Nimiä!

Minisanni

Satasella mukana keskusteluissa
Kävin kurkkimassa tuolta foorumilta noita nimi-aiheisia keskusteluita ja tuli mieleen, että onkos teillä jo nimiä harkinnassa / päätetty?

Itsellä on tytölle paljon enemmän nimivaihtoehtoja ja yksi melko varma vaihtoehto jo päätettynä. Jotenkin tuntuu, että tytölle on paljon helpompi keksiä nimi kuin pojalle..
Tytölle vaihtoehtoja olisi:  Säde, Enni, Aino, Elsi, Lumi, Kukka, Mai. Pojalle: Onni, Amos, Oiva, Väinö ja Nuutti.
 
Omat sisarukset, minä mukaanlukien, on Anna, Emma, Sanni ja Otto. (nimet on Täällä pohjan tähden alla-kirjasta) Tähän rimpsuun sopisi hyvin tuo Enni tai Onni. (Ala-asteen aapisen mukaan :D)

Miehen nimi taas on aika erikoinen, ja on saanut inspiraation Kalevalasta. Tähän teemaan sopisi Aino ja Väinö.

Sitten pitääkin vielä miettiä, että mikä sukunimeksi lapselle ja nimeä mätsätä siihenkin.. Huh. Itselläni on mielestäni runollinen suomalainen sukunimi, miehelläni taas paljon K:ta sisältävä, lyhyt ja erikoinen.
 Mietimme, jos vaihtaisimme tasa-arvon nimissä kummatkin omat sukunimemme S:llä alkavaan ruotsinkieliseen sukunimeen, joka on miehen edesmenneen isän sukunimi.

Lapsesta tulee hyvin luultavasti vaaleatukkainen ja sinisilmäinen, joten yritettiin valita perinteisiä suomalaisia nimiä. Muutenkin vanhat "pappanimet" ja luontonimet on mieleen :) 
 
Ei ole totta että sullakin on tuo Mai, et vie sitä! :D Ollaan mietitty muitakin vaihtoehtoja, mies ehdotti Millaa, mulle mieluisia olisi sukusyistä Karin, Elsi tai Else, Marja, Helena, Sofia tai Sofi. Mut just yks päivä mietin että jos tästä tulee tyttö niin kyllä se on jo niin sitkeästi mun mielessä Mai että en tiedä pystynkö orientoitumaan muihin nimiin...

Pojalle on tosiaan hankalaa! Etenkin kun miehen sukurasitteena on Pekka - se ei sovi minkään kanssa. Mietinnässä on ollut Arttu, Joonatan, Ossi, Leo olis kans kiva mutta kun meitin kissa on Leo niin se olis ehkä vähän häiritsevää. :) 

Anni olis kanssa kiva mutta mun hyvä ystävä on sen niminen niin onko se sitten outoa? Mun kavereilla on niin kivoja nimiä että harmittaa jos niitä ei voi harkita. :) Eikö se olis vähän niinku kunnianosoitus?

 
Täällä pojan nimestä ollaan oltu sovussa jo het alkumetreistä ja se olis Alex Benjamin ja tytön nimee jouduttiin miettimään sitten pidempään mutta päästiin sielläkin yhteis sopuun ja tytön nimeks tulisi sitten Molly Alina. Lapselle tulee miehen sukunimi koska vihaan omaani.. Äiti vaihtoi sen omaan lapsuuden nimeks kun isästä erosivat ja itse olin niin pieni etten saanut valita... Ja otanhan kuitenkin miehen sukunimen sitten kun menemme naimisiin (joskus).. Tiedän ainakin sen että mies on sormus hankinnoissa emoticon Kuulin vain kun hän siskonsa kanssa puhui.. Tarkoitus oli etten kuulis... mutta kyllä iloiseksi tekee ku hieman sai vihiä...
 

Meillä (tai mulla, mutta mieskin tykkää) on ollut tytölle kaksi eri nimivaihtoehtoa jo vuosia. En kyllä halua vielä paljastaa, kun sen verran harvinaisempia ovat, ellei joku muu täällä jossain vaiheessa kerro samoja harkitsevansa:D. Pojalle mulla on ollut jo pidempään suosikkina Casper, mutta koska mies ei vielä ole siitä niin ehdottoman vakuuttunut, niin ehdolla ovat tällä hetkellä myös Jonne, Leevi, Miko ja Saku.

Sukunimi meillä on myös melko harvinainen, eikä välttämättä ihan perussuomalainen, niin se vähän rajoittaa joidenkin etunimien sopivuutta.

 
Meillä mies risti tytön Lumi Aura Kyllikiksi!
pojalle ois vaikka kuinka nimiä muttei tytölle.onneksi tässä on aikaa miettiä :)
 
Meillä varmaan tulee vääntöä nimestä jos on tyttö :D Nimittäin mies tahtoisi Kristan ja minä Josefiinan :) Meillä on kummallakin ihan perussuomalaiset nimet niin olisi kiva että lapsella olisi erilainen nimi. Mielessäni itsellä pojalle on ollut tuo Casper :) 
 
Nyt sitten sukupuoli konkretisoitui, eli pojalle pitäisi nimi keksiä.. Huh. Katsoin tota meidän pappanimilistaa, ja rupesin miettimään, että jos pojalle antaisi nimeksi Oiva, rupeisiko se vihaamaan meitä teini-iässä? :D
 
Minisanni, kunhan teidän sukunimi ei ole Riini, hohhohhoo! emoticon
Oiva on musta oikein kiva nimi!
 
kaveri nimes poikansa Leevi Hannes mut tuon kun nopeasti lukee siit tulee Lee Vihannes... Tunsin itteni vähän typeräks ja hölmöks ku aloin itekseni hihitellä tuota nimee.. Ihana ja kiva nimi mutta varmaan kiusataan koulussa jos joku huomaa tuon saman kun minä...
 
Lee Vihannes... :D Miksei täällä voi tykätä niinkun feisbuukissa?

Mun mies kun on pioneeri ja töissä armeijassa niin sehän on sitä mieltä, että meidän kaartista tulee Sisu, Miina ja Pasi. (Ja sitten se opettaa ne seisomaan asennossa ja järjestymään riviin pituusjärjestyksessä.)
 
Mä suunnittelin jo esikoisen yhteydessä 2 kpl tytönnimiä ja 2 kpl pojannimiä. Eli mul olis nimet valmiina... mut pitää saada vielä miehen mielipide. Mun ehdotus tytön (kolmannesta) nimestä ei kelvannut miehelle, vaan sitä piti muuttaa.

Esikoistytöllä on raamatullinen nimi ja mulla on nyt päähänpinttymänä, että niin pitää sitten olla toisellakin lapsella. Eli kaikki kauniit suomalaiset nimet on poissuljettuja. Tai niin mä ainakin tällä hetkellä ajattelen.

Toinen on, että haluaisin, että nimi löytyy nimipäiväkalenterista. Mut mun tänhetkinen pojannimilemppari ei löydy (hiukan toisin kirjoitettuna löytyy ruotsinkielisestä kyllä).
Ehkä siis luovun jommastakummasta periaatteestani.emoticon
 
Piti vielä lisätä, että meillä oli viimeksi (ja niin on varmaan tälläkin kertaa) synnärillä nimenä se, mikä jäi lopulliseksi nimeksi. Ja tyttöä on siis ihan syntymästään asti kutsuttu kutsumanimellään. Muut nimet selvis vieraille vasta ristiäisissä.
 
Mun mieheni sanoi, että mä saan päättää nimet sillä ehdolla, et lapselle tulee sen sukunimi! Mä en ikimaailmassa haluais, että lapselle tulis mun sukunimi, joten aika mukavasti meni... Aion kyllä silti kysyä sen mielipidettä.

Meidän suvussa on jo 1700-luvulta kulkenu Maria tytöillä, joten jos tulee tyttö, niin Maria on automaattisesti toinen nimi. Etunimivaihtoehtoja on muutama.. Vahvimapana ehkä Leea tai Leia (vaik en oo star wars -fani). Myös Lumi, Isla, Verna ja Varpu on mahdollisia. Pojan nimeksi oon miettiny Lenniä tai Leeviä.

Nimihirviöistä haluisin huomauttaa, et älkää laittako toiseksi nimeksi Markus ja kolmanneksi Tapani.... Jos eka nimi olis vaik se Leevi, niin sillon siitä tulis Leevi Markusta pani..... :)
 
Meilläkin on kovasti mietitty nimiä. Pojan nimi oli helppo. Vahingossa sen löysin ja heti siihen molemmat mielty.  Pitäs vaan vielä miettiä toiset nimet/nimi.

Tytön nimi on sitte erijuttu. Monta on vaihtoehtoa...mut mikään ei ole vielä kumpaakin miellyttänyt. Yhden tytön nimen sain unessa ja itse olen siihen mieltynyt mut tuo toinen on ihan eri mieltä...voi voi...onhan tässä vielä aikaa käännyttää sen pää.

En halua paljastaa nimiä koska ovat tosi harvinaisia.

Mut voin kertoa muita kivoja nimiä jotka miellyttää minua.

 Tytölle: Aada, Saaga, Minnea, Isla, Heini, Iina, Milja, Anni, Pieta, Milla, Nella, Venla, Iisa, Pihla

Pojalle: Joni, Eemil, Eeli, Vili, Anton, Oliver, Jasper, Eepi

Tossa oli muutama nimi jonka tuo tuleva isä hylkäsi
 
Tuos ylempänä hehkutin ku molemmat mieltynyt niin tuohon alexiin jos olis poika mut nyt yks päivä vaan löi mieleen ku kirkkaalta taivaalta et Kevin olis niin ihana Tuo Kevin ei muutenkaan olis niin yleinen kuin tuo Alex.. Hmm.. Ja tytölle Mietittiin Mollyä Mut nyt mun mielest Nelly olis nätimpi mut tässä taas mies tappelee mun kans vastaan kun hän haluaa Mollyn ja hänen mielestä Nelly kuulostaa ihan hurtalta ja mulle taas tulee Mollysta mieleen molla maija :D tästä tulee jännä vääntö... Taitaa tulla samanlainen vääntö ku esikoisen kans ja sit ku se synty niin sanoin heti ettei siit voi tulla se eveliina ku se on ihan Jennan näkönen ja Jenna ei edes ollu meidän nimilistassa enkä tiedä mistä se nimi mun suuhuun pompsahti mut se oli vaan jennan näkönen sit ihan molempien mielestä :D
 
meille tuo nimijuttu on aikamoinen kivi kengässä. pojalle ei keksi mitään kivaa, ku esim voisin laittaa Aleksin, mut niitä on suomi pullollaan. Sitten keksin Viljon. Viljo kävis mun mielestä tosi hyvin maatilayhtymän osakkaan pojalle. Toinen nimi tuli aika äkkiä kun yhdistin mun ja miehen nimiä: Matias. en oo miehelle ehdottanu ku tuota Viljoa ja ei se ainakaan tuominnu sitä.
Mieheltä tyrmäsin kaikki Aapot ja Aatut.

Tytön nimiä ei olla juuri mietitty, mut mies heitti puolihuolimattomasti nimen Iida Maria. siitä sen ultran mukaan tuskin tyttöö tulee, joten ei olla sen pidemmälle mietitty.

Jos joku välttämättä haluaa, voi ottaa näitä nimiä itekin jos kiinnostaa. Ei teistä kukaan kuitenkaan mun kylällä asu. :)
 
Kun saatiin vuoden alussa rakenneultrassa tietää että poika tulee, ehdotin miehelle nimeä josta pidän ja se kelpasi hänelle eli pojalle on/oli nyt nimi päätetty ja laitettu myös jo siihen sairaalaan menneeseen paperiin. Sitten tällä viikolla vasta kävi ilmi että miehen serkun pojalla (n.1v.) onkin sama etunimi ja pettymys oli valtava!! emoticon
Niin haluaisinkin teidän mielipiteitä pitäisikö nimi nyt vaihtaa? Tai vaihtaisitteko itse tälläisessä tilanteessa?
 
Meillä on jo pojille nimet päätetty. Toisesta tulee Leevi Timo Ilmari ja toisesta tulee Luka Wille Aukusti. Kaikki muut nimet paitsi Luka tulee jostain päin sukua. Leevi on mun eno, Timo oli mun isän nimi, Ilmari kulkee miehen suvussa, Wille oli miehen papan lempinimi ja Aukusti oli miehen pappa. Tyttöjen nimiä en oo edes miettiny kun sillon alussa jo otin selville että molemmat on poikia..

On meilläkin tossa sama yks sama nimi kun miehen serkun lapsella, mutta ei olla niin paljon tekemisissä että annettais sen häiritä.
 
Kat82, hankala tilanne, joka mun mielestä ratkeaa sillä, että oletteko tekemisissä minkä verran miehesi serkun perheen kanssa..?
Itselläni on sellainen tilanne, että olin joskus tsiljoona vuotta sitten päättänyt, että jos joskus saan tytön, niin nimi on sitten se ja se. Noh, serkkuni tuossa kolmisen vuotta sitten laittoi tuon "minun" nimeni (tietämättään) tytöllensä, ja koska serkkuni kanssa olemme tekemisissä välimatkasta huolimatta, en tietenkään viitsi samaa nimeä laittaa. Jos kyseessä olisi joku toinen (henkisesti kaukaisempi ;) serkkuni, tuskin edes tietäisin vaikka heillä olisi samannimisiä lapsia, eli silloin en tietenkään välittäisi, vaan pitäisin päättämäni nimen täysin surutta!
Ja ainahan(?) voit tietenkin kysyä miehesi serkulta, miten he suhtautuisivat samannimiseen pikkuserkkuun..?
PS. Mun onnekseni mieheni ei olisi edes pitänyt siitä tsiljoona vuotta sitten päättämästäni nimestä ja nyt meillä on siis valittuna "uusi", Meidän Neidille sopiva juuri oikea nimi. :)
 
Moikka!!! Naureskelin kun luin noita mun kommareita tuos yläpuolella.. Tainnu täällä nimet muuttua useampaan otteeseen :D nyt ku tiedetään että vauva on tyttö niin Nyt Päätetty et tytön nimi Milla Alina .. Eka meinattiin Mollyä mut sit tultiin siihi päätökseen et kaikki alkaa kutsuun sitä mollamaijaks niin ei sit kuitenkaan viittiny.. Tuo nimi nyt ollaan sinne synnärillekin ilmoitettu ja sit ku vauva syntyy ne lähettää sit ne tiedot sielt eteenpäin...
 
Takaisin
Top