Neuvolat, ultrat yms.

Ihanaa Emilialainen! :happy093
Olen myös kuullut, että hematoomat voivat aiheuttaa erittäin runsasta vuotoa.
 
Tänään oli eka neuvola. Mukavasti meni, oli sama terkka kuin esikoiseltakin. Pitäis varata ajat laitoihin ja niskapoimu-ultraan. Mut oottelen keskiviikkoon ennen ku varaan, sillon on seuraava ultra. Eipähän tarvii sit kaikkia perua jos onkin mennyt kesken. Ja neljän viikon päästä on lääkärineuvola. Ja siellä kirjoitetaan lähete pelkopolille. Ilmeisesti tarkoituksena on päästä jo melko aikaisessa vaiheessa sinne ja käydä useamman kerran jotta ehtii rauhassa käsitellä pelot ym ennen synnytystä.
 
Mä pääsen huomenna ultraan taas lapsettomuusoliklinikalle tarkistuttamaan näiden vuotojen syytä. Toivottavasti sieltä löytyy vielä elämää ja kaikki olisi hyvin :smiley-angelic001
 
Ootteko siis varanneet yksityiselle ultraa jo ennen "virallisia" ultrakäyntejä? Mulla on eka neuvolakin vasta juhannuksen jälkeen ja se taitaa olla jotain 9+4 silloin.... eli heinäkuulle menee nt-ultra. Mulla ei ekassa ollut mitään ongelmia eikä ole mitään sairauksia niin saan näköjään neuvolan taholta olla ihan rauhassa.
 
Ootteko siis varanneet yksityiselle ultraa jo ennen "virallisia" ultrakäyntejä? Mulla on eka neuvolakin vasta juhannuksen jälkeen ja se taitaa olla jotain 9+4 silloin.... eli heinäkuulle menee nt-ultra. Mulla ei ekassa ollut mitään ongelmia eikä ole mitään sairauksia niin saan näköjään neuvolan taholta olla ihan rauhassa.

Mulla taustalla imetyksen lopetus, eikä ehtineet säännöllistyä ennen raskaaksi tuloa kuukautiset niin selvitellään millä viikolla olen. :)
 
Mä pääsen huomenna ultraan taas lapsettomuusoliklinikalle tarkistuttamaan näiden vuotojen syytä. Toivottavasti sieltä löytyy vielä elämää ja kaikki olisi hyvin :smiley-angelic001

Tsemppiä huomiseen! :Heartred

Mulla huomenna eka lääkärikäynti. Täällä ei tosiaan neuvolaa ole vaan aina nähdään omaa lääkäriä. Tuskin siellä mitään ihmeempää nyt ekoilla kerroilla... Jos vaikka kuuntelisi sydänäänet:happy:
 
Sydän lyö!! :Heartbigredja oli kasvanut ihan normaalisti perjantaista!! Näkyi, että oli mahdollisesti pieni hematooma alue joka on vuotanut! Sitä verta voi oikeasti siis tulla ihan pelottavan paljon ja silti kaikki olla hyvin. Apua miten sekaisin voi tunteet olla! Toivottavasti nyt kaikki pysyy hyvin. Ja kiitos kaikille tsempeistä!
Huh,onnea!!!
 
Tänään kävin ekassa neuvolassa tänään olis 7+4 neuvolan mukaan, varattiin ens viikolle ultra. Mulla on siis maraskuussa 2017 keskenmeno, joka nyt sit aiheuttaa pientä jännitystä. Syksyllä ennätin käyä kerran neuvolassa ja ultrassakin kerkesin sydämen lyönnit kuulemaan ja näkemään.. Mulla tulee perussairauksien vuoksi neuvola ja sairaala käyntejä aika tiuhaan.. kyllä tää vaan jännittää, et miten tämän kaverin kans käy. Oli kyllä selkemmät plussat tän raskauden alussa kun viimeks, et jotenkin luotan siihen et ainakin siellä joku on.. Anteeksi jos tuli sekava teksti, tuli tarve purkautua. Kiitos jos jaksoitte lukea.
 
Syksyllä täyttävät 3 ja 5. Muutettiin 1,5v sitten tähän nykyiseen, joka on kolmio (asuttiin sitä ennen kahden lapsen kanssa alkovillisessa yksiössä!), joten lapset on vasta saaneet huoneen ylipäätään eivätkä tosiaan osaa odottaa omia huoneita. Meillä ei vaan mahdu kahta sänkyä lisää tänne... No kyllä vuoden verran ainakin voidaan olla tai kaksikin, mutta jossain vaiheessa on pakko muuttaa isompaan. Tällä alueella ei vaan ole mitään isoa meidän hintaluokassa. Olisi tosi sääli luopua esim. maailman parhaasta päiväkodista. No, katsotaan!
Niitähän on sellaisia kolme ja vissiin myös neljä kerroksisia sänkyjä olemassa. Mä harkitsin jo sellaista mutta tais olla vain 160 cm pitkiä ja esikoiselle se jäis parin vuoden jälkeen lyhyeksi. Meillä nimittäin sama ongelma. Lasten huone on niin pieni ettei sielä ole tilaa kuin kahdelle sängylle, molemmilla pieni pöytä ja sänkyjen välissä kulkuväylä. Yks vaihtoehto olis muuttaa itse olohuoneeseen, mutta sitten meille ei mahtuis enää sohva ..
 
Ensimmäinen neuvolakäynti oli eilen. Kaikki arvot kunnossa ja koska edellisessä raskaudessa sokerirasitustesti oli ok, niin nyt ei tarvitse käydä. Jee!!
Ensi viikolla sitten lasketun ajan määrittämiseksi ultra, kiva saada tietää, millä viikolla olen.
 
Tänää pääsi ultraan :) jeppe ei ollutkaan ihan niin pitkällä, mutta mä sen tiesinkin kun sain plussan vasta kun menkat oli 13 päivää myöhässä :) laskettu muuttui 21.1, kirppu 12.3mm ja 7+3. Itkin koko kotimatkan onnesta soikeana. :D
 
Mäkin kävin ultrassa ja löyty kans syke sieltä :Heartred lääkäri oli vähän huolissaan kun olikin 6+2 kun oltiin oletettu että voi olla viikon enemmän mutta toisaalta ei ole ollu vielä tarkkaa aikaa tiesossa ja viimeks ei näkyny mitään viikko sitten maanantaina niin uskon että ei vielä kannata huolestua. Sain vielä uuden ultra ajan niin katsotaan mitä siellä sanotaan :happy:
 
Tänää pääsi ultraan :) jeppe ei ollutkaan ihan niin pitkällä, mutta mä sen tiesinkin kun sain plussan vasta kun menkat oli 13 päivää myöhässä :) laskettu muuttui 21.1, kirppu 12.3mm ja 7+3. Itkin koko kotimatkan onnesta soikeana. :D

Sama laskettu kun mulla! :)
 
Ensimmäinen neuvola takana. Ihana neuvolatäti. Kauheasti kysymyksiä ja lippulappusia saatiin. Verenpaine ja hb mitattiin sekä katsottiin ultralla, siellä se pieni sydän edelleen sykki. Kahden viikon päähän voi varata jo NT-ultran. Tänään rv 9+3, muutettiin la 8.1.19 ar-ultran mukaiseksi...
 
Takaisin
Top