Nimipähkäilyjä

Amelia_801

Puuhakas puhuja
Nimistä olikin kirjoittelua jossain ketjussa, mutta niin tärkeä asia kun on, josko sille perustais ihan oman ketjun. Toki aikaa on vielä reilusti funtsia vaihtoehtoja, mutta ajatuksia aihe ainakin itessä herättää tässä pähkäilyn lomassa. :)
 
Pitää heti avautua ite; mua ärsyttää kun mulla on ollu jo pitkään poikien nimistä yksi ylitse muiden. Noh, mitä tekeekään armas mieheni; ampuu alas just sen yhden ehdotuksen. :mad: Toki nimen pitää olla molemmille just se oikee, mut poikien nimissä saakin nyt lähteä nollasta..onneks on aikaa.. Tyttöjen nimissä on mullakin onneks mielessä enemmän vaihtoehtoja, eikä mikään oo ehdoton suosikki.

Miten muut, onko löytyny nimiä suloisessa yhteisymmärryksessä? :)
 
Nimeä on mietitty ja pojan nimi on oikeastaan ollut jo vuosia tiedossa. Tytöllekin on aikalailla nimi jo tiedossa, se on ainoa mikä voi ehkä muuttua, mutta pojan ei. Nimiä ei ennen ristiäisiä paljasteta.

Tässäkin asiassa meillä pelaa miehen kanssa niin hyvin yhteen, että ollaan yhteisymmärrykessä oltu kaikkien ilmoille heitettyjen nimien suhteen.
 
Muokattu viimeksi:
Meille olis tulossa Jooa tai Enna :Heartpink katotaan kumpi siellä on.
Muutkin nimet on päätetty, mutten halua niitä kirjotella tänne bittiavaruuteen.:rolleyes: Kolme nimeä kummallekin.
 
Mulla on tytölle varmaan 10 nimeä ja pojalle tasan yks ja seki on sellanen ehkä.. plus et lähipiiriin tullu nyt paljon tyttöjä eli kaikkea prinsessa tarviketta ois tarjolla joten ihan varma poika tulossa :D
 
En tiiä oonko outo, mutta mä en halua edes täällä paljastaa nimiä joita ollaan mietitty. Ristiäisten jälkeen voin tulla paljastaan jos tää ryhmä on vielä hengissä silloin. Toivottavasti ainakin niin voi täällä kesäkuisissa jatkaa kirjoittelua mm miten arki lähteny rullaamaan. :)
 
Muutin ton nimen koska ajatuksena ei mullakaan ole mitään nimiä kertoa, lähinnä vaan ajatuksia aiheeseen liittyen. :)

Onko muuten muille annettu jo neuvolasta sellaista tietolomaketta, johon pitää laittaa myös jotku nimet mahdollista hätäkastetta varten? Kuulemma pitää palauttaa rv28. Tokihan synnytyksen jälkeen nimeä voi vaihtaa..luulis!
 
Mä oon saanu jonkun lapun tulevaa synnytystä varten joka täytyy täyttää valmiiks, siinä kysytään noi hätäkasteet ym.
 
Mulla ei kyllä ainakaan esikoisesta tarvinnu laittaa mihinkään lappuun mitään nimiä ennen synnytystä. Eikä nytkään semmosesta lapusta oo puhuttu..
 
Se esitietolomake annetaan muistaakseni samaan aikaan kuin kelan paperit eli rv 23. Vissiin? Siihen voi kirjoittaa hätäkastenimen halutessaan siltä varalta, että äiti ei pysty ilmaisemaan mielipidettään jostain syystä. Ja onpahan sitten kirjattuna tietoihin ja helppo siektä tarvittaessa katsoa.
 
Hakemus äitiysrahaa ja äitiysavustusta varten. Niihin liitetään raskaustodistus neuvolasta/lääkäriltä. :)
 
Mäkään en oo kuullu Kelan papereista! :)

Ootteko antamassa yhteensä kahta vai kolmea nimeä? Mä olin ajatellu ensin että kolme, mutta jos on joku nimistä pidempi, tuntuu että kaksikin voi olla oikein hyvä.
 
Tai itse asiassa en ookaan varma saako niitä hakemuksia neuvolasta, mutta silloin niistä jutellaan ja se todistus pitää itse toimittaa kelaan ja hakea tukia ja äitiysavustusta enivei :)
 
No sen mitä oon ymmärtäny ku oon lueskellu tosta äitiyspakkauksen hausta, jonka saa muuten ens kuun alussa hake. :p tarvii sen neuvolan todistuksen raskaudenkestosta.
 
Meillekin varmaa kolme nimeä tulee ku aikasemmillakin on, nimeä en edes vielä mieti ennenku tietää kumpi tulee ja aikaisemminkin nimi o vaihtunu ku lapsi syntyny ku näyttäny ihan eriltä ku mietityt nimet :D
 
Takaisin
Top