Oireilua

Juuri kun olin päässyt sanomaan että raskaus mennyt ilman kipuja niin tänään jomottanut koko aamupäivän alamahaan, alaselkään ja aina alas reisiin asti niin etu- kuin takapuolelle. Sellainen menkkamainen jomotus tuntuu siis myös jaloissa. Foorumilla monet kertoivat tunteneensa supistuksia myös jaloissa, mutta että monella ollut sellaista jomotusta koko jaloissa vasta synnytyksen käynnistyttyä. Neuvolaan soitin ja käski minut iltapäivällä lääkäriin. Katsotaan mitä sanoo.
 
Oliko täällä muilla ollut oksettavaa oloa tms? :/ Itselläni tänään aamusta asti ollut etova olo, söin väkisin vaikkei YHTÄÄN tehbyt mieli/ollut nälkä, meinaa tulla vähän väliä ylös, oikeastaan supistuksen yhteydessä, mutta tähän mennessä oon saanut pidettyä sisällä...yööööh :< Mutta tyhjennys iski sitten toisesta päästä....enteileekö tämä jotain? :eek: Nuo supparit iski tossa semmosian aaltoina, semmonen kiristävä kipu koko vatsalla ja alaselällä ja aina pukkas semmosen tuskan hien pintaan...ja alavatsaa vihloo myös... :sad001 Pitäisikö tässä jo johonkin soitella, kun en haluaisi sitten ihan turhaankaan soitella sinne äippärille...
 
Emms, soita vaikka neuvolaan! Tuohan voi kuulostaa vaikka synnytyksen käynnistymiseltä tai sitten on jokin vatsapöpö.

Ja alkaakohan Iinellallakin tapahtua :)
 
Kohdunsuu oli pehmentynyt mutta kiinni vielä ja hyvä niin... Pikkuisen on vielä hyvä viipyä massussa jokunen viikko. :) Tänään kipuja ei ole ollut, mutta flunssa painaa päälle. Aika veteläksi vetää. Nyt sohvan nurkassa tullut vietettyä koko aamu neuvolassa käyntiä lukuunottamatta.
 
Mulla on mitta aivan täynnä tätä odottelua. Mun on niiiiiin hankala olla ettei mitään rajaa. Alaselkä tulessa, koko alakerta kun pesäpallomailasta saanu, supistaa ärsyttävän herkästi, naama kukkii, ja maha täysin sekasin. Eiköhän tää masukki Ihan vain kiusallaan odottelw viel vaik kuin kauan ennen ku lähtee syntymään... Jos Joku väittää et loppuraskaus on ihanaa ni mä en ainakaan oo samaa mieltä
 
Minttu, mä niin symppaan ja komppaan. En ole jaksanut käydä täällä oikeastaan edes kommentoimassa kun turhauttaa ja suututtaa niin paljon. Joka ilta ja yö menee supistellessa ja poltoissa, mutta aina ne vain loppuvat ja nukahdan. Yön vessareissuilla odotan vesiä, mutta ei mitään. Miehelle suutuin oikein toden teolla kun käytiin neuvolassa tällä viikolla, kun olin varma, että joudutaan neuvolakäynti perumaan neidin syntymisen vuoksi. Mies meni siis kommentoimaan, että tätähän sinä juuri olet odottanut, että olet äitiyslomalla ja että vauva ei ole syntynyt ja ehtii tehdä kaikenlaista että mitäs siinä kiukuttelet. :smiley-angry026 Just joo. Näissä oloissa ja tuntemuksissa ei kyllä paljon mitään tehdä, kun pyykkiä pestessäkin saa pysähtyä puuskuttamaan ja istumaan. Tosi kiittämätöntä tiedän, mutta ärrrsyttäää. Totesin jo, että selvä. Ei synnytetä sitten. Saa neiti kökkiä masussa jos ei kerran ulos meinaa tulla. :BangHead
 
Ihan kauhian paljon voimia teille ylläkirjottaville!! Tiiän itse kuuluvani juhannuksen jälestä samaan kastiin ja silloin teillä oletettavasti jo pienet sylissä.
 
Täällä kans ihan samoja fiiliksiä, että sais jo syntyä! :) Kolme viikkoa laskettuun aikaan ja voin vaan kuvitella kuin hitaasti päivät alkaa LA:n jälkeen menemään. Väsyttää ja närästää ja närästää ja närästää. Renniestä on tullu mun uus paras ystävä.
 
Jaksamista kovasti Minttu32 ja littledaisy + muutkin kenellä on tukalat oltavat.

Suht helpolla olen itse selvinnyt viime viikkoon asti, mutta nyt on koko vasenpuoli kropasta ihan jumissa. Yläselästä takareiteen asti. Ärsyttää kun koko ajan koskee ja mitkään venytykset tms. ei auta, tuntuu että pahenee vaan.. Onneksi mies jaksaa touhuta esikoisen kanssa, tämä mamma on nimittäin melko toimintakyvytön. Ainut asento missä ei koske on makuuasento, eikä oikein luonto anna periksi että pötköttäisin vaan, kun olis niin paljon muutakin tekemistä. Eilen kävin neuvolalääkärillä ja hänen kommenttinsa näihin selkäkipuihin oli tooosi kannustava "voi voi, ei niille oikein mitään voi tässä vaiheessa" Jees, kiitti avusta :) että kovasti odotellaan täälläkin pikkuista syntyväksi, jos vaikka sitten helpottais nämäkin kivut.
 
Kiitos tsempeistä :grin koko päivän on ollu karsee olo ja tällä hetkellä paine alhaalla on ihan järjetön. Mut eiköhän täs silti ootella Viel piiiitkään.....
 
Pakko jatkaa kiukuttelua tänne. Heräsin reilu tunti sitten törkeeseen oikean käden puutumiseen. Sitä on ollu jo pitkään mut pari yötä meni tosi hyvin tos välissä ja sain nukuttua koko yön. Nyt ei nukkumisesta puhettakaan. Käsi on ihan tulessa ja aikoo asento missä voi olla on pystyssä. :sad001 ai hemmetti että v*****taa! Etenkin ku vauva nukkuu kyllä kaikki yöt et sen puolesta sais nukkuu ihan rauhassa....
 
Minttu32 Mulla on samaa puutumisongelmaa käsissä ja öisin niissä on suoranaiset helvetin tuskat..Parhaimmaksi avuksi oon todennu sellaset kylmägeelipussit. Niitä mulla on pakastimessa pari kappaletta ja aina öisin länttään sellasen käteni päälle ja jäädytän käteni...Ja ihme kyllä saan jopa nukutuks!
 
mulla puutuu lonkat ja kramppaa sääret :sad001 ei kivaa sekään...muistan toki tuota käden puutumista tuon esikoisen odotuksen aikana,ihan hirveä tunne :/ just eilen valitin miehelle että paheneeko tää vaan loppua kohden vai miten käy.....kun kaikki kyykkiminennkin on jo niin hankalaa ja kun olin eilen koko päivän esikoisen kanssa liikenteessä ni illalla oli kyllä koko kroppa sitä mieltä että nyt piisaa tätä juttua...supisti ja selkää ja jalkoja särki taas niin että miltei porua väänsin *huoh* :cwm
 
Minttu Mulla oli alkuraskaudessa ja puolenvälin kieppeillä vasen käsi joka puutu..Ei voinu nukkua ku vaan oikeella kyljellä..On kyllä tosi raivostuttava vaiva! :confused3

höpönlöpö Mulla kans varsinki suonenveto on vakituinen kaveri jaloissa joka yö..Jos vaan ei muista ottaa magnesiumia illalla ennen nukkumaan menoo, nii yöllisellä vessareissulla sen viimeistään muistaa. Samoin "levottomat jalat" vaivaa aika ajoin edelleen.. :cwm Ja muutenki herään joka kerta ku käännän kylkee, mikä on aika usein just ton lonkkien puutumisen takia..
 
Ah, puutumiset.. Mulla on jo jonki aikaa puutunu kroppa lantiosta alaspäin aina iltasin ja nyt on tullu tuo käden puutuminen kuvioihin. Jihuujihuu. >:/ Helpottaa tota nukkumista ihan hitokseen, mä ku en muutenkaan muista millon oisin viimeks oikeesti nukkunu yön läpeesä - ehkä ihan alkuraskaudessa?? :eek: Arvatkaa vaan kuinka itkuherkäks se tekee tälläsen muutenkin nyyhkimiseen taipuvan hormoonihirviön..

Pikkunen myllää kyllä ihan tosi paljon tuolla masussa! Alkaa vaan tekee ihan saakelin kipeetä, varsinki ku poraa itteää tonne alas. :sad001 Mulla edellee supistelee, on menkkamaisia jomotuksia, pissillä saan ravata ihan koko ajan.. En oo kyl nyt oikeesti ihan varma tihutteleeks lapsivettä vai miks tuntuu, ett pikkareita sais vaihtaa useamminki päivän aikana.. o_O Täytyy varmaan alkuviikon neuvolassa kysästä mitä ne on mieltä.

Ja hei, kysymys viisaammille! Kuinka paljon siinä synnytyksen aikana vuotaa verta? Meinaan tuli vaan mieleen, että kannattaiskohan mun sanoo (ja jos niin kelle..) ettei mun verenvuoto välttämättä tyrehy kauheen helposti.. Tää on vähän semmonen hölmö juttu. Tai kun mitään ei oo diagnosoitu mutt ilmeisesti multa puuttuu jotain hyytymisainetta verestä, olin meinaan nielurisaleikkauksen jälkee tiputuksessa ku ne peitteet irtoski vähän runsaamman vuodon kera. Ja tää siis hempparilla 160+. Luulis jottei sellanen tökötti vuoda mihinkää. Lähinnä mietin sitä sanomista siks, ett sit tuntuu jotenki nololle jos varaudutaan asiaan eikä mitään ongelmia oo.
 
SingleMom, sanoisin kyllä tuosta verenvuototaipumuksesta, osaavat sitten varautua JOS jotain tulee. Ja mä vaihdan alkkarit usein kesken päivääkin, mutta olen tulkinnut virtsankarkailuksi.... Rakko ei tyhjene kunnolla, kun käy vessassa, ellei siinä pöntöllä pyöri ja vaihda asentoa useita minuutteja... Ah ihania vaivoja!

Täälläkin puutuu lonkat öisin. Helpotukseksi onneksi riittää omat noin 3 vessakäyntiä ja kakkosen noin 2-3 yöllistä herätystä. Aamuisin olen kyllä virkeä, kymmeneltä sänkyyn ja seiskalta ylös ja unimäärä ilmeisesti riittää, vaikka herätyksiä tuleekin.
 
Littledaisyn mieheltä kyllä melkosta kommenttia, ite en olis varmaan suostunu enää ees samaan autoon :D

Pippinen täälläkin on rennie nyt jotenkin ahkerassa käytössä.

Ootko höpönlöpö syöny magnesiumia? Mulla ainakin autto, syön sellasta monivitamiinia missä kyllä on sitä jo, mutta sitten vielä ihan omasta purkistaan tota. Siinä ohjeissa on, että pitäis 4 ottaa päivässä mutta otan vaan yhden kun tosiaan siinä mun multavitassakin on sitä. Ja se tosiaan helpotti heti oireita.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka monta pilleriä täällä kukin ottaa päivän mittaa? Mä syön 3 erilaista: multavita, magnesan, obsidan ja välillä sitten se rennie :D Onneks ne antibiootit sentään loppu jo.

Musta usein tuntuu, että nyt lorahti varmasti jotain housuihin, mutta kun meen kattoo nii ei sitten mitään ei, ei varmasti!
 
Mä otan päivittäin tavallisesti Multavitan ja Retaferin. Tarvittaessa on myös Rennie ollut käytössä. Suonenvetoa on heti öisin, jos jää lääkkeet ottamatta. Tämän huomasin viimeksi, kun anopin luona kyläiltiin, enkä viittiny lääkkeitä ottaa mukaan... o_O
 
d-vitamiini (jossa mukana myös e-epa), magnesium, c-vitamiini, sinkki, kalkki, b-vitamiini. Ja kaikki eri purkeista. Ja kaikkia varmasti enemmän kuin on minimisuositus.
 
Takaisin
Top