Oireet

Täällä paha olo on nyt 24/7 riesana.
Pahenee iltaa kohti, aamulla pienen hetken hyvä olo ja myös päiväunien jälkeen. Muutoin aika tasaista ällötysoloa. Kävelylläkin äklöttää. 🤢 Hajut tekee vistoa. Miten paljon ihmiset käyttääkään eri tuoksuja ja ne märät koirat haisee edelleen karmealle. Meidän hississä kulkee koiria (omistajineen😅) ja se haju koirista pinttyy sinne hissin seiniin. Enkä voi välttää hissiä kun on usein vaunut mukana. Voisko koirilta kieltää hissit seuraavaksi 3 kuukaudeksi vaikka? 😅
Mieliala nakkelee. Myös vanhoja suruja on noussut pintaan. Kuopuksen synnytys kokemuksineen erityisesti ahdistunut.
Ja parisuhde mietityttänyt. Ylipäätään kaikki, että apua iik mitä tästä elämästä haluankaan 🤦‍♀️
En oikeen välitä raskaana olemisesta kaikkine mielen ja kehon kremppoineen, mutta vauva ja lapsi on ihana juttu 🥰❤️
 
Täällä paha olo on nyt 24/7 riesana.
Pahenee iltaa kohti, aamulla pienen hetken hyvä olo ja myös päiväunien jälkeen. Muutoin aika tasaista ällötysoloa. Kävelylläkin äklöttää. 🤢 Hajut tekee vistoa. Miten paljon ihmiset käyttääkään eri tuoksuja ja ne märät koirat haisee edelleen karmealle. Meidän hississä kulkee koiria (omistajineen😅) ja se haju koirista pinttyy sinne hissin seiniin. Enkä voi välttää hissiä kun on usein vaunut mukana. Voisko koirilta kieltää hissit seuraavaksi 3 kuukaudeksi vaikka? 😅
Mieliala nakkelee. Myös vanhoja suruja on noussut pintaan. Kuopuksen synnytys kokemuksineen erityisesti ahdistunut.
Ja parisuhde mietityttänyt. Ylipäätään kaikki, että apua iik mitä tästä elämästä haluankaan 🤦‍♀️
En oikeen välitä raskaana olemisesta kaikkine mielen ja kehon kremppoineen, mutta vauva ja lapsi on ihana juttu 🥰❤️
Mielialan vaihtelut on täällä kans. Tunteiden sekamelska on ollut läsnä keväästä asti, joten en jollain tavalla osaa ottaa sitä osana oirekirjoa vaikka se taitaa tähän pakettiin kuulua 😅

Mutta kuten sanoit, vauva ja lapsi on ihana juttu ❤️
 
Mulla on tällä viikolla tullu hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa, niin että parin sormenpään verran siteeseen tulee päivän aikana. Kipuja myös tällä viikolla ollu, eilen pahiten, tänään ei juurikaan. Hermostuttaa 🙈 Ultra 3 pv päästä, tänään 7+0. Ei kai tässä nyt muu auta kuin odottaa maanantaihin. Tuntuu vaan että raskausoireita ei kamalasti ole ollut kun mitään voimakasta pahoinvointia eikä oksentelua tai hajuille herkistymistä ole ollut, niin onko se sitten huono merkki yhistyneenä niukkaan tiputteluun ja välillä kovempiin kipuihin. Rinnat on kyllä edelleen kipeänä ja lämpöä 37.4
 
Mulla on tällä viikolla tullu hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa, niin että parin sormenpään verran siteeseen tulee päivän aikana. Kipuja myös tällä viikolla ollu, eilen pahiten, tänään ei juurikaan. Hermostuttaa 🙈 Ultra 3 pv päästä, tänään 7+0. Ei kai tässä nyt muu auta kuin odottaa maanantaihin. Tuntuu vaan että raskausoireita ei kamalasti ole ollut kun mitään voimakasta pahoinvointia eikä oksentelua tai hajuille herkistymistä ole ollut, niin onko se sitten huono merkki yhistyneenä niukkaan tiputteluun ja välillä kovempiin kipuihin. Rinnat on kyllä edelleen kipeänä ja lämpöä 37.4
Voi, pidetään peukkuja että kaikki olisi hyvin ❤️ mulla tiputti eilen iltapäivästä hetken ruskeaa vuotoa myös, mutta tänään taas toistaiseksi pysynyt poissa. Viikonloppu varmasti voi tuntua pitkältä ultraa odotellessa, mutta kyllä maanantai sieltä tulee ❤️
 
Mulla on tällä viikolla tullu hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa, niin että parin sormenpään verran siteeseen tulee päivän aikana. Kipuja myös tällä viikolla ollu, eilen pahiten, tänään ei juurikaan. Hermostuttaa 🙈 Ultra 3 pv päästä, tänään 7+0. Ei kai tässä nyt muu auta kuin odottaa maanantaihin. Tuntuu vaan että raskausoireita ei kamalasti ole ollut kun mitään voimakasta pahoinvointia eikä oksentelua tai hajuille herkistymistä ole ollut, niin onko se sitten huono merkki yhistyneenä niukkaan tiputteluun ja välillä kovempiin kipuihin. Rinnat on kyllä edelleen kipeänä ja lämpöä 37.4
Mulla vuoteli la-to, ensin kirkkaan punaista ja tumman ruskeaa ja sitten keskiviikkona ja torstaina vaaleanruskeaa vähän. Oletan, että ne olivat jonkun sortin valemenkat, koska tiputteli myös silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Varmasti kaikki on sulla kunnossa. ☺️❤️
 
Varsin vähäisillä oireilla menty tähän asti...

Kahvi ei uppoa, hajuvedet ällöttää. Rinnat hienoisesti, siis aivan hienoisesti herkät. Ei peitonheilutushaluja... Ei juurikaan muuta. Huomenna 9+0.
 
Mulla on tällä viikolla tullu hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa, niin että parin sormenpään verran siteeseen tulee päivän aikana. Kipuja myös tällä viikolla ollu, eilen pahiten, tänään ei juurikaan. Hermostuttaa 🙈 Ultra 3 pv päästä, tänään 7+0. Ei kai tässä nyt muu auta kuin odottaa maanantaihin. Tuntuu vaan että raskausoireita ei kamalasti ole ollut kun mitään voimakasta pahoinvointia eikä oksentelua tai hajuille herkistymistä ole ollut, niin onko se sitten huono merkki yhistyneenä niukkaan tiputteluun ja välillä kovempiin kipuihin. Rinnat on kyllä edelleen kipeänä ja lämpöä 37.4
Tänään ultrassa kaikki hyvin, eli vähäoireinen raskaus mulla sitten vain on 😍 Ja vuoto ei merkannu mitään huolestuttavaa.
 
Kahden hyperemeesiraskauden jälkeen on ollut kovin vähäoireinen raskaus. Tosin siis varmaan jonkun muun mittarilla aika paljonkin oireita, kun 3x päivässä syön pahoinvointilääkkeitä että pystyn mitään tekemään. Edellisestä ei lääkkeistä huolimatta pysynyt edes vesi sisällä niin tämä jatkuva kuvotus ja väsymys nyt tässä menee vaikka alkaa vähän tietty nyppiä sekin. Välillä vihloo kohdun suunnalla aika tiukasti. Mikäs niiden kipujen nimi nyt oli..? Kun tuntuu yhtäkkiä se sellainen viiltävä kipu mutta kestää vaan hetken...

Voisin nukkua ihan loputtomasti ja keskittymiskyky on ihan kultakalan luokkaa, mikä vähän ärsyttää kun kerrankin muuten voinnin puolesta pystyisi käymään töissä vaikka onkin raskaana. (Edelliset raskaudet olen ollut enemmän saikulla kuin töissä.)
 
Kahden hyperemeesiraskauden jälkeen on ollut kovin vähäoireinen raskaus. Tosin siis varmaan jonkun muun mittarilla aika paljonkin oireita, kun 3x päivässä syön pahoinvointilääkkeitä että pystyn mitään tekemään. Edellisestä ei lääkkeistä huolimatta pysynyt edes vesi sisällä niin tämä jatkuva kuvotus ja väsymys nyt tässä menee vaikka alkaa vähän tietty nyppiä sekin. Välillä vihloo kohdun suunnalla aika tiukasti. Mikäs niiden kipujen nimi nyt oli..? Kun tuntuu yhtäkkiä se sellainen viiltävä kipu mutta kestää vaan hetken...

Voisin nukkua ihan loputtomasti ja keskittymiskyky on ihan kultakalan luokkaa, mikä vähän ärsyttää kun kerrankin muuten voinnin puolesta pystyisi käymään töissä vaikka onkin raskaana. (Edelliset raskaudet olen ollut enemmän saikulla kuin töissä.)
Toivottavasti helpompi raskausaika tällä kertaa 🤞 repäisykipuja? Inhottavia mutta vaarattomia 🥴 onnellista odotusta myös sinulle 💕
 
Toivottavasti helpompi raskausaika tällä kertaa 🤞 repäisykipuja? Inhottavia mutta vaarattomia 🥴 onnellista odotusta myös sinulle 💕
Kiitos! Just tätä sanaa hain! Mietin vaikka miten pitkään että mikä se sana oli 😅 ja siis ihan tuttujahan nuo on aiemmistakin raskauksista, mutta jotenkin ne oli unohtanut kun edellisistä raskauksista on kai jäänyt mieleen pelkästään oksentaminen 😬🤢
 
Unet on ihan hukassa ja sitä myötä väsyttää koko ajan. Hyvällä tuurilla saan alkuyön nukuttua, mutta vessaan herätessä ei uudelleen enää kykene nukahtamaan. Jospa tää tasoittuisi tässä. 🤪 Ellotusolot ja närästys on tullut tutuksi, näitä ei ennen raskautta ole ollutkaan.
 
Olin melkein viikon oksentamatta, mutta nyt taas kahtena aamuna on laatta lentänyt melkein heti kun oon päässyt sängystä ylös. Palelee ja väsyttää ihan sairaasti koko ajan. Viime yönä nukuin 20-07 ja vielä jouduin torkuttamaan.
 
Välillä ei ole yhtään mitään. Sitten taas iskee armoton väsymys ja heikkous hetken päästä.
 
Nyt on taas ollut ihan jatkuvaa yökötystä tää päivä, pitää toivoa että jotain saa syötyä ennen yötä.
 
Noita repäisykipuja oli yöllä aika tiuhaan, aiemmin ollut enempi yksittäisiä. Mikähän niihin vaikuttaa?
 
Mulla on nyt ollu tosi pahaa unettomuutta oireena. Kärsin siitä myös siis jo ennen raskautta ja toki siinä kohtaa kun plussasin lopetin kaikki unilääkkeet. Nyt onneksi sain neuvolasta reseptin ja suositukset niin pääsee taas nukkumaan. 🙈😊
 
Mulla oli eilen ekaa kertaa aamulla ihan normaali olo ja se jatkui koko päivän iltaan saakka. Ehdin jo vähän panikoitua, mutta sittenhän se tuttu pahoinvointi sitten alkoi klo 19. 😅 Tänään sama homma, en odottele kovin innokkaasti iltaa. Jaksoin jopa treeneissä eikä hengästyttänyt samalla tavalla kuin aiemmin.
 
Nyt on ihanaa, kun pahoinvointi alkaa olla väistynyt. Viikoilla 6-8 oli eniten pahoinvointia ja väsymystä. Nyt helpottaa jo kun 12+ viikoilla :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Takaisin
Top