Oireet

Täällä on liitoskipuja pitkin päivää, välillä todella koviakin. Tuntuu, että ne pahenee, jos joutuu kantaan esikoista pitkiä matkoja tai juokseen perässä niinku tänään liki koko päivän. Myös närästäny tolkuttomasti ja oksot nousee koko ajan kurkkuun. Meinasin päikkäreillä tukehtua ku niin närästi. Mulla on viime raskaudesta 2 voimassa olevaa omeprazoli reseptiä ja aattelin hakee ne heti kun pääsee apteekkiin. Täytynee mainita asiasta neuvolas, mut jos ne nyt vuosi sitten passas ni mikään ei oo muuttunut ja pakko ottaa nyt rennietä kovemmat keinot käyttöön. Esikoisesta tuli siis ihan vakavaks luokiteltava refluksitauti, joka onneks lopou synnärille. Ilmeisesti sama edessä nytkin. Huoh.
 
Itse kans epäilen, että on refluksia, koska närästyksen lisäksi on kovaa yskimistä etenkin syömisten jälkeen ja pahoinvointia.

Liitoskivut vaihtelee, välillä on parempia päiviä ja välillä tekisi mieli vain istua tai maata, kun seisoessa tuntuu kuin paikat repeäisi :D Sängyssä noustessa ja rasituksen jälkeen pahimmat kivut.
 
Mulla oli alkuraskaudesta voimakasta ylämahakipua, joka luokiteltiin närästykseksi. Siihen määrättiin omeprazoli. Söin pari viikkoa ja kun kipu helpotti, niin lopetin lääkkeen käytön. Pitkään pysyi vaiva poissa ja nyt pari viikkoa oon joutunut ottamaan rennietä kun ihan selvästi närästää etenkin makuulla ollessa.
Täällä myös liitos kipuja pitkin päivää. Aamusta on pari tuntia aika kivutonta, mutta sitten pikkuhiljaa pahenevat iltaa kohden.
 
Ootteko kokeilleet närästykseen (refluksiin ja pahaan närästykseen tuskin auttaa) leivinsodavettä? 1tl leivinsoodaa 2dl vettä ja kurkusta alas... mulla toimii tää mummon vanha vinkki:wink
 
Täällä ei oo vielä närästänyt, jos alkaa ni toi ruokasooda vesi menee kokeiluun :)

Kohta 3vk syöty rautaa ja väsymys ei oo yhtään helpottanut, mielenkiintosta nähä onko hemppari kuiteki noussut ja väsymys jostain muusta johtuvaa. Päikkäri x 2 menee päivittäin :angelic:
 
Mä kokeilin sitä soodaa ja samarinia sen jälkee eikä auttanu. Lopulta söin 15 rennietä päivään(se oli se raja et sai omepratsolin ja olikohan gaviskoolin vai mikä(en muista miten kirjotetaan)alottaa). Mut mikään muu kun omepratsoli ei oo auttanu.

Renniekin neutralisoi mahahapot, mut suussa ne oli koko ajan kuitenkin. Eli käytännössä oksensin aina kun kumarruin/nostin jotain/menin maate ja lopulta sillon kun istuinkin. Nyt on tosiaan kans renniee menny kun purkkaa ja silti on koko ajan oksot kurkussa. Ja kun röyhtäsee niin tosiaan ruokalusikallinen mahalaukun sisältöö tulee mukana :oops: Se on kai siitä läpästä johtuvaa. Se omepratsoli jostain syystä auttaa. Yks aamulla naamaan ja ois ku ei olis ikinä närästäny :wideyed:
 
tänään menin tekemään suur siivouksen (pesin kämpän katosta lattiaan) ja nyt on kyl ylämaha niin kireä että ei tosikaan... sama juttu eilisen pihapeli session jälkeen o.O
Mieskin tekemässä töissä tuplavuoroo töissä ja minä keskenään koko päivän typyjen kanssa :eek: pitikin tehdä! Noh pienin päikkäreillä joten kaipa sitä olis itsekin ansainnut huilitauon...
kaipa se on uskottava että ei se kroppa vaan enää kestä:sad001 Huoh! Mies saa kyl sit huomenna tampata matot ja pestä saunan/kph... niihin ei oikein yksin ollessa taivu:wink
 
Eilen illalla laitoin esikoisen nukkumaan kasin maissa ja sinne jäin itsekin, herättiin 12h myöhemmin. Mitään fiksua en ole tänään tehnyt paitsi viihdyttänyt lasta ja olen niin, niin kovin väsynyt. Mies teki lounaan ja lähti nyt pihalle mukelon kanssa niin mä saan hetken levätä. Lupasin kyllä viedä lapsen kauppareissulle remontin alta turvaan (tulossa piharemppa ja tänään isä tuhoaa vanhan hiekkalaatikon alta pois, voi sitä surkua!).

Rautaa olen ollut ottamatta muutamaan päivään koska vatsa meni ihan tukkoon. Luumulla auki ja tänään oli pakko ottaa rautaa tähän väsymykseen. Lihaa ja vihreitä on vedetty mutta oon vaan niin poikki! Onneksi vika työviikko alkaa ja sit saa levätä (eli viihdyttää 3-vuotiasta 12h putkeen koko heinäkuun kun mies viikot reissussa...) :)
 
Juhannus tuli nukuttua huonosti kun tytsy nukku tosi levottomasti. Eli olin tosi väsynyt koko juhannuksen(ylläri ylläri). No,viime yönä tytsy ei heränny kertaakaan ja sain nukkua 8 tuntia. Silti tänään kaamee väsymys päällä eikä silti uni tullu päikkäreillä. Plääh. Ärsyttävää kuk väsyttää mut ei saa unta o_O
 
Torkahdin tänään esikoisen sänkyyn aamulla, kun esikoinen mängersi jotain aamulla viiden aikoihin. Nukuin siellä reilun tunnin kunnes mies tulee herättämään ja samalla totean, että olkapää, jota vasten nukuin on aivan tulessa. Meidän sänky on paljon pehmeämpi, niin ei ole kroppa tottunut tuollaiseen napakampaan sänkyyn yhtään.
 
Pari päivää ollut pääkipeä ja hirveä määrä harjoitus supistuksia. Pääkipu toivottavasti johtuu vain lattialla nukkumisesta huonolla patjalla.
Mut nuo supistukset alkaa kyllä kohta tosiaan huolestuttamaan
 
Voi väsymys. Esikoinen herätti kahdeksan jälkeen ja puoleenpäivään mennessä olin jo lopen uupunut vaikka ei oltu kuin askarreltu ja rakennettu majaa sohvatyynyistä. Mies nukkui puolillepäivin myöhäisen illan johdosta ja halusin antaa sen levätä. Mentiin lapsen kanssa leikkimään makkariin, mies heräsi ja itse jäin torkkumaan. Pian ipanakin tuli viereen ja vedettiin yhdessä parin tunnin päiväunet. Ilta meni ihan jees, lapsi saatiin yöunille vasta klo 23 jälkeen ja nyt makoilen tässä itse täysin hereillä. Onneksi huomenna ei tarvitse olla missään, olen varmaan taas ihan poikki aamulla...

Kiva että on loma mutta mies käy töissä (ja työmatkoilla) eli nyt alkaa käytännössä kolmen viikon yh-putki jossa pitäisi jaksaa viihdyttää lasta ja kestää kasvava maha vauvoineen. Ajatuskin uuvuttaa :)
 
Mä olen taas tulossa kipeäksi. Sain lapselta jonkun kesäkuumeen viime viikolla ja jouduin kuumeen takia olemaan töistä pois ti ja ke. Olisin saanut koko loppuviikon sairaslomaa, mutta ajattelin, että meen to töihin ja olen pe etänä. Noh, räkää tulee edelleen, mutta lämpöily alkoi uudelleen ja kurkku on nieluarka. What the hell??? Varasin taas lääkäriajan ja pyydän, josko saisin lähetteen labraan nieluviljelyyn. Ihan uskomaton tauti! Vielä olisi töitä tämä ja ensi viikko, mutta nyt alkaa jo mielenterveys mennä, kun jatkuvasti flunssa/lämpöily, kipeä alaselkä ja jatkuvat harkkarit. Onneksi kesäloman alkuun on enää 8 työaamua.
 
Siis tää yöllä kukkuminen alkaa kyl keittää! Lapset nukkuu vallan mainiosti mutta mitä teen minä? Herään vähintään 3 kertaa yössä vessaan/jalkakramppeihin/muuten vaan... että hajottaa!!! Sit päivät ollaan niin väsyjä et ei jaksa mitään... Prkl!!
 
Siis tää yöllä kukkuminen alkaa kyl keittää! Lapset nukkuu vallan mainiosti mutta mitä teen minä? Herään vähintään 3 kertaa yössä vessaan/jalkakramppeihin/muuten vaan... että hajottaa!!! Sit päivät ollaan niin väsyjä et ei jaksa mitään... Prkl!!

Tässä nyt pari yötä ihan sama heräily, väsyttänyt on jo kauan. Herään vessaan tai vaan kääntämään kylkeä ehkä 5-6 kertaa yössä. Vieressä nukkuu esikoinen joka herää kahdeksan maissa valmiina touhuamaan, mies on viikot työreissussa eli eipä siitäkään ole apua. Päivällä olen ihan veto veks, mutta minkäs teet kun muksu ei juuri päikkäreitä nuku. Joskus olen iskenyt pikkukakkosen eteen ja ottanut itse nokoset...
 
Meillä vaan tää vuosikas nukkuu päikkärit ja toi 2,5v jaksaa kattoa piirettyjä niin ja näin... silmäni kyllä ummistanut kun tota ”vaavia” nukuttamassa ja sit säpsähdän paniikissa hereillä n
10min päästä kun alakerrassa hiljaista! Kaikki kauhukuvat pyörii silmissä karkaamisesta murhaan:D noh siellähän kaikki yleensä touhuaa jotain nätisti ilman vaaran merkkejä:wink mut siis joo, päikkärit ois aika kovat... jotenkin en löydä siihenkään aikaa vaikka mies kesälomalla o.O
 
Jännästi alkanut päässä "humisemaan"'. Olen liittänyt sen verenpaineeseen. Aina ollut tosi matalat paineet, mutta alapaine on vähän ollut minun mittakaavalla yläkanttiin. Neuvolassa siitä ei viimeks oltu huolissaan. Murehdin jo raskausmyrkytystä
 
Tässä nyt pari yötä ihan sama heräily, väsyttänyt on jo kauan. Herään vessaan tai vaan kääntämään kylkeä ehkä 5-6 kertaa yössä. Vieressä nukkuu esikoinen joka herää kahdeksan maissa valmiina touhuamaan, mies on viikot työreissussa eli eipä siitäkään ole apua. Päivällä olen ihan veto veks, mutta minkäs teet kun muksu ei juuri päikkäreitä nuku. Joskus olen iskenyt pikkukakkosen eteen ja ottanut itse nokoset...

Pikkukakkonen on ihan huippu. Siihen täälläki turvaudutaan aina sillon tällön :D
 
Voi hel*etti! Tänään taas ulos klo 5 ja kaikki muut nukkuu...
Mulle ei vaan uni enää tullut vessa reissun jälkeen... prkl! Nyt väsyttää:/
 
Täällä alkanut tulla syömisen jälkeen aina tosi oksettava olo, veikkaan et vauva painaa mun vatsalaukkua jo sen verran ettei ruoka mahu enään samalla tavalla. Vieläku osais ite pienentää annoskokoja eikä aina sit kieriä syömisen jälkeen täs oksennus ähkyssä :rolleyes:
 
Takaisin
Top