Oireita

Puuroakanamunalla

Satasella mukana keskusteluissa
Minkälaisia oireita teillä on ollu näin alkuraskaudessa?

Mulla alko kaks viikkoa ennen plussaa olla rinnat ihan älyttömän kipeät ja turvonneet. Sitten menkat ei tullu ja tein plussa-testin. Siinä ennen plussaa alko flunssa ja ruumiinlämpö on ollut nyt monta päivää 36,5-37,5, mutta en tiedä johtuuko raskaudesta vai flunssasta... Plussan jälkeen on tuntunu välillä nipistelyä alavatsassa ja rinnat edelleen arat, mutta turvotus helpottanut ☺️
 
Mulla ei ollu ennen plussaa oikeestaan muuta ku rinnat pikkusen kipeet ja ihmeellisen rauhallinen olo. En olis uskonu että plussaan, mutta tein varulta testin koska kaverin juhlat oli tulossa. Plussa tulla tupsahti! Nyt onki sitte ollu kaikenmoista: ärsyttää, väsyttää, aamuyöllä heräilen, mikään lämmin ruoka ei maistu, kaikki haisee ja vatsaa nipistelee välillä sekä tissit on tosi kipeet ja turvonneet. Että mä nautin! :love017
 
Mulla pukkas ennen plussaa naaman täyteen isoja finnejä sekä menkkamaista jomotusta. Ja kauhee nälkä koko ajan!

Nyt plussaamisen jälkeen on jatkuva väsymys. Imetän vielä esikoista, niin imetys ei satu, mutta rinnat hieman hellänä. Ja huomaa, että maitoa ei heru samalla tavalla, kun ennen raskautta.

Esikoisenkaan kohdalla mulla ei hirveesti oireita tullu niin sitten sitä pohti, että onko sitä raskaana ollenkaan :rolleyes:
 
Niin ja paras ”oire”, mitä oli myös esikoista odottaessa: hiukset ei enään rasvoitu! :hilarious:
 
Mulla ei ennen plussaa ollut muuta kuin epämääräisiä finnejä naamassa. Plussaus päivänä nännit alkoi aristaa ja väsymys painaa. Nykyään täytyy päiväunet ottaa aina kun esikoinen unilla. Ja illalla väsy myös tulee totuttua aiemmin. Ruokahalussa ei ole vielä tapahtunut muutoksia eikä myöskään pahoinvointia vielä ollenkaa (*koputtaa puuta) :D. Ja ainiin, nippailuja alavatsalla silloin tällöin :)
 
Kolme päivää ennen menkkojen alkua tuntu, että on alkamassa vuosisadan pahimmat menkat. No ei alkanut :hilarious: Muutama päivä ennen menkkojen alkua ja tälläkin hetkellä samanlaista kihemöintiä rinnoissa kuin maito nousis. Lievää pahoinvoitia. Väsymys on erittäin suuri :meh: Alavatsalla nipistelyä ja samanlaista vihlontaa kuin edellisen raskauden lopulla. Semmosta kun kiinnikkeet venyy tuolla jossain syvällä masussa. Ja se inhottavin juttu... ilmavaivat! voiluoja, ei oo koskaan ollu mitään tämmöstä :wtf: Sekä epätodellinen olo! Ei toisaalta tunnu yhtään, että olisi raskaana, niin vaikea uskoa :hilarious:
 
Täällä myös tänään ilmennyt ensimmäisiä lieviä oireita: nipistelyä alavatsalla ja ilmavaivoja. Rinnoissa ei tunnu mitään.
 
Kolme päivää ennen menkkojen alkua tuntu, että on alkamassa vuosisadan pahimmat menkat. No ei alkanut :hilarious: Muutama päivä ennen menkkojen alkua ja tälläkin hetkellä samanlaista kihemöintiä rinnoissa kuin maito nousis. Lievää pahoinvoitia. Väsymys on erittäin suuri :meh: Alavatsalla nipistelyä ja samanlaista vihlontaa kuin edellisen raskauden lopulla. Semmosta kun kiinnikkeet venyy tuolla jossain syvällä masussa. Ja se inhottavin juttu... ilmavaivat! voiluoja, ei oo koskaan ollu mitään tämmöstä :wtf: Sekä epätodellinen olo! Ei toisaalta tunnu yhtään, että olisi raskaana, niin vaikea uskoa :hilarious:

Pystyn niin samaistumaan tuohon epätodelliseen oloon
 
Mulla on "menkkakivut" jatkunut jo vaikka kuinka monta päivää. Lisäks aamulla jos ei syö niin huono olo tulee. Onneksi esikoisen imetykseen ei oo vaikuttanut, ainakaan vielä :) Tunteet on pinnassa mutta olo on onnellisempi ku pitkiin aikoihin .
 
Repäisy kipuja ja huonoa oloa, outo maku suussa. Saas nähdä onko tulokas poika, kun tyttöä odottaessa oli täysin oireeton raskaus. :-) Onko muilla ollut eri sukupuolta kun oireet olleet täysin erilaiset?
 
Mulla tuli jo reilu viikko ennen ku menkat ois pitäny alkaa, rinnat tosi kipeiksi. Sitten tuli vahva tunne et nyt ollaan raskaana! Jännä se tunne mikä niin voimakkaana vaan tulee! Nyt sitten saa ravata vessassa vähän väliä ja tää ruokahalu on ihan älytön! Mulla on jo kolme tyttöä, ja nyt onkin vahva tunne että tää olis poika! Tyttöjen alkuraskauksissa, en aavistellut mitään, eikä oireetkaan alkanut ennen menkkojen poisjääntiä. Nää menkkakivut vaan pelottaa, vaikka ne kuuluukin asiaan. 5+3
 
Mulla oli myös ennen esikoisen plussaamista niin vahvana se tunne, että nyt ollaan raskaana. Ennen tätä plussaamista oli vaan semmonen oiskohan sitä :rolleyes:

Vielä ei ole hajut herkällä tai pahoinvointia, mutta eiköhän nekin tänne jossakin vaiheessa löydä.
 
Tuutikki^ nyt ihan mielenkiinnosta kyselen sitten, että oliko esikoinen tyttö vai poika? [emoji4]
 
Te joilla on aiemmissa raskauksissa ollut pahoinvointia, niin mikä siihen on auttanut? Itsellä tosiaan oli viime raskaus täysin oireeton, niin ei ole tällaisesta 24/7 jatkuvasta pahoinvoinnista kokemusta... Kertaakaan en ole vielä oksentanut, mutta ei kyllä kaukanakaan ole. :depressed: Ainiin ja lisä oireeksi on ilmaantunut aamuöinen unettomuus, illalla kyllä nukahtaa hyvin, mutta aamuyöstä herää virkeänä, eikä saa enää unta. :sleep002
 
Mutter mulla auttoi tasaisin väliajoin syöminen jotain kevyttä. Ja aamulla sängyn vieresä heti jo jotakin pientä syötävää. Mulla tosin ei ollut mitenkään kovin paha pahoinvointi, kesti jokusen viikon ja helpotti ensimmäisen kolmanneksen aikana.
 
Te joilla on aiemmissa raskauksissa ollut pahoinvointia, niin mikä siihen on auttanut? Itsellä tosiaan oli viime raskaus täysin oireeton, niin ei ole tällaisesta 24/7 jatkuvasta pahoinvoinnista kokemusta... Kertaakaan en ole vielä oksentanut, mutta ei kyllä kaukanakaan ole. :depressed: Ainiin ja lisä oireeksi on ilmaantunut aamuöinen unettomuus, illalla kyllä nukahtaa hyvin, mutta aamuyöstä herää virkeänä, eikä saa enää unta. :sleep002

Mulla autto ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointiin jääkaappikylmät vihreät viinirypäleet niitä napsin aika tiheään tahtiin alkuraskauden
 
Mulla ollut oireina:
*ihan kuin maito nousis rintoihin, lopetin esikoisen imettäminen 4kk sitten.
*tuikkimista alavatsassa ja alapäässä
*hajut haise vahvemmin nenään
*vatsa ollut sekaisin nyt muutamana ilta, aamuisin ei mitään. Myös pahoinvointi alkanut iltaisin.
 
Oireet lisääntyy: Finnejä ilmestynyt naaman, hajuaisti herkistynyt ja vatsa sekaisin aamuisin.
 
Takaisin
Top