Nimiketju!

Meidänkin pojan nimi meni vaihtoon, kun naapurin poika sai saman... Ärsyttävää! :sad001 Tuntuu, ettei yhtä hyvää ja sopivaa enää löydy. Eikä kyllä samaakaan haluta antaa, kun ovat niin saman ikäiset ja noi on meidän ainoat naapurit..

Ihana nimi tuo Lucas! :Heartred
 
Meidänkin kaverit sai syksyllä pojan joka sai nimeksi Lucas Matias. Toi Lucas on kyl kiva nimi :)

Meillä on viellä auki tytön nimi..
Mutta voi olla että hänestä tosiaan tulee Ariel.
Tosin oon alkanut tykkäämään myös Rihanna. Ei ois niin tavallinen kuin Hanna, mut myös miehen perhe osais lausua kun on kansainvälinen nimi (mitä me tarvitaan) :oops:
 
Äh, mitä lähemmäs la karkaa, niin sitä tyhjemmältä tuntuu pää. Halutaan joku aika perinteinen suomalainen nimi, mutta silti sen pitää tuntua omalta ja tähän aikaan sopivalta. Ei vaan keksi!
 
Mä oisin nyt ihastunut nimeen Valentina :shy: Se on ollut mun papan äidin siskon nimi, ja must se olis aivan ihana. Miehen mielestä se taas kuulostaa liian venäläiseltä nimeltä :woot:
 
Meillä ei oo nimeä jos tyttö tulee. Poika on todennäköisesti hyvinki selvä miten nimettäis ellei sitte käy niinkuin esikoisen kans että se yks ainoa oikea nimi sitte yhtäkkiä tuntuikin ihan vieraalta sille syntyneelle nyytille... tunne on että poika tulee mutta toista tyttöä "toivon". Ekaaki odotin ihan poikana ja silloin kyllä jotenkin sitä toivoinkin. Vaikka toisaalta mitä ihmeen väliä on kumpiko ihanuus sieltä syliin putkahtaa ♡♡♡
 
Me taas oltais pulassa jos tuleeki poika! :woot: 100% varmuutta kun ei ole, tyttölupaus annettiin rakenneultrassa, mut ei ollu ihan varma eli yritän täs sit kuitenki viel aatella, et voi ollaki poika :eek:
 
Käyn vielä nimivaihtoehtoja läpi niin jos poika tulee niin mikä olisi Elias nimelle yhteensopiva toinen nimi?
 
Meiltä taas puuttuu etunimi, toinen ja kolmas nimi on jo päätetty.. :)
Me miehen kanssa luotetaan siihen että kyllä me vauvalle nimi keksitään! Ehdotuksia on kuitenkin etunimeksikin, katsotaan miltä vauva näyttää!! :)
 
Me ollaan päädytty nyt siihen, että odotetaan, kunnes lapsi syntyy. Katsotaan, minkänimiseltä näyttää. :) Ja meilläkään tyttölupaus ei ole 100% eli vaikka henkisesti olemme valmistautuneet tyttöön, ei ikinä tiedä, jos onkin poika.:eek:
 
Mä en jotenkin osaa ajatella et vauva ois minkään tietyn "näköinen", tai että "ei näytäkään yhtään nimeltään". Siis silleen että jos on ajatellut antaa vaikka nimen Amanda, ja sit vauva syntyy ja onkin että "ei se näytäkään Amandalle", niin minkä perusteella ei näytäkään sille sitten? Että verrataanko sitä sit johonkin tuttuun jonka nimi on sama, jolta se sit ei näytäkään vai että onko sitten vaan omassa päässään kuvitellut vauvan jonkun näköiseksi tai että miltä Amanda nimen kantajan täytyy näyttää, ja sit vauva ei siltä nyttänytkään joten nimeä ei voi antaa? Vai onko se enemän tottumus kysymys?
 
Vähän vaikea selittää, mutta mulle erilaisiin nimiin liittyy erilainen ulkonäkö tai temperamentti. Esim Lotta on musta tietyntyyppinen ihminen, samoin vaikkapa Valtteri. Huono vertaus, mutta en olisi lemmikillekään pystynyt antamaan nimeä ennen kuin näkee, millainen esim. joku koiranpentu on, onko ujo, rohkea, puuhakas, pohdiskeleva ym.

Eli en osaa jotenkaan keksiä vauvalle nimeä näkemättä, vaan pitää päästä ensin "fiilistelemään" millaiselta hän vaikuttaa. Kivoja nimiä on tietysti olemassa vaikka kuinka, mutta erityisesti kutsumanimeen liittyen pitää ensin nähdä vauva.
 
En mäkään osaa tuota nimen näköistä selittää mutta samalta tuntuu. Liittyy varmasti juuri siihen luonteeseen ja temperamenttiin. Että jos on todella napakka tapaus niin ei varmaan näyttäis Hiljalta tms. Mulla tosinon ollu myös hienoisia ongelmia ostaa vaatteita tyypille ku en tiiä mikä sille sopii, sama peruste tässä eli persoona. :-D
 
Odette sen aika hyvin tiivistikin tuon.
Paljon puhutaan "minkä näköinen vauva on", mutta se minusta ainakin on enemmänkin millainen luonne vauvalla on.

Minulla on kuitenkin nimiä joita EN halua lapsilleni. Siis jos on joku ihminen josta jäänyt negatiivinen kuva, niin en halua sitä nimeä lapselleni. Voi kuulostaa pahalta, mutta eihän varmaan kukaan haluaisi perivihollisensa nimeä lapselleen?
Minulle on jäänyt joistakin nimistä niin negatiivinen mielikuva, että muiden lapsille se on ok, mutta itse en sellaista valikoisi (esim isosiskoni koulukiusaajan nimi, oman koulukiusaajan nimi, yms).
 
Mitä mieltä olette nimestä Sinna?Tyttäreni nimi on Sinna ja minusta se on ollut aina kaunis nimi.Omaa tytärtäni harmittaa kun sitä nimeä ei vielä löydy kalenterista mutta nimipäivää vietetään Sannan päivänä.
 
Sinna on minusta kaunis, sointuva nimi! Meidän perheessä ei lasten nimillä ole pyritty erikoisuuden tavoitteluun (mitä ei teidänkään tytön nimi minusta ole) eli aika perus kalenteri nimillä täällä mennään. Silti minusta Sinna todellakin mieluummin kuin vaikkapa just se Sanna!

Lasten maailma on niin raaka, jos on joku muu kuin tämän hetken trendinimi.
 
Takaisin
Top