Nukkuminen

Quara

Puuhakas puhuja
Miten teillä nukutaan? Meidän neiti (3,5 vkoa) vetelee hirsiä kyllä öisin hyvin makoisasti, mutta sitten koko päivä tillistelläänkin hereillä. Unta siis 11-04, 04-08 ja 08-10. Illalla saattaa ottaa vielä yhdet unet, mutta muuten on siis koko päivän hereillä ja syö 2-4 tunnin välein.

Hitto, kuka vielä väitti, että pienet vauvat nukkuu koko ajan. Onneksi se viihtyy yksikseen päivä päivältä hetken kauemmin, niin ei tarvitse ihan olla siinä kiinni. Neiti nimittäin viihtyisi kyllä sylissä. Nukkuu yöt kyllä omassa sängyssä, joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Aamulla jätän sen viereen syömisen jälkeen, kun mies lähtee töihin. Yöllä imetän pitkälläni sängyssä ja siihen tulee usein itsekin nukahdettua. Neiti saattaa sitten unilutkuttaa, jopa tunnin...[:@]
 
Hitto, kuka vielä väitti, että pienet vauvat nukkuu koko ajan.


Sanopa muuta... Meillä kanssa valvotaan tosi paljon päivällä. Yöllä nukutaan n. 22-00, 0.30-03, 3.30-5.30, 06-8.30. Jotakuinkin. Vaihtelua toki on riippuen nukahtaako tyttö 21,22 vai 23 yöunille. Aamupäivällä saatetaan ottaa vielä torkkua, tänä aamuna kahdessa osassa pari tuntia. Sen jälkeen sitten valvoo, enimmäkseen pitäisi olla sylissä, varmaan masua vääntää [8|] tai sitten syömässä 10-15min kerrallaan noin suurinpiirtein. Saattaa nukahtaa syönnin jälkeen niin ettei röyhtäyttämisestä tule mitään joten kannan sänkyyn ja siellä saattaa hyvässä lykyssä viihtyä ½h, huonommassa 5min. Ja sitten joko pidetään sylissä telkkua katsoessa tai syödään ja taas sitten sama juttu Toivottavasti neiti ei ota tuota ihan vakinaiseksi jutuksi tuota jatkuvaa äitin käskyttämistä. Stressaa jo nyt... [:@]
 
Noi on yleensä hetkellisiä ettei nuku päivisin... Olkaa tyytyväisiä jos yöt menee hyvin, voisi olla toisinkin ja voinpa melkein luvata, että nekin vielä muuttuu(ja monesti). [:)]

Teillä on aikan hurjan pieniä vauvoja jotka tarvitsevat läheisyyttä... uuvuttavaa välillä, mutta hetkessä kaikki muuttuu ja ne ovat lattialla möngertäviä vauvoja jotka eivät enää niin kauheasti sylissä viihdy, kun muualla on kaikkea mielenkiintoista.

Joten nauttikaa hetkistä, ei ne enää takas palaa ja ikävä vielä tulee noita hetkiä. [:)]
 
täälläkin ollaan päivällä hereillä ihan reippaasti, mukava katsella kun neiti tarkkailee maailmaa [:D] Yleensä unet menee noin: 23-03, 03-07, 07-10, 14-19, Eli aamulla ja illalla pidemmät valveajat. Välillä nukahtaa illalla jopa 24, riippuen vähän mahasta ja monelta ollaan illalla herätty.
 
Joo no täällä on yleensä hyvällä säkällä siinä 22.00-03.00 tai aika useesti 04.00 ja sitten takas untenmaille ja herää taas siinä joko 06 tai 07.00. Et silleen ihan hyvin itekin alkanut saada nukuttua. Päivällä sitten nukutaan milloin nukuttaa..sen syömisen jälkeen. [:)]

Meijän iskä huus mulle huuto netistä vauvalle tollasen IHANAN kiikkusysteemin,missä saa musiikkia ja sitten kiikkumaan sen niin voi,että kun se helpottaa kivasti :) ja rauhottuu selvästi ja on nukahtanut muutaman kerran siihen. --> nyt näytti nukahtavan.. [;)]
 
Meillä nukutaan yleensä 21/22-01, 01.30-05/06 ja taas 6-8/9 sit ollaan pari-kolme tuntia hereillä ja nukutaan taas 12-14 ja 16-19. Viimenen väli lähinnä vaan torkutaan eli kunnolla nukutaan tosta ajasta ehkä sen ½h. Välillä nukutaan vähän enemmän ja välillä vähemmän.
 
Alussa Nelli nukkui noin puolilta öin aina klo 5-6 asti. Nyt muutamina iltoina ruvennut nukkumaan noin klo 19 ja nukkunut sinne puolille öin jonka jälkeen herännyt syömään parin tunnin välein. Eilen saatiin venytettyä nukkuminen taas puolille öin niin jopas nukku taas viiteen asti... Eli Nellin "yöunet" on nukuttu muutamana iltana nimenomaan ilta-aikaan. Nyt täytyy neiti saada siis nukkumaan kunnon päikkärit päiväsaikaan jotta jaksaa sitten valvoa taas puolille öin... On meinaan tosiaan ollut silloin hereillä melkein aamu kahdeksasta just sinne noin seitsemään...

Mut tänään oli meil taas melkoinen päivä kun käytiin mun työpaikalla ja mä jouduin sieltä suoraan Sairaalan päivystykseen kun mulle iski korvatulehdus. Ja mul meni siel sairaalas melkein 4 h. Nelli oli tietty isillä ja nyt oli pakko sit antaa vastiketta kun iski tietenkin nälkä sillä aikaa. Kyl oli äidillä vauvaa kamala ikävä kun joutu sairaalas kykkimään. Tätä se äitiys on... [:)]
Niin että tänä iltana Nelli on sit taas vedelly sikeitä... Saa nähdä kuin yö menee.
Illalla luvassa vielä kylpykin...
 
Meillä nukahdetaan yöunille 9:30 ja poika herää vasta 06-07 seuraavana aamuna [:)] pari kertaa olisi nukkunut pidempäänkin mutta en viitsi antaa enää nukkua kun tulee muutenkin niin pitkä syöttöväli! Päivällä nukutaan 11-14 ja illalla ehkä 17-19. Päivällä tosin poikaa saa nukuttaa oikein urakalla että nukahtaa, muuten kukkuisi hereillä vaan kuten esim. eilen [8|] 07-17 oltiin hereillä ja torkuttiin vain joitakin 10min pätkiä...tämä yhdistettynä mun päänsärkyyn veti musta kyllä voimat pois niin totaalisesti että [&o] mutta taas yhden hyvin nukutun yön jälkeen olo on paljon parempi [:D]
 
Tsiisus mikä yö! [:@] Mua väsytti siinä 9 aikaan ja typykii oli aika väsynyt niin mentiin sitten nukkuun...mutta..täyskäännös: Tyttö rupeskii huutaa kurkku suoraan siinä ja tosiaan kaikkea kokeilin,nälkä ei ollut,tissii ei huolinut,hieroin jalkapohjia(Vähän rauhottu!) Kun hieroin mahaa,niin huuto koveni,joten varmaan jotain vatsavaivoja..mutta huus siinä 21.-03.00 ajan..että juu! Vaikein yö ikinä tytön kanssa. Ei ole ikin huutan tollee. Yöunet jäi siis pari tuntisiksi. Ja kohta lähtään ulos,jotta saa vähän vaunuissa nukkuu.
 
Meillä oli Tiia sairaalassa yksi tuommonen yö, siinä itki kyllä vuolaasti sekä poika että väsynyt ja hormonimyrskyssä riutunut äitikin [:(] hattua nostan kyllä niille joiden vauvat on itkuisia tai kärsii koliikista!!
 
Mikä on muuten se aika,tai onko sellasta aikaa että missä vaiheessa se koliikki iskee,jos iskee...?[8|] Tyttö tänää 3vk. Mutta siis ei koliikkia,ihan kiinnostaa muutenvaan..
 
Babaytoy: kokeilitko pistää typyn mahalleen? Ainaki meijän pojan masuvaivoihin helpottaa. Niinhän ei saisi nukuttaa, mutta kyllä siitäki säännöstä on lipsuttu välillä pieniä hetkiä. Onhan niitä lapsia ennenki nukutettu mahallaan.
 
eikös se koliikki noin pari viikkosena ala, mutta eikös se ole aika yksilöllistä, myös sen kesto. joillainhan se kestää kolmikuiseksi asti.. näin siis olen käsittänyt.. korjatkaa jos olen väärässä [:)]

kyllähän niitä saa pitää mahallaan, mutta ei saa sillon jättää yksin. oon kyllä käsittäny etenkin jos on mahavaivoja niin voi päivällä nukuttaakin mahallaan, mutta vaan tarkkailtava enemmän.
 
En kokeillut vatsallaan olemista [8|] Pitäis vissiin kokeilla sitä..mutta viime yönä oli semmoin itkupotkuraivari,ettei missään ollut hyvä.
 
Tiiaa samoin oli meillä. Niinkun tuolla vauva-arjessa kirjotin, oon sitä mieltä et johtuu d-vitamiinista. Muutaman päivän oltiin ilman ni oli kun eri neiti. Nyt vaihdettiin Jekovitistä Gefilus+d- tippoihin eilen ja huusi taas illan ja yön, viideltä nukahti.

Meillä ei tosiaan pysty siis sanoon miten meillä "aina" nukutaan.. Ei meillä oo tollasia tarkkoja aikoja, ees suurinpiirtein niinkun muilla. [&o]
 
Ei meilläkään ollut tarkkoja aikoja ennen kun alotettiin tosiaan ne toiset tipat.
 
Inxu ne disflatylit?

Nyt mä en taas tajua. Neiti nukahti isänsä syliin puoli kuus ja nukkuu edelleen. Nukuttiin mekin miehen kanssa kaks tuntia. Mä taas niin valvon neidin kanssa ens yön kun se nyt näin nukkuu. Muttei raaski herättääkään kun toinen valvoi ja huusi niin yöllä.. [&:]
 
Eli siis mihin tippoihin tässä pitäis vaihtaa,ettei vaikuttais vatsaan ollenkaan tai ainakaan niin paljoa? [8|]
 
Tiiaa ei kai se selviä kun kokeilemalla mikä käy vauvalle, jos epäilet ettei Jekovitit käy. Ne kuitenkin pääsääntöisesti taitaa olla aika masuystävälliset, mutta kohtuullisen paljon löysin kokemuksia että nekin oli aiheuttanut masuvaivoja. Kaverin molemmille lapsille on kaikki d-vitamiinit aiheuttanut huutoa.. [&o]

Ja onko sulla Cuplatonit tai Disflatylit käytössä jos teillä on masuvaivoja? Noi auttaa masuvaivoihin, Disflatyl taitaa olla useammalla tehokkaampaa ja sitä mäkin taidan käydä hakeen kun meillä on nyt Cuplatonia.
 
Meillä tuli eilisiltana niin karmeat pulautukset, että nukuttiin varmaan sen takia huonommin. Mutta siis kuten sanottua, neiti nukkuu putkeen hurjia aikoja. On eilen laitettu nukkumaan 23.00-23.30. Pulautti niin, että vaihdettiin kaikki petivaatteet. Heräsi syömään jo neljältä ja sitten seitsemältä ja yhdeksältä, mutta nyt siis nukkuu edelleen.

Mutta veikkaanpa, että onkin koko loppupäivän hereillä...
 
Takaisin
Top