Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en aiemmissa raskauksissa ole siis oksentanut kertaakaan.

Mulla oli yksi yö pahoinvointia, mutta se taisi johtua siitä että olin unohtanut syödä iltapalan :D. Muuten nyt on maha sekaisin koko ajan :confused:

Onko kellään kokemusta siitä, että huono olo yllättää yöllä? Mulla on ollut parinakin yönä vähän huonoa oloa, mutta viime yönä heräsin kun vatsassa kiersi ja lopulta huonon olon aalto pakotti halailemaan pönttöä. Nyt on parempi, mutta tasaisesti velloo koko ajan. Tuntuu vähän vaikealta olla töissä.
Mä herään lähes joka yö siinä 4-5 aikaan ripuloimaan. On tosi paha olo, ja tuntuu, että molemmista päistä tulisi tavaraa. Oksentanut olen tosin vasta kerran. Otan osaa, on tosi ikävää kun yöunet katkeaa pahan olo takia :sad001. Jos sulla on pelkästään oksettava olo, auttaisiko siihen se että söisit jotain pientä? Keksi tms.

Mun paino lähteny kauheeseen nousukiitoon (viikossa 1-2kg) enkä ees syö epäterveellisesti tai paljon. Vatsa on hirmu turvonnut. Juon myös paljon vettä kun janottaa niin paljon. Nyt alkaa vaa'an vihaaminen!! Mä en haluu neuvolassa sit käydä vaa'alla!
Ja taas mun yöunet on pätkittäiset. Ekassa raskaudessa nukuin kuin tukki.

Tänä aamuna oksensin ensimmäistä kertaa, aiemmin ollu vaan todella huonoa oloa. Mulla kans paino noussu jo useamman kilon ja turvottaa. Viikkoja 7+5

Täälläkin painoa tullut lisää 3kg ja turvonnut olo. Kauhea eto-olo koko ajan, mutta ei vielä oksentelua.
7+1

Mä herään lähes joka yö siinä 4-5 aikaan ripuloimaan. On tosi paha olo, ja tuntuu, että molemmista päistä tulisi tavaraa. Oksentanut olen tosin vasta kerran. Otan osaa, on tosi ikävää kun yöunet katkeaa pahan olo takia :sad001. Jos sulla on pelkästään oksettava olo, auttaisiko siihen se että söisit jotain pientä? Keksi tms.

Mulla oli yöllä juuri täsmälleen tuo olo, että molemmista päistä tulee tavaraa. Ämpäri sylissä istuin pöntöllä (anteeksi tää informaation määrä). Se helpotti ja aamulla enää etova olo jäljellä, helpottaa kun syön pieniä määriä, mutta todella vaikeaa keksiä mitä söisi.
Onko sulla siis joka yö tuo homma?
Edit: viime yönä en pystynyt kyllä edes ajattelemaan syömistä...

Mullakin on tosi oireeton olo ja se ihmetyttää. Ekaa odottaessa oli niin hullu työputki päällä etten edes muista oliko mulla jotain muuta alkuraskauden oiretta kun väsymys

Mä ressasin tänne lauantaina oireettomuutta ja että nyt on varmaan kaikki pilalla jne... Mietin silloin että soittaisin neuvolaan heti maanantaina mutta siihen malliin on pahoinvointi palannut että eipä oo epäselvyyksiä pahoinvoinnista ainakaan :D Joten ehkä mä vaan laitan aivot narikkaan ja nautin niistä oireettomista päivistä ja näistä kun oireita on.

Viime viikosta asti on juilinu lonkkiin ja perse on solmussa, niinku jotain issias vaivaa ku säteilee toiseen pohkeeseen. Jospa ei liity raskauteen (=mitään löystymiskipuja ainakaan vielä) sillä sen verran ikäviä kipuja on että tuskaa olis vielä reilu 7kk näiden kans.

Hei te jotka molemmista päistä kärsitte tulemaan, eihän oo raskauden lisäksi jotain mahatautia? Siis jos yhtäkkiä tulee noin voimakkaasti oireet ja ei kestä viikkokausia. Täällä päin missä asun on ainaki vatsatautia ollu liikkeellä, koulujen loma-ajat ja ihmiset liikkuu :| Ite kauhulla oottaa ettei tarttuis ku töissä yksikössä jossa kouluikäisiä paljon ja kaikki taudit kiertää.

Mä mietin, että olisko vatsatautia. Mutta mulla kyllä tätä yöllistä huonoa oloa on ollut nyt pari viikkoa, viime yönä ekaa kertaa ihan oksuun asti meni. Meillä muu perhe on ihan kunnossa ja yleensä mun vatsatauti on semmonen etten pysty viikkoon syömään, nyt kuitenkin pystyn. Mutta tosiaan, en tiedä, täytyy vähän odotella alkaako muu perhe oksentamaan....

Mulla oli yöllä juuri täsmälleen tuo olo, että molemmista päistä tulee tavaraa. Ämpäri sylissä istuin pöntöllä (anteeksi tää informaation määrä). Se helpotti ja aamulla enää etova olo jäljellä, helpottaa kun syön pieniä määriä, mutta todella vaikeaa keksiä mitä söisi.
Onko sulla siis joka yö tuo homma?
Edit: viime yönä en pystynyt kyllä edes ajattelemaan syömistä...
Noin joka toinen yö (keskimäärin siis, voi olla usean yön putkiakin ja sit pari hyvää yötä välissä) . Alkoi heti viikolta 4. Nyt 6+5 ja jatkuu vaan. Tähän on jo aika tottunut...

Pari päivää ihan järkkyä päänsärkyä mikä ei Panadolilla lähde ja siinä kaverina järkky aamupahoinvointi. :(

Alkaa kaikki vähän helpottaa (kop kop) 8+2 menossa ja tissikipu on kova mutta oksennus ei ainakaan tänään eikä eilen lentänyt.. turvotuskin tuntuu hieman laskeneen... Ei ole ripuli vaivannut sentään, pikemminkin vatsan toiminta hidastunut..

Ja juu, menkkajuilintaa oli viikolla 5+ sekä 7+ jolloin tuli hieman vertakin ja pääsin ultraan jossa kaikki ok.. lienee normaalia kuitenkin ja yleistä...

Muokattu viimeksi:
Hitto että tää väsymys on sieltä ja syvältä. Viikonloput on ok kun voi nukkua päikkärit (eilenkin 3h unta kuulaan ja hyvin maittoi vielä 9,5h yöunet!), mut töissä on aika sietämätöntä kun tietokoneella pitäis olla kaikki päivät ruutuja tuijottelemassa... :dead:

Täällä kans paino noussut noin 2kg ja maha turvoksissa.. Lisäksi sama perus lievä etova olo... Ja väsyttää... Muuten ei hirveästi mahassa tuntemuksia. Pelko meinaa aina hiipiä, onko siellä mahassa kaikki hyvin.... Rv:7+3

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa <3

Mulla edelleen vaan pientä etovaa oloa iltaisin.. Soitin neuvolaan ja th kyseli oireita.. Ja kun ei mulla oikeen mitään ainakaan vielä oo niin tuli semmonem olo, et hitto oonko kuvitellut vaan kaiken ja mulla onkin vaan joku valeraskaus xD mut epäsäännöllinen kierto niin viikkoja voi olla vähemmänkin kun 6+1 niin ehkä ei oo vielä vaan puskenut oireet päälle hmm..

Ei oireita välttämättä tulekaan, ja raskaus etenee silti aivan normaalisti. Onhan niitä yllätyssynnytyksiäkin, joissa kukaan, siis ei edes terveydenhuollon henkilökunta, ole osannut epäillä raskautta, kun mahaa ei ole eikä juuri mitään oireitakaan. Nauti vähäoireisuudesta!

Mulla on tänään ihan hirveä päivä. Masentaa ja ahdistaa ihan liikaa. :sad010

Väsyttää, on kylmä ja muutenkin ihan siedettäviä ja lieviä oireita raskaudesta. Silti pelottaa, että kaikki ei menekään hyvin.

Hädissäni ja tyhmyyksissäni kävin ostaa digitestin ja se näytti "raskaana 2-3vkoa", nyt ahdistaa vielä enemmän. Nyt on rv 5+2, saattaa olla myös 5+1, mutta ei yhtään vähempää. 5+ jokatapauksessa. Eikös sen pitäis näyttää jo 3+?

En tehnyt aamupissasta, mutta silti..Itkettää vaan:sad010

Voi MaLinn, se digitesti voi ihan hyvin näyttää noita viikkoja vielä. Mähän tein ton saman....

Nyt ota ihan rauhallisesti. Onko sulla ultraa tulossa?

Takaisin