Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Hyi, ihan kylmät väreet kulki kun luin sun neuvolakäynnistä Hopefull. Ihan hirveetä... :sad001 Minäkin kyllä tekisin valituksen tollasesta, todella ammattitaidotonta touhua! Ensinäkin se ettei edes ultraa osaa käyttää, mutta toisaalta myös tollanen kylmä töksäytys "kohtusi on tyhjä"... Mutta onneksi kaikki oli hyvin! :Heartred Toivon todella että sulla menee seuraavat neuvolakerrat paljon paremmin!
 
Jösses mikä tyyppi :eek:, valitusta vaan tekemään, ehdottomasti!!! Järkyttävää käytöstä...

Onneksi vauvalla oli tuosta huolimatta kaikki hyvin!
 
Hopefull: Aivan kauhea kokemus sinulla! Tosi järkyttävää, kun lääkäri tekee tuollaista. Täydellisen epäammattimaista käytöstä!
 
Itse joudun menemään 1.12. lääkärintarkastukseen jossa siis myös ultrataan jne. Pelottaa kamalasti koska kyseinen lääkäri on kerran jo tehnyt minulle hoitovirheen! Voin kuvitella Hopefull sun kauhukuvat tuolla käynnillä. Pelkään ite kuollakseni mennä tuolle käynnille. Muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Sanoivat vaan neuvolassa että ota tai jätä. :/
 
Ei herranen aika mitä touhua "tyhjä on vaikka potkut tunnet". Todellakin otat yhteyttä potilasasiamieheen ja neuvolaan. Ei tuollaista typeryyttä saa toista kertaa tapahtua! Olen niin vihainen sun puolesta Hopefull, ihan hirveä tilanne.

Js Helille tsempit. Varsinkin pienemmissä paikoissa on tuota ongelmaa, ettei pysty valitsemaan. Onhan se hirveää mennä sellaisen ihmisen tutkittavaksi johon ei luota pätkääkään. Eikä ne yksityiset todellakaan ilmaisia ole eikä joka paikassa edes ole sitä yksityistä vaihtoehtoa.
 
Heips! Mää tulen tähän ryhmään ihan sokkona, sillä sain vasta tossa vajaa 3vkoa sitten kuulla että olen raskaana. Siihen mennessä viikkoja oli kertynyt jo 17 ja nyt mennään jo 19+3. Kerron sen verran taustatietoja, että plussasin ensimmäisen kerran syyskuun alussa ja heti seuraavalla vkolla aloin vuotamaan runsaasti verta ja ulos tuli limainen hyytymä. Neuvolassa sanottiin että raskaus oli keskeytynyt ilman mitään tutkimuksi. Aloin sitten odottelemaan seuraavia kuukautisia, joita ei tullut ja tein raskaustestin joka näytti plussaa. Tk:ssa otetussa verikokeessa hcg oli yli 25000. Gynen tekemässä ultrassa näkyi terve ja elossa oleva sikiö. Gyne totesi, että tämä on sama raskaus joka neuvolassa todettiin keskenmenoksi. Nyt sitten odotellaan tämän sitkeän masuasukin syntymää.
 
Hopefull, hyi hitto mikä lääkäri, ihan alkoi itseäkin kylmää :pale Ja yllätys15, ei voi olla totta :scared001Olen törmännyt moneen ammattitaidottomaan ihmiseen terveydenhuoltopuolella eli luottamusta saa aina hakea uuden ihmisen kohdalla. Ikävää, että tämmöisiä tulee edelleen ilmi ja vielä neuvolan puolella, jossa kyse pienen ihmisen alusta. Ei kai se tilanne muulla muutu kuin tekemällä joka kerta valituksen ko. henkilön ammattitaidottomuudesta.
 
Kiitos kaikille tuesta ja myötäelämisestä, aion todellakin tehdä valituksen. Meni koko viime viikko pilalle sen lääkärin takia ja kokoajan kuulostelin vauvan potkuja. Mieskin jo tokas et nyt sä rauhotut ennenku ressaat ittes hengiltä. Ensi viikolla onneksi on neuvola maanantaina ja keskiviikkona rakenneultra. Neuvolaterkka saa mun kans purkaa ton tapahtuman, sillä hän oli paikalla osan aikaa... Ja sitä kautta otan sitten potilasasiamieheen yhteyden.
Yllätys15 tervetuloa joukkoon, surullisen kautta kuitenkin voittoon, aika ihana yllätys, että pikkuinen kesti kaikesta huolimatta mukana, hänen on siis tarkoitus tulla :)
Onhan se tosi uskomatonta, että näinkin epäammattimaista porukkaa löytyy juurikin meidän hysteeristen äitien kanssa yhteistyötä tekevistä. Kun tärkein olisi juurikin, ettei niitä turhia mokia tulisi... Vaikka se onkin inhimillistä, mutta se ettei osaa lääkärinä edes ultrauslaitetta käyttää ja sen takia sitten ilmoitetaan asiakkaalle että kohtu on tyhjä kun näyttö on pimeä, niin ei oo enää ees inhimillisen kuuloista..
 
Ohhoh, onpa yllätykselle ollut yllätys! Minulla kuopusta odottaessa kävi myös niin, että noin viikolla 8 vuodin verta. Soitin neuvolaan sitten ja sain aika nopeasti ajan lääkärille. Siellä todettiin yksi köllöttelijä. Jälkeen päin kävi mielessä, että oliko kyseessä erimunaiset kaksoset, joista toinen meni kesken. No se jäi pyhäksi arvoitukseksi. Toukokuussa sain keskenmenon tasan viikolla 8. Seuraavalle viikolle oli sovittu varhaisultra, mutta lääkäriajan sain pitää, että katsottiin, onko kaikki ok. Omalla taustalla siis ajattelen,että onpa outoa, kun ei ole tuon enempää tarkistettu.
 
Hopefull, kamalan epäammattimaista käytöstä! Hyvä että aiot valittaa lääkäristä, onkohan hän edes oikea lääkäri? Kuulostaa meinaan niin erikoiselta käytökseltä. Mietin tässä itse, ettei lääkärillä juuri järki päätä pakota, kun kuvittelee, että kohtu olisi tyhjentynyt tuosta noin vaan, sinun itsesi sitä huomaamatta näillä viikoilla! Kuitenkin niskapoimu-ultra takana jne... Kaikenlaista porukkaa sitä eksyy terveyskeskukseen.

Ihmetyttää myös Yllätys15 saama kohtelu syyskuussa, kun ilman tutkimuksia todettu raskauden keskeytyneen. Ihme touhua!
 
Yllätys tämä raskaus todellakin oli! Olimme todella innoissamme puolisoni kanssa tuolloin syyskuun alussa plussa testistä, mutta seuraavalla vkolla kaikki mureni. Ihmettelin itsekkin miksei asiaa tuolloin tutkittu, sillä ystäväni sai vuosi sitte km:n ja silloin hänet ultrattiin. Neuvolassa sanottiin, että se vuoto ja hyytymän ulos tulo kuulosti alkuraskauden spontaanilta keskenmenolta joten sitä ei siksi alettu tutkia. Kun tein tämän kuun alussa jälleen plussa testin sydän nousi kurkkuun ja säikähdin, sillä pelkäsin ettei kaikki raskauskudos olisi tullut ulos ja ties mikä tulehdus kohdussa olisi ja joutuisin kaavintaan jne... Mutta lääkäri löysikin yllätykseksi vimmatusti hakkaavan sydänäänen. Terkkari pahoitteli neuvolassa käydessäni, ettei hän tiennyt että km olis tutkittava vaikka kuinka spontaanilta kuulostaisi. Hän oli kuulemma vasta viime keväänä valmistunut....
 
Ohhoh, aikamoista selittelyä, luulis että toimintatavat keskenmenon yhteydessä kuuluisivat perehdytykseen aina, kun neuvolaan tulee töihin. Mulla oli jo esikoista odottaessa tunne, että Neuvolassa käyminen on turhaa, mutta nyt se vaan on vahvistunut entisestään. Itsellä ei ole sentään tuollaisia horror-kokemuksia kuin monilla! Monet asiat saa itse selville netistä paljon nopeammin kuin neuvolasta. Mulla on kyllä ihan mukava täti siellä, mutta ei niistä käynneistä tunnu muuta hyötyä olevan kuin eri mittaukset mitä siellä tehdään...
 
Ei voi olla totta, Hopefull, mikä lääkärikäynti sulla! Ihan hullua, ettei neuvolalääkäri osaa käyttää doppleria eikä ultrata! Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin. :) Tosta tökeröstä töksäytyksestä "kohtusi on tyhjä" tulee niin mieleen se oma käyntini Kättärillä kuun alussa, kun mut vastaanottanut kätilö alko selittää mulle, miten raskaudenkeskeytys tapahtuu ennen ku mua oli vielä ultrattukaan. Voisivat kyllä vähän miettiä, mitä asiakkailleen laukovat!

Ihana yllätys yllätys15! :) Vaikka eipä tuo hoitohenkilökunnan toiminta tossa sunkaan tapauksessa kyllä ihan kymppiä ansaitse.
 
Ahdistaako teitä muita nukkuminen? Tai siis asennot ja pyörimiset. Itse olen tottunut pyörimään vapaasti mutta nyt ärsyttää aina nostaa maha ilmaan kun kääntyy tai sitten kääntyä selän kautta ympäri. Vatsani ei ole iso mutta silti heräilen yöllä ahdistuneena kun vatsani on muka tiellä :/ välillä jopa pyöriminen ja hyörimenen tekee kipeää vatsaan.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Itse en vain ole uskaltanut nukkua mahallaan sen jälkeen kun tein positiivisen testin ja alitajuisesti pelkään että jos nukun mahallaan niin liiskaan vauvan (vaikka tiedostan kyllä ettei niin tapahtuisikaan) ja siksi nukun suht huonosti kun varon alitajuisesti mahaa koko yön. Samoin kun "suojelen" mahaa nukkumalla kylellään käsi kyljen päällä koska pelkään että meidän kissa tai koira hyppää mahan päälle... Kaikkea sitä raskaana ollessaan pelkääkin.
 
Mä oon aina tottunu nukkumaan pääasiassa selälläni, joskus kyljellään, niin tällä hetkellä ei ainakaan ole ongelmia. Minä kans olen varonut alusta asti etten olisi vatsallaan, mutta enää en edes pystyisi/mahtuisi olemaan niin vaikka vatsa on suht pieni. Vasemmalla kyljellä makaaminenkin tuntuu vaikeuttavan hengitystä..

Jee, tänään 19 vkoa täynnä :)
 
Mä kuuluun kans selällään nukkujiin ja vielä se ei aiheuta mitään ongelmia, mutta odottakaas sit kun vaavit kasvaa. Sit on pakko nukkua kyljellään, kun selällään nukkumista ei suositella, ettei ne suuret verisuonet litisty vauvan painosta. Mulla se vatsan paino ainakin aiheutti sellasen ahdistavan tunteen, et on pakko kääntyä sit kyljelleen. Siinä se olikin opetteleminen viime raskaudessa, et oppi nukkumaan kyljellään ja lopulta se oli kyl helpoinkin asento nukkua, kun vatsankin alla on jotain tukea. Mut se on kyl tosi ärsyttävää, kun pitää kääntyä aina selän kautta kyljeltä toiselle tai sit nousta tyyliin kontalleen kääntyessä, kun vatsan pitää sit mahtua meneen sieltä sun alta :rolleyes:. Loppu ajasta halutti niin nukkua selällään tai mahallaan, sitä oikein odotti, kun niin pystyis taas tekemään. Onneksi tohon viimeiseen kolmannekseen on vielä hetki aikaa...
 
Takaisin
Top