Oireita, oireita..

Olen viikolla 39+0 tämä viikko ollut todella vaikea, et toivoisin pikkuinen syntyisi jo.

Kävely on vaikea, istumistua voi jokin aikaa mut sit häntäluu kipeytyy että joutuu menee makuulleen. Nouseminen ihan tuskaa, mahaan ottaa ja sit kun pääsee taas ylös istuun niin alapää on kipeä minuutin jne.

Jaksamia kaikille raskaana oleville :Heartpink
Tutulta kuulostaa! Tsemppiä viimeiselle viikolle ja vaikka yli menisikin, niin ei silti enää pitkälti!
 
Kyfi, Jaksamisia myös sinulle! :Heartred Täällä kohtalotoveri. Mutta loppusuoralla jo ollaan. :)
 
Lopahtivat tietysti. :shifty:
Kyllä niitä aika ajoin tulee, mutta esimerkiksi tänään ei yhden ainoaakaan supistusta ja oon puuhaillut vaikka ja mitä! Siivosin kodin ja oikein hinkkasin vessankin puhtaaks siellä pylly pystyssä eikä niin mitään..

Mitenkäs siellä Niiinu? :happy:
 
Eilen ja tänään on ollut ihan helvettiä symfyysikipujen kanssa. Näitä oli vähän tossa joskus kuukausia sitten, mutta nyt sit iski taas ihan kunnolla. Kiva kun ainoa kivuton asento on makuullaan, ja sittenkin pitää varoa ettei liikuta jalkaa tai lantiota väärin. :inpain:

Panadolin voimalla käytiin miehen kaa kaupassa, missä alko sit n.10min kävelyn jälkeen tekee pahaa tuo painon tunne alhaalla. Vauvan pää taitaa nyt olla sellases kohtaa, että jos rakossa on yhtään mitään, tulee tosi tukala olo. Tätäkö nyt sit olis vielä jopa 5 viikkoa edessä? :arghh:
 
Onkohan mullakin noita kun esimerkiksi makuulla jos vahingossa revittelee väärin tai jalkaa nostaa niin aivan järkyttävät vihlonnat/kivut. :eek:
Auttaako sulla kuitenkin Panadol, Barbieq?
 
Voi harmi! No, olet viikon minua "edellä" joten eiköhän se kuitenkin enteillyt lähestyvää synnytystä, kroppa harjoitteli vain etukäteen... :rolleyes: Itse tässä vielä yhtenä kappaleena, poksutaan viikkoja ja lasketaan päiviä, nyt 39+3 :D Joka päivä supistelee epäsäännöllisesti mutta kivuliaasti. Mutta sen pitkän, monituntisen supistussarjan jälkeen ei ole vastaavaa tullut... No, ainakin kypsyi silloin paikat entisestään jos ei muuta! :angelic:
Täälläkin siivoiltu, mopattu, imuroitu, pesty vessoja ja haravoitu mutta lopputuloksena ainoastaan sukkapuikkokipuja ja noita barbieqin mainitsemia häpyliitoskipuja, varsinkin illasta... Edes panadol ei auta, yhtä ähisemisestä asennon vaihtaminen ja esimerkiksi sohvalta nouseminen. Kaikki sympatia näistä kivuista kärsiville, ihan tuskaa kaikki liike jos on hetkenkin liian kauan ollut paikallaan niin saa kyllä oikeasti kammeta itsensä ylös ja se kipu...!:inpain:
 
Näillä viikoilla voi jo kaiken vissiinkin luokitella lähestyvän synnytyksen piikkiin. :hilarious:

Kurjaa että sielläkin ovat Niiinu ihan kipeitä. Kun onhan se väsyttävää jos päivä tai viikko tolkulla jatkuu. :sad001Mutta luulen että tekevät töitänsä siellä kohdunkaulalla. Mun th vain paasasi kuinka hyvä merkki se on että kipuja tuntuu, täytyy vain ajatella positiivisesti. :)
 
Mulla kun ei mitään supistuksia ole ennakoivasti ollut niin onkohan edessä sitten taas pitkä synnytys jos kaikki hoituu siinä kerralla. Vai voiko sitä lyhentyä ja avautua ilman kipujakin :rolleyes:
 
Mulla kun ei mitään supistuksia ole ennakoivasti ollut niin onkohan edessä sitten taas pitkä synnytys jos kaikki hoituu siinä kerralla. Vai voiko sitä lyhentyä ja avautua ilman kipujakin :rolleyes:
Mulla oli esikoisen kohdalla ihan samanlaisia kipuja ja supistuksia yms monta viikkoa ennen itse synnytystä ja synnytys kesti n.31tuntia siitä kun alkoi säännölliset supistukset. Että kaikki riippuu kai ihmisestä :D
 
Riippuu tosiaan ihmisestä. Mulla oli opea synnytys käyntiin lähtiessään vaikka ennakoivia ei ollutkaan.
 
Pari päivää oli pirun tuskainen olo ja kaikki sattui, suunnilleen hengittäminenkin, ja oikeasti tuntui että ei toi tuolla kauaa voi pysyä. Tänään sit taas ei tunnu että ees raskaana olisin :eek: Yölläkin nukuin melkein mahallani, eikä asento tuntunut yhtään pahalta. Nyt aamulla meillä kävi koirahieroja, minkä takia jouduin tossa juoksentelemaan koirien perässä, kumartelemaan ja nostamaankin toisen koiran, ja ei tullut mitään tuntemuksia, vaikka aiemmin on sattunut jo pienikin kykkiminen.

On se kumma kun pitää oireista valittaa, mutta kans siitä jos ei niitä oireita ole :hilarious:
 
No joo, näköjään on ihmisestä kiinni sitten :rolleyes: ei se synnytyksen kesto tosin pitkältä jotenkin tuntunut, ihan hyvin meni kotona se 12 h vesien menosta ja sairaalassa oli jotenkin niin omissa maailmoissa että ei päässy pitkästyttämään. Mut jotenkin sitä on nyt niin fiksautunut siihen edelliseen et kamalan vaikea sisäistää että tää toinen kerta ei todennäköisesti tule menemään samoilla nuoteilla ja siksikin on niin malttamaton, ihan erilailla kuin viimeksi.

kyllä tässä tosiaan vähän meinaa malttamattomuus iskeä jo kun haluis vaan päästä jo seuraavaan elämänvaiheeseen. Näkemään miten sitä itse pärjää ja ennenkaikkea miten esikoinen pärjää. Ja minkälainen vauva sieltä nyt tulee, onko jotain ongelmia että valvotaan seuraavat kuukaudet putkeen tms. Haluis vaan jo tietää!

Esikoinen syntyi ns tänä aamuna, 39+4, niin sillä tämä tietty on nyt niin mielen päällä.

Mulla myös muuten vähän taas semmonen olo ettei raskaana olisikaan. Yöllä kävin vain kahdesti vessassa ja aamulla 5-10 en käynyt ollenkaan ja silti en ollut kuolemassa vessahätään herätessäni niin että loikoilin vielä rauhassa hyvän tovin. Samoin kipuileva nivunen antaa tosi hyvin kävellä eikä juuri itsestään muistuttele. Ja vessassa käynti, siis se istuminen on jo pitkään kiristänyt ikävästi, mutta nyt ei sitäkään. Että selkeästi masussa on jotain tapahtunut kun kaikki tuommoset alakerranvaivat on helpottaneet. En kylläkään sikäli valita :)
 
Samankaltaisia tuntemuksia täälläkin kun siellä nuppu. Onneksi tämä olomuoto ei voi olla pysyvä vaikka vauva antaisikin odottaa itseään:D
 
Eilen illa supisteli noin kasista kahteentoista, neljä tuntia kuitenkin säännöllisesti... Ensin 10min välein, sitten 9min ja lopulta 5-6min välein. Lopahti tietysti... Vähän ennen kahta yöllä heräsin kipeään supistukseen ja taas lähdettiin, ensin muutama supistus 9-10min välein ja sitten taas 5-6min välein loppuaika kunnes lopahti itsekseen puoli neljän aikaan yöllä. Kiva istua keskellä yötä suihkussa ja valvoa supistusten kanssa jotka ei johta mihinkään ja sitten aamulla herätä esikoisen kanssa normaalisti! :banghead: Tämä on ihan kamalaa, milloin sitä tietää missä vaiheessa koittaa hälyttää esikoiselle lapsenvahti, varsinkin keskellä yötä tai milloin kannattaa soittaa taksi tai lähteä ajelemaan sairaalaan, jonne reilu tunnin matka kun nämä supparit saattavat näköjään lopahtaa vaikka ensin tihenevät ja kipeytyvät?! :arghh: Nyt kohtalotoverit ilmottautumaan!
 
Niiinu, Senkun tietäisi! :shifty: Itekin soittelin eilen synnärille ja sanoi kätilö että sen varmasti itse vain parhaiten tietää. Eli täytyisi luottaa siihen että kroppa kyllä kertoo kun on aika. Vaikka nyt tuntuukin että se ei sitä tee.
Mullakin tuli toissailtanakohan se oli n 3-4 min välein kipeitä supistuksia jotka kesti sen reilu minuutin ja jatkui vaan tunti tolkulla kunnes lopahtivat.
En sitten tiedä millä tavalla erotan ne niistä aidoista avaavista. Toivon että lapsivedet menisi niin ei tarvitsis arpoa. :woot:
 
Miitu voi ei, sinullakin yhä sama vika! :dead: Toivotaan nyt edes että päästään kumpikin synnytyksessä sitten vähän helpommalla kun on näin supistukset jo etukäteen koetelleet... Tsemppiä sinne tämän rumban jaksamiseen!! :angelic:
 
Kuin myös Niiinu sinne, palkinto on onneksi paras mahdollinen niin kyllä myö jaksetaan!! :happy:
 
Voi ei teitä noitten supistusten kanssa :eek: voin vaan kuvitella että ei ole kyllä herkkua.

Mulla sen sijaan kun pääsin kehumasta että kivut oli eilisen poissa niin no worries, nyt ne on tullut takas. Illalla ja tänään vauva pitänyt ihan mahdottomia reivejä, ei vissiin raukka ole vielä huomannut sitä alakerran exit kylttiä kun pitää yrittää seinien läpi tulla :meh:

Ja nivunen on taas oikein ihanasti just semmonen että mikään asento ei hetkeä pidempään toimi. Tai mikä vielä kivempi että istuminen vaikka tuntuu paikoin ihan oklta, mutta kun pitäis nousta :nailbiting: ja pissahätäkin on vaihteeksi ihan koko ajan :rolleyes:

Mut ei onneksi (?) supistele tollei antaa ymmärtää mut ei ymmärrä antaa tyyliin. Mut kyllä voisit lapsirakas jo tulla haistelemaan syksyn tuulia tänne ulkopuolelle. Jää elämä kokematta jos vaan nyhvää sisällä :bag:
 
Takaisin
Top