oireita

Miko_84: Mä ostin ennen esikoisen syntymää lindeksiltä pari imetystoppia ja ne oli mielestäni tosi hyvä ostos juuri yöpaidoiksi. Sopivan tukevat ja sisään sai myös laitettua liivinsuojan jotka muistaakseni pysyivät hyvin paikoillaan. Kaarituettomat imetysliivitkin kyllä on aika mukavat päällä, mutta itse koin nuo topit paremmaksi nukkuessa. Olen kyllä melko pienirintainen, joten voi olla että isorintaiset ovat asiasta eri mieltä...
 
orvokki81: mulla normaalisti taas vatsa kestää sen tietyn määrän laktoosia mut nytten ei nähtävästi minkään vertaa.

Onko kukaa ostanut niitä imetysliivejä mitä juuri lidlin mainoksessa mainostettiin..?tai ainakin meilläpäin mainostettiin... :)
 
En ole muuten huomannut nivelten löystymistä, mutta se kenties aiheuttaa minulla sen, että pienestä taittumisesta saa jalan kipeäksi niin, ettei pysty kunnolla sille painoa laskemaan. :sad001 Jo toisen kerran sama homma. Onneksi korjaantuu aika nopeasti, kun vähän aikaa pitää sidettä tukena jalassa. Eilen siis istuin tuolilla kuten normaalisti, eli risti-istunnassa, esikoisen pomppasi siihen päälle ja jalka vähän taittui ja nyt on jalka kipeä. Ei nilkka vaan tuosta jalkapöydän kohdalta.

miko_84: Joillakin sitä maitoa alkaa erittyä jo varsin varhain, mutta se ei takaa imetyksen onnistumista tai maidon riittämistä. Ei siitä nyt mitään haittaa ole, mutta imetyksen onnistuminen on toki niin paljon muustakin kiinni. :) Minulla ei ennen esikoisen syntymää maitoa tihkunut kuin ihan pisaroita, mutta hyvin riitti silti maito, lisämaitoa ei tarvittu missään vaiheessa. Mutta jos sinulta nyt jo erittyy maitoa noin, niin varsinkin kesää ajatellen suosittelen muistamaan, että välillä annat rinnoillekin ilmakylpyjä, eli ei ainakaan koko aikaa olla rintsikat päällä/liivinsuojat topin alla. Voi ne maitotiehyet tukkeutua varmasti jo nyt, jos sitä maitoa erittyy, eikä vasta sitten, kun lapsi on maailmassa. On meinaan aika tuskaista, jos tukkeutuu. Kokemusta on. Pitäisi kyllä täälläkin liiviostoksia tehdä, voi olla, että netin kautta, kun en tältä pikkupaikkakunnalta jaksa lähteä isompaan shoppailemaan. :wink Tai sitten odotan kesään, että pääsee takaisin Jyväskylään.
 
Turvotus iski, ärrinpurrin! Täällä on megatapahtuma, jossa olen mukana töiden puolesta, joten kolme päivää olen joutunut olemaan jalkeilla aamusta iltaan. Se laukaisi jalkoihin kestoturvotuksen, joka ei laske edes yön aikana. Seisominen ja istuminenkin on tukalaa. Onneksi voin taas ensi viikolla tehdä aika paljon hommia kotisohvalta käsin.

Toinen ärsyttävä uusi oire on kuorsaaminen. Laitan sen toistaiseksi flunssan piikkiin. Jos nenä on ollut tukossa kolme viikkoa niin ihmekö tuo että kuorsaan kaiket yöt. Ärsyttää muuten sekin ettei voi ottaa mitään troppia jolla saisi tuon loputtomalta tuntuvan limavaraston irtoamaan. Odotan mielenkiinnolla, että kun (jos) flunssa menee ohi, niin jatkuuko kuorsaaminen... Mies on onneksi kärsivällinen.
 
Täälläkin pari viikkoa kestänyt flunssa meneillään... Ja tuntuu et oon ollu nyt kipeempi kuin ikinä ennen raskautta... :P ja jalkojen turvotusta tulee heti kun joutuu seisomaan useamman päivän putkeen... Villasukatkin jätti neuleen kuvion jalkoihin! :D että tsemmppiä vaan meille kaikille oireinemme!! :)
 
Saan vertaistukea lukemalla näitä tekstejä, vaikka kurjaa kuunneltavaa nämä vaivat ovat. Kellitys antoi tukea itseäni askarruttaneeseen asiaan, kun ei minulla maitoa tule ollenkaan, ja tietenkin nämä kaikki mietityttää ensisynnyttäjää, la 19.8.2013 että onhan tässä vielä aikaakin odotella :)
Hyviä tukivöitä saa myös: http://www.respecta.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=185&VID=default&SID=758358020913474&S=0&C=23547

Onko teillä muilla käsien puutumista? Pelästyin jo jaloissa koholla olevia suonia, että nytkö ne suonikohjut pamahtaa, ja voi olla että tuleekin, mutta enempi vaivaa aamuisin käsissä pistely ja tunnottomuus. Joudun nousemaan aamun askareihin koska kädet ei kertakaikkiaan anna nukkua.
 
Välillä puutuu kädet, jos on nukkunu samalla kyljellä liian kauan. Nänneistäki on jo pikkusen nestettä valunu, onneks ei vielä paljoa kuitenkaan. Yks oire mikä on nyt tullu, välillä kun makoilee nousee "oksennus" suuhun. Onko muilla tällästä vai onko tää nyt sit närästystä?
 
se on varmaan sitä närästystä.mulla se närästys on vissiin hävinny,hyvähyvä ,mutta kopautanpa puuta..:gen045 kauanhan mä siitä närästyksestä kärsinkii,nyt on muitten vuoro :laughing001 ei pitäs olla vahingonilonen,kostautuu vielä mutta... laughing4
 
Mulla tulee sellaista valkoista tahmaa nänninpäähän, lähinnä kuin jotain tosi paksua voidetta tms. Sitäkin tulee tosiaan vaan sen verran että ikäänkuin ihoa lähtis irti.
Monella alkaa maito nousta vasta 3-5 päivää synnytyksen jälkeen, eikä pisaraakaan mitään kosteutta tule sitä ennen. Tuokaan ei riipu siitä miten mones vauva on, kaverilla on viisi lasta ja jokaisesta vasta viidentenä päivänä noussut maito. Hän ihmetteli miten mulla niin nopeesti nousi maito, vaikka synnytys oli käynnistetty ja vieläpä sektio lopulta. Esikosta maitoa, tai oikeastaan sitä sulaneen voin näköistä terniä, alkoi tulla varmaan synnytystä seuraavana päivänä. (Tiedän koska jouduin lypsämään vauvan ollessa lastenosastolla). Nää vaan on niin yksilöllisiä! Maitoa mulla riitti niin että kun vauva oli 2kk niin aloin luovuttaa ja luovutin kunnes hän oli reilun 4kk. En tosiaa mitään lehmä ollut että töitä joutui joka desin eteen tekemään, mutta hyvä mieli tuli kun sai auttaa pikkuruisia. Omaani imetin kunnes hän oli 1v10kk. En tosiaan olisi voinut tietää että jatkuu noin pitkään, tai että ylipäätään onnistuu. Sitkeyttä ja jaksamista tulee vaatimaan useimmilta eikä kaikilla onnistu silti.
 
voi hitto,mä oon ruvennu kuorsaamaa sitten ihan urakalla laughing7 mies on jo monena yönä herättäny ja käskeny kääntymää kyljellee mut itse eilen ja tänää kun on yritäny nukkua päiväunia niin aina heränny kuorsaamisee,äskenkii neljästi yritin nukahtaa sohvalle ja aina heräsin ensimmäiseen korahukseen :sleep011 minkähänlainen sika musta vielä tulee? :laughing8
 
Meillä mies nukkuu vaikka mitä ääntä tulisi, mutta en tiedä oman kuorsauksen laadusta, mutta närästys on tullut tänne ihan jäädäkseen pidemmäksikin aikaa. Kädet ja jalat turvoksissa kämpeen tonne reinnielaatikolle taas :D
 
nyt on sitte vatsa vissiin kasvanu sen verran että kaikki on hankalaa,"sattuu" vatsaan jos istuu sohvalla jalat koukussa,siis että jalatkin on sohvalla.tuntuu että vatsa ratkeaa ihan just.lisäksi jotain kirkasta(anteeks nyt vaan tästäkin infosta)valui jostain tuolta noin,onneksi ihan ihan vähän vaan.on just semmonen olo kun ois yksinään syöny joulukinkun ja siihen päälle vielä megajälkkärin. :confused:
 
Vatsa on nyt kahden viikon aikana päättäny kasvaa huolella. Lopputuloksena aikas pinkeähkö olo. Jospa ei nyt kovasti innostuisi kerralla kasvamaan. Tekis mieli pitää masusta kiinni, ettei tuntuis niin... Täydeltä.
Auttaiskohan masutuubi?
 
siis mitä v:tä tää nyt on?eilen illalla olin sängyssä selällään ja luin kirjaa.sitten lantion vasemmalta puolelta lähti semmonen kuumottava tunne "liikkumaan"lantion oikeelle puolelle ja sitten se loppu.osaako kukaa sanoa mitä se oli?ei se kumminkaa sattunu eikä mitää,se vaa tuntu. :wtf
 
IceCream: Jos se masuasukki siellä möngersi? :)

Minäkin liityn närästyskerhoon. Suonenvedotkin vaivaavat, mutta muistin vasta äsken sen, koska niitä on vain öisin, kun olen ihan unenpöpperössä. Aikoihin en ole enää päässyt kunnolla kyykkyyn, maha on tiellä ja siihen sattuu. Pingotusta siis täälläkin.
 
Täälläkin vaivat alkaneet pikkuhiljaa lisääntyä. Närästystä on jatkuvasti, aivan sama mitä syö tai juo. Suonenvedot on ilmaantuneet jalkoihin, niihin tosin on mulla auttanut magnesiumlisä ja veden juonti. Isoimpina oireina on puoltoista kuukautta jatkuneet selkäkivut ja vajaan kuukauden jatkuneet ajottaiset supistukset. Parin viikon päästä neuvolalääkäri, jossa sitten mietitään että jäädäkö jo pois töistä kun nuo supistukset on koko päivän kestäviä silloin kun niitä on. Ja selkä vaivaa joka päivä. Olin kyllä jo asennoitunutkin niin, että en varmasti pysty loppuun asti töissä olemaan.
 
Tulipa mieleen, onko muilla tullut mahaan linea negraa? Täällä löytyy selkeä viiva, muttei kovin tumma kuitenkaan.
 
Löytyy kyllä pitkä viiva ihan alhaalta ylös (rintojen alle) asti. Navan alapuolinen osuus on paksumpi kun yläpuolinen osuus. Viiva on ihan selkeä mutta myös aika vaalea väriltään. Myös nännit ovat tummuneet selkeästi väriltään.
 
Esikoisesta tuli linea negra, ei mitenkään älyttömän tumma, mutta ihan selkeä kyllä. Nyt ei ole näkynyt. Enpäs muuten tuota tajunnutkaan aiemmin. :D
 
Takaisin
Top