Oireet

Aattelin samaa, että vois uusia ketjuja tehä, niin olis helpompi seurata tätä Täälä tänään tasan 5+0, väsymystä jonkin verran, menkkajomoja välillä, tissit kipeet, välillä ollut huonoa oloa.
 
Välillä väsyttää normaalia enemmän, silti yöllä heräilen enemmän ja pitää nousta vessaan 1-2 kertaa yössä. Janottaa!! Vähän etovaa oloa, eilen meinasin oksentaa kun vaihdoin esikoisen vaippaa.. pitää syödä aika usein, ettei tule huono olo. Ja jos syö tosi paljon, tulee huono olo.

Tällä hetkellä pääosin kuitenkin aika hyvä olo ja väsymys vain hetkittäistä, ei viikkojakaan vielä paljoa ole. Esikoisen raskaudessa oli ihan kamala olo, sellainen maailmanlopun krapula, viikot 6-16.. toivottavasti ei tällä kertaa :)

4+3
 
On Ihan turhaa kiukuttelua miehelle . Siitä arvasin jo ennen plussaamista, että nyt taitaa olla pulla uunissa :D.
Menkkamaista jomottelua, paineen tunnetta ja pientä arkuutta kohdun seudulla, nippailuja ja tänä aamuna sellaista erikoista vihlontaa alaselässä. Hirveä nälkä ja pissahätä vähän väliä. Nyt on siis rv 4+1. Plus jäätävä turvotus illalla! Esikoisesta ei ollut läheskään näin pahaa. Eikä muutenkaan ollut näin paljon oireita alussa.
 
Täällä muuten kans kiukuttaa! Ärsyttää ja ottaa päähän pienetkin asiat. Ja välillämme muuten rinnat tuntuu samalta kuin silloin, kun maito nousi.
 
Mä oon yrittänyt tuon kiukuttelun suhteen laskea ainakin kymmeneen ja ajatella mitä sanon, ennen ku pamautan ajatukset ääneen. En halua että miehen tarvii vain yrittää ymmärtää tätä hormonihuuruista vaimoa, vaikka oonkin sanonut että nyt taas mielialat vaihtelee sekunnissa, kun oon raskaana. Tosin onneksi positiivisetkin tunteet nousee tappiin :)
 
Mulla kans toi jano, juon muutenkin paljon, niin nyt juon sit todella paljon ja vessassa saa rampata molemmissa aiemmissa raskauksissa on ollut jäätävän huonot olot ja alkunut suunnilleen rv 7 tienoilla, tosin en ole kertaakaan joutunut oksentamaan onneks. Saapa nähä koska se 24/7 huono-olo iskee.
 
Rv 4+1 ja tosiaan menkkasärkyä ja väsymystä. Ja on muuten viikon jo ollu hajuherkkyys hikeen, se ottaa mun nenään herkästi, ei äklötä kyl mut herkästi sen haistan. Miehelle tiuskimista oli ennen plussausta josta kans mietin et oisko plussa tulossa.
 
Täällä oireina menkkamaiset säryt, illalla turvotus, ajoittain kurkussa inhottava puristava tunne ja nälän iskiessä on pakko saada heti ruokaa :D
 
-Rinnat turvoksissa
- Menkkamainen olo mahassa
- Turvotus alkaa jo päivällä, housun nappi pakko avata
- Naama ku teinillä
- Ällöttävä olo pitkin päivää, etenkin nukkumaan mennessä
Rv 4+2/3
 
-menkkamaista juilimista
-rinnat arat
-kokoajan väsynyt olo
-hampaita harjatessa huono olo, muuten ei.

Huomenna 5+0
 
Mulla ei oo mitään kummempia oireita.. Menkat vaan jäi pois.. Vasenta munasarjaa jomottaa ja repii välillä, mutta sitä leikelty usempaan kertaan ja kivuista kärsitty aika monta vuotta niin liekkö sitä sitten.. Muutenkin tuntuu ihan eriltä kun eka raskaus, ainakin vielä.. Ehkä ku edellisestä raskaudesta vaan 9kk. Edellinen raskaus oliki kaikkea muutaku helppo, jospa tää nyt helpompi :)
 
Mun oireet. Joita muutaman viikon kestäny:

-Järkyttävä turvotus! Näyttää selkeeltä vauvamajalta jo, vaikka onkin vaan turvotusta. Moni vois luulla et oon pidemmällä. Esikoisesta oli sama homma sillloin..
-Finnit, eipä oo pitkii aikoihin ollu finninfinnii muuten, kun nyt :confused3
-Väsymys, oon jo käy n aikaa ihan valmis menee nukkumaan! :sleep011Muuten oon aina ollu iltavirkku.
-Ummetus. Vatsa ei toimi ollenkaan ilman lääkitystä.
Tässä nyt joitain. Ihan eka oire oli tasan viikko oviksen jälkeen vasemman munasarjan nippailu, joka kesti vähänvälii koko illan, oon nyt varma et ne tuntemukset oli kiinnityskipuja.
 
Yhtään liioittelemmat, järkyttävän kipeät vatsakrampit etenkin öisin. Saikkua tarvinnut. Syytä ei kaksi lääkäriä ole osannut kertoa. Epäilevät herkkyyttä keltarauhaselle. Muutoin ultrassa kaikki ok ja pieni pistekin näkyi kohdussa.
 
Mulla alkoi tänään pahoinvointi. En ole oksentanut, mutta koko ajan on tunne, että kohta tulee oksennus ja päässä sellainen pahoinvoinnin tunne. Esikoisen kohdalla alkoi kuudennella viikolla, niin näköjään tämänkin :) ja tosiaan niin turvoksissa olen, että mahasta katsoen olisin jo pidemmälläkin. Rinnat ovat myös aivan turvoksissa, tuntuu, että eivät liiveihin mahdu. Tää on melko jännää, koska esikoisen kohdalla ei ollut kuin tuo pahoinvointi ja nyt on kaikki mahdollinen. Vessassa ramppaaminenkin on noin tunnin välein.
 
Mulla oireet on helpottunu. Rinnat vaan vähän arat ja menkkasäryt hävinny. Toisaalta pelottavaa mut jotenkin äidinvaisto sanoo ettei hätää. Sen kkm:n nimittäis aavistin ennen ultraa niin luotan aika paljon omaan vaistooni.
 
Tänään varsinkin rinnat arat, jatkuvaa tuntemusta alavatsalla. Pientä pahoinvointia päiväsaikaan, tosin tuntui alkaneen vasta eilen. Ja ihme kyllä, yhtään ei väsytä! Aamuisinkin olen jo ylhäällä pirteänä ennen klo kuutta :confused2. Tänään 4+4 ja testeissä viivat vaan vahvistuu...
 
Takaisin
Top