Oireita, oireita..

Saako lukea oireisiin vauvan järjettömän mylläyksen et on turkasen hankala olla missään asennossa :S oon jo nii valmis poksahtaa!

Saa lukea!
Eilen sain kokea saman ja oli aivan kauheeta.
 
Tää puskee itteää nii ylhäältä ku alhaalta pihalle.. Huoh ku tätä pitäs vielä tiete joku vk jaksaa.
 
Mulla oli sama silloin pari pv sitten. Oli kyllä tukala kokemus. Nyt ollut taas rauhallisempaa eilen ja tänään.

Mulla ollut nyt viikon ja pahenee elohiiri silmässä. Huoh että on niinkin pieni vaiva mutta veemäinen :mad: magnesiumia menee mammavitassa mut ei muuten enkä jaksais nyt tän takia rynnätä ostamaan :rolleyes:
 
Joo se oli kyllä aika kauheaa... Mistähän tuollainen mylläys voi olla kotoisin?
Tänään ollut rauhallisempaa. :)

Elohiiri on kyllä ikävä vaiva!
Samaten kun mulla esikoisesta meni korva vähän väliä lukkoon. Se oli niin ärsyttävää! Vaikka tosiaan pieni vaiva olikin.

Nyt mulla meni joku lihas jumiin niskasta ja alkoi kauhea särky joka säteilee koko käteen! Täytyy kokeilla jyväpussia ja saunaa. Viimeisenä sitten panadolia.
 
Mun ei oo pahemmin tarvinnut tähän keskusteluun osallistua kun oireita ollut niin vähän kaiken kaikkiaan. Nyt on ollut sellaista, että sormet on kipeet aamuisin. Ei kutinaa. Puristusvoima on heikentynyt. Yks yö käsiä pestessä en meinannut saada kihlasormusta pois sormesta. Sitten aamulla sain kun yritin uudelleen. En enää uskalla panna sormusta takaisin. Piän kaulaketjussa.

Muok. Luulen, että sormuksen "kireys" johtui lihomisesta eikä turvotuksesta. Paino on noussut reilusti liikaa lähtöpainoon/bmi nähden. Osaltaan uskon, että painonnousuun on myötävaikuttanut se, että kompensoin herkuttelulla tupakoimattomuutta. Mä kun jätin tupakan plussaan. Ei voi mitään, kun joka päivä haluttaa jätskiä / herkkuja... :smiley-angelic002. :smiley-ashamed004
 
Joo mulla on tota korvan lukottamistakin. Nyt ehkä vähän vähemmän taas vaihteeksi. Voi tosin olla kun on pahinta autoillessa että enpä ole ihan hirveesti autoillu tässä viime aikoina, niin siksi on vähentynyt. Mut jätin kesälomareissun viroonkin tekemättä kun aattelin että en jaksa tuntitolkulla istua autossa korva lukossaaukilukossaauki...

Osa raskausvaivoista on kyllä niin naurettavia :meh:
 
Agnes, vaikka sulle nyt olisikin tullut liikaa kiloja herkuttelun takia, niin paljon parempi sekin, kuin se että olisit jatkanut polttamista odotusaikana! :)
Nostan hattua kaikille, jotka on jättäneet tupakoinnin plussaamiseen, tai ylipäänsä onnistuneet lopettamaan tupakoinnin. Vierestä kavereiden tupakkatappeluita seuranneena huomaa kyllä, että se ei ole ihan yksinkertainen projekti.
 
Mä oon niin jyrkästi tupakointia vastaan raskausaikana, ettei ole montaa asiaa jota vähemmän hyväksyisin. On mullakin kavereissa / tutuissa niitä jotka on polttaneet, mutta henk. koht. mielestäni lapsia ei pidä hankkia jos ei ees raskausaikaa voi olla polttamatta, koska se on käytännössä lapsen pahoinpitelyä. Sori, jos täällä on joku paksuna poltellut, mutta se on sellainen asia mitä en vaan hyväksy. Helppoahan lopettaminen ei todellakaan ole, mut kyllä oman lapsen vuoksi pitää olla valmis menemään läpi harmaan kiven ja asettaa hänet etusijalle.
 
Nuppu, Joo se korvat lukkoon olotila on niin ärsyttävä! :banghead: Ärsytti kun yleensä mulla alko vielä töissä (aspa) ja sit kaikki puhe sellasta puuroa..


Mielumin ne kilot Agnes kuin se tupakointi! :)
Ja jes, ihan huippu juttu että onnistuit lopettamaan.
Oon samaa mieltä että nollatoleranssi tupakoinnin suhteen raskausaikana. Ja koen että voin näin sanoa koska oon itsekin vuosia polttanut, joten tiedän että lopettaminen ei oo helppo asia. Mutta sitä ei tehdä lapsen kustannuksella.
 
Siis ihana kuulla että toi korvat lukossa on ilmeisesti sitten raskausoire! Mulla kesti varmaan kuukauden niin että tuntu et toinen korva oli jonkun kuplan sisällä ja oma puhekin kuulosti pään sisällä ihan kummalliselta. Kävin korvalääkärillä joka putsas ja tutki korvat ja nenän ja kaikki mahdolliset putket mitä siellä menee eikä löytänyt mitään vikaa. Ei tullut mieleenkään et vois olla raskauteen liittyvää ja meinasin jo oikeesti tulla hulluks sen vaivan kanssa kunnes se sit yhtäkkiä vaan katosi. Tosiaan pieni mutta ihan uskomattoman ärsyttävä oire. :)
 
Joo kyllä se raskausoire on :grin jännä ettei lääkärillekään tullut mielee. Mulla oli vähän jo esikoisesta mut nyt selkeesti enemmän. Liittyy vissiin taas tähän kun kaikki turpoo raskauden aikana yms
 
No enhän mä tajunnut ees sanoa sille lääkärille että oon raskaana, kun oli joku 4-5kk menossa sillon eikä edes maha näkynyt ulospäin.. Enkä yhtään tosiaan ajatellut että vois jotenkin liittyä siihen. :D Olis kyllä pitänyt, oltais molemmat päästy vähemmällä kun se kaikkien nenä-korva-kurkkukäytävien tutkiminen ties millä putkilla, kameroilla, painemittareilla ja imureilla ei ollut mikään kaikista miellyttävin kokemus. :D No, tulipahan korvat putsattua oikeen perusteellisesti ja nyt tiedän miltä mun nenäkäytävät näyttää sisältäpäin. :rolleyes::hilarious:
 
Juu melko yleinenkin raskausoire vissiin. Mitä itse ainenkin silloin googlettelin.
Tosiaan, ainenkin Lemonia nyt sun röörit on sitten tutkittu perusteellisesti. :grin Jos jotain positiivista haluaa hakea! Kovin inhottavalta nuo kaikki toimenpiteet kyllä kuulostaa. :confused:
 
Mä olen aina lähtökohtaisesti olettanut että kaikki liittyy raskauteen :grin ja myös jos asioinut lääkärillä niin ekana todennut että oon muuten raskaana jos se johonkin vaikuttaa.
 
Voi mikä yö takana!
Alkoi eilen illalla suihkussa supistella siinä puoli ysin aikaan, supistukset tuli vartin välein. Sama tahti jatkui pari tuntia, jonka jälkeen tahti tiheni levosta huolimatta ensin 10minuuttiin ja lopulta 8min välein supisteli. Yhden aikaan yöllä koitin saada unta, otin panadolin ja suihkun kautta sänkyyn, missä mies vielä alaselkää lämmitti ja hieroi. Heräilin enää satunnaisiin kipeisiin supistuksiin, mutta selkeästi jo harveneviin. Puoli kolmen aikaan taisin viimeisen kerran kivusta ähistä, jonka jälkeen nukuin herätyskellon sointiin asti hyvin. Nyt aamulla on masu herkkänä ja satunnaisia supistuksia tullut.
Piti myöhään illalla soittaa ihan synnärille ja kysyä että mikä olikaan sääntönä uudelleensynnyttäjillä ennen kuin pitää lähteä paikalle. Sanoivat, että koska minulla on edellinen supistuksilla alkanut synnytys kestänyt niin kauan (31h) niin voin varautua vastaaviin öihin ja miksei päiviinkin ennen kuin oikeasti alkaa tapahtua...
Ainakin tuli sairaalakassi paniikissa pakattua :D
Mutta joo-o, saisi jo tapahtua jos näin reippaasti ja pitkään yhtäjaksoisesti supisteleekin!
 
Täällä myös supistelu yö takana ja vielä jatkuu, tosin lieventyneet ja harvakseltaan.
Mulla taas edellisen synnytyksen takia (reilu 4h) kehoitettu lähtemään hyvissä ajoin.

On tää kyllä jännää!
Sitä ihan innostunut jo, että joko joko? :woot:

Toivotaan Niiinu että päästään pian kumpikin ihan tosi toimiin. :happy: Tai vastaavasti että saisi edes yöt nukuttua.
 
Täällä myös supistelu yö takana ja vielä jatkuu, tosin lieventyneet ja harvakseltaan.
Mulla taas edellisen synnytyksen takia (reilu 4h) kehoitettu lähtemään hyvissä ajoin.

On tää kyllä jännää!
Sitä ihan innostunut jo, että joko joko? :woot:

Toivotaan Niiinu että päästään pian kumpikin ihan tosi toimiin. :happy: Tai vastaavasti että saisi edes yöt nukuttua.

No joo, herättiin miehen kanssa oikeastaan vasta eilen siihen todellisuuteen että kohta meille tulee taas vauva :D Pakattiin myöhään illalla sairaalakassi ja valittiin vauvalle valmiiksi kotiintulovaatteet. ❤️ Oli kyllä pettymys kun lopahti supparit itsekseen, nimenomaan tuollainen joko joko- fiilis koko ajan.

Sinullakin on Miitu jännät paikat, ehkä jännemmät kuin minulla kun ensimmäinen synnytys on ollut noinkin vauhdikas! Minulle kelpaisi kyllä päästä jo tositoimiin, päiväkausien säännöllisen epäsäännölliset supistelut ei varsinaisesti houkuta :D
 
Täällä on nyt yötä-päivää jatkuva jalkojen turvotus joka ei laske vaikka oon vähentänyt kaikkea touhuamista ja lisännyt lepäilyä... :sad001
 
Mulla näyttää jalat ihan samoilta jo heti aamusta, on tosi kiva lähtä kävelemään sängystä kun sattuu kävely puupökkelöjaloilla, sekä sormet on aamuisin ihan turvoksissa, ettei puristusvoimaa paljoa ole..
 
Takaisin
Top