellä nyt 60mg toistaiseksi. Hyvin vähän mitään tietoa tuosta piikittelystä sain ja tää puuduteasiakin tuli vähän kuin yllättäen mun tietoon. Ei ollu lääkärissä mitään puhetta koko jutusta...
 
Millanen annostus sulla mimk on meneillään? Itsellä nyt 60mg toistaiseksi. Hyvin vähän mitään tietoa tuosta piikittelystä sain ja tää puuduteasiakin tuli vähän kuin yllättäen mun tietoon. Ei ollu lääkärissä mitään puhetta koko jutusta...

Mä piikitän 80mg. Tosin arvot ei tuolla määrällä ole viel ihan tarvittavan hyvät mut ku ei juurikaan muuttunu ku alkuun 2kk piikitin tota 60. 7.2 on taas ultra ja tietää vähä paremmi et muuttuuks piikitysmäärät viel
 
Täällä yks klexane -äiti lisää! Mulla klexane 40mg. Pistäny rv 9 alkaen. Pistättekö muuten iltaisin?

Joo 12h on se raja että voidaan laittaa epiduraali tai spinaalipuudutus. Ja tosiaan vuotoriskin takia voi olla pitempiki, se on sitte tapauskohtaista.

Miten Evelino jakselet? Ootko jo kotona?oliko sulla perinnöllistä alttiutta niihin vai alkoivatko vasta nyt tutkimaan? Luulen että sinunkin pitää pistää raskauden loppuun asti plus 6 viikkoa synnytykseen jälkeen.
Mulla perinnöllinen alttius.

Itsellä alkaa olemaan vaikeaa löytää sopivaa pistokohtaa mahasta ku se on niin pinkeä :arghh:
 
Mä pistän iltasin. Ja joudun pistää vähä sivummalle ku ei tuosta 5cm navasta saa enää kii mihi ois paras pistää. Ja ei juurikaa oo helpottanu tää pistäminen täs kk aikana
 
Täällä yks klexane -äiti lisää! Mulla klexane 40mg. Pistäny rv 9 alkaen. Pistättekö muuten iltaisin?

Joo 12h on se raja että voidaan laittaa epiduraali tai spinaalipuudutus. Ja tosiaan vuotoriskin takia voi olla pitempiki, se on sitte tapauskohtaista.

Miten Evelino jakselet? Ootko jo kotona?oliko sulla perinnöllistä alttiutta niihin vai alkoivatko vasta nyt tutkimaan? Luulen että sinunkin pitää pistää raskauden loppuun asti plus 6 viikkoa synnytykseen jälkeen.
Mulla perinnöllinen alttius.

Itsellä alkaa olemaan vaikeaa löytää sopivaa pistokohtaa mahasta ku se on niin pinkeä :arghh:

Nyt vasta tuon pinnallisen tukoksen takia aloitettiin miettimään riskejä syvempään tukokseen kun mulla jo ennestään laskimot huonossa kunnossa kookkaiden suonikohjujen takia. Mä oon pistänyt nyt aamuisin kun olen ajatellut et jos synnytys alkaa kuten edellinen eli myöhään illalla niin sitten voisin ehkä jopa saada jotain puudutuksiakin.

Ikävää hommaa tuo pistäminen kun ainakin mulla kirvelee tosi paljon se pistos. Ei mullakaan onnistu pistokset ihan siihen kohtaan kuin pitäis pistää. Varmistin juuri eilen nkl:lta että sen voi hyvin pistää tuonne sivummallekin kylkiin päin.

Ja minunkin on jatkettava pistoksia vielä 6 vko synnytyksestä, joten pitkä matka vielä edessä noiden piikkien kanssa..
 
Ok. Mä pistän iltaisin. Ja mulla siis ei onnistu enää oikein tuonne sivuummallekkaan pistää .ehkä vielä hetken menee sinne mut hankala sieltäkään saada otetta. En tiedä pitääkö se sit reisiin alkaa pistämään vai mihin o_O
Joo kyllähän tuo väliin kirvelee aika kivasti :rolleyes: millä viikolla sä oot Evelino? MUlla 30+4. Tosiaan vielä muutama piikki pitäs pistää :woot:

Koko ajan enempi itse miettii, milloin sitä on pistämättä, jos se supisteleeki enempi. Se on musta tällä hetkellä hankalaa arvioida ja asia mikä mietittytää paljon.
Mimk, onko ne sitte puhunu että ne nostaisi sitä annosta? Multa ei kertaakaan oo katottu mitään verikoetta ja olen ymmärtänyt ettei katotakaan, mikä on musta vähän outoa:nailbiting:
Onko teistä otettu verikokeita?
 
Joo mä kävin viimeks jouluviikol verikokeis mut sillo sanottii et jatketaa viel tällä. Seuraava lääkäri 7.2 sitten varmaa taas labraan kattoo tulokset. Jos ne nostaa nii voi olla et sit joudun pistää kahesti päiväs eli sitten ei ainakaa tartte haaveilla mistää puudutuksist
 
Takaisin
Top