Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Joo en siis itsekkään mahallani uskalla nukkua yhtään ja sitä siinä varmaan pelkää että vahingossa menee mahalleen ja sitten nukkuu levottomasti.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Ite en ees uskalla nukkuu seläklään kun menin hölmönä lukemaan just siitä että jotkun suurimmat verisuonet painuu kasaan ja pelkään aiheuttavani sillä vauvan kuoleman kohtuun. Ärsyttävää kun ei oikein osaa ottaa missään kohtaan rennosti. Ja pitää sit viel lukee netistä kaikkee millä saa ittesä ihan vainoharhaseks. :angry1'
 
Mä joskus oikein säikähdän kun herään yöllä ja nukunkin selälleen. Ja selälleen en ole koskaan osannut edes nukkua. Outoa. Ja selälleen nukkuminen sattuu minua kyllä mahaan.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Tökkönen, itselleni neuvolakäynneistä on ollut tosi paljon hyötyä. Minulla siis hyvin kokenut ja viisas hoitaja eli hän tietää paljon asioista. Itsekin katselen netistä, mutta hänen kokemuksestaan ja ammattitaidostaan on ollut itselleni hyvin paljon apua. On ihanaa mennä neuvolaan kun tietää, että voi kysyä ihan mitä vaan mieltään painavaa asiaa ja saa aina vastauksen. Tämä mun hoitaja on helmi, josta pidän kyllä kiinni.

Itse en pelkää vahingossa kääntyväni vatsalleni, koska nukun yleensä kyljelläni tai selälläni. Harrastan kyllä semmoista puoli mahallaan oloa, mutta silloin ainakin itselläni alkaa aikamoinen monotus vatsaan eli tyttö kyllä ilmoittaa haluavansa lisää tilaa :) Välillä herään yöllä siihen, että olen nukkunut selälläni eikä se tunnu mitenkään pahalta eli itse nukun rennosti yöni. Tosin kun vatsa ei ole vielä paljoa kasvanut niin helppoahan tämä vielä on. Saa nähdä miten käy loppuraskaudesta :eek:
 
Tuosta nukkumisesta. Lopetin stressaamisen nukkumisesta kun löysin äitiysneuvolan sivuilta tällasen tekstin:

Joidenkin äitien on täysin mahdotonta nukkua varsinkin loppuraskaudesta selällään. Heille tulee pahoinvoinnin tunnetta ja hengitysvaikeuksia. Selinmakuuasennossa vauva ja kohtu saattavat painaa äidin selkärangan päällä olevia verisuonia niin, että äidin verenpaine laskee. Jos äidin verenpaine laskee huomattavan alas, istukan verenkierto heikkenee ja vauvan hapensaanti on vaarassa. Näin ei kuitenkaan tapahdu äidin huomaamatta. Loppuraskaudessa naiset nukkuvat huonosti, pyörivät ja juoksevat vessassa. Uni on myös pinnallista. Nukkuessaan ”koiran unta” äidit valvovat alitajuisesti vauvan hyvinvointia.
Jos äidille ei tule selinmakuulla huono olo ja tarvetta kääntyä kyljelleen, ei selällä nukkuminen ole mitenkään vaarallista.
 
Mä en tiedä miten mä tuun myöhemmin nukkumaan, koska en saa henkeä muuten kun selälläni. Varmaan istun loppuraskauden ajan. :grin
Itse en stressaa vauvan litistymisistä tms, luotan omaan kroppaani, hyvin se on tähänkin asti kertonut mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei.
 
Mä jouduin alku raskaudesta nukkua useamman viikon puoli istuallee ku tuli muuten huono olo. Sohvalla käsi nojaa vasten ja tyynyt aseteltuna ja selkä vaivasena.. Nyt pystyy nukkuu selällään ja kyljellään ja sillee puoli mahallaan.. Nukun nyt sillein miten nukuttaa vielä ku voi. :)
 
No nyt varmaan mä kans :D oon kuunnellu sen täänään jo ainakin kuka kertaa. :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Onko kellään tullut vastaan rakenneultrassa sitä, että lääkäri ei olisi nähnyt kaikkia sydämen osia kunnolla ?? Itselläni kävi pari viikkoa sitten niin rv 20+1 ja lääkäri vain sanoi että täytyy ultrata uudelleen myöhemmin kun ei näe risteääkö ne jotkut "putket" siellä sydämmessä kun kuulemma jos ei niin selviää kyllä raskauden muttei synnytystä... nyt pelottaa kun huomenna on se uusi ultra-aika... Jos ei risteäkkään ja menee abortiksi.. ei kai sentään sitä syntymään asti kohdussa pidetä ja synnytetä vaan ulos kuolemaan?? :eek::pale
 
Mulla ultrassa kävi niin että se ei meinannut saada sydäntä kuvattua kunnolla kun lapsonen oli silloin kasvot mun selkää kohti (muuten tuntuu aina olevan toisinpäin..), niin joutu tökkiin vatsaa ni pitkään et vauva käänty, sit onnistu.
 
Takaisin
Top