Oireet

Paljonko teillä on viikkoja, kellä on nyt alkanut oikea pahoinvointi? Täälä 6+0 ja odotan kokoajan että koska alkaa
Miulla nyt 6+1 ja selkeesti viimepäivinä pahentunu olo.
 
Mulla oli enemmän viikko sitten huonoa oloa, sellasta matkapahoinvoinnin tyyppistä. Pari kertaa koirien kanssa piti käydä lyhyempi lenkki, kun ei ollu hyvä olo. Mut aika vähän on ollu nyt muutamaan päivään, mikä on tosi hyvä.

Tänään väsyttää nyt illasta tosi paljon ja oon viltin alla, kun tuntui, et on niin kylmä. Rinnat on myös tänään ollu enemmän arat ja ne tuntuu paikallaankin jotenkin "särkevän". Ootan innolla, miten kipeät ne on, kun liivit ottaa pois. Eilen ainakin ne oli sen hetken aivan hellänä.

6+3
 
Mulla tulee etova olo vaan jos edellisestä ruoasta on liikaa aikaa. Ja hajut kuvottaa. Mut ei lähellekään oksetus oloa. Enkä kyllä sitä toivokaan vaikka näyttää et se aamupahoinvointi kuuluis tulla mut kun ei sitä koskaa oo ollu oireen 😅 ihan tarpeeksi inhottavaa oli viime kerralla se iltaoksentelu. Kun pääsi sänkyyn ja närästys niin pahana ja sit kohta jo oksentamaan. Nyt ku tän sanon ni huomenna sit kuitenki aamulla oksennan 🤭😆
Mul ois junamatka edessä tos heti vapun jälkeen ni toivon todella et sitä ei tartte junan vessassa viettää yli kuutta tuntia 🤣
 
Paljonko teillä on viikkoja, kellä on nyt alkanut oikea pahoinvointi? Täälä 6+0 ja odotan kokoajan että koska alkaa

Mulla taisi alkaa pikkuhiljaa kuvottava olo joskus viikolla 5+, mutta en ole kertaakaan vieläkään oksentanut. Pahoinvointi on näkynyt minulla seuraavasti: vellova olo mahassa, kaikenlaiset hajut ällöttää herkästi, kahvia ei tee mieli, oikein mitään ruokaa ei tee mieli (mutta sitten kun alan syömään, niin pystyn kyllä syömään), tyhjä vatsa ja näläntunne tuntuvat tosi kauhealta ja aiheuttavat kuvotuksen. Nyt olen 7+2 ja tänään yhtäkkiä ollutkin paljon oireettomampi päivä, ei juuri lainkaan pahoinvointia 🤔 Voisiko se alkaa loppua jo näin aikaisin...
 
Täällä lämpöiset ruuat tökkäsi kokonaan eivätkä pysy sisällä ollenkaan 🤢 mutta kaikki NS. Raikas menee mm. Salaatit ja voileivät.
Jo pelkästään ruuan tekeminen aiheuttaa etovan olon.
 
Oireet on lieviä ja vaihtelevia. Alussa oli enemmän pahoinvointia, nyt vähentynyt. Rinnoissa vähän arkuutta. Vatsan turvotusta ja kipuja alavatsassa ja selässä on eniten, mikä vähän huolettaa et johtuuko raskaudesta vai onko menossa kesken… mitään vuotoa ei ole kyllä ollut. Tänään on vasta 4+6, joten ehkä kaikki on hyvin ja oireet on ajankohtaan nähden ok. Neuvolaan en ole vielä halunnut soittaa. Ensi viikolla ehkä? Kuinka aikaisessa vaiheessa te olette soittaneet?
 
Soitin neuvolaan pari päivää plussan jälken jo iha senkin takia jos ruuhkaa ja aikoja vaikea saada
 
Täällä nyt viikot 6+3 ja eilen alkoi koko päivän kestävä kuvottava olo.. Oon kuitenkin pystynyt syömään mutta hyvin valikoiva siitä mikä maistuu. Lisäksi aivan järkyttävä väsymys on läsnä.. Eilen vapaapäivänä mentiin 3 päikkärit ja siihen perään 12h yöunet ja nytkin jo yhden päiväunet takana🫣 Kauhistuttaa ajatus kun loppuviikosta alkaa 4 yövuoroa että miten sitä selviää..
 
Pah, kyllä ihmetyttää tää ns. oireettomuus. Painetta ja nipistelyä kohdun kohdilla. Tissikipukin helpottanut.... Ja siinähän ne sitten olikin 🥹
 
Täälä on nyt alkanut tulla ihan järjetön väsymys. Olen nyt nukkunut kyllä ihan hyvin, mutta esim. tänään toimistolla ei suurinpiirtein meinaa pysyä hereillä. Tämä on itsellä tähän mennessä kaikkein raskain oire, ärsyttävää kun ei ole energiaa mihinkään ja tekisi vaan mieli maata sohvalla ja nukkua 🥱
 
Täällä on seurana myös todella kova väsymys ja etovaa oloa on ollut nyt myös enemmän. Lisäksi tänään on jostain syystä toinen puoli niskasta ollut jumissa ja säteilee todella inhottavasti myös olkapäähän. Sehän tietenkin aiheutti kamalan pelon kohdun ulkoisesta, mutta kovia vatsakipuja tai mitään vuotoja ei onneksi ole ollut.
 
Kuinka aikaisessa vaiheessa te olette soittaneet?
Mä varasin netin kautta varmaan seuraavana päivänä/iltana positiivisen testin tehtyäni, ajatuksella että sen voi sitten perua jos sattuukin tulemaan kemiallinen. Saapahan sen ajan mikä itselle käy eikä tarvitse jälkikäteen järjestellä ja harmitella että onpas kapeat vaihtoehdot. Puhelimitse en ole ollut vielä sinnepäin yhteydessä ollenkaan, viimeistään sitten jos jotain huolettavaa ilmaantuu.

Nyt rupesin itse asiassa miettimään, että kunnallisen puolen varhaisulta-viikkoikkuna saattaisi sattua lomamatkan jälkeen niin, että kumppanikin olisi muutaman päivän paikkakunnalla niin että hänelläkin olisi mahkut tulla mukaan - katsotaan jos tulen soittaneeksi ja kysyneeksi, voisiko vu:ta varata kuitenkin jo ennakkoon vaikka nettiohjeissa sanottiinkin että varataan ekalla neuvolakäynnillä.
 
Tänään eka neuvola ja neuvolassa ei voitu määrätä lääkettä pahoinvointiin kun reseptilääke. Soittelin terveysasemalle ja odotan tietoa voiko lääkäri kirjoittaa reseptin ilman että käyn näytillä.
 
Tänään eka neuvola ja neuvolassa ei voitu määrätä lääkettä pahoinvointiin kun reseptilääke. Soittelin terveysasemalle ja odotan tietoa voiko lääkäri kirjoittaa reseptin ilman että käyn näytillä.
En ollut oivaltanut, etteivät neuvolasta voi määrätä reseptilääkkeitä.. eikös siellä kuitenkin ole terveydenhoitaja ja lääkärikin ottamassa vastaan?
Toivottavasti saisit avun pian pahoinvointiin🙏🏻🌸

Mahdollinen ällövaroitus: ruoka

Mulla on myös pahoinvointi lisääntynyt, mutta se tuntuu olevan kytköksissä nälän tunteeseen. Ja mulla on nälkä nyt ihan koko ajan😂 Tänään olen syönyt jo 5 palaa leipää lisukkeilla, ison lautasen pyttipannua, omenan ja kaksi porkkanaa, pienen sipsipussin, pakasterasian makaronilaatikkoa ja juuri nyt menee kalaleikettä ja kermaperunaa (joiden piti olla huominen lounas😂) Vesipullosta hörppään koko ajan. Yleensä mulla laantuu ruokahalu iltaa kohden, ja toivon että tämä pitää myös tulevina päivinä🙏🏻

Mites muilla syömäreillä? 😁
 
Hep täälä kanssa syömäri 😂 Ruokahalu lisääntynyt ihan räjähdysmäisesti viimeisen viikon aikana. Käytännössä tunnin välein tulee nälkä ja tekee mieli nimenomaa jotain suolaista ja kunnon ruokaa, vaikka normaalisti olen enemmän makean ystävä. Normaalisti en syö iltapalaa, mutta nyt menee sekin + "pari" extra välipalaa 😂😂 Lounaskin oli tänään kokoluokkaa rekkamies. Toivottavasti tästä tasaantuu, Google ainakin kertoi että on yleensä nimenomaan alkuraskauden oire.
 
Hep täälä kanssa syömäri 😂 Ruokahalu lisääntynyt ihan räjähdysmäisesti viimeisen viikon aikana. Käytännössä tunnin välein tulee nälkä ja tekee mieli nimenomaa jotain suolaista ja kunnon ruokaa, vaikka normaalisti olen enemmän makean ystävä. Normaalisti en syö iltapalaa, mutta nyt menee sekin + "pari" extra välipalaa 😂😂 Lounaskin oli tänään kokoluokkaa rekkamies. Toivottavasti tästä tasaantuu, Google ainakin kertoi että on yleensä nimenomaan alkuraskauden oire.
Sama juttu! Yleensä syön makeaa, mutta nyt haikailen kaikkea suolaista. Lisäksi himoitsen hampurilaisia ja ranskalaisia. Meillä on Hesburger ihan kodin vieressä, mikä ei auta asiaa yhtään🫣 Onneksi vastapainona maistuvat sitten myös hedelmät, mutta vannoutuneena salaatti-ihmisenä salaatit ovat nyt saaneet jäädä🥲
 
Täällä taas vähän toisin päin. Nälkä tulee kyllä useammin ja nopeammin, mutta mitään ei oiken tee mieli ja lämpimät ruoat tökkii. Paahtoleipä kurkulla kyllä uppoaa. Hesen hampurilaisia tekee mieli mutta samalla ajatus siitäkin oksettaa 🤢 olen yleensä varsinainen herkkuhiiri, mutta nyt ei makeaakaan tee mieli 😅 huono olo aamuisin niin että meinaan oksentaa mutta mitään ei tule. Vellova olo pitkin päivää 😅 toivottavasti tämä menee nopeasti ohi. Neuvolasta sain vinkin, että parin tunnin välein pitäisi jotain pientä syödä että olo olisi tasaisten verensokereiden ansiosta parempi. En vain keksi mitään kevyttä välipalaa mitä voisin aterioiden välillä syödä 😁
 
Täällä taas vähän toisin päin. Nälkä tulee kyllä useammin ja nopeammin, mutta mitään ei oiken tee mieli ja lämpimät ruoat tökkii. Paahtoleipä kurkulla kyllä uppoaa. Hesen hampurilaisia tekee mieli mutta samalla ajatus siitäkin oksettaa 🤢 olen yleensä varsinainen herkkuhiiri, mutta nyt ei makeaakaan tee mieli 😅 huono olo aamuisin niin että meinaan oksentaa mutta mitään ei tule. Vellova olo pitkin päivää 😅 toivottavasti tämä menee nopeasti ohi. Neuvolasta sain vinkin, että parin tunnin välein pitäisi jotain pientä syödä että olo olisi tasaisten verensokereiden ansiosta parempi. En vain keksi mitään kevyttä välipalaa mitä voisin aterioiden välillä syödä 😁
Sama vellova olo täällä. Ja vaikka siis mullakaan ei välillä tee mitään mieli, syön väkisin 😅
Välipaloista tuli mieleen, että maistuisko hedelmät tuoreena tai kuivattuna? Ja mielellään viipaleina? Esim kokonainen omena ällöttää, mut pystyn hyvin syömään ohuina siivuina 🤷🏼‍♀️
 
Mie kävin tänään ostamassa lasten smoothie pusseja. Aattelin et ne vois maistua ja olla hyviä välipaloja töissä ja muutenkin jos ruoka väli meinaa venyä. Sellanen on helppo napata äkkiä ja raikas. Etenkin aamuisin ja oikeestaan muutenki mieli tekee vaan jotain kevyttä ja raikasta
 
Takaisin
Top