Oireilua

Siis mulla ei supistele ollenkaan...viimeks kesällä kuumilla säillä. Kai se alkaa sit rytinällä, kun on alkaakseen [&:]
 
Hattiwatti, toi supistelujen miettiminen on kyllä ärsyttävää! Mulla sama juttu. Jossain vaiheessa yötä herään siihen, että supistelee mutta ei kuitenkaan tosiaan otsasuoni pullistu kivusta [:D]. Sen jälkeen ei osaa oikein nukkua kun koko ajan kuulostelee, josko ne siitä kovenisivat. huoh, odottavan aika on pitkä!
 
Mulla jäi siitä käännöstä ikävä kipu tuohon ylävatsaan. En pysty kumartumaan tai olemaan nelinkontin yhtään. Kipu on silloin ihan järjettömän repivää. Huomenna synnärillä tarkistetaan repesikö mulla ylävatsalta lihaskalvo tai lihas sen käännön aikana. Onneks se ei haittaa synnyttämistä, kun on niin ylhäällä. Mutta saa nähdä kauan sen kestää palautua, koska mitään sille ei voida tehdä.
 
 
 
Mulla on, Miimi ja Hattiwatti, ihan samoja ongelmia! Eilen illalla ähisin pikku kivuista mut en tiedä oliko supistuksia kun ne tuntui yläselässä ja reisissä ja ihan vähän vain kipristeli mahaa. Kesti jotain pari tuntia ja tuli noin5-15 min välein, sitten loppuivat ja yöllä tuli ehkä vain pari kertaa.
Olin jo että "pittääks tässä nyt ruveta oottamaan synnytystä" mut sitten kun ne loppui, tajusin että no siinä meni se ...

Ehkä ne synnytyskivut on sit sellasia et ne ei ihan nii herkästi lopu?
Mut kun ei kaikilla edes ole kivuliaita ne supparit...
äääsh. EMT!
 
Meille kätilö sano yhdessä valmennuksessa, että jos supistuksista tarvii miettiä että "onkohan nää nyt näitä", ni silloin ne hyvin todennäköisesti on vaan harkkasuppareita.. Kyllä sen vaan kuulemma tietää koska on tosi kyseessä.

Tosin anoppi tuota ukkoa maailmaan puskiessa sano vaan luulleensa koko illan, että maha on vähän sekaisin.. jostain syystä päätti kuitenkin lähteä käymään näytillä ja poitsu tulikin maailmaan reilun puolen tunnin päästä sairaalaan saapumisesta [:D]
 
HeipäHei!
Alina: oon kans huomannu, että mulla on tullu limaa seuraavana päivänä kun on seksiä harrastanu, ja joskus muutenkin, tosin aika harvoin. Mutta ei mitään suuria määriä.
Jos saan udella, miten teidän muiden seksi elämä? meillä jääny tosi harvaan nuo kerrat. On aikoja että mulla tekee yllättävänkin paljon mieli, mutta sitten se ei oikeen tunnu hyvälle kuitenkaan. Ei nyt varsinaisesti satu mutta ei kyllä hyvällekään tunnu... mistä lie johtuu..

Eilen illalla ja alkuyöstä tuli ekaa kertaa kivuliaita supistuksia, teki aika ilkeetä! Ei kuitenkaan niin kipeitä ettei niitä olis kestäny, ja yön aikana ne sit hävis. Niitä tuli siis n.4 x tunnissa. Mies oli hauska kun tuli alkuillasta kotiin ja sanoin että supistelee, se rupes heti touhottaan että lähetäänkö jo sairaalaan ja ootko nyt seurannu kelloa [:D] Sekin odottaa jo poikaa niin innolla että olis heti menossa sairaalaan.
Jos vauva on ollu väärinpäin niin eilen se kyllä käänty sit oikeinpäin. Herranjumala kun mahassa tuntu ja näytti kun se olis tulossa nahan läpi ulos. Ihan hirveä möngertäminen niin että nahka veny, ja iso voihkasu pääsi kun tuntu niin ilkeeltä. Nyt vaan sitten toivon että se olis kääntyny oikeinpäin siellä. Ainakin viime yönä sai taas useemmin ravata vessassa, joku selkeesti paino taas enemmän rakkoon.
No ne supistukset tosiaan siinä yön aikana helpotti kun sai nukahdettua, mutta aina kun heräs vessaan, ei meinannu päästä sängystä ylös kun sattu niiiiin paljon. Liitoskipuja siis, nivusissa ja häpyluun kohdalla.
Meinas itku tulla kun ähersi itteensä sängystä ylös.
Nyt aamustakin vielä tosi kipeenä liitoskohdat ja välillä tulee menkkakipu kouristuksia, ei kuitenkaan supistuksia.
Kauhea valitus erilaisista kivuista mutta silti niistä on omallatavallaan iloinen. Tietää että se synnytys on lähenemässä [:)]

Oh hoh, tulipas taas kirjotettua [:D]
 
Ei täälläkään seksi enää mitenkään kamalan nautinnollista ole, mut kyl on määrällisesti pysyny aikalailla samoissa kun ennen raskautta/raskauden alkupuolella.. joskus enempi ja joskus vähempi. Onhan tuo aikamoista ähinää ja puhinaa ja välillä menee kyllä niin pelkäks nauruks koko touhu.. kunnon norsuseksiä [:D] ..mun kaaliin ei kyllä uppoa miten joku voi oikeasti tuntea ittensä kauhean seksikkääksi näin viimesillään varsinkaan.. tai ainakaan siis tuolla makkarissa. Asennon vaihtokin kun ottaa sen oman aikansa ja mahaa pitää siirrellä parempaan asentoon kokoajan ja muutenkin tuntee ittensä aika lahnaks - en kyllä oikeestaan ymmärrä miten mies pystyy veijarinsa pitämään ees valmiudessa mua katellessa [:D]
 
Meillä tuo seksielämä muuttui aika paljon ton ulkoisen käännön jälkeen. Miestä jotenkin hirvitti ajatus, että se kääntö voi aikaistaa synnytystä. Eilen kyllä sitten touhuttiin, mutta mulla toi ilmeisesti vatsalihaksen repeämä sattui niin paljon, että homma jäi siihen yhteen kertaan ja luulen, että en enää uskalla edes ajatella mitään petipuuhia. Esikoisesta meillä petipuuhia harrastettiin ihan edelliseen iltaan asti normaalisti [:)]. Jänskättää kyllä milloin sitten taas synnytyksen jälkeen huvittaa koko touhu, kun hetken aikaa menee että paikat palautuu.
 
Olin just hierojalla ja vielä varasin ajan ainakin ensi viikolle. Kyllä tekee niiiiiiiiiiiin hyvää! Voi kun voisi käydä vaikka joka päivä kunnon käsittelyssä.
 
moikkis!! pitää munkin nyt sitte kirjotella tänne..mulla oli yöllä sellasta ikävää särkyä jalassa polven kohdalla ensiks sitten se särky siirty lonkan kohalle..joutu särkylääkkeen ottamaan..eipä tuntunu kivalta mitä lie sitte oli..täällä odotetaan innolla tytön syntymistä:) johan viikkoja on jo 36+2 ja menkkamaisia kipuja ollu jo aikas mukavasti joka päivä..ja harkkari suppareit enemmän ku laki sallii :/ torstain neukku ni sit saa taas tietää enemmän;)
 
Meillä on ollut nyt seksiä säännöllisen harvakseltaan, ehkä puolikas määrä normaalista. Tän masun kanssa pikkasen tylsää mun mielestä, ankeita asentoja tarjolla [:D] Saa nähdä, millon pääsee tositoimiin [;)]
 
Täälläkin nuo harkkasupparit on alkanu ottaan pikkuhiljaa lisää voimaa, ensin ne hakee vauhtia selän puolelta kipuna ja nyt on alkanu tuleen mahan puolellekki kipuja ku supistaa. Mutta tosiaan harjotuksiahan nuo vaan. Positiivista silti, että kehitystä tapahtuu [:)] Paras ohje mitä noihin "onkohan nämä nyt niitä?-suppareihin" on, että lähtee liikkeelle, oikeat supparit ei lakkaa vaan mahdollisesti jopa voimistuu kävellessä, harkkarit taas "laukeaa" liikkeessä. Mulle tuli tarpeeseen tuo tieto sillon viime synnytyksessä, kun olivat suht kivuttomia.

 Mullakin oli yöllä ihan järkyttävät liitoskivut, aamuyöstä kun unenpöpperössä kuvittelin voivani loikata kovinkin ketterästi sängystä(taivas tietää mistä moinen luulo) jälleen uudelle vessareissulle, jouduin kaatumaan takaisin sänkyyn kivusta, otti sen verran kipeää tuo liikkuminen[:(] Asennonvaihdotkin on yöllä yhtä tuskaa. Nää päivät on onneks liitoskipujen suhteen parempia, vaikkei se käveleminen nautintoa oo nytkään, varsinkin kun selkää jomottaa koko ajan. Iki-ihana esikoinen on koittanut mua hieroa sillon kun oon oikein kipeänä. Kyllä vaan houkuttais käynti ihan oikealla hierojalla, mutta jotenkin tässä vaan yrittää elää tän kivun kanssa :/ Ehkä ois tosiaan viisaampaa varata se aika!
 
Pakko tulla valittamaan vielä, että alkopas sitten ihan kauheet menkkakivut! ..ja mä hullu lupasin vielä tänään käydä yhdellä palvelutalolla leikkaamassa hiuksia, toivottavasti ei oo kauheen montaa asiakasta! [&:] Panadolia nassuun ja menoks [:'(]
 
Heips, täällä toi neuvola täti sanoi, että miehen spermassa on ainetta, jota käytetään myös synnytyksen käynnistämiseen, elikkäs seksin jälkeiset supistukset johtuu todennäköisesti siitä. Vinkkinä niille, jotka jo kovasti odottaa marrasmurujaan maailmaan. [:D] Mun täytynee kyllä sanoa, että seksi on täällä hyvinkin harvinaista. En kyllä myöskään tajua, miten joku voi tuntea ittensä seksikkääksi tämän mahan kanssa, itselleni ku tulee norsu tai muumimamma enee mieleen. Sitten ku ei oikein tunne itteensä kauheen seksikkääksi, niin alkaaki yleensä illalla vain nukuttaa ja sitten olen kaivannu hellyyttä ja läheisyyttä sitäkin enee. Ehkä se sitten tästä taas, kun näkee omat varpaansa mahan takaa ilman peiliä [:D]

Niin sitten teille joilla on ollut sitä verenvuotoa. Mitä ne on neuvolas siittä sanoneet? Mulla taas eilen illalla tuli ihan kivasti ja pohdin, että onkohan se merkki jostain tai onko se vaarallista. No en kuitenkaan stressaa, kun vauva potkii reippaasti ja normaalisti ja olo ei ole muuten mitenkään outo. Ois vaan kiva tietää, mitä teille muille siit on sanottu???
 
Meillä seksielämä muuttunut kyllä aikalailla. Ei vaan vieläkään oikeen tätä mammaa huvita. Siis joo, välillä tulee ihan hirveen halukas olo, mutta sitten kun alkaa miettimään että oikeesti tekis jotain, alkaa enemmänkin vaan ottaa päähän koko ajatus. [&:]
Jotenkin tuntee ittensä niin lahnaks (tai pikemminkin valaaks) siinä makoillessa, kun jalatkaan ei mee enää niin miten ne on ennen mennyt, mahaa pitää asetella, nivusiin ja häpyluuhun sattuu, alkaa supistelee taikka sitten tyyppi mahassa alkaa potkimaan niin hirveesti että...
Tai sit pitää kikkailla tyynyjen kanssa, että sais paremman asennon [:D]
En oo osannut tässä raskauden aikana niin enää nauttia koko touhusta. [&o]
Senkin takia mielellään oottaa sitä päivää, kun Rimpula on vatsan ulkopuolella ja kaikenmoiset kivut tiessään. [:D] Alkaa rassaa jo mielenterveyttä tämmönen siveys. [:D]
 
alina, itselläni hiukan samanlaisia tunnelmia, joten ehkä sen vuoksi kuvittelen, että heti synnytyksen jälkeen olen oma normaali itteni ja viel super seksikkäänä [:D]
 
Tarunen, mulle sanottiin vain, että limakalvot voivat vuotaa välillä herkästikin, kun verimäärä kehossa on suuri. Mulla tuli silloin pari viikkoa sitten sitä vuotoa päivän. Mutta koska se oli vain tiputtelua ja kehossa tosiaan kaikki tuntui olevan ok, niin en siitä itse hätääntynyt. Mutta jos vuoto on jatkuvaa ja muuttuu runsaammaksi, kannattaa kyllä varmasti ottaa yhteyttä synnärille. Mulle muuten tuli se vuoto juuri liman yhteydessä ja ajattelin itsekin, että taitaa olla limatulppa irtoamassa ja vuoto johtua siitä.
 
Miimi, kiitoksia tiedosta. Itsekin olen vähä tuollaista epäillyt, mut aattelin, että te varmaan tiiätte kertoa paremmin [:)] Vieläkin itsellä niin varma tunne siitä, että vauva ei oota loppukuuhun asti syntymäänsä. Näkee nyt pitääkö paikkaansa vai onko vain äitin haaveilua [:D]
 
Eilen illalla alkoi tuntua juilivaa kipua vatsassa , vähän kui supistukset mutta sellasta terävämpää. SItten särki yläselkää ja sitten tuli sellanen jomottava tunne reisiin. Mitään puristavaa supistuskipua ei kuitenkaa ollut. En sitten tiiä oliko ne supistuksia vai jotain niitä ennakoivia kipuja. Mutta jotenki ne tuntui tulevan toistuvasti. Hämmentävää.

Nyt vois vauvakin syntyä kun kohta on sormukset haettu. :]
En oikee meinaa keksiä mitään raskaita töitä , ne vois vähän auttaa siihen, että tunnistaisi, tuleeko niitä suppareita vai kuvittelenksmie vain:D

Hassua! katsoin valokuvia kesältä ja syksyltä...voi miten pieni maha ja miten kapeet posket mulla on! Nyt oon vaa tällanen pallo: DD

Ihana ku mies jaksaa vannottaa että rakastaa minua kiloista huolimatta. Oon sille sanonu et en välttämättä oo kauhean seksikäs moneen kuukauteen roikkuvan mahani kanssa ja paksuine reisineni. Ehkä vuoden päästä sitten jo raskauskilot veks! Mies on jaksanut tukea mua, vaikka itken sille että näytän ihan omalta painajaiseltani. [:(] Mutta onneks on viksu ja rakastava mies.
 
Oireista piti tulla jälleen avautumaan, mutta luettuani eiliset ja tän päivän kommentit on ihan pakko hymyillä ainaki näin leveästi [:D]! Nimittäin, täälläkin on viime aikoina nähty seksiunia oikein urakalla, mutta se itse toiminta onkin sitten ihan toissijaista. On kyllä juu harrastettu hieman, mutta kun se on niin.... erilaista. Mulla on varmaan sit toi kohdunsuu niin "tyrkyllä", että töks töks vaan.. [&:] Nautippa siinä sitte.

Tarusen kommentista: "En kyllä myöskään tajua, miten joku voi tuntea ittensä seksikkääksi tämän mahan kanssa, itselleni ku tulee norsu tai muumimamma enee mieleen." Miettikääpäs miksi Muumimammalla ja Muumipapalla on vain yksi lapsi! Jos molempien osapuolien olo on kokoajan tällainen, niin ei ihme, ettei petipuuhat ole kiinnostanu.... No joo.

Ja sitten niitä oireita. Aamulla söin aamupalaa ihan normaalisti ja hyvällä ruokahalulla. Syötyäni aamiaisen loppuun meni noin kaksi minuttia ja tuli pakko-mennä-vessaan-olo. Oksuhan sieltä tuli komeassa kaaressa. No, en sitten uskaltanut syödä muuta. --> lähdettiin ulkoilemaan, kun ei olo ollut kuitenkaan mitenkään huono. Kävelyllä oli vähän väliä jos jonkinlaista kipuilua alapään liitoksissa ja jos en ihan väärin kuvitellut niin myös kohdunsuulla oli jotain kipuilua.

Tänään on onneksi vielä neuvolalääkäri, niin pääsen avautumaan viimeisen viikon voinneista. Kerrankin odotan lääkärin kopeloitavaksi pääsyä, vaikka tiedän kuinka inhottavalta se kuitenkin tuntuu. On jo ihan kiva tietää, onko mitään alkanut tapahtua tulevan synnytyksen hyväksi, kun valmistavaa oireilua on kuitenkin alkanut olemaan. Palataan!
 
rechaka, älä huoli, kun vatta pienenee niin ihan takuulla sitä alkaa taas tuntea ittensä seksikkäämmäksi kuin nyt olipa sitten paksut reidet tai ei [:D] ja eikös se imetys kuluta hyvin kiloja.
Juuri yx ystäväni sanoi, että ison mahan kanssa ei kyllä tuntenu itteensä yhtään seksikkääksi, mutta sitten ku vauva syntyy niin alkoi tuntua kun kuulemma aina pienirintaisena elänyt sai olla kerrankin oikein pamela [:D] Juuri samaisen kaverin kanssa juttelin, että vois lähteä käymään jossain baarissa, ku hänen muksunsa syntyi pari kk sitten. Lupauduin olemaan kuskina tosin sanoin, että about 12 aikaan tämä tyttö kaipaa varmaan jo omaan sänkyyn [:D] No pohdin siinä ääneen sitte, että sehän voi vaikka lypsää maidon vauvalle, että saa sitten isukki antaa vauvalle ruokaa, vaikka äiti käykin vähän viihteellä. Tähän ystäväni tokaisi samantien, etteikai hän nyt tissejään tyhjää, jos on baariin lähdössä, kerrankin kun on kunnon daisarit [:D] Jotta silleen! Pienistä nämä on meidänkin onnen hetket kiinni [:D]
 
Rechaka, mulla ensimmäisessä synnytyksessä supistukset tuntuivat melkein pelkästään reisissä ja selässä! Mitään vatsan kovettumis supistuksia (mitä nyt on) ei ollut missän vaiheessa raskautta eikä synnyttäessä. Mutta reidet olivat ihan tulessa. Ja oikeesti koko takaosa selästä. Joten on kai aika yksilöllistä tuntea niitä supistuksia erikohdissa kehoa. Mä oon aina kärsinyt kovista menkkakivuista ja nämä olivat täsmälleen samanlaisia tosin vain potenssiin tuhat [:D]. Siksi jotenkin olen ajatellut, että vaikka nyt supistukset tuntuvat vatsan puolella ja ovat lievästi kivuliaita, nämä eivät vielä ole synnytyssupistuksia vaan ne on mulla taas tuolla takareisissä ja selän puolella kun aika koittaa.
 
Takaisin
Top