Nimet pienokaisille !

Ei olla vielä yhtään mietitty nimee. Ja nytkun ei tiiä vasta kun syntyy et onko tyttö vai poika ni ei oikein osaa vielä aatellakkaan jotenkin. Viime raskaudes ku tiiettii et on tyttö ni oli jo nimi aika aikases vaihees valmiina.
 
Vielä en oo yhtään miettinyt nimiä, pikkuhiljaa pitäis varmaan alkaa kattelee... :-) nimittäin vaikee ajatella, että meille tulee poika ja pojan nimiä. Kun on kahdelle tytölle vaan tullut mietittyä... :-D
 
Meillä on melko alusta asti ollut nimet tiedossa tytölle tai pojalle. Aika tarkkaan menee edesmenneiden isovanhempien nimien mukaan, jotka ovat olleet meille tärkeitä. Ei tarvinnut kättä vääntää yhtään
 
Meillä tytön nimi on mietittynä valmiiksi, pojan kohdalla ei tahdo hyvää nimeä löytyä. Opettajan ammatissa kun on moni hyvä nimi pilattu...
Mä haluaisin lapselle oman sukunimeni, se kun on harvinainen, rauhoitettu. Ja lisäksi sukunimeni on kauniskin. Ei mun sukunimen omaavaa ihmistä ole kuin vajaa 20, joten se olisi kiva, kun sukunimi voisi jatkua...mutta isännälle se ei käy sitten alkuunsakaan:confused:
 
Meillä tulokas saa automaattisesti isän sukunimen. Esikoisenkin kohdalla tehtiin näin eikä siitä ole ollut mitään ongelmia. Ei siis olla miehen kanssa yli 10 vuoden seurustelusta huolimatta vielä naimisissa, mutta jos joskus mennään, niin vaihdan kyllä nimeni (en usko että teen mitään yhdistelmänimeä meidän sukunimistä).
Eli nimi tulee sointua myös miehen sukunimeen...yhä helpompaa tytön nimen kanssa, miks en keksi yhtään kivaa poikanimeä?
 
Sukunimi asia oli yks suuri syy, miksi rekisteröitiin parisuhde ja puoliso otti mun sukunimen. Halutaan, että koko perheellä on sama sukunimi ja varsinkin näin naisparina ei tuu sitten mitään epäselvyyksiä perhesuhteista, kun kaikilla on se yhteinen sukunim, vaikka varmaan saa sitä asiaa selvittää joka tapauksessa välillä :D
 
Meillä oli olevinaan nimet valmiina. Pojalle jo pitkään ollut tuo yksi vaihtoehto. Tytöllekin jo oli nimi valittu, mutta nyt kun ilmeisesti todella tulee tyttö (kolmen pojan jälkeen) iski epäilys. Ei se valittu ehkä sittenkään ole se paras!? Pitäiskö kumminkin pehmitellä isäntää vielä niihin mun alkuperäisiin tytön nimi ehdotuksiin.. ? Tai käydä läpi mitä muuta vielä löytyis!

Sukunimestä ei tarvi keskustella. Meillä on jo lapsipuoletkin vaihdettu saman nimen alle :-)
 
Me keskusteltiin eilen nimistä miehen kanssa ja tehtiin molemmat top-5 listat molempien sukupuolien nimistä. Molemmilta löyty tyttö puolelta yksi yhteinen suosikki ja todennäköisesti se tulisi olemaan tyttömme nimi, mikäli sellaisen saamme. Nyt kuitenkin mieltä painaa, kun muistin, että eräs tuttu (vanhan blogini lukija ja nykyinen facekaveri) oli nimennyt rv18 menehtyneen vauvansa samalla nimellä ja onkin puhunut enkelivauvastaan muutamia kertoja. Onko teidän mielestä härskiä käyttää samaa nimeä? Mutta kun nimi on niin kaunis ja yllätyin, että mies oli nostanut sen myös omalle listalleen.
 
Meillä tytön nimi on mietittynä valmiiksi, pojan kohdalla ei tahdo hyvää nimeä löytyä. Opettajan ammatissa kun on moni hyvä nimi pilattu...
Mä haluaisin lapselle oman sukunimeni, se kun on harvinainen, rauhoitettu. Ja lisäksi sukunimeni on kauniskin. Ei mun sukunimen omaavaa ihmistä ole kuin vajaa 20, joten se olisi kiva, kun sukunimi voisi jatkua...mutta isännälle se ei käy sitten alkuunsakaan:confused:
Sanot, ettei sulle käy alkuunkaan että tulee miehen sukunimi. Yhtälailla oikeus sullakin vaatia omaa sukunimeäsi vauvalle! Mun miehen sukunimen omaavia on suomessa vaan hän, hänen sisko ja äiti ja meidän poika. Toinenkin poika saa hänen sukunimen ja kun naimisiin mennään niin mulle kaksiosainen nimi :)
 
Ei, Mariai, en sanonut, ettei mulle käy alkuunkaan miehen sukunimi, vaan miehelle ei käy alkuunsakaan se, että lapselle annettaisi minun sukunimeni. Tuleehan siinä niin käymään, että miehen sukunimi lapselle tulee. Ei se mulle niin iso juttu ole:dance008
 
Ru:ssa kun tyttölupaus saatiin, niin alkoi nimienkin pyörittely. Sitä ennen pojalle oli jo valmiina nimi. Tytölle nyt omassa mielessä 2 oikein kivaa vaihtoehtoa ja 2-3 tokaksi nimeksi vaihtoehtoa. Vähän vaan harmittaa, kun tytöllekin tuli nopeasti idea nimestä ja ihastuin siihen heti, mutta vasta hetken päästä tajusin,että kyseinen nimi on toki pikkusiskon toinen nimi... Äiti oli sitä mieltä, että sisko olisi otettu jos olisi sama nimi, mutta haluaisin kuitenkin "ihan oman" nimen lapselle. Jospa oppisin tykkäämään noista mielessä pyörivistä vaihtoehdoista yhtä paljon tai keksis kokonaan uuden ihanan :p Tietty miestäkin täytyy konsultoida... Ei hän ainakaan irvistellyt ole, kun olen nimiehdotukseni ilmoille heittänyt,joten katsotaan lämpeneekö hän täysin jollekin niistä!

Netissä pyörivä meme osui kyllä naulan kantaan ja piti ihan ääneen naurahtaa sille https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/dc/c6/1a/dcc61ac16479d12ac1d13d09cb10890b.jpg :grin
 
Ei, Mariai, en sanonut, ettei mulle käy alkuunkaan miehen sukunimi, vaan miehelle ei käy alkuunsakaan se, että lapselle annettaisi minun sukunimeni. Tuleehan siinä niin käymään, että miehen sukunimi lapselle tulee. Ei se mulle niin iso juttu ole:dance008
Aivan okei :D ymmärsin väärin.
 
Meillä tytön nimi on mietittynä valmiiksi, pojan kohdalla ei tahdo hyvää nimeä löytyä. Opettajan ammatissa kun on moni hyvä nimi pilattu...
Mä haluaisin lapselle oman sukunimeni, se kun on harvinainen, rauhoitettu. Ja lisäksi sukunimeni on kauniskin. Ei mun sukunimen omaavaa ihmistä ole kuin vajaa 20, joten se olisi kiva, kun sukunimi voisi jatkua...mutta isännälle se ei käy sitten alkuunsakaan:confused:

Mun tyttönimi on myös tosi harvinainen. Alunpitäen halusin pitää sen lapsilleni, mutta kun mies ei aiheesta innostunut, niin otin itsekin miehen nimen. Halusin että kaikilla on sama nimi.

Ekan kerran tämä päätös harmitti nyt, kun on saatu poikalupaus toisille kaksosista. Nyt mietin, että nyt ois tullut nimelle jatkaja :D Onneksi minun serkku on pitänyt nimeä yllä :P
 
Ahdistaa ihmeen paljon, ettei nimeä vielä ole päätetty... Mietin asiaa liki joka päivä ja yö. Tyttöjen nimet on "käytetty" laidasta laitaan. Jotain miinusta, että tuntee paljon ihmisiä :-)
Pitäneekö malttaa, että näkee kuka sieltä tulee? Ehkä hän sitten näyttää joltakin nimeltä.
Olisiko heittää hyviä ehdotuksia mutusteltavaksi?! Ehkä omia lemppareita niiltä joille onkin luvattu poika?
Isäntäkin ehdottelee, mutta liki jokainen niistä löytyy joltakin minun kaverilta.
 
Talvivauva, mulla on ihan samanlainen fiilis! :-O en meinaa mitään hyvää pojan nimeä keksiä, ahdistaa ihan... :-/ ja just toi että kaikki "hyvät" on käytetty tai sit tulee joku mielleyhtymä jostain nimestä.
 
Mä en uskaltanu tosissaan edes ajatella/toivoa tyttöä. Pojasta olis tullu ja tulis edelleen Nooa. Tytön nimet karsiutuu yksi toisensa jälkeen. Tuntuu, ettei yhtään hyvää oo! Ainakaan "vapaana". Ja molemmille mieluista. Mä juttelen täällä itekseni päivät ja kuulostelen mikä nimi vois sopia tytölle. Kirjoitusasukin on tärkeä. Elämän vaikeimpia päätöksiä. Huh*
 
Mulla pojan nimivaihtoehtoja on ollu Sebastian, Oliver, Viljami... mut ykkösenä on tällä hetkellä Viktor. Vaikeeta keksii nimee pojalle... Tytön nimi ois ollu ihan selkee mut kun tuolta nyt ois poika tulossa ni minkäs teet :P :wink
 
Nii joo! Jos mies ei olis päättäny esikoispoikansa nimeä jo 20 vuotta sitten, niin mun vaihtoehdot olis ollu Nooa, Leevi, Väinö tai Roope. :) Näistä kuulemma miehelle olis sopinu ainoastaa Väinö. :)
 
Takaisin
Top