Oireita

Parin viikon unettomuuden jälkeen on iskenyt ihan hirveä väsymys. Voisin nukkua koko ajan. Eilen vedin 2x tunnin päikkärit, yöllä 10h ja aamupäivällä klo 11 olin taas valmis nukkumaan, nukuin sit 2h. Nyt oon saikulla, et onneks on ollut tilaisuus nukkua.. Tänään on alkanut myös voimakas pahoinvointi, mitään syömisiä ei voi edes ajatella :confused:
 
Mullakin on sykkeet ollut koholla ja hiljaisena hetkenä/yöllä tykyttää pumppu korvissa asti, varsinkin jos stressiä meinaa pukata. Piti ihan googlettaa yks päivä onko normaalia, kun yleensä leposyke viidenkympin luokkaa...
 
Täällä myös eletään nukkumiselle tällä hetkellä. Väsymys ei ole enää terveellä tasolla. Samoin oon huomannut että jo parin kerroksen nouseminen saa itseni puuskuttamaan ja hengästymään :oops:
 
Täällä närästänyt pidemmän aikaa ja rv.6+0 käynnistyi raskauspahoinvoinnin merkeissä joka jatkunut pitkin päivää oksennellen, jospa tällä kertaa jäisi alkuraskauden oireeksi kun aiemmin kestänyt läpi raskauden ja lapsivesien tultuakin 3x oksennus! Muuten pientä väsymystä ja nenä ollut aamuisin tukossa
 
Mä palelen ihan kauheasti koko ajan. Hengästyn helpommin, hajuaisti on herkkä ja koko ajan on huono olo. Nukun tavallista paremmin. Yleensä en saa rauhoituttua päikkäreille mutta nyt nukun vähän melkein joka päivä.
 
Ite oon myös syönyt nyt hirveesti satsumia/mandariineja, ainut miinus että jälkikäteen mulle tulee entistä pahempi olo. Mutta kun tekee mieli, niin kärsii sitten koko kroppa :D
Sykkeet heittelee päivittäin, varsinkin kun tekee vähänkään jotain extraa niin heti tuntuu työläältä kaikki. Töissä taistelen pahaa oloa vastaan niin sekin tuntuu nostavan sykettä ajoittain :/ onneksi ei nyt hurjia tykytyksiä saa aikaan. Työkaverit ihmetelleet muutaman kerran kun en oo iloinen itseni vaan vähän alamaissa, pakko vaan vedota huonoon päivään :D
 
Tekee mieli suolaista, lämmintä peruskotiruokaa tai hampparia. Makea ei niin iske..
Rv 4+5
 
  • Tykkään
Reaktiot: hme
Onko kellään muulla vaikeuksis nukahtaa? Sain harmaa vasta 4 unta, nyt väsyttää.. :D
 
Graisu: vaihtelee. Välillä ei saa unta, välillä herää kesken eikä onnistu nukahtamaan uudelleen. Viime yön nukuin kylläkin hyvin. Heräsin vasta n. puol tuntia ennen kelloa.
 
Mie nukun paremmin kuin koskaan ja iltapäivästä alkaa väsyttämään aivan älyttömästi (se onkin näin vuorotyöläisenä mukavaa). Silmät kuivuu (en edes tiennyt tätä oireeksi!) ja ellei heti laita silmätippoja, näytän ihan krapulaiselta punaisissa silmissä.
Myös pahoinvointi ja oksentelu on löytänyt tiensä miun luokse. Makeaa ei pysty syömään eikä oikein tee mieli muutakaan, kun kuvottaa kaikki. Onneksi oksentelu ja pahin pahaolo on vain lähinnä aamuisin nyt ollut.
 
Mulla oli ärsytystä ja itkuisuutta vähän kiinnittymisen jälkeen. Infernaalinen nännikipu alkoi jo oviksesta, tissit kipeytyi muutamaa päivää ennen menkkpjen oletettua alkamispäivää. Nyt maanantaista rv3+5 on ollu menkkamaisia kramppeja jotka menee ohi minuuteissa. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitystä nostettiin hurjasti heti raskaustestin näytettyä positiivista. Nyt kärsin annosnoston aiheuttamasta unettomuudesta. Väsähdän jo kuudelta illalla, mutta en välttämättä saa unta ennen kuin puolenyön aikaan. Viimeyönä nukuin kokonaiset 3h putkeen ja heräsin täysin pirteänä, soitin jo neuvolaan josko heidän lääkäri osaisi sanoa kuinka paljon annostusta voi laskea.
Mandariineja on tehnyt mieli, ja kova jano on jonka ansiosta pissattaa kokoajan..
 
Mulla ennen plussaa oli vaan maha tosi kipeä menkkamaisesti ja koko ajan luuli et menkat alkamassa ja sitä jatkui reilu viikon ja tein plussa testin kun menkat oli 4pv myöhässä:-) tämähän oli vähän yllätys kun ekasta kierrosta tärppäs, mutta odotettu! En olis uskonut että niin nopsaa tärppää. Ja plussan jälkeen tosiaan ollut parin vkon verran huonoa oloa ja oksentelua. Väsymys ollut ihan tajutonta jonka vuoksi ollu sitten ärtyisä (neuvolassa vielä oli hemoglobiini alhaalla 115) joka vaikuttaa myös väsymykseen, tuntuu ettei mitään jaksa tehdä niin pitää aina välissä nukkua. Öisin herään koko ajan käymään pissalla. Hedelmät ollu himo jo jonkin aikaa! Nyt pari päivää käynyt oikealle puolen ala selkään hirmu kipeää joka vihloo pakaraan, en tiedä mistä johtuu oisko iskias?? Yritin nukkua viime yön jalat koholla mutta ei se oikein auttanut asiaa
 
Jännä kun ei vieläkään oo edes lievää huonoa oloa (no ei pitäs kyllä valittaa.....). Aamulla puol 8 join kupin kahvia. Lähin kävelylenkille, kävin aamusaunassa jne. Nyt vasta söin aamupalan eikä ollu ehtiny heikottaa ollenkaan.

Palelee kyllä taas, täytyy hakea aamutakki päälle.
 
Unohdin mainita rinnoista.. en voi nukkua mahalleen kun niin arat ja turvonneet rinnat. Rv 9+3

Jos siulla on 9+3 menossa niin, laskettu on varmaan heinäkuussa.. tämä on elokuisten -18 ketju :)
 
Onko kellään muulla vaikeuksis nukahtaa? Sain harmaa vasta 4 unta, nyt väsyttää.. :D

Mä nukuin 02-05, sit valvoin taas kaheksaan ja pyörin sängyssä, kävin välillä pissalla ja jääkaapilla ja onneks sit taas nukuin ku tukki 8-11:30 :D tänään alkaa kaks yövuoroa, toivottavasti valvottaa sillonkin eikä tarvii tiputtaa yövuoroja heti alkuraskaudessa pois.
Tekeeks muut vuorotyötä? Miten jakselette?
 
Jännä kun ei vieläkään oo edes lievää huonoa oloa (no ei pitäs kyllä valittaa.....). Aamulla puol 8 join kupin kahvia. Lähin kävelylenkille, kävin aamusaunassa jne. Nyt vasta söin aamupalan eikä ollu ehtiny heikottaa ollenkaan.

Palelee kyllä taas, täytyy hakea aamutakki päälle.

Aamusauna [emoji7][emoji7][emoji7] olisin ikionnellinen ku näissä tärinöissä pääsis saunaan lämmittele!
 
Mä nukuin 02-05, sit valvoin taas kaheksaan ja pyörin sängyssä, kävin välillä pissalla ja jääkaapilla ja onneks sit taas nukuin ku tukki 8-11:30 :D tänään alkaa kaks yövuoroa, toivottavasti valvottaa sillonkin eikä tarvii tiputtaa yövuoroja heti alkuraskaudessa pois.
Tekeeks muut vuorotyötä? Miten jakselette?

Mä teen vuorotyötä. Yövuoroja on joulun jälkeen tulossa, sit on tammikuun puolessa välissä pari. Sen jälkeen en ajatellut niitä enää tehdä.
 
Mä teen vuorotyötä. Yövuoroja on joulun jälkeen tulossa, sit on tammikuun puolessa välissä pari. Sen jälkeen en ajatellut niitä enää tehdä.

Mä koitan jaksaa rv20 asti, mut toki jos tuntuu etten jaksa valvoa niin käyn työterveydestä hakemassa lääkärin luvan lopettaa aiemmin. Viime raskaudessa olin kyl saikulla jo rv16 eteenpäin ku SI-nivel kipeyty notkoselän takia jo niin ajoissa.. että katotaan miten tällä kertaa käy. :)
 
Takaisin
Top