Meillä siis mietinnässä on uuden kodin osto ja yhtenä vaihtoehtona meillä olisi ostaa omakotitalo. Haluaisin nyt kuulla että , kuinka moni teistä asuu omakotitalossa? Ja mitä hyviä ja huonoja puolia omakotitalo asumisessa ylipäätänsä on? :)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Niin että alkuperäiseen kysymykseen sanoisin että se mikä on yhdelle positiivinen asia jossain asumismuodossa on toiselle negatiivinen. Kannattaa vaan mennä oman haaveen ja tuntuman mukaan. Ottaa tilaisuuksista kiinni. Aina voi muuttaa!
Itselläni ei ole kokemusta vuokra-asumisesta mutta voisin kuvitella että yksityisellä vuokranantajalla voi hyvinkin olla tarjolla joku helmi rauhallisesta talosta ja toki missä tahansa voi käydä tuuri. Vanhusten keskellä on varmaan hiljaista jos itse on suhteellisen vaivaton naapuri eikä haittaa kerrostalokyttääjät.Kerrostaloissakin tosiaan on eroja. Omistusasunto talossa, joka sijaitsee rauhallisella (eli ei asemien tai opiskelupaikkojen lähellä) on aika mukavaa aluetta, vuokra-asuntoja en suosittelisi kenellekään.
Totta! Yksityiset vuokranantajat voivat tosiaan olla poikkeus.Itselläni ei ole kokemusta vuokra-asumisesta mutta voisin kuvitella että yksityisellä vuokranantajalla voi hyvinkin olla tarjolla joku helmi rauhallisesta talosta ja toki missä tahansa voi käydä tuuri. Vanhusten keskellä on varmaan hiljaista jos itse on suhteellisen vaivaton naapuri eikä haittaa kerrostalokyttääjät.
Meillä on nykyisessä rivarissa mukavia naapureita, siis pysähtyvät juttelemaan pihalla, eivät kyttää, auttavat tarvittaessa esimerkiksi jos ei olla kotona, joku kuitenkin pitää pihaa asutun näköisenä. Meillä on melko suuri taloyhtiö, joten remonteissa on monta maksajaa. Kaikki asunnot ovat samankokoisia ja samalla huonejärjestyksellä, yhtiökokouksessa ääntenlaskenta on helppoa. Isossa yhtiössä on myös se etu, että meillä on hyvä isännöitsijä ja huoltoyhtiö. Olen asunut myös kuuden asunnon yhtiössä, johon ei tahtonut saada edes rahalla isännöintiä eikä varsinkaan huoltopalveluita vaan jouduttiin tehdä paljon talkoilla. Toki se oli edullista, mutta ei helppoa ja meillä erityisesti asumisen helppous on asumismuodon valinnassa tärkeää. Omassa hallinnassa olevan pihan koko ratkaisee miten paljon joutuu tekemään itse. Meillä etupiha on suhteellisen iso mutta takapihalla ei tarvitse koskaan tehdä mitään, sieltä huoltoyhtiö leikkaa nurmikonkin.Me asutaan tällä hetkellä vuokralla yksityisellä kerrostalossa, oma rivarinpätkä on etsinnässä. Ok-talot on täällä päin sen verran hinnoissaan ettei vielä tarvitse edes haaveilla sellaisesta :D Minä kuulisin siis mielelläni kokemuksia rivarissa asumisesta :)