Oireet

Iltaisin näemmä iskee välillä palelu. Sormet ja varpaat kylmät. Väsymys myös nyt tänään kovempi, sekin vaihtelee päiväkohtaisesti. Onneks enää huominen ja sit viikonloppu!
 
Mie kävin tänään ostamassa lasten smoothie pusseja. Aattelin et ne vois maistua ja olla hyviä välipaloja töissä ja muutenkin jos ruoka väli meinaa venyä. Sellanen on helppo napata äkkiä ja raikas. Etenkin aamuisin ja oikeestaan muutenki mieli tekee vaan jotain kevyttä ja raikasta
Minä laitoin myös näitä kauppalistalle kun mies lähti kauppaan. Nyt on kaappi täynnä smoothiepusseja. 😅 Lisäksi olen todennut riisikakut ja kurkun hyviksi naposteltaviksi kun huono-olo meinaa yllättää. Samoin banaani, viinirypäle ja mandariini. Eilinen löytö oli se, että appelsiinimehun ja vichyn yhdistelmä (eli virgin mimosa 😂) on kivan raikas ja vie huonoa oloa pois.
 
Tänään tosiaan 7+1 ja näinä viime viikkoina on ollut hyvin samoja oireita kuin muilla täällä. Koen kuitenkin päässeeni suhteellisen vähällä. Välillä se on jopa huolestuttanut, mutta jotenkin sisällä ollut koko ajan rauha että kyllä tämä menee hyvin 😊 Välillä pelkään olenko liian naivi.

Aluksi minulle iski punktiosta johtuvat lievät hyperstimulaation oireet ja vatsa oli turvonnut kylkiluihin asti. Se meni onneksi ohi parissa viikossa, mutta rajoitti esim. liikkumista, koska välillä koirankin kanssa kävely nosti turvotuksen takaisin. Nyt tuntuu, että turvotusta on vain alavatsalla ja en ole enää pysty käyttämään normaaleja housujani. Ärsyttävää ja vähän ahdistaa, että jo tässä vaiheessa joutuu miettimään mitä laittaa päälle.

Pahaa oloa kutsuisin myös matkapahoinvoinnin kaltaiseksi etomiseksi, varsinkin koska se iskee yleensä silloin kun kävelen tai olen muuten aktiivinen 😅 Onko muilla sama, että liikkuessa alkaa etoa ja sitten kun ottaa rauhallisemmin, se menee ohi?
 
Juu, mulla etoo liikkuessa, varsinkin pyöräillessä. Ja sillon ku viimeisestä syömisestä on aikaa. Mut mullakin on vaan etovaa oloa ei varsinaisesti pahoinvointia
Pahaa oloa kutsuisin myös matkapahoinvoinnin kaltaiseksi etomiseksi, varsinkin koska se iskee yleensä silloin kun kävelen tai olen muuten aktiivinen 😅 Onko muilla sama, että liikkuessa alkaa etoa ja sitten kun ottaa rauhallisemmin, se menee ohi?
 
Mie kävin tänään ostamassa lasten smoothie pusseja. Aattelin et ne vois maistua ja olla hyviä välipaloja töissä ja muutenkin jos ruoka väli meinaa venyä. Sellanen on helppo napata äkkiä ja raikas. Etenkin aamuisin ja oikeestaan muutenki mieli tekee vaan jotain kevyttä ja raikasta
Mä oon hyödyntäny näitä, samaten niitä puuroja 😄✌🏻
 
Sama vellova olo täällä. Ja vaikka siis mullakaan ei välillä tee mitään mieli, syön väkisin 😅
Välipaloista tuli mieleen, että maistuisko hedelmät tuoreena tai kuivattuna? Ja mielellään viipaleina? Esim kokonainen omena ällöttää, mut pystyn hyvin syömään ohuina siivuina 🤷🏼‍♀️
Joo pakko se on jotain syödä koska se kuitenkin on helpottanutkin sitä oloa. Omenaa kokeilinkin eilen viipaloituna ja se oli kyllä ihan jees. Kaikki tuore ja raikas ei ällötä onneksi 😁

Täytyy kokeilla myös noita lasten smoothie ja puuro/vellijuttuja myös. Negän säilyy huoneenlämmössä?🤭
 
Tänään tosiaan 7+1 ja näinä viime viikkoina on ollut hyvin samoja oireita kuin muilla täällä. Koen kuitenkin päässeeni suhteellisen vähällä. Välillä se on jopa huolestuttanut, mutta jotenkin sisällä ollut koko ajan rauha että kyllä tämä menee hyvin 😊 Välillä pelkään olenko liian naivi.

Aluksi minulle iski punktiosta johtuvat lievät hyperstimulaation oireet ja vatsa oli turvonnut kylkiluihin asti. Se meni onneksi ohi parissa viikossa, mutta rajoitti esim. liikkumista, koska välillä koirankin kanssa kävely nosti turvotuksen takaisin. Nyt tuntuu, että turvotusta on vain alavatsalla ja en ole enää pysty käyttämään normaaleja housujani. Ärsyttävää ja vähän ahdistaa, että jo tässä vaiheessa joutuu miettimään mitä laittaa päälle.

Pahaa oloa kutsuisin myös matkapahoinvoinnin kaltaiseksi etomiseksi, varsinkin koska se iskee yleensä silloin kun kävelen tai olen muuten aktiivinen 😅 Onko muilla sama, että liikkuessa alkaa etoa ja sitten kun ottaa rauhallisemmin, se menee ohi?
Pari kertaa ollu itellä sama, että aamulla olo ihan ok,mutta närästys ja huono olo voimistuu, kun lähtee kotoa viipottamaan. Jostain syystä levätessä usein helpompi :D
 
Joo pakko se on jotain syödä koska se kuitenkin on helpottanutkin sitä oloa. Omenaa kokeilinkin eilen viipaloituna ja se oli kyllä ihan jees. Kaikki tuore ja raikas ei ällötä onneksi 😁

Täytyy kokeilla myös noita lasten smoothie ja puuro/vellijuttuja myös. Negän säilyy huoneenlämmössä?🤭
Joo avaamattomina säilyvät huoneenlämmössä! :) Ne on kätsyjä!
 
Onko täällä ketään kenellä ollut lääkitys tai on nyt lääkitys pahoinvointiin, oletteko neuvolasta saaneet sen ja onko siitä oikeasti apua? Kauheeta valittaa mutta tuntuu etten oikeesti kestä tätä 24/7 oloa kun pitäis lapset ja työtkin hoitaa 😩

Mulla, Primperan määrättiin tällä viikolla. Pahoinvointia ihan 24/7, vaikka oksentaa ei tarvi kun 2-5 kertaa päivässä. Ainoo mikä helpottaa on suunnilleen vuodelepo ja syöminen. Oon nyt ottanut tuota lääkettä vaan kerran, en oikeen huomannut mitään vaikutusta. 😂 mutta palaan asiaan.
 
Täällä on 6+3 menossa. Väsyttänyt paljon, mutta kyllä silti energiaa riittää hyvin lenkille, välillä salille tai kotihommiin. Tosin olen treenissäkin keventänyt, kun hengästyn niin helposti ja palautuminen vie vähän tavallista pidempään. Juossut en ole, pelkkää kävelylenkkiä. Vähän ehkä närästystä ollut, mutta ei varsinaista pahoinvointia tai oksentelua (vielä?!). Edellisessä raskaudessa oksensin alkuraskaudessa ja olo oli karsee, nyt kauhulla odotan tuleeko se huono olo vai ei 😂 rinnat tietty välillä aristaa ja viikko sitten oli vatsa vikkelänä.
 
Ainiin ootteko muuten mittaillut verenpaineita kotosalla? Mulla on välillä 115/63 et matalat on ja sillon meinaa paleltaa, mutta se on ilmeisesti ihan normaalia alussa, että verenpaineet laskee?
 
Tänään on pitänyt töissä napsia tomaatteja ja porkkanaa ennen lounasta, kun on ollut huonompaa oloa. Phuuh. Onneks on enää pari tuntia jäljellä. Haluun jo kotiin lepäämään.
 
Ainiin ootteko muuten mittaillut verenpaineita kotosalla? Mulla on välillä 115/63 et matalat on ja sillon meinaa paleltaa, mutta se on ilmeisesti ihan normaalia alussa, että verenpaineet laskee?
Mulla on verenpaine normaalistikin matalahko, eilen neuvolassa oli 109/66. Samaa ”vikaa” muillakin suvun naisilla. Näyttäytyy just aamuisin huimauksena ja varpaat usein myös jäässä.
 
Mullakin on normaalit paineet matalat, saa nähä, mitä sanovat neuvolassa ensi viikolla.
 
Mulla, Primperan määrättiin tällä viikolla. Pahoinvointia ihan 24/7, vaikka oksentaa ei tarvi kun 2-5 kertaa päivässä. Ainoo mikä helpottaa on suunnilleen vuodelepo ja syöminen. Oon nyt ottanut tuota lääkettä vaan kerran, en oikeen huomannut mitään vaikutusta. 😂 mutta palaan asiaan.
Mä odottelen yhä vastausta terveysasemalla 😔
 
Jaahas, täällä lensi eilen illalla nukkumaan mennessä ensimmäinen oksennus. Mulla on ollut sellaista tasaista kuvotuksen tunnetta jostain viikolta 5+, mutta aiemmin ei ole ollut oksentaminen edes mitenkään ihan ovella. Eilinen oli kokonaisuudessaan kuvotuksen suhteen jotenkin poikkeuksellisen hankala päivä, ja illalla kun tein iltatoimia, jotain yskäisin siinä tms. ja samalla tuli ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta olo, että oksu tulee NYT. Ehdin juuri ja juuri juosta vessaan. Oon nyt 8+2. Saa nähdä, miten tästä jatkuu 🙊

Mut jotenkin säikäytti se kuinka "out of the blue" tuo oksennus tuli, että miten tässä uskaltaa lähteä mihinkään ihmisten ilmoille tai maanantaina töihin, jos tuo toistuu 🙈 Mulla oli kirjaimellisesti 5 sekuntia aikaa ehtiä pöntölle 😅
 
Täällä ”tuskaillaan” nyt vähentyneiden oireiden takia 🧐 muutamana päivänä oli tosiaan aamulla heti herätessä huono olo, mutta nyt viimeiset muutama päivä ei. Kuitenkin aamupalan jälkeen alkanut vähän etoa ja tätä kestänyt lounaaseen asti. Tissitkään ei ole niin raskaat ja kipeät.
Mutta yritän nyt olla lietsomatta itseäni paniikkiin 🙈
 
Täällä ”tuskaillaan” nyt vähentyneiden oireiden takia 🧐 muutamana päivänä oli tosiaan aamulla heti herätessä huono olo, mutta nyt viimeiset muutama päivä ei. Kuitenkin aamupalan jälkeen alkanut vähän etoa ja tätä kestänyt lounaaseen asti. Tissitkään ei ole niin raskaat ja kipeät.
Mutta yritän nyt olla lietsomatta itseäni paniikkiin 🙈
Ite oon ainakin huomannut, miten vaihtelee päiväkohtaisesti! Uskon, että vaihtelu kuuluu asiaan.

Mulla ollu seesteisempää reilun viikon, mutta nyt rv8 alettua on kyllä tullut uudestaan palelu, väsymys voimakkaampana ja huono olo. Huono olokin uutena enemmän siellä aamupäivästä, kun se oli rv6 alussa enemmän iltapainotteisesti. Rinnat on ollu nyt selvästi aremmat jo kans jonkun reilun viikon, sitä ennen ne oli lievemmin. Nyt ne tuntuu koko päivän ja liivien ottaessa ovat kyllä super arat.
 
Takaisin
Top