Oireet

9+4 ja tänään viimein juoksulenkillä!! Viimeksi neljä viikkoa sitten. Sykkeet pysy 20min hyvinä mutta sitten kohos sen verran että 25min kohdalla kävelin loppumatkan kotiin. Alamasussa tuntu sellanen pieni pallo juostessa :Heartred

Viime viikonloppuna oli muutes jäätävä ummetus.. Kesti 1,5 päivää saada maha toimimaan, uh.. :sad010
 
Täällä ummetus ja närästys tuntuu vaan pahentuvan. Iltasin varsinkin närästys vaivaa, hankaloittaa ikävästi nukahtamista. Mitään lääkettä tai muuta keinoo, mikä auttais närästykseen? Alan oleen epätoivonen.
 
AnnaS, ootko ihan rennietä kokeillut? Mun ei oo vielä tarvinnut ottaa, mutta esikoisen aikana meni paketti jos toinenkin, onneksi kuitenkin auttoi! :depressed:
 
Rennie auttaa tiettyyn pisteeseen asti, mut ite jouduin soittaan tk:seen ja sain reseptin omeprazol-lääkkeeseen, joka sopii raskauden aikaiseen käyttöön. Otetaan aamulla 1tabl. tyhjään mahaan. Ihan loistava! Ei oo sen jälkeen närästänyt.
 
Minulla oli myös viime raskaudessa käytössä tuo omeprazol-valmiste! Ei voi muutakun kehua. :p
 
Mullakin käytössä nyt tuo omeprazol. Paljon mietin, uskallanko näin alussa käyttää mitään lääkettä, mutta lääkäri vakuutti, että tästä ei ole todettu mitään haittaa alkiolle/sikiölle ja toisaalta taas siitä järjettömästä pahoinvoinnista seurannut stressi (kun mitään ei jaksa, mihinkään ei pysty, ja muutenkin mulla alkoi maailma näyttää melkoisen synkältä) ei sekään hyväksi ole. Tietenkään kaikki pahoinvointi ei ollut/ole närästystä eikä siis vointi edelleenkään kovin hyvä ole, mutta näin kolmatta päivää lääkityksellä eron kuitenkin huomaa, ja hyvä näin. :)

Viikot jotain 8+6:n ja 9+3:n välillä. (joo, valtava onkin ero, mut 1. seulontaultran jälkeen voi laskea jo tarkkoja viikkoja, ehkä :D)
 
Rennietä tässä napsinut, mutta ei oikeen tunnu tehoavan :sad001 aluks kyllä vähän helpotti, mutta enää ei tunnu olevan juurikaan hyötyä. Täytyykin selvitellä, jos itekkin sais jotain oikeesti auttavaa valmistetta. Kiitos vinkeistä :)
 
Ehdottomasti kannattaa kysellä. Mä en ainakaan aina ollu varma, että oliko paha olo vai närästikö mua ja kun närästyksen sulki pois, niin kas kummaa, myös pahat olot väheni huomattavasti. Ja luotan lääkäreihin tässä asiassa, että toi omeprazol on turvallinen, vaikka yleisesti ns. turhaa lääkkeiden käyttöä vältänkin viimeiseen asti.
 
Joo toi närästys ja paha olo tuntuu menevän "sekasin", ikinä voi olla varma johtuuko paha olo närästyksestä vai onko oikeesti huono olo.
 
Mites tää väsymys... Voisin nukkua 24h... Viikolla töissä jo hävetti se non-stop haukottelu... 7+5
 
Huoh, en tiedä mitä ajatella. Ei ole keskenmenoista kokemusta, ekaa odottaessa ei ollut mtn vuotoa yms. En tiedä johtuuko aamulla harrastetusta seksistä, vai meneekö kesken kun nyt tuli pyyhkiessä vähän veristä vuotoa paperiin. Mtn muita oireita ei ole ollut tai mahaan sattunut yms. Huoh.. nyt siis 11+2 ja np-ulta olis ens viikon perjantaina. Mitä täs pitäis tehdä? Soittaa maanantaina neuvolaan vai ääh.. niin uusi tilanne minulle. :sad001
 
Kannattaa soittaa neuvolaan, mutta jos teillä on ollut seksiä, saattaa se hyvinkin olla syyllinen.
 
Onkohan rusehtava veri "alapääliman" seassa normaalia?! Toinen raskaus ja ekassa ei ollut tämmöstä. Tänään juiliny häpyluuta ja alavatsaa (niinkuin ekassakin raskaudessa) mutta ei mahdottomasti. Dopplerilla sain sykkeitä vilahtamaan. Maanantaina eka neuvola tulossa ja loppuviikosta alkuraskauden ultra yksityisellä. Rv 8+2 nyt.
 
Kamala olo.. oon ihan lehmä tiuskin ja äyskin vaakataso ainut missä oon esmes tänää pystyny olee.. sais jo riittää:sad001
 
Ihan jäätävän kamala olo! Oksettaa lähes kokoajan, varsinkin aamulla ja illalla! Ainoot mitkä menee hyvin alas on appelsiini ja limut/mehut. Jestas.. Papu 8+0
 
Eilen vielä oksensin illasta, niin toivo heräsi "ainakaan raskausoireet eivät ole loppuneet". Mtn kipuja ei ole ollut, vuoto vähäistä, mutta aamulla pyyhkiessä tuli pari pientä parin millin kokoista mustaa klönttiä. Tuskallista odottaa huomiseen, että voi neuvolasta kysellä mitä tehdään. Ei kai näin sunnuntaina mistään voi mtn selvittää ja kun ei doppleriakaan itsellä ole että voisi kokeilla edes kuuluuko sydänääniä enää.. rv 11+3
 
Jos äitiyspoli ei huoli, kannattaa kysyä omasta päivystyksestä myös ohjeita.
 
Takaisin
Top