Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Itse ei olla ostettu mitään, mutta sisko osti mulla jo Bola korun ja miehen siskolta saadaan vaunut. Vaunut on jo anopin varastossa odottamassa. Itse en uskalla vielä mitään ostaa näi varhaisessa vaiheessa.
 
Musta taas viimevuoden äitiyspakkaus on kivempi kuin tuo uusi. Taitaa vaan olla turha toivo että saisi sen. Mut eiköhän se oli ihan mahtava joka tapauksessa sitten kun sen saa. :>

Joku kyseli äitiysvaatteista niin mä en vielä ole ostanut, mutta jotenkin alkaa pelottaa että kohta pitää mennä housuostoksille kun nyt jalkaan menee vaan ne housut jotka ennen oli vähän liian isoja ja käytin vyön kanssa. Ja sen vyön olen saanut unohtaa...
 
Itsekin tässä miettinyt, että kohta se on lähettävä isompaa vaatetta ostamaan. Farkkuja on vielä tullut käytettyä, mutta ne alkaa olemaan melko epämukavat. Nyt onkin viime päivinä legginsit ja tunikat/mekot olleet lempparivaatteet. Onko muuten kellään hyviä vinkkejä äitiysvaatteista? Ihan hirveästi niistä ei kuitenkaan viitsisi maksaa, kun lyhyen aikaa loppupeleissä käytössä.
 
mä tilasin henkkamaukasta kolme äitiyspaitaa. Housuostoksille en ole vielä lähtenyt, mutta niitäkin on pakko hankkia yhdet tai kahdet. Odotan siihen asti, että omat housut alkavat ahdistaa, ettei tule ostettua heti liian isoja tai pieniä housuja :)
 
Kaverilta saadaan ostaa vaunut, pinnasängyt ja semmoiset... Kaveri on nyt muuttamassa niin on nyt pakannut kaikki sen tavarat moneen kasseihin meille... vielä vähän mietityttää otaa vastaan kaikki tavarat näin aikaisin (v. 13 (12+3))
 
totesin kanssa juuri, ettei lempimekon vetoketju enää mene kiinni :rolleyes: pitää myös lähteä etsimään isompia liivejä. olen koittanut odotella mahdollisimman pitkään, ettei tule ostettua sellaisia, jotka heti jäävät pieneksi.
äitiysvaatteissa tahtoisin päästä mahdollisimman vähällä, ja panostaa sitten vaikka imetyspaitoihin.
 
En tainnut viime raskaudessa hankkia oikeita raskausvaatteita muita kuin parit pitkät housut, jotka tuntui talven pakkasilla pakollisilta. Ne jäi tosin jo puolessa välissä pieneksi ja sen jälkeen käytin pelkkiä legginssejä ja tunikoita. Leveät tunikat joissa on napit edessä on hyviä myös imettäessä. Käytän nykyisin niin leveitä mekkoja, että ne mahtuu vielä pitkään. Kesäksi pitää kuitenkin hankkia jotain leveitä ja vilpoisia mekkoja.

Jos aikoo kantoliinailla, niin kannattaa hankkia jättileveä huppari tai neule jossa on napit tai vetskari edessä. Leveään vaatteeseen mahtuu myöhemmin vauva liinan kanssa sisälle. Itse ostin jonkun noin koon 50 naisten hupparin tätä tarkoitusta varten, vaikka normaalisti olen kokoa 34. Käytin sen tytön synnyttyä melkein puhki. Sellaisen vaatteen pitää olla leveä muualtakin kuin masusta. Miestenkin paita voisi toimia.

Mulla kävi viimeksi liivien kanssa juuri niin kuin zousan mietit. Hankin uusia ja taas uusia. Nyt ostin Tarjoustalosta "TV:stä tutut" kaarituettomat tosi joustavat liivit, jotka menee varmasti loppuun saakka. En halua käyttää kaaritukia, koska ne tuntuu nykyisin niin epämukavilta.

Nyt kun ultra on onnellisesti ohi, pitäisi lähteä kellarista tonkimaan ne raskaushousut esiin.
 
Mä ostin eilen vahingossa sellasen pinkin bodyn. Se oli jotenkin niin söpö etten voinut olla ostamatta. Ja joo, jos poika olis nii en pukis sille sitä pinkkiä kun on oikeen tumman pinkkikin vielä, mutta halusin vaan fiilistellä. :happy090 Nypräsin sitä varmaan puoltuntia tossa sohvalla eilen, en kestä! :happy093
 
Kääk! Kaikki housut ahdistaa ja napit menee juuri ja juuri kiinni.. En haluaisi ostaa äitiyshousuja vielä.. Tarvii varmaan hankkia leggingsit ja väljiä mekkoja, että kehtaa lähteä joskus uloskin :) kotona on niin helppo kuljeskella pyjamahousuissa.

Vauvalle ollaan sitten osteltu jo vaikka mitä! Pienellä budjetilla kun mennään, niin päätettiin että ostellaan tarvikkeita pikkuhiljaa. Ja mieluiten ostetaan tavaraa käytettynä.. Äidiltäni saadaan siskon vanha pinnasänky, sitä täytyy varmaan vähän kunnostaa kesällä. En malttaisi odottaa, varmaan kevät ja aurinko saa pään näin pyörälle :)
 
Sain neuvolasta tuon vaukirjan. Se on kyllä ollut mielenkiintoista luettavaa, vaikka onhan samat jutut netissäkin..siinä on minusta kivasti myös tulevaa isää ajateltu :).
 
Ostin koon 46 pantterikuvioiset legginssit äitiyshousukäyttöön, vaikken ole vielä lähellekään niin suuri. Normaali kokoni on 34. Ostin myös pussimaisen kesätakin ja muutaman ylikokoisen paidan.

Tämä on ihan outoa käytöstä minulle. Harvoin shoppailen mitään vaatteita itselleni.

Vauvalle en ole ostanut mitään uutta. Pitäisi penkoa joskus vanhaa vaatelaatikkoa ja tutkia paljonko siellä on mitään jäljellä. Olen lahjoitellut kaiken söpöimmät asut jo pois.
 
Oli pakko ostaa uudet rintsikat! Koko on tällähetkellä 90D :D otin vähän löysemmät ettei tartte kohta taad uusia ostaa, onneksi noissa on tota säätövaraa :)
 
Meillä on esikoisen jäljiltä kaikki tallessa. Syksyksi pitää varmasti hankkia jonkunlaiset sisarusrattaat, meillä esikoinen on siinä vaiheessa 2v. Mä tykkään tosta uudesta äitiyspakkauksesta joten taidan ottaa sen vaikka vanhatkin on tallessa vielä. Paljon vaikutusta on silläkin kumpi tuolla masussa majailee, jos tällä kertaa tulee tyttö niin sitten varmaan sorrun ostelemaan kaikkea ihanaa. Esikoinen on poika ja pojan vaatteita on nurkat pullollaan.
 
Äitiyshousut on hommattu, mutta meni vaihtoon kun oli vähän liian isot ja nyt niitä odotellessa. Pakko kohta tulla ku ei voi pitää mitään "siistejä" housuja jalassa. Eilen tuli haettua postista maxi-cosin turvakaukalo ja telakka :) Sitte tietysti kirpparilta ostettu muutama vauvavaate.
Nii ja sitte tietty rintsikat on lähteny vaihtoon jo ekoilla viikoilla ja viikko sitte piti hakea vielä isompaa :D
 
Yhdet raskausmahalle menevät kesäfarkut olen ostanut kun lahjakortti piti käyttää pois mutta muuten olen tyytynyt vielä haaveilemaan.ritsikat pitäisi kyllä ostaa ja pian myös jotkut siistit housut.
Vaunuja käytiin katsomassa.kaikki kaverit kellä on lapsia suosittelee bugaboota.ja paljonhan niitä näkee liikenteessä, uskottava on että ovat hyvät mutta halusin katsoa mitä markkinoilla on muuta ja uutta.löysin modernimmat emmaljunganit(klassinen suuri lastenvaunu-meininki kammoksuttaa), super vikingit ja ihastuin samantien.luulenpa että laitetaan nuo tilaukseen kesällä! Millaisia vaunuja te olette suunnitellet? Tässä vertailu bugaboon ja super vikingin vertailu
http://withsweetrhythm.blogspot.fi/2013/11/bugaboo-buffalo-vs-emmaljunga-super.html?m=1
 
Otin vanhat raskausvaatteet esiin enkä voi käsittää miten mulle on mennyt niin isoja rintsokoita. Kävin viime raskaudessa konkurssimyynnissä, missä oli jättimäiset valikoimat rintsikoita 5 EUR/kpl. Ostin uuden koon sitä mukaa kun mittaa tuli lisää, kun ei ollut hinnasta kiinni. Nyt isoimpiin sopisi mun pää, eikä tissit. Koot kasvoi 65C-75F, suunnilleen kaikki siltä väliltä. Jos olette kitsaita, niin kantsii hankkia kaarituettomat. Ne mahtuu pidempään. Nyt jos tuo läskistyminen pysyisi kurissa, niin ei kasvaisi tissitkään paljon. Silläkään ei kyllä ole väliä, kun jokaista kokoa löytyy yhdet.

Aamu, jos minä saan pojan ja sinä tytön, niin voidaan vaihtaa vauvanvaatteita päikkäin :wink
 
Mulla on ne viime raskauden äitiysvaatteet vielä tallella. Jonkun kivan jutun saatan vielä ostaa. Hyviä imetysliivejä en löytänyt joten varmaan hankin uudet. Mulla on noita tunikatyyppisiä vaatteita kaappi täynnä joten varmaan menen kesän niillä ja legginsseillä. Ne toimi viimeksikin hyvin.

Vaunuina meillä on Emmaljungan Duo Edget ja oon ollu niin tyytyväinen niihin että saavat olla pikkukakkosella myös. Ostettiin ne esikoiselle uutena just sillä ajatuksella että menis sitten seuraavilla lapsillakin.
 
Oon ostanut pari M-koon toppia ja löysemmät farkut sekä yhden piilottelupussipaidan. Rintsikatkin oli p a k k o uusia, jestas. Yhden UKK-vauvakäyttöoppaan ostin myös. :D Äitini toi meille tuliaisiksi bodyn ja mummoni mulle neulomat ensivaatteet ja ekat tossuni...herttaista ja yli-innokasta. Oon tuijotellu sitä koon 56 bodya ja hokenu että "en tajuu et meille muuttaa tyyppi joka mahtuu tähän". Oon kyl jo katellu H&M:n katalogia sillä silmällä nyt kun vatsa on alkanut osoittaa kasvamisen merkkejä. :) Ei viitsitä tehdä mitään vaatetta isompia hankintoja ennen muuttoa. Nyt kun saisi sen asunnon... Valmistumisen ilot, opiskelija-asunnosta häätävät sopivasti elokuun loppuun mennessä.
 
Kaali, ja muutkin ensisynnyttäjät, jos lähellä on joku hyvä kirppari, niin sieltä saa halvalla ihania vauvanvaatteita. Monilta voi jäädä niitä kokonaan käyttämättä, koska lahjaksi saattaa tulla niin paljon pieniä vaatteita. Ihmetyksekseni moni jättää myös äitiyspakkausten vaatteet käyttämättä. Mulla olikin käytössä eri vuosien äitiyspakkausmallistoja. Lahjaksikin tulee paljon pieniä vaatteita.

Minä olen hassannut vain itseeni. Olen käynyt hieronnassa, ostanut isomahaisellekin sopivia kesävaatteita ja keittiötäkin vähän uusitaan. Mies tietää että nyt kun on pesänrakennusvietti kova, suostun helposti keittiön päivitykseen, vaikka ennen pidin sitä vain rahan haaskauksena. Nyt tuntuu että pitää hoitaa kaikki kodin asiat ajoissa kuntoon.
 
Jospas nyt itsekin uskaltaisin osallistua keskusteluihin muutenkin kuin lukemalla toisten kommentteja :)

Me ollaan tehty joitakin hankintoja jo syksyllä, kun olin ensimmäisen kerran raskaana (valitettavasti meni kesken, mutta yhä innokkaampana odotellaan tuota syyskuuta :) ).
Meiltä löytyy siis pinnasänky, turvakaukalo ja hoitoalusta. Mummot ja isomummu ovat ostaneet joitakin vaatekappaleita, mutta itse ei ajateltu ostaa niitä ennen ku saadaan se kelan äitiyspakkaus ja näkee vähän paremmin mitä vielä vois tarvita. Heeh, anoppini oli ostanut pienen myssyn meidän vaaville. Ja se oli tosi PIENI. Pyörittelin sitä käsissäni kauan aikaa ja ihmettelin miehelleni että mahtuuko se pipo edes sen vauvan päähän :D

Mutta siis, noi pinnasängyt ja muut on ostettu vaan sen takia, että ne on olleet niin hyvässä hinnassa ettei ole voinut heittää tilaisuutta hukkaan. Kaikki siis käytettyjä. Itse en raski laittaa monia satoja euroja isompiinkaan hankintoihin, koska käytettynäkin saa hyvää tavaraa. Vaunut ja muut ostellaan sitten myöhemmin kesällä, ellei nyt sitten tule jotain toooosi hyvänhintaisia vastaan.

Niin ja kotidoppleri on myös miehen vaatimuksesta. :)
 
Takaisin
Top