Oireilua

Joo voit sanoa miehelle ihan suoraan että sen suihinoton tilalla vois olla vaikka sympatia.
Täällä mies on suhtautunu ihanasti nyt loppuajasta, auttaa jatkuvasti ja kyselee voinnista ja että supistaako ja joko me lähetään:D ja kaikkea. Antaa nukkua aamuisin pitkään ja silittelee massua<<3.  Mutta eilen se oli taas sillee että "ei se nyt voi ens yönä syntyä, kun mulla on huomenna ryhmä ja sählyä". Sanoin sitte että perkele,. tässä perheessä vauva menee nyt kaiken edelle , eikä se päätä syntymästään tai kuuntele meidän toiveita. :D

Mulla kans alkanu oleen ihme vihlontaa kohdussa ja selkäsärkyjä ja perskipuja (issias?) ja vaikkamitä. Taitaa olla nää viimeset viikot ja päivät meillä marraskuisilla vaan valitusta. Tietysti jotkut voi paremmin ja se on tietysti vaan hienoa. Mutta olipa vaiva iso tai pieni niin kyllä se odottavaa naista jaksaa rassata...et ois vaan niin kiva jos se nyytti syntyis ja nää vaivat katoais! Sitten me varmaa valitetaan uusista vaivoista : DD
 
Täällä on maha toiminut aika vinhasti tänään, mutta lienikö syy siinä että oon mussuttanut aika reippaasti luumuja. Ja onhan tota aktiivista toimintaa ollut täällä aika laajaltikin porukalla, ettei siitä varmaan voi  oikein mitään päätellä. Noh, ainahan se pieni toivo elää..[:D]
 
Juu, eihän sitä koskaan tiedä, että milloin ne viimeset shaibat on tullut pihalle ennen synnytystä [:D]

Mulla meni hetki sitten hermot raskauteen (vaihteeks) ja pesin pienellä pesusienellä koko kylppärin lattiasta kattoon [:D] Sitten innostuin imuroimaan kämpän.
Nyt satelee sukkapuikkoja ja maha on kovana ku mikäkin. Tiedä sitten toimiiko mikään, aattelin vielä hyväkskäyttää tänään tuon herran miehisiä osia, jospa ees kaks ässää toimis. Saunaa meillä ei oo, mutta otan taas polttavan kuuman suihkun... [:D]

Mietin, että jos vielä pienen kävelylenkin tekis, tuo toinen puolisko kun on niin uppoutunut nyt tohon jalkapallon katteluun, että siihen ei saa kyllä mitään kontaktia hetkeen.

Musta on kyllä alkanut tuntumaan että mun keho on vaan mestari **ttuilussa. Antaa ymmärtää mutta... Ei ymmärrä antaa. [:@][:D]
 
Eilen illalla irtos limatulppa!! Melkonen säikäys ensin ennen ku tajusin mitä se kaikki on [:D] Koko yön sitte valuttanu, yök [:D] 
 
No nyt luulis jo sulla melela olevan lähtö lähellä [:)]

Mulla iski viime yönä tunnin ajaksi nyt ihan oikeat ekat kipeät supistukset! Viis kertaa parin minuutin mittaisia alavatsalta selkään ja lonkkiin säteillen[:)] Lääkäri ja kätilöt olivat oikein mielissään, että antaa tulla nyt vaan lisää! Muuten kyllä kiitos vaan kysymästä, ei vaan tarvittis unta ihan noin pahasti häiritä...mutta onneksi täällä voi nukkua sit oikeasti vaikka keskellä päivää kun komento on lepoon, käy![:D]

Nää mun viestit taitaa olla nyt melkoista oman navan ympärillä pyörimistä...ootte kaikki kyllä koko ajan ajatuksissa! Hyvää tuulta jokaiselle purjeisiin [:)][:)][:)]
 
Täällä väsymystä, heikotusta, lievää huonoa oloa ja päänsärkyä. Vatsa kova vähän väliä, onkohan supistuksia vai muuta kireyttä. Jotenkin välinpitämätön ja lämmin olotila ollut eilisestä asti, jospa tää nyt meinais jotain toimintaa [:)]
 
Carina79, sano sille miehelles, että siin seksissä se sperma juuri auttaa siihe käynnistymiseen, joten sen pitää mennä oikeeseen osoitteeseen ja pikemminkin jos se suihinottoa kaipaa, niin eikös siihe synnytykseen valmistautumisessa kannata sitä naisen alapäätä kronklata eikä miehen [:D]

Täällä olo on mainio. Kävin juuri hakemassa kauheen kasan lautoja ja puhallusvilloja meidän remppatyömaalle ja naureskelin miehelleni, että kyllä meillä naisilla vain on helppoa, kun sai vain katsoa kun auto täytettiin ja katolle sidottiin laudat liinoilla kiinni. Tulipas taas tehtyä jotain hyödyllistä tällekin päivälle [:)] Nyt taidan aloittaa noita opiskelujuttuja.

Jaksamista kaikille oireista tai oireettomuuksista riippumatta [:D]
 
Mulla iskee ne menkkamaiset kivut just aamuyöstä. Sit yritän vaan sitkeesti jatkaa nukkumista, mut välillä oon niin pirtee sen jälkeen, et pitää mennä syömään, kun on nälkä. Miks ne just neljän viiden aikaa tulee?
 
Säde, jos se vauva on päättäny että siihen aikaan sitte yöllä synnytään. Pitääpä tarkkailla tytöt, että mihin aikaan yöllä heräätte yleensä, jotta syntyykö vauva silloin [:D]
 
Oli selkä niin turkasen kipeä koko viime yön, etten oo varma oonko nukkunut yhtään puolta tuntia pidempää pätkää. Kaikissa asennoissa vaan särki ja särki[>:] Plääh. Kiva kun menee nämä viikonloput sitten tällä tavalla horroksessa kun vois kerrankin touhuta jotain esikon ja miehen kanssa..
 
Täällä aamun miettiny, että kuinkahan äkkiä raskausmyrkytys tulee tai mistä sen sitte ihan varmuudella tunnistaa ite?
Päätä on särkeny varmaan 4 päivää eikä panadol auta mitään. Turvotus on ihan kamalaa. Eilenki oli nilkoissa semmoset ainaki sentin syvät montut ku sukat otti pois ja varpaat on ko prinssinakit. Ranteet ja sormet on ollu aamusin kipeänä turvotuksesta. Muuten ollu ihan okolo eli toisin sanoen samanlainen ku viimiset kuukaudet muutenki.
Ei viittis tyhjää lähteä synnärille. Huomenna la ja tiistaina muutenki meno äitiyspolille. Josko tuota vaan lepäilis.
On niin pinna kireänä ollu tämän ajan kulumattomuuden kanssa muutenki, että vois polla tykätä huonoa jos sairaalaan ny joutus makaamaan. SYNNY JO!!!!
 
Pystytkö Carina79 käydä missään mittauttaa verenpaineet? Siitähän näkis kans jotain. Mul kotona mittari mil itekseen välil mittailen. 
 
ALKUPERÄINEN: Carina79

Ei viittis tyhjää lähteä synnärille. Huomenna la ja tiistaina muutenki meno äitiyspolille. Josko tuota vaan lepäilis.
On niin pinna kireänä ollu tämän ajan kulumattomuuden kanssa muutenki, että vois polla tykätä huonoa jos sairaalaan ny joutus makaamaan. SYNNY JO!!!!


No jos raskausmyrkytystä pukkaa niin eipä ne enää makuuta, vaan käynnistelevät noilla viikoilla. Käy huomenissa heti aamusta neuvolassa mittauttaa paineet ja pissaamassa tikkuun, raskausmyrkytys yleensä lähtee hitaahkosti liikkeelle mutta pahenee usein hyvin nopeasti sitten kun on kunnolla vauhtiin päässyt.
 
Täällä alkanu sellainen kummallinen oire, että kädet (ranteet, kämmenet, sormet) puutuu öisin vähän väliä. Tänään ranteita särkenyt kokopäivän ja ovat aivan tönköt! Enkä mä ole käsilläni mitään kummosempaa tehnyt, kutonut olen jonkun verran, mutta ennenkään siitä ole ranteet kipeytyny. No ehkä turvotukset vaikuttaa sit jotenki tai jotain.??.......

Täällä kanssa aletaan jo kärsimättömänä odotteleen että sais jo nyytin hakea kotiin, mitä ihmeellisimpiä oireita alkaa tulla päivä toisensa jälkeen...[:'(]
 
No nyt on vauvalla melko mielenkiintoinen asento[&:] Se painaa tuolla jalkovälissä vissiin jotain hermoa vasten, joten mulla voi yhtäkkiä esim. kävellessä tuntua sellainen pistävä kipu tossa oikean jalan yläsisäreidessä ja sen jälkeen lähtee jalka alta. Näps vaan. Mukava kun oon jo ollut muutaman kerran mennä turvalleni kun ei ole meinannut ehtiä ottaa tukea, se tulee niin yhtäkkiä! Ihme hommaa[:D]
 
Kuulostaa tosi inhottavalta tinkerbell! [&:] ..joskus luin tuolta aiemmista kuukausista semmosista "jalat alta" suppareista, jotka tuntu ihan ihmeellisessä paikassa, jospa noi oliskin semmosia? 
 
Kaikenlaisia kummallia oireita sitä onkin [:)] Mutta, mitäpä sitä ei kestäis hyvän asian vuoksi, ei oo tosin kiva jos oikeesti kompuroi [8|]

Mulla on vauva ollut "aina" oikeella puolella mahaa, aivan siis tuolla kyljessä. Tuntuu että koko kohtu on ihan vinossa sille puolelle [:D] Ja tuntuu tosi oudolta kun vauva vielä puskee itteensä ylöspäin niin tuntuu että se oikeesti tulee läpi kyljestä [:D] Toisaalta ihan jees että se onkin asettunu tonne sivulle, välillä meinaan kun se sattuu potkaseen suoraan tuohon eteen niin se vihloo aika ikävästi, lieneekö syy istukan sijainnissa tai jotain.. [8|]
Aattelin vaan sitä että voikohan tuosta sijainnista olla jotain haittaa... Kun jos sen pää ei vaikka pääsekkään ihan lähtökuoppiin tai jotain.... Kun en mä joudu edelleenkään esim öisin käymään välttämättä kertaakaan vessassa eikä mulla tunnu mitään erityistä painetta alhaalla.. [8|] Ja mitäs sitten jos supistusten alettua se vaikka painuukin jotenkin ihan vinkkeliin eikä pää pääse sinne minne kuuluu???? [8|]

Voi näitä ajatuksia taas.... Mitä lähemmäs synnytys tulee, sitä enemmän alkaa mietityttään kaikki ongelmat...
Tarkistaako muuten synnärillä lääkäri automaattisesti vauvan asennon tai koon???
 
Huomenta vaan! Mikään ei mua sen enempää miellyttäis ku se että ne ois suppareita, mutta koska se kipu on niin salamannopea ja sitten se sätkäyttää ton jalan alta, niin se viittais enemmän johonkin hermopaineeseen tms.  kun se ei sen kauempaa kestä tai säteile mihinkään[:)]  Tulee yhtä nopeaa ku meneekin. Täytynee torstaina kysästä polilla, mitä se tommonen on [:)] Äitillekin naureskelin sitä eilen puhelimessa ja se sanoi, että sillä ois ollut samanlaisia tällejä mua odottaessaan.

iines*, kyllä täällä ainakin kätilö tunnustelee synnärillä mahan peitteiden päältä asentoa ja tarjontaa ja varmaan jos siinä jotain kummallista tuntuu olevan niin ultraavatkin. Mutta pääasiassa menevät käsikopelolla, eikä sitä painoakaan aleta sen kummemmin enää syynäämään ultralla jos ei ole jotain syytä olettaa, että sillä ois hirmu iso mukelo tulossa tai ei olla varmoja että mahtuuko ulos[:)] Ensin haastattelevat, tekevät sisätutkimuksen ja laittavat hetkeksi käyrille, ja siitä sitten synnytyssaliin, osastolle odottamaan tai kotiin riippuen ruuhkasta ja synnytyksen edistymisestä. Mutta en sitten tiedä onko muissa synnäreissä sama systeemi[:)]
 
Heips, tuosta vauvan asennosta tuli mieleen, että mulla ollu koko raskauden ajan vauva oikeella kyljellä kans, niin, että peppu on ollu kylkiluiden alla. No eilen huomasin sitten, että nyt se on pirskuttivie kääntynyt vasemmalle kyljelle. Ei vissiin tykänny yhtään siitä ultrasta, kun meni sen takia kääntymään. Tuntuu nyt tosi oudolta, kun se potkiikin toiselle puolelle ja jotenkin hengittäminen vaikeempaa, kun on tottunu, että se on toisella kyljellä.

Oletteko itte huomanneet, ettei vauva tykkäis ultrasta? Kun musta se on joka kerta boikotoinu sitä ultraa. Ekalla kerralla se meni karkuun koko laitetta ja toisella kertaa se veti käsiä naaman eteen, että "jättäkää mut rauhaan" ja nyt se sitten meni kääntymään kokonaan.
 
Takaisin
Top