Nimiketju!

Tuiskunen: Sinna on tosi kaunis nimi :) En tiedä, mut onko Siina jo kalenterissa, vois viettää nimppareita myös sillon?? Itse olen ollut muistaakseni noin 11v. ennen kuin minun etunimi tuli kalenteriin, sitä ennen vietin nimppareita sillon kun toisen nimeni päivä oli :)
 
Sinna on todella kaunis nimi! Meillä tytillä on sellaiset nimet, joita ei kalenterista löydy. Nuoremman nimi tuskin koskaan pääseekään kalenteriin. Pojalla on kalenterinimi ja niin tulee tälle toisellekin pojalle. Tyttöjen nimiin minä en siis ole vaikuttanut kun ovat mieheni edellisestä liitosta. Ensimmäinen tyttö (Elle) on saanut miehelleni tärkeän tädin mukaan nimensä ja toinen (Eimi) vähän vahingossa kun mieheni oli ehdottanut Einiä ja tytön äiti oli kuullut väärin. :)
 
Nostellaampa tätäkin ketjua kun alkaa näitä toukokuisia olla jo syntyneenä paljon ja lisää syntyy!!!
Niimpä olis kiva kuulla jos on jollain nimipohdintaa..

Meillehän kävi niin että pojan nimeksi oltiin mietitty Einoa, mutta kun poika syntyi todettiin ettei hän ole Eino... :D Niimpä meillä on nimimietintä alkanut uudestaan. Nyt mietinnässä ollut Elias, Lukas/Luukas, Aatos ainakin... mutta ei vielä siis tietoa mikä se nyt etumineksi tulee.. ristiäiset on jo sovittu, eli 12.6 menessä pitäs olla pojalla nimi :)
 
Tykkään halimami tosi paljon noista Luukas ja Aatos nimistä. Myös Topias on mun mielestä ihana, perinteinen, mut ei liian yleinen nimi. :)
 
Me oltiin ennen lapsen syntymää päätetty 2. ja 3. nimi ja makusteltu yhtä nimeä etunimeksi. Se varmistui synnytyksen jälkeen, koska poika näytti siltä ja oli todella luonnollista kutsua häntä valitsemallamme nimellä.

Listalta karsiutui mielestäni kivoista nimistä ainakin Juho (miehen serkulla tämä nimi), Niilo (löytyy puolestaan mun lähisuvusta) ja Matias (yksi miehen nimistä, mutta ei tykkää itse tästä).
 
Meillä pojalle olisi varmaan tullut nimeksi Kaapo, Aapo, Joose tai Jooel. Mutta vauva on tyttö niin nämä jäävät nyt käyttämättä. :)
 
Meillä on ristiäiset 2.7. ja nimestä ei ole mitään tietoa. :D
 
Meillä on ristiäiset 2.7. ja nimestä ei ole mitään tietoa. :D
Teillä on vielä hyvin aikaa miettiä. :)
Meillä on ristiäiset sunnuntaina ja pappi kävi eilen. Otti samalla sen lapun, jolla nimi ilmoitetaan, mukaansa. Meillä oli siis nimi valmiina jo ennen syntymää. Meidän poika saa nimen Elmeri Veikko Kauko. :) Nimellä ollaan puhuttu pojasta syntymästä asti. Esikoisen nimi pidettiin salassa kasteeseen saakka, mutta nyt ei jaksettu kun se meinasi lipsahtaa monta kertaa jo ennen synnytystä. :)
 
Ja täällähän tämä ihana ketju olikin... kauniita nimiä kaikilla!! Kyllä vaan just se oikea nimi löytyy lopulta kaikille. :Heartbigred
 
Mun pitää olla seurakuntaan yhteydessä, että koska kaste pitää järjestää. Nimestä ei tietoa, ja kastemekosta tulee ongelma, koska sekä mulla että miehellä on sukumekko ja toki kumpaakin halutaan käytettävän... Että tulee kyselyjä, että joko ollaan päätetty, mutta ei tosiaan olla. Kummeistakaan ei tietoa.

Nimistä oli kivoja ehdokkaita, mutta vauva ei näytä niiltä, että nyt pitää keksiä uusia.
 
Me järkätään ristiäiset 23.7 ja ihan toisella paikkakunnallakin. :) onneks mun vanhemmat ovat ottaneet ristiäiset järkättäväkseen, vieläpä pyytämättä. :D heidän tosin helpompi järjestää, kun asuvat siellä missä ristiäiset pidetään ja meiltä sinne matkaa 250km.

Nimeksi tulee nyt Leevi Eevertti Ensio ja kutsumanimeltään Leevi. :) aluksi piti olla Eevertti, mutta mieli muuttui synnytyksen jälkeen.
 
Kylläpä pelottaa! Ensi lauantaina on ristiäiset ja vauva inhoo selällään makuuta sylissä yli kaiken. Tai siis mitä vaan muuta asentoo, paitsi olkapäätä vasten oloa. Miten niistä ristiäisistä vois tulla jotain muuta, ku katastrofi?! :sad001 vauva muutenki huutaa enemmän ku herkästi, eikä varmasti nuku koko toimituksen aikana. Nukahtaa siis vain tissi suuhun ja herää heti kun yrittää siirtää toisen syliin tai muutenkaan muualle. Tuntuu koko ristiäiset yhdeltä pakkopullalta. :sad001

Mulla meni vielä pukukin uusiksi, kun piti karjalaiseen tyyliin pistää feresi päälle (kuten muutkin meidän puolelta tulevat naiset), mutta tajusin ettei siinä pysty imettää, kun pitäisi vetää kaikki vaatteet pois päältä. Eli harmittaa jo senkin takia. :| mekko mulla kyllä on, mutta olisin niin kovin halunnut olla sukuani edustamassa karjalaiseen tyyliin, kuten muutkin naiset meidän puolelta. Tulee vähän ulkopuolinen olo, varsinkin kun en oikein tykkää mieheni suvusta, jotka tulee normaaleissa juhlavaatteissa. :sad001
 
rosmarinaa, koita olla ottamatta stressiä ainakaan vauvan mahdollisesta itkemisestä! Voihan olla, että hän viihtyy nyt eri tavalla kun on paljon katseltavaa ja ihmeteltävää. Ja toisaalta, jos ei viihdy, niin ei olisi ollenkaan eka lapsi joka huutaa ristiäisissään. :)
 
Pitää tosiaan toivoo, et menis mahdollisimman hyvin. Tietty munkin stressaaminen vaan edesauttaa sitä, että vauva on siellä levottomampi. Pitäs vaan unohtaa koko juttu,. :grin
 
Takaisin
Top