Oireet

38+0
Muutaman päivän ihan sairaan kova väsymys. Siis otan kahdet päikkärit ja siltikin pelkkä hereillä pysyminen tuntuu liian vaativalta, saati sitten että pitäis vielä tehdäkin jotain. Ja siis kalenterihan on luonnollisesti täynnä kaikkia välttämättömiä menoja ja kotonakin pitäis jotain tehdä tai huusholli romahtaa niskaan. Mut kaiken ylimääräisen on joutunu karsimaan ja perumaan. Ja sit oon koko ajan pahalla tuulella tai pinna ainakin tosi kiree.

Viime kerralla oli kans kovaa väsymystä mutku en muista kuinka pitkään se jatkui.. mut oikeesti jos tätä on vielä montakin viikkoo niin..

Liitoskipuja aika reippaasti, supistellu ei oo pariin päivään.
 
Sanoisin kaikille kärsimättömille, että älkää toivoko ennen aikaista synnytystä. Meillä tyttö syntyi 37+6 ja käynnistyskin olisi ollut 39+0, mutta nyt sitten saadaan kokea mitä ne aikaiset viikot (vaikka vain muutama viikko) muun muassa voi tarkoittaa. Ei sen vakavampaa kuin keltaisuus, mutta olipa tylsä viettää sen takia ensin ylimääräinen yö sairaalassa, sen jälkeen yksi yö kotona ja nyt ollaan taas osastolla, kun toin tytön tarkastukseen oman näköni perusteella ja niin oli bilirubiini noussut. Vaikkei ole sen suurempaa hätää, niin meinaa vetää mielen tosi matalaksi. Eikä tiedä riittääkö yksi yö vai meneekö toinenkin. Ja vaikuttaahan tää kaikki isän isyyslomaankin, jota otettiinkin sitten alkuun suunniteltua enemmän.
 
Noh...bilirubiini voi nousta muutenkin meillä kans meinas ylimäärästä sairaalayötä, valohoitoa, lisäsyöttöjä ja verikokeita verikokeiden päälle, vielä kotoakin käsin. Ja laskennallisesti viikot oli 39+0.
 
Totta, Möttönen, esikoinen syntyi 42+0 ja vaikka ne viimeiset viikot oli aika hel***** nii se oli niin valmis kuin olla ja voi, imetys ja kaikki lähti heti käyntiin hyvin ja katsekaan ei harhaillut tms. 9 pv ikäisenä oli kuulemma 3-viikkoisen tasolla. Joten jälkeenpäin olin ehdottomasti tyytyväinen. Mut ei se tässä vaiheessa lohduta ku on niin kertakaikkisen zippi. :wink
 
Muokattu viimeksi:
Joo, bilirubiini ei nouse kaikilla ennenaikaisilla, mutta voi nousta myös täysiaikaisilla ja yliaikaisillakin. Liittyy paljon käsittääkseni vauvan aineenvaihduntaan. Meillä esim. tuo nuorin kakkas jo synnärillä useita kertoja päivässä ja lääkäri kiitteli kotiinlähtötarkastuksessa, että hyvä kun tämä puoli toimii niin ei tuu keltaisuutta. Ja tuo syntyi 40+5.
 
Niinpä. Toivottavasti mun kirjoituksesta ei tullut se kuva, että saarnaisin "kaikilla ennen aikaisilla käy näin" - se ei ainakaan ollut tarkoitus, vaan kyseessä on tismalleen ja vain oma kokemukseni. Eihän tänne mitään vois kirjottaa, jos aina pitäs luetella kaikki mahd skenaariot tai tehdä taustatutkimus faktoista, kaikista vaikuttavista tekijöistä jne ja lopuksi sais vielä kirjoittaa, että "tai sitten ei, koska poikkeus vahvistaa säännön" :D Jos nyt taas kukaan ymmärtää mitä tarkoitan..

Murmeliini, meillä ne silmät pyörii ku hedelmäpeli, mutta voittolinja lähenee :wink
Mutta tosi hyvin tyttö syö, pissaa ja kakkaa ja paino on noussut. On vaan onneton tuuri, että arvot nousi taas vaikka jo laskivat. Mut huomenna uusi päivä. Ihmeen nopeesti sisäinen kello muuten tottuu tuohon kahden tunnin rytmiin, epäilemättä myös pois siitä...
 
Kyllä meilläkin kakattiin monta kertaa päivässä ja yössä, toisena päivänä jo ihan maitokakkaa, silti vaan meni keltaiseksi..
 
Recent_unicorn, joko oot saanu yliaikaiskontrolliin aikaa? Mulla olis maanantaina, silloin 41+5. Mut kätilö jo sanoi että jos kaikki hyvin tuskin tuolloin vielä käynnistetään, huh :) Supistusten määrällä ja oireilla oltiin melko varmoja että oon synnyttää ennen la aikaa, kuinkas kävikään :)

Ens ma myös miulla on aika varattu...sillon 41+4 ja nyt ainakin vahvastj vaikuttaa et kasassa olen vielä silloin :) viimeistään sit to käynnistetään ku 42 tulee täyteen...Tai niin ainakin neuvolassa lupasivat :)
 
Meillä tosiaan kakataan ihan koko ajan ja syödään hyvin hyvin paljon, bilkkarit pyöri hiukan valorajan alla tasaisesti nousten kunnes viikon ikäisenä lähti laskuun pikkuhiljaa. Tiedä sitten oliko syöminen se joka piti rajan alla vai olisko ollut muutenkin. Syntyi rv 36+6.

Esikoinen veti arvot oikeen piikiksi 3,5vrk iässä, 1yö valossa riitti roimaan laskuun. Syömisessä ja painon nousussa oli ongelmia eikä kakannut. Syntyi rv 36+1 (tai 35+4, kumpi oikein olikaan)
 
Meillä esikoisella bilit meinasi lähteä nousuun, mutta lähtivät lopulta laskuun. Ongelmia olikin sitten kalkki arvojen kanssa ja sen takia kotiin pääsy viivästyi kun maidon joukossa jouduttiin antamaan kalkkilisää. Ja tosiaan esikoinen syntyi 41+6.

Mulle alkais riittää tää raskaus. Tällä kertaa on enemmän särkyjä jne, plus toi 1v 5kk joka pitäisi siinä sivussa hoitaa.. Ärsyttää kun Taysissa eivät voineet miettiä edes käynnistystä aiemmin kuin rv 42, vaikka vauva siis on nyt noin 3,6kg rv 38+3. Supistuksia ei oo juuri tullut hetkeen ja no ne mitä on tullut ei oo saanut yhtään mitään aikaiseksi. Kaksi lääkäriä jo veikannut et menee yli lasketun ja ois saman kokoinen vauva syntyessään kuin esikoinen. No ei auta kuin odotella, mikä on se hermoja raastava osuus..
 
Meillä esikoinen syntyi 40+5 ja pari päivää tarkkailtiin, onko liian keltainen vai ei. Mutta arvot pysyi kuitenkin koko ajan rajan alla ja päästiin normaalisti kotiin. Sairaalassa yritin jo viettää aikaa vauvan kanssa mahdollisimman paljon ikkunan edessä ja kotonakin pidettiin aluksi aika paljon ikkunan vieressä nukkumassa. Äkkiä se lievä keltaisuus katosi. :)
 
Nyt illalla irtos kunnolla limaa. Viimeeksi liman irtoamisesta meni vuorokausi ja oli lapsi sylissä. Tosin viimeeksi se lima oli sellaista veriviiruista, nyt oli lähinnä keltainen klöntti. Mutta eiköhän siellä jotain kuitenkin tapahdu, vaikka tuskin ihan lähipäivinä vielä synnyttämään päästäänkään. :) Täällä kun puhuttiin niistä korvien lukkiutumisesta, niin nekin eilen yhtäkkiä poksahti auki, että oliskohan korvissakin limakalvojen turvotus laskenut. :grin Mikään kiire ei kyllä vielä ole synnyttämään kun olo on hyvä ja laskettuun aikaankin melkein kaksi viikkoa, mutta hauskahan se näitä oireita on seurata ja miettiä, milloin alkaa tapahtumaan. :cool:
 
Mulla tulee joka yö verta nenästä. Päivällä ei juurikaan. Outoa.
 
Mulla tulee joka yö verta nenästä. Päivällä ei juurikaan. Outoa.

Mulla oli viime raskaudessa loppupuolella usein nenäverenvuotoa. Saattoi olla niin yöllä kuin päivälläkin. Synnytys jälkeen ei enää tullut ja nyt ei oo tässä raskaudessa tullut... Raskauden aikaisiin limakalvomuutoksiinhan se liittyy. Ja oisko niin, et sulla jotenkin sit öisin kuivuu ne limakalvot enemmän?
 
Mulla oli viime raskaudessa loppupuolella usein nenäverenvuotoa. Saattoi olla niin yöllä kuin päivälläkin. Synnytys jälkeen ei enää tullut ja nyt ei oo tässä raskaudessa tullut... Raskauden aikaisiin limakalvomuutoksiinhan se liittyy. Ja oisko niin, et sulla jotenkin sit öisin kuivuu ne limakalvot enemmän?
Ymmärtäisin sen eron, jos nukkuisin öisin. Mutta kun kukun päivät ja yöt, niin en mä tiedä miten ne sit öisinkään sen enempää kuivuis. Oli miten oli, odotan pääseväni tosta(kin) oireesta eroon. Tulee myös yleensä samasta sieraimesta. Ehkä sieltä vaan aukeaa aina sama paikka tjtn.
 
Huh mikä viime yö! Edellisenäkin (ke-to) supisteli epäsäännöllisesti, poltteli selkää ja vatsa veti kovaksi. Paine alapäässä ja pyllyssä ja pissahätä jostain syystä tosi tiuhaan (n.15min välein!), mutta loppuivat about 03 aikaan ja sain nukuttua loppu yön.
No viime yö olikin sitten jo eri maata. 01 jälkeen alkoi taas tuntua selässä ja pakaroissa, sekä sisäreisissä kovia polttoja, jotka tuli ja meni. Sitten alkoi tulla saman aikaisesti vatsan puolelle niin että ei vaan vetänyt kovaksi, vaan repi ihan kunnolla ja tuntu aika karseelta. Saman aikaisesti karsee paineentunne alapäässä ja pyllyssä. Ja taas pissalla sai juosta 10-15min välein (mikä on jopa mulle tosi usein). Tätä kesti taas about 03:n asti, jolloin siirryin sohvalta sänkyyn, kun uskoin että saan jo nukuttua :) Koko yö meni kyllä niin penkin alle, torkahtelin kyllä välillä mutta heräsin heti kun vähänkin liikahdin..tuntui että vatsa kramppaa pienestäkin liikkeestä ja alakerta RÄJÄHTÄÄ, siis häpyluu ja koko helahoito :eek:
Aamulla lopulta oli kammettava itsensä ylös kun niin sairaan huono-olo (oksettava) ja vatsa tuntui sellaselta ku vatsataudissa konsanaan. Pakko oli juosta vessaan kun tuntui että saattaa tulla ihan kummasta päästä vaan lentämällä. No eipä tullu! Huono-olo jatkuu edelleen, sain onneksi aamupuuron syötyä ettei sokerien lasku tee tätä oksettavaa oloa ainakaan.
Alkaiskohan tässä jotain tapahtuu edistystä edes? ..olo on kyllä kun zombilla, istuminenkin tuntuu liian työläältä ja kaikki itkettää. siis ihan vaan itkettää, ei pienintäkään syytä :sorry: Pari päivää aiemmin tässä ollutkin aivan poikkeuksellisen kummallinen seesteinen olo (minulle lähes tuntematon olotila :p) ehkä meen koittaa nukkuu hetkeks, jos tää olo vähän helpottuis..

Niin ja siis viikkoja 38+3 ja MITÄÄN supisteluja tms ei ole ollut tässä loppuraskaudessa nyt kuin näinä kahtena yönä.


Yhyyyy, ei MITÄÄN ole tapahtunut tän jälkeen. Muuta kuin normi särkyjä ja kolotuksia. 2vuorokautta melkein valvoin putkeen, viime yönä onneksi vihdoin nukuin kuin pikkulapsi :) Menkkajomottelua ja alakerta tuntuu räjähtävän pystyasennossa ollessa, muuten ei kyllä mitään :sad001 No, tuleehan se vauva sieltä ennemmin tai myöhemmin, mutta kun ehdin jo innostua :sorry:
 
Mites Alethea tilanne nyt?

Täällä alkoi supistelut viime yönä puol kolmelta ja jatkuu edelleen, noin 8-9minuutin välein :) Empä oo ikinä ennen ollu näin ilonen ku on kipua :D nyt 41+2 ja huomenna ois äippäpolille aika. Toivotaan että supistukset pysyy ja yltyis vaan että pääsis lähteen sairaalaan!
 
Simpsakka, toivotaan että on tosi kyseessä! Ei tarvitsisi sitten käynnistellä.
 
Takaisin
Top