Oireilua

Aika jännä, Miimi! Täytyy sit vaan jaksaa uskoa että nää edesauttaa vauvan maailmaantuloa. Kyllä nää selkeesti huomattavia kipuja on, jotenki vaan kuvittelin et ne supistukset on vaan jossain kohdussa tuntuvia kiristyksiä. 
 
Päivällä tuli pari tuntia supistuksia 3-5 min välein ja tosi kipeitä. Olin jo ihan innoissani, että nyt se syntyy [:D]
No joo sitte menin pötkölleen kellottaan kunnolla välejä ja hups loppu ko seinään kokonaan[&:] Eikä mitään koko päivänä ja iltana enää[:@] Höh[>:]
 
Nyt on kyllä ollu parina päivänä niin kummallisia oireita että en tiedä mitä ne tarkottaa! Siis esikoinenkinhan käynnistettiin eikä sillon ollu muutenkaan koko raskausaikana minkäänlaisia oireita, ei edes niitä liitoskipuja! Noh, eilen li tosi kuvottava olo eli oksetti ja mahassa mylläs ja sitten koski myös tonne alaselkään! No selkä kivut jatkunu välillä myös tänään ja nyt tullu illalla sellasia jänniä aaltoja että koko naama ja korvat menny ihan punaseks ja kuumottanu! En ymmärrä, mutta tuskin on kuitenkaan mitään normaalia! Ja limatulppaa tulee klöntteinä! Toivottavasti tää nyt jotain enteilee!
 
No niin tänään olis sit laskettuaika. Heräsin tuos joskus kolmen maita selkä jomotukseen. Illalla oli 21-00 kauhee olo ja koski joka paikkaan...nyt siis jomottaa selkään koko ajan eikä siis voi mitään väliä laskea. Ysiltä olis neuvola mut seuraillaan nyt et meenkö sinne vai suoraan sairaalaan. Miula ei oo tullut sitä limatulppaa ainakaan näkyvästi tiedä sitten. Ärsyttää edellee ku kaikkee pitää veikkailla eikä mistään oo varmuutta...
 
Mulla myös eilinen ilta oli todella kipeä. Johtu mitä todennäköisemmin siitä kohdunsuun venyttelystä. Tuli muutamia supistuksia ja järjettömiä sukkapuikkoja. Alaselkää jomotti ja issiaskipu ylty. Kävin kuitenkin kaikesta huolimatta pienen kävelylenkin ja piti oikoa lyhimmän kautta kotiin koska hädintuskin pystyin loppumatkasta enään käveleen. Olin ihan 98%varma, että yöllä tulee lähtö synnärille. Vaan miten kävi!? Supistelut loppu kun pääsin sänkyyn. Selkäsärky kyllä oli vielä voimakasta mutta sain unenpäästä kiinni kuuman kaurapussin avulla. Yö siis taas menty asentoa vaihdellessa ja vessassa ravaten ja uus päivä edessä. Huoh. Olo on toivoton.
Terveisin Muumimamma rv40+2
 
Eilen sitte lähti rv37 käyntiin.Mä en ymmärrä mistä johtuu,että pelkästään suihkussa käyminen tuottaa tuskaa..alkaa ns.kaameat menkkakivut.Sitten joutuu sohvalla ottamaan jonkun aikaa rennosti kun ei oikein pysty kävelemään.Viime yönä ei tullut paljoakaan nukuttua.Tunnin välein melkein joutui vessassa ravaamaan [&:]
 
Viime yö oli aivan hirveä, melkeen itkua joutui vääntää joka kerta kun piti liikahtaa saatikka nousta vessaan. Ihan karmeat liitoskivut, jotka jatkuu edelleen! Sitä vaan pohdin, että jos nää kivut yö yöltä pahenee mutta napero ei edelleenkään oo tulossa ulos, niin en viikon päästä oo enää edes liikuntakykyinen ollenkaan![:@]
 
On se hassua, että marrasmammat oikein oottaa ja toivoo kipua [:D] Itselläni olo vain aivan ihana, ei mitään särkyjä, joten viellä mennään pitkälle. Yönkin nukuin aivan yli hyvin, tosin semmosia ihme kuumia aaltoja ja lopulta kiskoin ittelleni vain lakanan päälle. Keskellä yötä herättiin miehen kanssa ja se juotiin kaakaota, oi että mulla onkin ihana mies <3
 
Tarunen, niinpä![:D]  Niitä kipuja oikeen rukoilemalla toivoo, ja sitten kun niitä saa, niin seurauksena on kaamea valitusryöppy ainakin itsellä. Tilataan yksi pienenpieni nopea kipupiikki jonka tuloksena nopea supersynnytys![:D]
 
tinkerbell84, juu kuulostaa oikein hyvältä [:D] siihen viel supernopea palautuminen, tosi helppo ja ihana lapsi, joka ei koskaan itke turhasta ja itsellä mielettömän hyvät taidot heti aluksi tunnistaa, mitä vauva milloinkin tahtoo. [:D] Niin ja ehdottomasti viel se oman kropan totaalinen palautuminen, mieluumin viel pikkusen paremmaksi kuin lähtötilanteessa [:D]
 
Onpas jännä että näin monella on kaiken maailman pahoinvointia yms... Itellä ollut kans kahtena iltana nyt peräkkäin ihan ällötys olo ja menkkasärky ja muutenkin outo olo. Olin jo valmiina lähteen yöllä mutta eipä niitä supistuksia kuulu. Mulla on ollut tuota samaa ku Ermulla et tulee kauhee paine kaulaan ja kasvoihin ja punastun, mutta mulla se on supistuksen (kivuttoman [>:] ) yhteydessä.

Melela voin vaan kuvitella miltä tuo venyttely on tuntunut, näin IVF:n kokeneena [:'(] Ei oo kivaa kun arkaa paikkaa ronkitaan, mutta ehkä sillä olis vauhtia antava vaikutus!

Joo mä tilaan kans sellasen nopeen kipupiikin mikä käynnistää sen helpon ja ihanan synnytyksen [:D] Ja jos vaan toivoa saa niin tänään on ihan hyvä päivä [:D] Jos nuo sämpylät tuosta leivon ensin niin sitten [:D]

Kuulin muutes juttua että TAYS on ollut niin ruuhkainen nyt että sieltä on lähetetty Hämeenlinnaan synnyttäjiä.... [8|] (kerroinkohan mä tätä jo [:D] ) En ite millään haluis sinne mutta enpä kyllä halua ruuhkaankaan.. Tai no, en mä ees tiä miksen haluis h.linnaan, eiköhän sielä ihan yhtä hyvät valmiudet oo... [8|] Ainoo mitä näissä muissa paikoissa, pienemmissä siis, mietin on se että JOS jotain tapahtuu ja vauva tarviikin heti tehohoitoa niin mitäs sit.... [8|] TAYSiinhan ne sit lähettää.. Enpäs sitten tiedä. Miten muuten on, saako teiän sairaaloihin tulla vierailijoita? Mua niin kovasti harmittaa ettei täälä saa tulla muut kun isä ja vauvan sisarukset... Kun nyt sais edes isovanhemmat.... [&o]
 
Meille kätilö sano vierailijoista, että isä ja mahdolliset sisarukset jos niitä on voi tulla vierailulle, mutta että toki isovanhemmatkin voi tulla vierailuaikana. Me otetaan perhehuone jos vain on vapaana, niin sitten voi käydä kavereitaki [:D]
 
Tosiaan toi tissijuttu onkin hyvä pitää tsemppinä mielessä [:D] Nyt kun on kerrankin c-kupit niin massun rinnalla niitä ei huomaakaan, mutta avot kun se massu katoaa [;)]

Hyvinkään sairaalassa (HUS) on vierailuaika kaikille halukkaille 1 h/ilta, paitsi isällä tietty koko päivä.
 
itelläkin oli viimeyönä vähän omituinen olo taas, vähän niinku olis oksettanu, mut ei mitään semmosta kun viime viikolla.
hirmu huonosti tuli kyllä muutenkin nukuttua. taitaa vauva olla niin alhaalla, että painaa jatkuvasti virtsarakkoon, viimeyönä kävin 1,5h välein vessassa.

hitto kun meinas aamulla paniikki iskee, kun netti ei toiminut. "ÄÄ ONKO SE MELELA NYT SYNNYTTÄNYT? MITES MUUT?" neljä pitkää tuntia "korjailin" tota langattoman netin boxia [:D] ah, nyt tää toimii!

niin joo, ja täällä jyväskylässä saa kyllä käydä puoliso, vauvan mahdolliset sisarukset ja isovanhemmat.
 
Edellisyönä tuli kipeitä supistuksia reilun tunnin ajan (tosin väli oli reilu 10min), ennen ensimmäistä supistusta mulle tuli tosi huono olo ja melkein kyökein. Maha oli myös sekaisin. Kipu alkoi menkkakipuna ja sitten alkoi sattumaan enemmän mahasta ja alaselästä, maha meni myös kovaksi. Supistus kesti kerrallaan ehkä 1-2min? No se oli sitten siinä.

Eilen sitten taas supisteli päivällä aina silloin tällöin, jopa pari kertaa peräkkäin. Myös menkkakipuja oli melko paljon. Illallakin tuli vielä pari hyvää supistusta, mutta sitten kun pääsin sänkyyn niin loppui siihen. Koko yönä ei mitään.

No tänään taas vähän menkkakipuja ja pieniä supistuksia. Paineen tunne on kova sekä virtsarakossa että peräsuolessa, vauvan pääkin kyllä tuntuu ihan alhaalla eli ei ihme että on painetta. Maha on myös luonnollisesti selkeästi laskeutunut.

Myös noi supistukset on jänniä, kun kivuliaiden väliin saattaa tulla kivuton, niin laskenko senkin supistukseksi vai en...no joka tapauksessa ajattelin että sitten kun supistukset on olleet tarpeeksi säännölliset niin lähden näytille.

Äitini on nimittäin synnyttänyt minut ilman kipulääkettä, kun vaan koko ajan odotti että koska ne kivuliaat supistukset alkaa, kun ne silloiset tuntuivat samoilta kun menkkakivut [:)]
 
Ihania miehiä teillä kun juo kaakaota keskellä yötä teidänkaa! <3
No varmaan omakin joisi, jos ei yleensä tarvitsisi herätä klo 5 tienoilla töihin. Mä olenkin monesti herännyt samaan aikaan ja mennyt sitten "päikkäreille" siinä 8 aikaan :)
 
Meillä päin sairaalassa on kaksi vierailutuntia 14-15 ja 18-19 jolloin vieraita saa ottaa vastaan käytävällä tai aulassa. Perhehuoneessa on kyllä usein vieraita myös. Mies ja vauvan sisarukset saa olla paikan päällä koko ajan, tosin jos on huonetoveri niin sitten on hyvä ottaa huomioon ettei häiritse toisen päikkäreitä tms.[:)]

Anemwalla on jännät ajat edessä..![;)]
 
Olin tänään siinä käännön kontrollissa. Vauveli on pysynyt raivotarjonnassa, ihanaa! Samalla kyselin synnärin ruuhkia niin meillä on marraskuu tämän vuoden hiljaisin kuukaisi [:D]. Lokakuussa ja taas joulukuussa kuulemma laskettuja-aikoja on noin 90 ja tässä kuussa vain 55! Nytkin kuulemma osastolla oli vain yksi äiti lapsen kanssa ja kolme synnyttämässä. Toivottavasti näin jatkuu silloinkin kun minä olen siellä.
Meillä ei oo vierailuaikoja ollenkaan synnärillä vaan sinne saa tulla milloin haluaa ja ketä tahansa. Johtuu varmaan siitä, että paikka on todella pieni ja rauhallinen. Meillä kun ei ole kuin kolme synnytyssaliakaan. Tänä vuonna sentään avattiin vauvojen tehohoitopaikka.
Tuossa kontrolliultrassa mulla vielä katsottiin tuo kipeä vatsan kohta ja se on mitä ilmeisimmin vain istukan reuna mikä repii ja viiltää aina paineen kasvaessa vatsassa. Virtaukset olivat hyvät, eikä mitään vuotoja näkyny, joten pitää vain kestää kipua, mutta istukan irtoamisen vaaraa ei ole, Onneksi!
 
Ei enää tiiä mitä vaivoja luettelis ko kaikki mahdolliset taitaa olla päällä [&:][:D]
Vitsiniekka ukkoni täällä eilisen illan nauranu omalle hauskalle jutullensa ku hänen mielestään kolme ässää on : sauna, seksi ja suihinotto.. Joopati joo, ei ny ehkä niin kovasti minua naurattanu [8|] Ei kovinkaan kovasti tuo viiminen vaihtoehto edesauta omaa tilannetta [:D] Mukavahan se tietty on että toisella on ees hauskaa.
Kyllä ei muutenkaan enää kovin naurata tää olotila ko kaikki on niin hankalaa [>:]
 
Takaisin
Top