Oireet?

Mulla myös sormet turpoo herkästi mut liittyy kyllä siihen kun ei tuu juotuu tarpeeks.
 
Mä tunnustan etten juo tarpeeksi, oon ollu aina huono juomaan vettä. Joskus saattaa mennä pari kk et ihan opettelemal ja laskemal juo tarpeeks, mut sit se taas jää.
 
Mulla on nyt ainakin viikon ajan ollu hikka joka päivä parikin kertaa. Onko muilla samaa?
 
Mä laihdutin pari vuotta sitten ja siitä jäi onneks se vedenjuominen päälle. Edelleen siis menee 3-4litraa päiväasä vettä. Laihduttaes huippupäivinä sitä hörppi jopa 6litraa :D
 
Nyt oireina kramppailu ja jalkapohjien kutina. Mukana myös ahdistusta oman elämän kadottamisesta ja minuuden unohtamisesta.
 
Mulla ei ainakaan ummetus vaivaa, taitaa olla toisinpäin! Ei siis kuitenkaan ole kyseessä mikään mahatauti, mutta hyvin usein tulee löysänä pihalle.
Mahtaakohan maha kasvaa nyt jotenkin urakalla, kun koko ajan sen hassusti tuntee, huomaa olemassaolon. RV 14+4 menossa
 
Mulla ei ainakaan ummetus vaivaa, taitaa olla toisinpäin!

Täällä sama! Ihan alkuraskaudesta oli myös maha löysänä, mutta tässä välillä normaalimpi. Ei nytkään ongelmaksi asti sekaisin, mutta vähän epäilyttää, että ehtiikö ruoasta imeytyä kaikki tarpeellinen...
 
Mulla kanssa herkästi löysällä. Välillä arvaan siitä että kk on alkamassa kun tulee päivää aikasemmin jo löysänä.

Mulla pn myös ajoittain päänsärkyä samoin kuin huimausta ja vähän väliä pakenee veri päästä ja näkö menee. Onneksi oon näihin jo niin tottunut ettei silleen huoleta.

Pissalla kannattaa käydä usein ja oikeen puristaa koko rakko tyhjäksi. Täys rakko voi aiheuttaa supistulsia ja kunnolla tyhjentymätön rakko taas on altis tulehduksille.

Mulla alkaa jo selällään ja vatsallaan nukkuminen tehdä ikävää. 17+2
 
Luin, ettei raskaana ollessa rakkoa saa kunnolla tyhjäksi. Siksipä oireena on jatkuva pissahätä ja monilla myös toistuvat pissitulehdukset.
 
Ummetus/hidas vatsa helpottanut, nyt noin viikon, puoltoista. Eli vatsa toimii taas aika normisti. Jee!

Muakin vähän ahdisti selällään sängyssä niinku pookkanallakin. Mistä se siis näin alussa johtuu? Alaselkää myös särkenyt esim autoa ajaessa. Saatan kävellä jotenki hassusti..

16+5
 
Hyvä harjoitellakkin ei selällään nukkumista kun sitä ei sitte myöhemmi suositella :)
 
Tuleeko selkä siis kipeeksi, jos jotkut ei nyt jo voi nukkua selälteen?
Onneks ite en koskaan selälteen nuku :D
 
"Raskaana olevia neuvotaan totuttelemaan kyljellään nukkumiseen. Kylkiasennossa kohtu ei pääse painamaan alaonttolaskimoa (vena cava), jota pitkin veri virtaa alaraajoista takaisin sydämeen.

Liikaa nukkumisasennosta ei kuitenkaan kannata huolestua, jotta ei vain käy niin, että alkaa pelätä selälleen kellahtamista niin paljon, että ei huoleltaan saa unta ollenkaan. Jos vaikka selinmakuulleen unissaan sattuukin pyörähtämään, sitä mahdollisesti seuraava epämukava olo herättää kyllä."

"Tutkijat uskovat, että oikealla kyljellä tai selällään nukkuminen vähentää verenkiertoa suurissa laskimoissa jaloista sydämeen, mikä vaikuttaa myös kohtuun virtaavan veren määrään."
 
Tämä väsymys ei kyllä hellitä.. ens vk neuvola,hb varmaan laskenut reilusti. Mun vatsa vain ei kestä rautalääkkeitä etten tiedä minkä otan jos joutui. Viimex pärjäsin ilman koko raskauden.
 
Tämä väsymys ei kyllä hellitä.. ens vk neuvola,hb varmaan laskenut reilusti. Mun vatsa vain ei kestä rautalääkkeitä etten tiedä minkä otan jos joutui. Viimex pärjäsin ilman koko raskauden.

Ootko kokeillut Obsidania? Mulla se toimii ja vatsa kestää :)
 
Mä jos oon selälläni, ni syke tuntuu tosi voimakkaana päässä/koko kropassa, alkaa olla epämiellyttävää. Maha painaa jotain isompaa laskimoa kai?
 
Mä oon alkanu paljon nukkua selälläni! Aina oon nukkunu kyljellää mut nyt viimesen 6kk oon selällää heränny tosi usein:grin

Mä kyl ostan sen c-lepotyynyn kuhan saan palkan! Sen kanssa nukkuminen oli niin ihanaa. Nyt alkaa jo välil kolottaa sinne sun tänne ni sen tyynyn kanssa saan hyvän asennon ja paremmin unta :)
 
Alentunut vastustuskyky taisi liittyä raskauteen ja tässä sitä jo seuraavaa flunssaa aloitellaan, vaikka edellinen oli alle kuukausi sitten. Positiivisena puolena, vuoto on loppunut ja huomenna pääsee vihdoin ultraan tarkistamaan onko kaikki hyvin :)
 
Noi nukkumiset selällään ja oikealla kyljellä on lopulta tosi yksilökohtasia ja jopa raskauskohtasia. Esikkoa odottaessa en pystyny ollenkaa nukkumaa vasemmalla kyljellä, alko ahdistaa ja sydän hakkasi kovaa. Tosikkoa nukkuessa kävi melkee mikä vaan asento. Kuopusta odottaessa ei käyny oikea kylki vaan vasen. Selin makuulla nukkuminen vaihtelee ilman raskauttakin, välillä tuntuu ihan parhaalta ja sit taas ei. Kuopusta odottaessa pystyin osan yöstä nukkumaan selälläni ihan loppuun asti, ei tehny yhtään pahaa. Nyt selin nukkuessa tuntuu välillä ahdistavan, sit toisaalta selkä selvästi kaipaa sitä. Kyljellää ku nukkuu niin lonkkia alkaa särkemään, enkä oo vielä päässy ottaa kokovartalotyynyä kaveriks, kun kuopus nukkuu edelleen suurimman osan yötä mun vieressä ja just ton tyynyn valtaajana. Lisäks nyt lavat niin jumissa et kädet alkaa helposti puutumaan kyljellään ollessa. Toisin sanoen mikään asento ei ole hyvä tällä hetkellä. Neuvolan tädin kanssa ku joskus noista asennoista puhuttiin, sanoi että niin kauan ku jokin asento tuntuu hyvältä, sitä voi käyttää. Elimistö kyllä ilmottaa jos joku asento ei käy.
 
Takaisin
Top