Oireet

Onkohan rusehtava veri "alapääliman" seassa normaalia?! Toinen raskaus ja ekassa ei ollut tämmöstä. Tänään juiliny häpyluuta ja alavatsaa (niinkuin ekassakin raskaudessa) mutta ei mahdottomasti. Dopplerilla sain sykkeitä vilahtamaan. Maanantaina eka neuvola tulossa ja loppuviikosta alkuraskauden ultra yksityisellä. Rv 8+2 nyt.

Monella täällä on ollut rusehtavaa vuotoa, minun kohdalla ainakin on ollut normaalia. Välillä tulee välillä ei.
 
Soitin päivystykseen ja sanoivat ettei tarvitse olla yhtään huolissaan, kuulema verinen vuoto hyvin normaalia 10 rv jälkeen. Jos tulee kipuja tai isoja hyytymiä, täytyy soittaa heille uudestaan. Et nyt vaan yritän olla ajattelematta tuota ja elää päivä kerrallaan
 
Mulla oli ensimmäiset 5-6 vk rinnat aivan _järkyttävän_ kipeät ja nyt 8+4 kaikki oireet ns.hävinneet. Vainoharhat nostaa päätään ja himmailen. O____o

Muutoin tämä alkuraskaus eroaa edellisestä jo siinäkin, että en ole joutunut kiekottamaan kertaakaan! *fingers crossed*

Onko kellään muulla oireet ns."kadonneet"?
 
Pitkin päivää olotila vaihtelee. Usein herätessä normaali, aamupalan jälkeen ehkä huonoa oloa, sitten taas ok, päätä voi hieman särkeä jne. Onneksi ei koko aikaa huonoa oloa :)
 
Mulla oli ensimmäiset 5-6 vk rinnat aivan _järkyttävän_ kipeät ja nyt 8+4 kaikki oireet ns.hävinneet. Vainoharhat nostaa päätään ja himmailen. O____o

Muutoin tämä alkuraskaus eroaa edellisestä jo siinäkin, että en ole joutunut kiekottamaan kertaakaan! *fingers crossed*

Onko kellään muulla oireet ns."kadonneet"?

Mulla loppu just noilla viikoilla kuin seinään ja säikähdin myös tosi paljon. Kaikki oli kuitenkin hienosti, kun kävin yksityisellä ultrassa! (Ennen sitä oli varmaan kaikki mahdolliset oireet)
Eli voi olla ihan täysin normaalia.. :)
 
Minulla kans hävisi vkon 7 lopussa kaikki oireet kerralla ja olin aivan varma ettö tässä se oli. Lääkärineuvolassa (9+2) sieltä kuitenkin löytyi pikkuinen papu, jolla oli kaikki hyvin :-) Alan uskoa pikku hiljaa tarinoihin, en tienyt olevani raskaana :-D
 
Itsellä oli alussa hyvä usko tähän raskauteen, itsellä kun ei ole kokemuksia keskenmenosta. Tänään taas kun tuli vähän veristä vuotoa, (la tuli ekan kerran) alkaa usko loppua että raskaus jatkuisi normaalisti. 4vk sitten kun on viimeksi ultrattu, välissä hyvin jtn voinut tapahtua. Njuu.. vielä tunti täytyy odottaa, että tk.hon voi soittaa, että mitä tehdään. Huoh... :/
 
Ihanaa, kun etovat olotilat alkaa helpottaan huomattavasti. Voi elää ja syödä taas suht normaalisti. Tänä aamuna kävin labroissa n. 12h:n paaston jälkeen, eikä ollu edes huono olo. Niin siistiä! :) Tänään 10+3 ja tasan kahden viikon päästä pääsee vihdoin nt-ultraan ja näkeen pikkusen :Heartred :Heartred
 
Julianna89 mulla tuli viime viikon torstaina ja perjantaina ruskeaa tuhrua pyyhkiessä ja sain lääkäri ajan kun olin huolissani. Lääkäri laittoi lähetteen kättärille jossa tutkittiin ja todettiin , että kohdussa on hematooma joka sieltä vuoteli. Tutkimisen seurauksena kotiin päästyäni hulahti oikein kunnolla kirkasta verta muutaman kerran ja sen jälkeen väheni ja muuttui taas ruskeaksi ja nyt on loppunut.
Aika yleisiä ilmeisesti nuo hematoomat, ja ohjeistus minulle oli että jos ilmenee tulehduksen merkkejä, esim kuume tai pahan hajuinen vuoto niin sitten yhteys uudelleen lääkäriin...
 
@LillaE ja Mammukka

Oi hyvä, että jollain muullakin ollut samanmoista! Ekaan ultraan tuntuu olevan satavuotta ja oon myös tuumaillut yksityisellä käymistä. Saisi ainakin mielenrauhan. :-)
 
Vuoto stressaa näköjään niin paljon, ettei saanu yöllä unta ollenkaan. Varasin yksityisen ultran tälle päivälle, niin silloin selvinee ainakin sykkiikö sydän enää. 11+5, jos kirppu on vielä matkassa.
 
Täällä viikot mun laskuilla 9+5, neuvolan laskuilla 10+5. Jatkuva ällötys on poissa, rinnat muutamana päivänä olleet inhan tuntuiset. Ihan kuin kohtu alkais jo nousta häpyluun päälle, siinä tuntuu kova kohta joka on musta tavallista enemmän koholla ja tuntuu makuulla käsin tunnustellessa.. Viime viikolla neuvolassa th koitti kuunnella ääniä, ei kuulunut, mutta kysyi tuntuuko musta että kohtu olis kasvanut, hänestä oli hiukan jo.. Ällötysaaltoja tulee välillä, mutta 8 viikon jälkeen ei oo enää ollut sitä jatkuvaa "krapulaa"
 
Vuoto stressaa näköjään niin paljon, ettei saanu yöllä unta ollenkaan. Varasin yksityisen ultran tälle päivälle, niin silloin selvinee ainakin sykkiikö sydän enää. 11+5, jos kirppu on vielä matkassa.
Tule Julianna kertomaan ultrakuulumiset kun olet käynyt. Olen varma että on harmitonta, mutta jos öisin valvottaa niin tosi hyvä mennä varmistamaan että kaikki on kunnossa.

Mulla on istukassa hematooma joka on vuotanut jo melkein 3 viikkoa eikä loppua näy. Sikiöllä kuitenkin kaikki hyvin. Olen valmistautunut siihen että vuoto jatkuu pitkään, koska hematooma oli iso ja gyne sanoi että joskus vuotoa voi olla koko raskauden. Mieluummin yllätyn sitten positiivisesti jos se jossain vaiheessa loppuu.
 
Tulehan julianna kertomaan kuulumiset. Toivottavasti kaikki on hyvin! Mulla myös oli ruskeaa tuhrua yli viikon ja syy siihen tai seuraus siitä: bakteeritulehdus:yuck:
 
Kesken oli mennyt 8+5, kun nyt olis ollu 11+5. Kolme vk oon kantanu kuollutta "vauvaa". Huomen aamulla pilleri tyhjennys, sit katsotaan millon/onko itsellä voimia uuteen yritykseen, uuteen inseminaatioon.
 
Mulla alkoi eilen illalla alavatsakivut ja vuoto haalean vaaleanpunaisena ja tänään jatkunut läpi päivän hyytymiä seassa. Huomen aamulla lääkäriaika, mutta ei tämä hyvältä vaikuta.

Kiukuttaa ja surettaa.
 
Oon Julianna niin pahoillani teidän puolesta! :sad001 niin epäreilua! Jaksamisia ja tsemppiä myös Serenalle :Heartred
 
Takaisin
Top