Oletteko tehneet jotain hankintoja jo?

Santtu88

Jostain jotain jo tietävä
Heippa kaikki!

Ajattelin kysellä teiltä, oletteko jo uskaltaneet ostella jotain tarvikkeita vauvalle? Jos olette, niin mitä hankitte? Ja jos ette, koska ajattelitte lähteä ostoksille? :) itseä himottaisi jo kovasti lähteä kauppoihin, mutta sitten tulee se tylsä "mitä jos" -olo..

Esikoista odotellaan niin ei oikein tiedä, mitä oikeasti tulee tarvitsemaan ja mitä vaan hormonihuuruissaan luulee tarvitsevansa :wink
 
Muistan tuon ajan esikosta hyvin :) nyt ei tarvitse mitään hankintoja tehdä, kun kaikki suuremmat valmiina neutraaleissa väreissä ja suurin osa vauva-ajan vaatteista myös hyvin neutraaleja. Sitten jos tyttö tulee ni mitään ei tarvitse hankkia :)
 
Nyt menossa 11+4 ja ei olla vielä mitään hankintoja tehty.

Kieltämättä kaihoisasti kaupassa olen pikkupotkupukuja hypistellyt, mutta siihen jäänyt ainakin toistaiseksi.

Ensi viikolla on np-ultra (eikä olla varhaisultrassa käyty), joten sen jälkeen saattaa ehkä joku vaate kaupasta mukaan jo tarttua :)
 
Sama meillä, tänään 11+1, ultraan odotellessa. Sen jälkeen varmaan jo uskaltaa jotain ostella. Sukupuoli kyllä tottakai sitten kun saa tietää niin helpottaa ostoksia.
Tuntuu niin hassulta, että oikeesti ne tulee meidän omalle lapselle, ei kummeille tai kavereille, vaan meille :Heartred
 
En ole mitään tehnyt, enkä usko kyllä tekevänikään kun vasta viimeisen kolmanneksen aikana.
Jos sinne nyt päästääs. :)
 
En ole uskaltanut vielä ostella. Pessimismi vaivaa edelleen siitä tuleeko sitä vauvaa taaskaan. Ehkä sitten kun ultrassa käyty...
 
Olen ostanut angelsounds koti-dopplerin jolla voin kuulla vauvan sydänäänet viikolta 12 lähtien. Sen pitäisi saapua ensiviikolla:)
 
Miekin ostin tuon angel sounds doplerin, jolla sä pitäisi kuulua rv 12. Kuitenkin minulla ne kuuluivat jo hiukan aikaisemmin (rv 11). Hakusessa on, mutta kun kohdilleen sattuu niin kuuluu hyvin :) ja ostin mie bola korunkin, vaikkei Toukka sitä kuule vielä kymmeneen viikkoon :)
 
Ostin pyjaman jota ihastelin jo ennen raskautta...tiedän että on tosi aikaista rv13 +1 mutta en voinut vastustaa. Marru90 mä ajattelin ensiviikolla ostaa Bolan myös :)
 
En ole ostanut vauvalle vielä mitään. Meillä on vaatteita, leluja ym. vaikka muille jakaa, joten sellaiset saan jättää suosiolla kauppaan. Ostoslistalla on unilelu, patja pinnikseen ja hiusharja. Jos otetaan äitiyspakkaus, niin sitten ei tarvitse ostaa hiusharjaakaan.

Santtu88, niitä tosiaan kannattaa miettiä, että mitä oikeasti tarvitsee, ja mitä on pakko ostaa ennen vauvan syntymää :) Omasta mielestä esim. rintapumppu, rintareppu ja kestovaipat ovat sellaisia, että ne voi ihan hyvin hankkia vasta vauvan syntymän jälkeen. Itselle on ollut ihan ehdottomia pinnis (tottakai) ja lipastollinen hoitopöytä. Korkeammalla tasolla on helpompi tehdä hoitotoimenpiteitä, ja kun vaatteet saa lipastoon, niin ei tarvitse lähteä hakemaan vaatteita eri paikasta, jos sattuvat likastumaan.

Ja toisen lapsen syntymän jälkeen Manduca oli ihan elinehto, esikoisen kanssa se jäi oikeastaan käyttämättömäksi, kun käsipari oli koko ajan yhden vauvan "käytössä".
 
Mäkin olen katsellut semmoista doppleria ja haluaisin sellaisen meillekin. Mutta jotenkin mietityttää kuuleeko sillä sydänääniä jos kohtu on taaksepäin kallellaan? Neuvolassa kun sydänäänet jäi sen takia kuulematta. Olen varmaan ihan vauhkona turhaan :confused004
 
Minä tänään selailin vauvakirjoja nestistä, siis sellaisia joita vanhemmat voi sitten täytellä... :) Olisikohan olemassa sellasta vauvakirjaa,joka alkaisi jo raskausajasta, johon voisi täytellä raskausmuistoja? Ja isovanhempien muistoja kirjan haluaisin jossain vaiheessa ostaa äidilleni täyteltäväksi :grin

Ensi viikolla olis ultra! Jos siinä näyttää kaikki olevan hyvin, niin ehkä sitten uskaltaisi ostaa jotain pientä :wink:Heartpink
 
Vau:n tervetuliais lahjassa on vauva kirja mihin voi laittaa ultrakuvia ja masu kuvia:) ja kertoa raskaudesta, meillä molemmilla tytöillä sellaiset:) alussa myös "sukupuu" mihin voi merkata isoäidit ja jne:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos vinkista CMT! :) En vaan tiedä haluanko liittyä tuohon kerhoon, tuleeko sieltä sitten automaattisesti kirjapaketteja kotiin?

Btw... kela julkaisi tänään uuden äitiyspakkauksen! :rolleyes:
 
Siis mä tein nii että tilasin tuon tervetuliais paketin ja kun saapui niin kävin eroomassa kerhosta :wink ja siellä sivuilla näkee milloin lähetetään seuraava kirja paketti.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ompa kivannäkönen tuo äippäpakkaus! Toivottavasti saataisiin tuo uusi:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
mukavan näköinen äitiyspaketti, kelpaisi kyllä :)

täällä kävi ikean poika äsken tuomassa hoitopöydän ja pinnasängyn. ei todellakaan ollut tarkoitus näin aikaisin hankkia, mutta kun 80€ pöytä maksoi jostain syystä vain kympin, ja sänky tuli samoilla postikuluilla... :grin toivottavasti nyt päästään sitten kanssa käyttämään niitä syksyllä!
 
Mun ei onneks tarvi tinkiä omasta tyylistäni raskauden aikana, koska pukeudun lähes aina haaremihousuihin ja muutenkin löysään ja mukavaan vaatteeseen :)
 
Takaisin
Top