Oireet?

Täällä yks mamma kans ihan poikki.. :arghh: Nyt H14 ja oksentelu loppunut, etovaa oloa kyllä riittää. Ruoka alkanut maistumaan paremmin, mut ei kehuttavasti.. Mutta tää väsymys, päänsärky ja huimaus! Siis kuinka paljon ihminen voi edes nukkua! Eilen oli neuvola ja Hb ihan kunnossa. Just ja just jaksaa käydä töissä, vapaapäivät menee aivan totaalisessa koomassa sohvalla maaten. Ei jaksa liikkua, ottaa aika kovasti pattiin kun tottunu ennen raskautta treenaamaan 5x viikossa ja kohta oon maksanu 1,5kk salikorttia käymättä siellä kertaakaan. Eilen illalla sain jonkun ihan jäätävän huimauskohtauksen, aina kun pistin silmät kiinni niin kaikki kieppu ympäri. Missä se keskiraskauden ihanuus on josta kaikki puhuu?!?! :dead:
 
Joo kannattaa näyttää Kardulla . Mullekin tulee sipseistä huulet turvoksiin, mut toi on erikoista et menee ihan vesikelloille ja noin laajalti :eek: Kysy siltä lääkäriltä mistä ihmeestä voi johtua tuollanen. Ja pyydä vaik lähettä ihotautien erikoislääkärille, ois nimittäin varmaan tarpeellista päästä lisätutkimuksiin asiantuntevalle taholle.
 
Mulla on alkanu tuntuun et vatsa 'repeää' sivulta ku kurottaudun vaikka ottaan jotain tavaraa.. ei sillee satu mut tuntuu hassulta.. onks mulla vaan surkeet vatsalihakset (en o treenannu niitä yhtään esikoisen jälkeen..), vai mistä johtuu..
 
Kardulla: Itelläni atooppinen iho ärtyy toisinaan vesikelloille ja siitä sit iho kuoriutuu verille sormien välissä. Silloin käytän hajustamattomia pesuaineita ja pyykkiaineita ja käytän siivoukseen muovihanskoja joissa alla puuvillakäsineet ja tilapäisesti ohuita kumihanskoja, olen herkistynyt nikkelille (teen käsitöitä puisilla puikoilla ja muovisilla/puisilla virkkuukoukuilla) esim. monet korut, rahat, metalliset napit ja vetskarit, erityisesti multa ja tomaatin neste aiheuttaa rakkulaa, villa (erityisesti 7 veljestä-lanka) ärsyttää, musta nahka, ööhh...mitähän muuta... Rasvoista edes Erisan tai LV ei käy silloin ku iho huonossa kunnossa. Aqualan Duo ja Hydrocortisonin sekoitus ollut ihan ok, myös Pantyson (apteekista) toimii. Varsinkin yöksi rasvat käsiin ja puuvillahanskat käteen. Joku noista Aqualan -voiteista sisältää mehiläisvahaa joka aiheuttaa lisää oireita. Että onhan noita oireiden aiheuttajia. :D
 
Joo kannattaa näyttää Kardulla . Mullekin tulee sipseistä huulet turvoksiin, mut toi on erikoista et menee ihan vesikelloille ja noin laajalti :eek: Kysy siltä lääkäriltä mistä ihmeestä voi johtua tuollanen. Ja pyydä vaik lähettä ihotautien erikoislääkärille, ois nimittäin varmaan tarpeellista päästä lisätutkimuksiin asiantuntevalle taholle.

Joo pitää ottaa puheeks :) olis myös kiva jos oikeesti sais tutkittuu mist johtuu! Onneks ei aina lähe turpoo ja vesikelloi tuu huulii ku syö sipsii, mut välil :s joku yliannostus suolasta ehkäpä..
 
Kardulla: Itelläni atooppinen iho ärtyy toisinaan vesikelloille ja siitä sit iho kuoriutuu verille sormien välissä. Silloin käytän hajustamattomia pesuaineita ja pyykkiaineita ja käytän siivoukseen muovihanskoja joissa alla puuvillakäsineet ja tilapäisesti ohuita kumihanskoja, olen herkistynyt nikkelille (teen käsitöitä puisilla puikoilla ja muovisilla/puisilla virkkuukoukuilla) esim. monet korut, rahat, metalliset napit ja vetskarit, erityisesti multa ja tomaatin neste aiheuttaa rakkulaa, villa (erityisesti 7 veljestä-lanka) ärsyttää, musta nahka, ööhh...mitähän muuta... Rasvoista edes Erisan tai LV ei käy silloin ku iho huonossa kunnossa. Aqualan Duo ja Hydrocortisonin sekoitus ollut ihan ok, myös Pantyson (apteekista) toimii. Varsinkin yöksi rasvat käsiin ja puuvillahanskat käteen. Joku noista Aqualan -voiteista sisältää mehiläisvahaa joka aiheuttaa lisää oireita. Että onhan noita oireiden aiheuttajia. :D

Voi ei :/ toivon ettei tää muutu atooppiseksi :sad001 mulla on jo vitiligo niin toivon ettei muita tulis. Vaikkakin se on autoimmuuni sairaus ja niit voi sit tulla muitakin.
Just muistin tost nikkelist et oon kevään aikana huomannu et toinen korvalehden reikä on reagoinu koruihin! Tulehtunut ja parantunut kun en oo käyttänyt, mulla ollu melkee koko ikä reiät korvis ja käyttäny vaik mitä korui, ei oo ennen mitää tulehtunut. Ilmeisesti nyt sit sillekki herkistynyt :sad001 kohta varmaa meikkejäkää voi käyttää! Varmaa rahaanki reagoi ku kassalla on töissä.
Mulla on käyny vaselinen hand and nail kosteusvoide :D jotenki yllättävä et se sopi vaik moni muu ei, noh voi olla ettei sekää kohta enää sovi sit.
On tää tylsää ku tälläsii on vaikka pääsee helpolla ku vertaa mitä kaikkee vois olla :/
 
Kuulostaa rajuilta teidän oireet...
Itsellä ei oo lapsuuden jälkeen ollut vaikeaa atooppista ihoa, mutta edelleen niin kuiva, että välillä rystyset on verillä. Mutta siis toi nikkeliherkkyys on hankala. En voi käyttää edes halpoja hopeakoruja, sillä ne sisältää niin paljon muita metalleja, että varsinkin korvakorujen läpireijät ei todella tykkää. Ja vaikka minulla on yhdet pronssiset Kalevalan korut, jossa korvan läpi menevä tappi on kultaa niin iho ei tykkää siitä pronssista. Eli vaan arvokkaampia hopea- tai kultakoruja voi korvissa pitää.
 
Joo pitää ottaa puheeks :) olis myös kiva jos oikeesti sais tutkittuu mist johtuu! Onneks ei aina lähe turpoo ja vesikelloi tuu huulii ku syö sipsii, mut välil :s joku yliannostus suolasta ehkäpä..

Juotko riittävästi vettä? Sipsejä ku syö, niin selkeesti mulla pahiten huulia turvottaa ihan perus suolatut poimulastut (ne mun lempparit). Mut se oire alkaa nopeesti helpottaa kun juo reilusti vettä päälle. Mulla on muutenkin joku hyvin pitkäaikanen nestevaje kehossa. Viime syksynä kävin kehonkoostumusmittauksessa ja mun vesimäärä keossa oli epätavallisen alhainen. Sen jälkee ihan merkkasein puhelimen sovellukseen joka lasillisen jonka join vettä, ja pyrin siihen et tuli väh. 2litraa. Mut nyt oon taas alkanu lipsumaan liiankin kanssa.
 
Voi ei :/ toivon ettei tää muutu atooppiseksi :sad001 mulla on jo vitiligo niin toivon ettei muita tulis. Vaikkakin se on autoimmuuni sairaus ja niit voi sit tulla muitakin.
Just muistin tost nikkelist et oon kevään aikana huomannu et toinen korvalehden reikä on reagoinu koruihin! Tulehtunut ja parantunut kun en oo käyttänyt, mulla ollu melkee koko ikä reiät korvis ja käyttäny vaik mitä korui, ei oo ennen mitää tulehtunut. Ilmeisesti nyt sit sillekki herkistynyt :sad001 kohta varmaa meikkejäkää voi käyttää! Varmaa rahaanki reagoi ku kassalla on töissä.
Mulla on käyny vaselinen hand and nail kosteusvoide :D jotenki yllättävä et se sopi vaik moni muu ei, noh voi olla ettei sekää kohta enää sovi sit.
On tää tylsää ku tälläsii on vaikka pääsee helpolla ku vertaa mitä kaikkee vois olla :/

Pyydä töissä tilaamaan sellasia erillisiä hanskoja joita voi käyttää kassalla ja niillä pystyy käsittelemään hyvin rahaa. Itse sain sellaiset käyttöön aikanaan kassalla ollessa. Niitä voi pitää kun iho on huonossa kunnossa. Vaatii aluksi totuttelua mutta kyllä niillä alkaa sitten homma sujua. :)

Ite pystyn käyttämään kans vain tiettyjä hopea/kultakoruja korvissa. Muuten kutisee, kuumottaa ja tulehtuu.

Stressi on myös yksi ihon pahentaja ja raskauskin saattaa aiheuttaa oireilua kun vastustuskyky laskee.

Ja meikkejä pystyn käyttämään, vuosien aikana sopivat valikoituneet eikä tarvi olla mitään kalliita merkkimeikkejä. Mineraalimeikit ei sovi omalle iholle ja kasvojenpuhdistusaineetkin on vähissä. Lv:n puhdistusgeelillä olen pärjännyt pitkälti. Ja kun ripsarina on vielä Cliniquen high impact extreme volume mascara joka on helppo pestä lämpimällä vedellä pois eikä ärsytä silmiä niin paljoa. Pyrin välttämään paljon kimalletta sisältäviä luomivärejä kun nekin ärsyttää silmiä.

Kyllä ne omat jutut löytyy. Joudun olemaan myös erikoisruokavaliolla ja olen pahasti heinäallerginen (haaveissa siedätyshoito kun saa tämän vauvelin vielä pihalle). En koe että elämäni on jotenkin rajoittunutta. Muutoksissa alut ovat aina hankalia, mutta kyllä ne sitten menevät siinä elämässä mukana kun tottuu. Mutta suosittelen käyntiä ihopolilla laajassa allergiatestissä. Siitä saa jo jotain apua omaan tilanteeseen ja lääkäriltä ohjeita. :)
 
Muokattu viimeksi:
Juotko riittävästi vettä? Sipsejä ku syö, niin selkeesti mulla pahiten huulia turvottaa ihan perus suolatut poimulastut (ne mun lempparit). Mut se oire alkaa nopeesti helpottaa kun juo reilusti vettä päälle. Mulla on muutenkin joku hyvin pitkäaikanen nestevaje kehossa. Viime syksynä kävin kehonkoostumusmittauksessa ja mun vesimäärä keossa oli epätavallisen alhainen. Sen jälkee ihan merkkasein puhelimen sovellukseen joka lasillisen jonka join vettä, ja pyrin siihen et tuli väh. 2litraa. Mut nyt oon taas alkanu lipsumaan liiankin kanssa.

En juo tarpeeks! Oikeestaa juon tosi vähä vettä, ku meil ei oo niin hyvää :sad001 ja enne raskautta olin kunnon cokis-holisti mut nyt ei maistu enää, iha hyvä vaa! :p mut pitäs alkaa tsemppaa ton veden kanssa! Alkaa vaik kantelee vesipulloo mukana et tulis helpommin juotuu. Mullaki just ne poimutetut sipsit eniten aiheuttaa ongelmaa!

Rusina: pelkään kans tota nikkeli allergiaa, mulla paljon koruja. Mut kuhan mun kalevalan hopeet viel sopis! Ja toivottavasti ei ala hylkii mun valkokulta kihlasormusta! :sad001
 
Pyydä töissä tilaamaan sellasia erillisiä hanskoja joita voi käyttää kassalla ja niillä pystyy käsittelemään hyvin rahaa. Itse sain sellaiset käyttöön aikanaan kassalla ollessa. Niitä voi pitää kun iho on huonossa kunnossa. Vaatii aluksi totuttelua mutta kyllä niillä alkaa sitten homma sujua. :)

Ite pystyn käyttämään kans vain tiettyjä hopea/kultakoruja korvissa. Muuten kutisee, kuumottaa ja tulehtuu.

Ja meikkejä pystyn käyttämään, vuosien aikana sopivat valikoituneet eikä tarvi olla mitään kalliita merkkimeikkejä. Mineraalimeikit ei sovi omalle iholle ja kasvojenpuhdistusaineetkin on vähissä. Lv:n puhdistusgeelillä olen pärjännyt pitkälti. Ja kun ripsarina on vielä Cliniquen high impact extreme volume mascara joka on helppo pestä lämpimällä vedellä pois eikä ärsytä silmiä niin paljoa. Pyrin välttämään paljon kimalletta sisältäviä luomivärejä kun nekin ärsyttää silmiä. Kyllä ne omat jutut löytyy. :)

Meil töis pienin hanska koko on 7 ja ne o mulle isot et niis ei voi kassal olla :sad001 pitäs olla 6, ilmeisesti ei saa ku oon niistä jo kyl puhunu. Pitää kysyy kyl viel noist mitä voi käyttää kassal et saisko niitä :)
Meikeis pystyy käyttää useimpii mut meikkivoiteissa lumenee. Muissa voi alkaa iho kutista, kirvellä. Puhdistusaineissa garnierin clarifying cleansing gel joka vaahtoaa, ihan paras ja silmämeikinpoisto aineena garnier micellar cleansing water :) muuten mitkää garnierit ei käy. Aurinkorasvoissakin vaan nivea ja samoin se perus nivean kasvorasva.
Vuosii sit iso virhe oli kokeilla niit irtoripsii! Kolmannessa huollossa vasta reagoi liimaan ja niinhä mä vetistelin silmät punasena ne liimat irti ja loput revin :sad001 onneks ei jääny siitä viel sillo meikki allergiaa lopullisesti.
 
Joo kannattaa alkaa juomaan vettä, vaik se pahalta maistuiskii. Yritä saada mahdollisimman kylmää vettä raanasta, ja kokeile vaik jääpaloja sinne sekaan. Tai muutamaa jäistä mansikkaa, mustikkaa, melonia, mistä nyt sitte ite tykkäät :)
 
Joo kannattaa alkaa juomaan vettä, vaik se pahalta maistuiskii. Yritä saada mahdollisimman kylmää vettä raanasta, ja kokeile vaik jääpaloja sinne sekaan. Tai muutamaa jäistä mansikkaa, mustikkaa, melonia, mistä nyt sitte ite tykkäät :)

Ei vitsi kuulostaa hyvältä! Kiitos vinkistä :) pitää alkaa kokeilla :)
 
Mun hyvinvointiohjaaja sano hyvin tuosta vedestä et jos ei juo tarpeeks on elimistössä samanlainen tila kun pyykkikoneessa jos ei huuhtele et likavedet kiertää ympäri :D Mullakin raskauden jälkeen jääny veden juominen ku maistan kotona vedessä jonkun sivu aromin. Reissussa tulee juotua enemmän, nytkin maistuu saimaan rannalta kaivovesi :)
 
Älytöntä käsien puutumista öisin , joutuu aina puristelee tunto takaisin :sad001

Just meinasin kirjoittaa ja kysellä samasta oireesta! Nyt viikon verran ollu. Joka yö ainakin neljä kertaa herään siihen, että jompikumpi käsi puutuu ja saa hulluna ravistella. Eikä edes oo ollut puristuksissa missään. Mistäköhän johtuu? Nyt 17+2
 
Raskaus aikana voi tulla rannekanava-oireyhtymä. Paranee ilm. synnytyksellä. Itellä molemmat leikattu muutama vuos sitte. Ei auta muu lun jumpata, roikottaa laidanyli ja joillain yöksi laitettava lasta.
 
Suosittelen kokeilemaan myös Helosan voidetta. Saa apteekista, mutta halvemmalla agrimarketista tms. Sitä myydään siellä eläinten tassuihin, kavioihin, nisiin yms. mutta on samaa tavaraa, kuin apteekin ihmisille tarkoitettu. Aivan ihanaa voidetta, auttaa ainakin mulla yltiökuiviin ja verille meneviin rystysiin. Myös isäni pahat käsi-ihottumat helpottivat nimenomaan tuolla, reseptillä ostetut lääkvoiteet ja perurasvat kun eivät toimineet.
 
Mulla on alkanut huono oli jo helpottaa, mut jostain syystä esim kana ei vieläkään oikein toimi ruokana.

Mulla on nyt muutamia kertoja tullu sellasii vihlasuja mahaan jos oon liian nopeesti tehny jonkun liikkeen, esim ku alko pyörryttää ja menin kyykkyyn niin ku nousin ylös nii sit tuli sellanen viiltävä sivuttainen kipu :eek:

..ja lisäks tullu ummetus...vihaan!!!!! :sad001
 
Takaisin
Top