Nimet pienokaisille !

Mä tykkään Mikael nimestä ja se sopis hyvin sisarusparveen kun muidenkin nimi alkaa M-kirjaimella, mutta onhan se aika yleinen nimi ja tuttavapiiristäkin samannimisiä löytyy...aikaisemmin oltiin varmoja että pojan nimeksi tulee Aamos mutta nyt en enää tiedä kun se poikkeais tosta M-linjasta...:D tytölle olis ollut nimi valmiina...jotenkin tuntuu että tytöille on paljon enemmän ihania nimivaihtoehtoja kuin pojille....
 
Heittäkää niitä tyttöjen nimiä kehiin! :smug: Mun nimiprojekti ei vaan edisty :arghh:

Eilen ajattelin, että jos luopuisin ajatuksesta "jokaisella oma alkukirjain". Mitä vanhoja lemppareita olikaan? Alli ja Aliisa oli esikoisen kirjaimella. Linnea kuopuksen.. Ester meni tähdeksi taivaalle :angel1 Siinä käytetiin jo Elisen kirjain - Enhän vaan ota tätä liian vakavasti!? :bored:
 
Musta on ihanaa ja kunnioittavaakin että suvun nimet kulkee jotenkin vaikka toisena nimenä suvussa.
Mulla on mummoilta vanhat nimet sekä itseltäni että äidiltäni. Nyt vauva saa myös nimen suvusta. Sitä on ollut kiva muistella ketä henkilöt olivat keiden nimi kulkee mukana.
Olen sanonut toivomuksen että omat lapsenikin jatkaisivat nimiasiaa.
Ja vanhat nimet on ihania!!
 
Meilläkin tarkoitus toinen nimi napata mun mummulta. Etunimeksi sopivaa ei tahdo löytyä suvustakaan. Kaksi pyörii kyllä mielessä, mutta niistäkin toisen etukirjain on jo meidän perheessä käytetty ja toista emmin muuten vaan..
 
Mie oon jo nimen päättäny, ootan vaan että mies antas siunauksesa sille :D aiemmissa ainaki kelvannu, mutta lie nyt sitte.
 
Tytöllä on nimi Meena, tykkään nimistä Maikki, Peppi, Suna, Lyyli, Nalla, Melli, Nitta, Lyydia, Pimu, Livia, Neela, Nenna, Lidia.

Poika tulossa ja nimi tiedossa, mut en saa paljastaa.
 
Tytöllä on nimi Meena, tykkään nimistä Maikki, Peppi, Suna, Lyyli, Nalla, Melli, Nitta, Lyydia, Pimu, Livia, Neela, Nenna, Lidia.

Poika tulossa ja nimi tiedossa, mut en saa paljastaa.

Kiitos! Siinä oli jo useampikin joita ei ollut tullut mieleenkään :-)
 
Mäkin olisin tytölle keksiny paljon enempi nimivaihtoehtoja mun suosikit: Tiina, Leena, Minna mies haluis Tuija

Pojalle mun suosikit: Teemu, Jukka (oli niitä muitakin mut nyt lyö tyhjää) miehellä ykköselle ja kakkoselle ehdotuksia: Juho, Elias, Onni, Veikko
 
Mun suosikit tytölle oli Nelli, Nette, Hilla, Eveliina, Eerika, Aada, Jenniina, Milja, Lilja. Jos ois ollu tyttö tulossa, niin olis aika varmasti ollu Nelli Lilja Eveliina. :)
 
Ei oikein vielä ole tullut sellaisia pojan nimiä vastaan jotka sykähdyttäisi. Joskus mietin Ilmaria mutta nyt on lähisuvussa yksi sen niminen, joten se meni siinä. Mulla on muutenkin vähän semmoinen fiilis että se pikkuinen täytyy ensin tavata ja tutustella ennen nimeämistä. Ennalta valittu nimi ei välttämättä sovi lainkaan... mutta enivei ihana mietiskellä!
 
Meillä ei vieläkään oo tytölle nimee :banghead: kuinka vaikeeta voi olla? Ehdotin kahta nimeä miehelle ja toinen oli kuulemma koiran nimi ja toinen venäläisen naisen nimi.... :shifty: no, hän sitten ehdotti mulle yhtä kaksosasta kammotusta, mutta mun lapselle ei väliviivallista nimee tuu, ei taatusti.. Ääää, niin vaikeeta!
 
Me keskusteltiin eilen nimistä miehen kanssa ja tehtiin molemmat top-5 listat molempien sukupuolien nimistä. Molemmilta löyty tyttö puolelta yksi yhteinen suosikki ja todennäköisesti se tulisi olemaan tyttömme nimi, mikäli sellaisen saamme. Nyt kuitenkin mieltä painaa, kun muistin, että eräs tuttu (vanhan blogini lukija ja nykyinen facekaveri) oli nimennyt rv18 menehtyneen vauvansa samalla nimellä ja onkin puhunut enkelivauvastaan muutamia kertoja. Onko teidän mielestä härskiä käyttää samaa nimeä? Mutta kun nimi on niin kaunis ja yllätyin, että mies oli nostanut sen myös omalle listalleen.

^ tämä mietityttää edelleen.
 
Mulla kans joihinkin nimiin liittyy jotain mielleyhtymiä, minkä vuoksi en halua tyttöä nimetä ko. nimillä. Ei tosin yhtä ikävää mielleyhtymää.
Nimi, jota nyt ollaan mietitty, löytyy muutamalta tutulta (ei kuitenkaan ihan lähipiiristä/naapureilta) esikoisen etunimenä ja oman esikoisen kohdalla jo tätä nimeä mietittiin. Päädyttiin kuitenkin toiseen nimeen sillä kertaa. Etunimi tulokkaalla siis on, mutta toinen nimi puuuttuu vielä.
 
Awsedr, mun mielestä voitte sen nimen antaa johon kumpikin on mieltynyt... luulisin että tuttusi ymmärtäisi.
Meilläkään ei edelleenkään ole pojalle nimeä ja mä alan ahdistua! Kaikki mitä miehelle ehdotan ovat hänen mielestään jotenkin "erikoisia" tai muuten vaan eivät kelpaa.. :-/
 
Mää oon päättänyt nimen lopultakin. Päätynyt kumpikampi mikä on kutsumanimi. :)
Jopa käyttänyt sitä.
se on kaikkien normien ja väärien kirjainten ja muiden yhdistelmien vastainen. (Mitä aiemmin kirjoteltii. Täällä että joku ei halua sellasta ja tällästä ja tollasta nimeä, koska)
Mutta mulla ei oo ongelmaa muilla voi olla. Ja yritän kasvattaa lapsenkin niin ettei tule ongelmaa hällekään. :)
Mihin nimi perustuu... tulen vielä kuulemaan monta mussutusta aiheesta että onko se tosta elokuvasta tai onko se tää julkkis... Vaikka on ihan normaali nimi. :D tai näin luulen käyvän. Mutta katsotaan.

Aina on varmaan joku joka ei nimestä tykkää (tosin toivottavasti osaavat siinä vaiheessa olla hiljaa :D). Veikkaan et meidänkin nimivalinnassa voi olla joillain sulattelemista vaikka onkin ihan suomalainen nimi, mut on sen verran harvinainen et ei varmasti oo monet ees kuullut koko nimeä. :D mut eikös se oo pääasia et lapsen vanhemmat/vanhempi tykkää. :)
 
Meilläkin kuulin, että esikoisen nimi on erikoinen, vaikka on kyllä ihan vanha "suomenruotsalainen" nimi. Kirjoitetaankin vielä monasti väärin... No sama ongelma tulee varmaan olemaan tämän kakkosen kohdalla, kun kirjoitusasu on eri kuin miten lausutaan...
 
Aina on varmaan joku joka ei nimestä tykkää (tosin toivottavasti osaavat siinä vaiheessa olla hiljaa :D). Veikkaan et meidänkin nimivalinnassa voi olla joillain sulattelemista vaikka onkin ihan suomalainen nimi, mut on sen verran harvinainen et ei varmasti oo monet ees kuullut koko nimeä. :D mut eikös se oo pääasia et lapsen vanhemmat/vanhempi tykkää. :)

Meilläkin tullut jo nyt ihmettelyjä nimestä et mistä peräisin, ei oo suomalainen nimi mut Suomessa on kuitenkin kastettu vissiin joku 20 aikojen saatossa samannimistä. Alunperin nimi tulee Saksasta ja sille myös vastine juutalaisessa nimikulttuurissa. Sit liittyy tiukasti meidän tykkäämään populaarikulttuuriin erääseen genreen:) tiedettiin nimi jo ennenku olin raskaana!
 
Takaisin
Top