Oireet

Mulla on pari päivää tuntunut mahassa enemmän nipistelyä kuin aikoihin. Voisikohan johtua siitä että olin pari viikkoa lomalla aika rauhassa ja nyt taas palannut töihin, jossa koko ajan liikkeessä. Muutaman päivän tullut myös pyyhkiessä ihan tositosi vähän verta (?). Aavistus punertavaa on paperissa, mutta muistelisin että neuvolasta sanottiin sen olevan normaalia. Onneksi ensi viikolla ultra, toivottavasti siellä kaikki hyvin.
 
Eilen illalla nukkumaan mennessä hain sopivaa asentoa ja yhtäkkiä vihlaisi todella kovaa alavatsasta, enemmän vasemmalta puolelta.. En hetkeen uskaltanut liikkua ollenkaan.. Toivottavasti tosta ei tarvitse olla huolissaan..
 
Ei tarvi. noi vihlasut on ihan normaaleja. Ne on mulla ainakin yllättävän kovia. Tulee yleensä, jos oon vaik istunut pitkään ja sit äkkiä nousen ylös. Mitä lie.
 
Mulle sanottii just noista vihlasuista et voi munasarja jomotella ja on täysin normaaleja!
 
Olin neuvolaan yhteydessä ihan muista asioista ja kysyin samalla tuota vuotoa. Epäili olevan hormonaalista tai johtuvan limakalvojen kuivuudesta. Nyt vaan seurataan tilannetta..
 
Hyvä juttu! Ajattelin että varmaan kuuluvat asiaan kun on jonkilaisia nippasuja ollut silloin tällöin muutenkin. Tuppaan vaan stressaamaan kaikesta aina turhan helposti vaikkei pitäisi..
 
Miulla on ollu nyt maha kippee aina aamulla parin päivän ajan, ihan kauhheet kivut. :/vessassa saanu ravata kesken unien ja ihan löysällä maha. Ja kylymmyyven tilalle on tullu kauhhee hiki! Nyt jo.
 
Täällä taas pitkästä aikaa. Onpas paljon tullu luettavaa :). Onko teillä jollain vaivannu huuliherpes? Mulla on nyt kokoajan ja sit kun paranee ni heti uus. Noi zoviraxit sun muut ei auta yhtään! Mä oon välillä joutunu syömään semmosen kuurin mikä pitää sen tosi pitkään poissa, mut ku soitin neuvolaan ni ne sanos et ei suosittele nyt sitä kuurii syömään, et ottais vaa b ja d vitamiinii, ku huonosta vastustuskyvystä se varmaa johtuu. Toivotaan että auttaa.
Ja uskaltaiskohan sitä sanoo jo ääneen että ihan ku huono olo olis pikkuhiljaa väistymäs. Ei enää silleen okseta. Nyt on vaa tällä viikolla ollu huimaamista, en uskalla lähtee ees yksin kauppaan ku pelkään että pyörryn. Aamuisin kaikista pahin.
 
täällä sellasta.. ku kyljellee makaan ihan suorana.. ja mahaa työnnän etee päin ai että ku vihlooo.. :D vahingossa aina käy ku ajatuksissaa
 
Mulla on 15. viikko menossa ja pitkästä aikaa on vihlonut ja nipistänyt yhtä paljon kuin alussa. Tänään olin töissä ja tuntui kuin olisi vaan ilman taukoa nipistänyt samasta kohdasta kolme tuntia. Jatkuu näköjään vieläkin päiväunien jälkeen, mutta ei sentään yhtäjaksoisena.
Sain hiivan takia ajan ensi viikolle neuvolalääkäriin ja labraan , joten lopetin sen hoitamisen eiliseen. Noh, nyt ne oireet sitten hävisi.. :P Onkohan sinne järkeä mennä jos silloin ei ole mitään?
 
Kannattaa varmaan kuitenkin käydä Lyydia jos tuo on jatkuvaa tai jos ei vaikka ole hiivaakaan.. Bakteerivaginoosi on yksi mikä pitää ehdottomasti hoitaa
 
Mä varasin itelleni lääkäriajan työterveyteen noitten päänsärkyjen takia. Et saisko tota estolääkitystä vielä isommaks. Tuskin saan, kun verenpaineet oli tänään 116/66 ja mulla estolääkkeenä siis betasalpaaja...ku ei noita vahvoja särkkäreitäkään viittis joka päivä popsia.
 
Mulla alko nyt taas toi alavatsan jatkuva jomotus.. oon sen nyt yhdistäny ummetukseen. Ei kiva :/ lääkärissä sanottii viikolla 9 kun kävin et ummetus voi tuntua myös kipuna kohdun seutuvilla. Inhottavaa vaan kun välillä ei oikeen osaa paikallistaa mistä kipuilee. Noh mut tämmöst tää on :D
 
Mimoza, mulla myös ummetus aiheuttaa mahakipua. Tai niin ainakin olen olettanut, kun on samantyyppistä kuin silloin, kun un maha kipeä muuten tai ilmavaivoja. Nyt on pari päivää ollut sellainen olo, että tuntuu kuin olisi jokin lievä kestokrapula. Onneksi vain lievä, mutta kumminkin.

Unettomuus on toinen oire, jota en jaksaisi. illalla kyllä yleensä nukahdan heti (paitsi toissayönä, kun tuntui, että olin vallveilla koko yön), mutta sitten joskus aamuyöstä herään, kun olo on epämukava enkä meinaa saada unta. Mikään asento ei siinä vaiheessa tunnu mukavalta. Vaikka selällä maatessa maha menee vielä littaan, se tuntuu paljon isommalta. Saas nähdä, miten nukkumiset onnistuu, kun maha tuosta alkaa oikeasti kasvaa... Mieskin ilmeisesti puoleksi havahtuu tuolloin aamuyöstä, ja sitten usein puoliunissaan halaa. Mikä on toki muuten kivaa ja ihanaa, paitsi että usein pitää siirrellä miehen käsivartta tai tehdä itselle vähän enemmän tilaa, ettei mahaa paina. päivisin tekisi mieli nukkua, mutta ei töissä tietysti voi ja iltaisin en ole myöskään ehtinyt, kun nyt on ensi viikoksi pitää palauttaa yksi iso työ (ei siis työpaikan hommia, vaan oma juttu) ja se nyt vain on saatava ajoissa tehtyä. No, ehkä sitten torstain jälkeen voi lepäillä enemmän... ja josko se ihana keskiraskauskin pian alkaisi, huomennahan tulee 14+0 täyteen, jos seulontaultraan on luottamista.
 
^mulla! Oli alkuun melko kipeät jalat vähän aikaa, mut magnesium tais olla se joka auttoi. Nyt rv13 on jalat taas hieman kipuilleet, varsinkin toinen. Ei oo siis varsinaista jatkuvaa särkyä, mut välillä tuntuu. Kokeilen taas erikseen magnesiumia, jos se auttais. Juuri tänään mietinkin, että pitäiskö täällä kysyä, onko muilla ilmaantunut. :D
 
No mulla on kans nyt pari pvä oikee jalka kipuillu, ei oo jatkuvaa mut aika hankala kyllä, kävellessä varsinkin tuntuu ilkeeltä :/ pelottaa jo kaikenmaailman veritulpat yms..
 
Viime raskaudessa oli öisin niitä ihania kramppeja/suonenvetoja. Niihin magnesium sitten auttoi.
 
Mulla myös levottomat jalat, saan sillä jalkojen pakonomaisella liikuttelulla ärsytettyy miehenki:rolleyes:
 
Takaisin
Top